Pohjosen tölökki. Caravelle GL SYNCRO 1,9 M-TDi
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Aivan hyvin osu väri kohalleen. Kyllähän siinä raja näkyy, mutta ei tämä mikhän näyttelypeli ole.
Kiveniskusuojaa sudin pensselillä pyöräkoteloihin ja kylkeen alhaalta pokkaukseen asti. Nyt tulee viikon tauko rakenteluihin kun "pitää" lähteä työreissulle espanjaan .
Kiveniskusuojaa sudin pensselillä pyöräkoteloihin ja kylkeen alhaalta pokkaukseen asti. Nyt tulee viikon tauko rakenteluihin kun "pitää" lähteä työreissulle espanjaan .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Noni, astetta laajempi keväthuolto tuli tehtyä. Jokainen nippeli tuli käytyä ajatuksen kanssa läpi. Nyt luotto vehkeeseen on kova. Toiveissa olisi että ei tarvitsisi käsiään sotkea ennen tdi muunnosta, toiveeksi se taitaa jäädäkkin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Pitäähän maastoautossa leimarenkaat olla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
on se vaan hassun näköinen 14" renkailla
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Näyttää kuin olisi eri auto
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Niinpä.
Mutta ollapa isoilla renkaillakin maastovälitys samanmoinen kuin nuilla kottikärryn pyörillä...
Mutta ollapa isoilla renkaillakin maastovälitys samanmoinen kuin nuilla kottikärryn pyörillä...
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Katsastus hyväksytty.
Huomautuksiin pissapojan ja pakkivalon toimimattomuus. Pakkivalo alkoi toimimaan kun laittoi pakkivaloanturin liittimen paikoilleen
Kesän eka jumitus. Lumipalteessa pohjasta kiinni.
Huomautuksiin pissapojan ja pakkivalon toimimattomuus. Pakkivalo alkoi toimimaan kun laittoi pakkivaloanturin liittimen paikoilleen
Kesän eka jumitus. Lumipalteessa pohjasta kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Meni hermot ulosjoustossa paukuttavaan jousitukseen.
Corollan takaiskarin varsi kokee uuden elämän syncron keulassa. Kolme tuntia meni ährätessä mutta eiköhän nuo asiansa aja. Iskarin päätä pitää vielä lyhentää ja jatkaa kierre.
Corollan takaiskarin varsi kokee uuden elämän syncron keulassa. Kolme tuntia meni ährätessä mutta eiköhän nuo asiansa aja. Iskarin päätä pitää vielä lyhentää ja jatkaa kierre.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Siinäpä valmis tuote asennettuna. Loppu paukkuminen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Näyttää siltä että tdi vilahtaa konttiin alkuperäistä suunnitelmaa nopeammin.
Nykyinen 1,9 td alkanut hörsimään öljyä ihan tosissaan. 1l/500km ei tunnu riittävän..
Kummallista kyllä missään ei ole mitään öljyvuotoon viittaavaa ja pakokaasu on täysin väritöntä. Kai se sitten jostain valskaa palotilaan sitä ja siellä palaa hyvin pois.
Osia nyt haalittuna swappia varten.
-AHU
-LR pumppu
-SDI hihnapyörä
-WBX kytkinlevy
Vielä ostoslistalla:
-kytkimen painelevy
-jakopään hihna+kiristin
-vesipumppu
-kaikki koneen stefat jotka saa vaihdettua
-moottoripukki
Näillä näkymin en ala aukaisemaan edes kantta koneesta. Pikkusen arvallahan siinä mennään mutta elämässä pitää olla jännitystä. Olen nyt parikin 400+tkm. ajetun ahun sisuskaluja nähnyt ja niissä kaikki erinomaisessa kunnossa. Näitä 1Z/AHU koneita näkyy saavan jo niin pilkkahinnalla, että laitetaan seuraava konetta pesään jos laukeaa.
Nykyinen 1,9 td alkanut hörsimään öljyä ihan tosissaan. 1l/500km ei tunnu riittävän..
Kummallista kyllä missään ei ole mitään öljyvuotoon viittaavaa ja pakokaasu on täysin väritöntä. Kai se sitten jostain valskaa palotilaan sitä ja siellä palaa hyvin pois.
Osia nyt haalittuna swappia varten.
-AHU
-LR pumppu
-SDI hihnapyörä
-WBX kytkinlevy
Vielä ostoslistalla:
-kytkimen painelevy
-jakopään hihna+kiristin
-vesipumppu
-kaikki koneen stefat jotka saa vaihdettua
-moottoripukki
Näillä näkymin en ala aukaisemaan edes kantta koneesta. Pikkusen arvallahan siinä mennään mutta elämässä pitää olla jännitystä. Olen nyt parikin 400+tkm. ajetun ahun sisuskaluja nähnyt ja niissä kaikki erinomaisessa kunnossa. Näitä 1Z/AHU koneita näkyy saavan jo niin pilkkahinnalla, että laitetaan seuraava konetta pesään jos laukeaa.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ei tartte aukasta alle 500tkm ajettua AHUa... tai ei siitä ainakaan kansi oo menny miksikään.
Jos jotain mielenrauhaa haluaa ostaa, niin paininkupit vois olla syytä uusia... maksaa virulaisella huikeat 3,60€/kpl.
Jos jotain mielenrauhaa haluaa ostaa, niin paininkupit vois olla syytä uusia... maksaa virulaisella huikeat 3,60€/kpl.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
No nyt on ulosjousto asiat kunnossa minun osalta. Takapäähän tuli jatkokäikäleet vaikka ensin oli vakaa tarkoitus hommata uuet pitemmät kepukat. MH romu syncrossa kuitenkin oli melko käyttämättömän näköiset monroet jotka toimii makiasti niin en raskinut uusia ostaa.
Jatkomulikat kiikutti nimimerkki vville pohjosen reissullaan tänne ylös ja jälleen tuli yhdelle tölkkihaksahtaneelle kasvot nimimerkin taakse. Kiitos vville!
Jatkomulikat kiikutti nimimerkki vville pohjosen reissullaan tänne ylös ja jälleen tuli yhdelle tölkkihaksahtaneelle kasvot nimimerkin taakse. Kiitos vville!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ei sulla sattunu nuita etuiskarien jatkoja jäämään ylimääräsiä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ei jääny. Tuo yksi pari valmistettiin.
Onhan minulla toki toinenkin corollan takaiskari, mutta se oli hiukan liian kovaa matskua tuohon hommaan. Ei meinannu terät sorvissa kestää ja kierrepakkaki on nyt entinen. Muutenki oli sen verran hikistä hommaa valmistaa, että ihan heti en viittis alkaa uusia tekemään . Kaikista helpoinhan nuo olis tehä tölkin omasta iskarista tai vastaavan yläpään omaavasta kepistä. Silloin ei tarttis ku katkasta sopiva pätkä varresta ja kairata/kierteyttää sisäreikä.
Onhan minulla toki toinenkin corollan takaiskari, mutta se oli hiukan liian kovaa matskua tuohon hommaan. Ei meinannu terät sorvissa kestää ja kierrepakkaki on nyt entinen. Muutenki oli sen verran hikistä hommaa valmistaa, että ihan heti en viittis alkaa uusia tekemään . Kaikista helpoinhan nuo olis tehä tölkin omasta iskarista tai vastaavan yläpään omaavasta kepistä. Silloin ei tarttis ku katkasta sopiva pätkä varresta ja kairata/kierteyttää sisäreikä.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Nyt alkoi käytettyjen etuiskareiden hamstrausJouni kirjoitti:Kaikista helpoinhan nuo olis tehä tölkin omasta iskarista tai vastaavan yläpään omaavasta kepistä. Silloin ei tarttis ku katkasta sopiva pätkä varresta ja kairata/kierteyttää sisäreikä.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Kyllä ne nuo vanhat ronalit passaa näihin tölkkeihin makiasti.
Rengasspecksit nyt:
235/75r15 gt radial adventuro m/t
Ronal vanteet 7x15 et35
20mm spacerit ja pitkät pinnapultit.
Liukuovi ottaa hiukan jo renkaaseen mutta saa vielä täysin auki.
Pientä probleeemaa on nyt öljynpaineiden kanssa. Pitemmän ajon jälkeen, siis silloin kun moottoriöljyn lämpötila on korkea, tyhjäkäynnillä öljypaine valo vilkkuu tiheään. Onkohan viime syksynä vaihtamani tarvikeöljypumppu jo nyt sanomassa työsopimustaan irti? Taidan vaihtaa jonkun JX koneen pumpun kun kerkiää.
Rengasspecksit nyt:
235/75r15 gt radial adventuro m/t
Ronal vanteet 7x15 et35
20mm spacerit ja pitkät pinnapultit.
Liukuovi ottaa hiukan jo renkaaseen mutta saa vielä täysin auki.
Pientä probleeemaa on nyt öljynpaineiden kanssa. Pitemmän ajon jälkeen, siis silloin kun moottoriöljyn lämpötila on korkea, tyhjäkäynnillä öljypaine valo vilkkuu tiheään. Onkohan viime syksynä vaihtamani tarvikeöljypumppu jo nyt sanomassa työsopimustaan irti? Taidan vaihtaa jonkun JX koneen pumpun kun kerkiää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Ei tölkkiä hävettäny yhtään jäädä seisomaan työpaikan maasturiparkkiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Tällä ei ole ku ajettu. Dieseliä ja öljyä ku muistaa välillä lisätä. Öljyä tosiaan hönkkii koneen läpi kadoten ilmakehään, mutta enpä ole sen antanut häiritä.
Syksyn jahtikauteen aloin valmistautumaan. Katurenkaat laitoin alle kun asfaltti kilometrejä alkaa kertymään hirvenpyyntialueelle siirtymisiin.
Pyöräkulmat vääntelin toleranssiiin ja on nyt muute makia päästellä pikitietä.
Pari työvaloakin laitoin lisää osoittamaan sivulle.
Valopetrolilämppäri pitäs vielä asennella niin alkaa tarkenemaan kopissa.
Syksyn jahtikauteen aloin valmistautumaan. Katurenkaat laitoin alle kun asfaltti kilometrejä alkaa kertymään hirvenpyyntialueelle siirtymisiin.
Pyöräkulmat vääntelin toleranssiiin ja on nyt muute makia päästellä pikitietä.
Pari työvaloakin laitoin lisää osoittamaan sivulle.
Valopetrolilämppäri pitäs vielä asennella niin alkaa tarkenemaan kopissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Missä Jounilla hirvi, vai joko tietää? Mulla kai kolmosella Angelissa tai Terstolla.... Tai onhan siellä lääniä niin paljon, että viiden miehen passiketju käy harvaksi.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Pohjosen tölkki. Caravelle GL SYNCRO 1,9TD->TDi
Kolomoselle täytyy minunkin suunnata. Nyt ei tietohirveä ole ku aivan uusi kaira meikäläiselle pyytää. Porttakaltiossa olis mukava käydä jo pelkästään maisemien takia.