Viimeviikolla tuli harrasteltua parina päivänä.
Vaihdoin suuttimet isommilla kärjillä oleviin. Eli AHU suutinrungot ja AEL koneesta 0,216 kärjet. Kärkien varaosanumero: DSLA 150 P502.
Maltillinen viritys mutta toistaiseksi tuntuisi, että turbo herää uusilla kärjillä paremmin vaikka syöttöruuviin ei ole kärkien vaihdon jälkeen koskettu. Kaiketi uusissa suuttimissa on parempi suihku tms.
1 ja 3 pytystä suuttimet nousi nätisti nyppäämällä pois ja 2 ja 4 pytystä joutui liukuvasaralla paukuttamaan suuttimet irti. Tein adapterin liukuvasaraa varten parista mutterista. AHU:n suuttimissa kierre on M14x1,5.
IMG20240322120205-01.jpeg
Myös pakoputki palautettiin menemään alkuperäistä reittiä. Ei meinaa enään tunnistaa autoa omakseen, kun on niin hiljainen tuohon lyhyeen putkeen verrattuna.
IMG20240324122334-01.jpeg
Lisäksi eristin välijäähdyttimen kumimatolla muusta moottoritilasta vasemman takavalon taakse, sekä tein nurkkaan koteloon ilman ohjaimen, jotta "kiduksista" tuleva ilma menee kaikki jäähdyttimen läpi. Jäähdyttimen alle takanurkkaan reikä ja flekti liikuttamaan ilmaa jäähdyttimen läpi. Reikään suojaksi kanttailin pellin, jotta kaikki rapa ei roisku takarenkaasta flektin reikiin.
IMG20240323123453-01.jpeg
IMG20240323135638-01.jpeg
Flektin + eristyksen vaikutus oli huomattavasti isompi kuin odotin. Nyt auto kulkee kone lämpimänä yhtä "kevyesti" kuin kylmällä koneella
Toistaiseksi flektiä ohjataan kuskin paikalta napista, pitänee joskus harrastaa ahtoilman lämpötilaan perustuva ohjaus flektille.
Lisäksi tuli purettua takatukivarret varaosa-autosta ja niistä olisi tarkoitus avartaa / restauroida tähän käyttikseen tukivarret joihin sopisi isommat renkaat tai talvella ketjut.
IMG20240321212904-01-01.jpeg
IMG20240321171038-02-01.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.