Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Nykyisen koneen öljynkulutus meni sille tasolle että täytyy vaihtaa koko kone "uuteen".
Roialalla sattu olemaan jouten yksi AAZ joten sen koppasin matkaan Rovaniemen reissulla. Hevosen kokonen kiitos sinne suuuntaan!
Nyt pitää tehdä koneenvaihdon ennätyksiä ku mettälle on päästävä jo viikonloppuna.
Roialalla sattu olemaan jouten yksi AAZ joten sen koppasin matkaan Rovaniemen reissulla. Hevosen kokonen kiitos sinne suuuntaan!
Nyt pitää tehdä koneenvaihdon ennätyksiä ku mettälle on päästävä jo viikonloppuna.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ei kai siinä tuommosella nohevalla asentajalla montaa tuntia tuhraudu
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Toivotaan vain jotta vika on koneessa eikä ahtimessa. Mutta hyvä että aasi pääsi töihin ja oli apua.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ahtimenkin vaihdoin pari päivää sitten k14:seen joka oli hyllyssä, siinä ei sormiin tuntunut välystä mihinkään suuntaan. Öljynkulutus oli kuitenkin luokkaa 250km ja 0.,75l.
Ja tuo öljyvalon vilkutus viittaa kovasti koneen sisäiseen vikaan, tai mistäpä mie tiiän sekuvain arvailen
Ja tuo öljyvalon vilkutus viittaa kovasti koneen sisäiseen vikaan, tai mistäpä mie tiiän sekuvain arvailen
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Jälleen yksi hyvin palvellut jx joutaa eläkkeelle luovutettuaan kaikki tarpelliset elimensä seuraavalle moottorille joka tulee jatkamaan tölkkin kuljettamista.
Aazin tölkitys onnistuu näemmä myös erään vaggilaisen farkun peräkontissa. Pumppu ja suuttimet irroittelen vielä romis-aazista ja öljypohja+laturi+tehostaja pumppu nykyisestä koneesta.
Aazin tölkitys onnistuu näemmä myös erään vaggilaisen farkun peräkontissa. Pumppu ja suuttimet irroittelen vielä romis-aazista ja öljypohja+laturi+tehostaja pumppu nykyisestä koneesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Pikakyssäri.
Mitä olette tehny aazin vahapatruuna kylmäkäynistin härdellille? Saako sen toimimaan tölkissä vai otanko suosiolla irti?
Kumpaan suuntaan vipu pitää olla että ei ole kylmäkäynnistin asento päällä?
Mitä olette tehny aazin vahapatruuna kylmäkäynistin härdellille? Saako sen toimimaan tölkissä vai otanko suosiolla irti?
Kumpaan suuntaan vipu pitää olla että ei ole kylmäkäynnistin asento päällä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Näyttäisi aparaatilta joka vain nostaa joutokäynti kierroksia kylmänä vaikuttamatta milläänlailla ennakkoon.
Tuo kuvan oikeanpuoleinen rajaruuvi määrittää joutokäynnin lämpimänä (vaijeri löyhällä).
Vasemmasta säädetään kylmäynnin yläraja (vaijeri tiukalla).
Onko varmasti vahapatruuna...?
Ettei vain oliskin solenoidi kyseessä jolloin sitä voi ohjata vaikka katkaisijalla.
Tuo kuvan oikeanpuoleinen rajaruuvi määrittää joutokäynnin lämpimänä (vaijeri löyhällä).
Vasemmasta säädetään kylmäynnin yläraja (vaijeri tiukalla).
Onko varmasti vahapatruuna...?
Ettei vain oliskin solenoidi kyseessä jolloin sitä voi ohjata vaikka katkaisijalla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Niin se muljahti kone vaihelootan kanssa irti.
Huomenna "uuteen" koneeseen vanhasta tarvittavat apulaitteet, litkut sille ja ajoon takaisin. Toivottavasti öljynkulutus palautuisi normaalille tasolle, jos ei niin sitten syyllinen on ahdin.
Huomenna "uuteen" koneeseen vanhasta tarvittavat apulaitteet, litkut sille ja ajoon takaisin. Toivottavasti öljynkulutus palautuisi normaalille tasolle, jos ei niin sitten syyllinen on ahdin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Kylläpä sitä taas ihmisolennon hermoja koeteltiin, mutta niin vain sain kuin sainki uuden koneen käydä raksuttamaan.
Hommassa tuli vastaan pari muuttujaa. Esim. Uudenmallin aa-aa-zetan arpapumpussa ei arpaonni suosinut ja sehän kusi allensa niinku karhun nähny koiranpentu. Kaasuvivun akseli oli meleko horo...
Räikkä vaihto siis taas suuntaa ja pumppu, suuttimet ja pumpun jalka irti.
Vanhassa koneessa hyvin palvelleet jx romut paikoilleen, jälleen ajoitukset kohilleen ja nyt käy komiasti.
Budjettikone kasaantui nyt sitten osimoilleen näin:
-aaz raakamosa
-irto jx koneesta koneenkannakkeet, vauhtipyörä, asetelma ja levy
-vanhasta 1,9:stä jx osia pakosarja, turbo k14, imusarja, laturi, laturinjalka, tehostin, tehostajan kiinnikkeet, öljypohja, öljypumppu, letkulähöt, ruiskupumppu, pumpunjalka ja ruiskusuuttimet.
Hommassa tuli vastaan pari muuttujaa. Esim. Uudenmallin aa-aa-zetan arpapumpussa ei arpaonni suosinut ja sehän kusi allensa niinku karhun nähny koiranpentu. Kaasuvivun akseli oli meleko horo...
Räikkä vaihto siis taas suuntaa ja pumppu, suuttimet ja pumpun jalka irti.
Vanhassa koneessa hyvin palvelleet jx romut paikoilleen, jälleen ajoitukset kohilleen ja nyt käy komiasti.
Budjettikone kasaantui nyt sitten osimoilleen näin:
-aaz raakamosa
-irto jx koneesta koneenkannakkeet, vauhtipyörä, asetelma ja levy
-vanhasta 1,9:stä jx osia pakosarja, turbo k14, imusarja, laturi, laturinjalka, tehostin, tehostajan kiinnikkeet, öljypohja, öljypumppu, letkulähöt, ruiskupumppu, pumpunjalka ja ruiskusuuttimet.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ja semmonen siitä sitten tuli.
Ommuute piru kätevä tuommonen tissipumppu polttoaineletkuun! Ei tartte tyhjää saikata ilmaushommia.
Ommuute piru kätevä tuommonen tissipumppu polttoaineletkuun! Ei tartte tyhjää saikata ilmaushommia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Minulla oli AAZ:ssa JX:n kylmäkäynnistysvaijeri käytössä. Kierrokset nousi pikkasen kun veti vivun ulos kojelaudasta.
Tissipumppu tai sähköinen siirtopumppu säästää kummasti starttia, kun ei tarvitse startilla ilmata.
Tissipumppu tai sähköinen siirtopumppu säästää kummasti starttia, kun ei tarvitse startilla ilmata.
Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC
On se jo vissiin uskottava että nämä hakeutuu porukoihin..
Elikkä ikkunapaku caravelle tuplalukoilla (kauan sai metästää). 1,6jx koneella. Kaikki orkkista lukuunottamatta valkoista maalia.
Tämänhetken suunnitelma on vaihtaa etuperät GL:n kanssa päittäin ja myydä kokonaisena tämä helmi ymmärtävään tölkkitalouteen. Eihän tätä palastelemaan kehtaa ainakaan alkaa.
Elikkä ikkunapaku caravelle tuplalukoilla (kauan sai metästää). 1,6jx koneella. Kaikki orkkista lukuunottamatta valkoista maalia.
Tämänhetken suunnitelma on vaihtaa etuperät GL:n kanssa päittäin ja myydä kokonaisena tämä helmi ymmärtävään tölkkitalouteen. Eihän tätä palastelemaan kehtaa ainakaan alkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC
Siekö se eilen olit kemppa nesteellä puuhakilpien kans?
Re: Pohjosen tölökit. Caravelle GL SYNCRO & Caravelle C SYNC
Olin juu. Laittelin ilmaa renkaisiin nesteellä.
Rovaniemi-Ivalo väli tuli pyyhkästyä tuolla ja hienosti jx säksätti koko matkan.
Rovaniemi-Ivalo väli tuli pyyhkästyä tuolla ja hienosti jx säksätti koko matkan.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Suomiväri-syncrosta sovittu kaupat. Suunnitelmiin tuli sen verran muuttujia, että auto lähteekin eteenpäin tuplalukollisena.
Kun lopetin kauppojen sopimispuhelun huomasin että taas täytyy jatkaa lukollisen etuperän metsästystä. Siitä toisesta nupista taisi tulla jo pakkomielle. Ei sitä tarpeella ainakaan voi perustella.
No jospa tämän nyt saisin paikoilleen asti.
Hölmöjen hommaa koko touhu.
Mutta mitä sitten tehen illat kun ei tarvitse enää miettiä mistä löytyy perämurikkaa
Kun lopetin kauppojen sopimispuhelun huomasin että taas täytyy jatkaa lukollisen etuperän metsästystä. Siitä toisesta nupista taisi tulla jo pakkomielle. Ei sitä tarpeella ainakaan voi perustella.
No jospa tämän nyt saisin paikoilleen asti.
Hölmöjen hommaa koko touhu.
Mutta mitä sitten tehen illat kun ei tarvitse enää miettiä mistä löytyy perämurikkaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Lapin luonto on ihmeellinen, sieltä löytyy lukollisia etuperiäkin
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Otat multa tuosta etuperän ja lähetät vwharrastajalle. Sieltä löytyy tietotaito lukolliseen etuperään.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =39&t=1925
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =39&t=1925
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Kyllä mulla nuita lukottomia löytyy omasta takaa parikin kappaletta. Nyt myös yksi lukollinen. Enköhän niistä yhden hyvän saa koottua.
Lukollisessa ainakin nopeusmittarin pyöritin korkannut, täytyy siis jostain lukottomasta siirrellä rojut tuohon.
Lukollisessa ainakin nopeusmittarin pyöritin korkannut, täytyy siis jostain lukottomasta siirrellä rojut tuohon.
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
seuraavana on se kolmannen nupin hommaaminen,surkia tyhjiö siinä keskellä muuten,eikä valokaan pala,vw-harrastajalle vain toimeksianto-ei siitä muuten hyvä tule...make
Re: Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO
Onpas jäänyt päivittely vähälle.
No TDI:tä pukkaa. Jo kesällä haalittu AHU kasautuu pikkuhiljaa itse hitsatussa pukissa.
Kaikki stefat on vaihdettu ja pumppua, pakosarjaa, turboa(k24) ja imusarjaa mallailtu mikä tulisi mitenkin päin.
Suuttimet löytyi AFN koneisesta toledosta ja uudet hehkutkin on jo paikoillaan.
Öljypohja on hakusessa että ei tarttis nyt paikoillaan olevasta koneesta ottaa. Jos löytyy joutilas jx öljypumppu niin ilmoittele.
No TDI:tä pukkaa. Jo kesällä haalittu AHU kasautuu pikkuhiljaa itse hitsatussa pukissa.
Kaikki stefat on vaihdettu ja pumppua, pakosarjaa, turboa(k24) ja imusarjaa mallailtu mikä tulisi mitenkin päin.
Suuttimet löytyi AFN koneisesta toledosta ja uudet hehkutkin on jo paikoillaan.
Öljypohja on hakusessa että ei tarttis nyt paikoillaan olevasta koneesta ottaa. Jos löytyy joutilas jx öljypumppu niin ilmoittele.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.