VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Talliin tuli sitten tölkki. Tallipaikkaa jakaa noin tusinan verran muita volsuja.
Tämä siirtyi kaverin luopuessa osasta kalustoa ja nelari sai sulo vilenin liikkeelle.
Pakuja taloudessa tällä hetkellä laskentatavasta riippuen 7 kappaletta.
Aiempi omistaja ristinyt Hiiviöksi. Lapsilta tuli heti tuomio että se on meidän Riiviö.
Auto on todella mukava kehityskohde. Ajoon saatiin uusilla hihnoilla ja rengasjumpalla.
Alusta ikään nähden "ruosteeton". Myyty uutena Mikkelin sosiaalijotaintoimelle ja kilometrejä 185 tkm tähän päivään mennessä.
Aikaisemmin näkynyt ainakin muutamaan otteeseen Kiikalassa VW Openissa.
Nyt pistetään hiukan osiksi ja ihmetellään mitä se on 31 vuodessa kerännyt tai jättänyt matkalle.
Tästä se lähtee.............................
Tämä siirtyi kaverin luopuessa osasta kalustoa ja nelari sai sulo vilenin liikkeelle.
Pakuja taloudessa tällä hetkellä laskentatavasta riippuen 7 kappaletta.
Aiempi omistaja ristinyt Hiiviöksi. Lapsilta tuli heti tuomio että se on meidän Riiviö.
Auto on todella mukava kehityskohde. Ajoon saatiin uusilla hihnoilla ja rengasjumpalla.
Alusta ikään nähden "ruosteeton". Myyty uutena Mikkelin sosiaalijotaintoimelle ja kilometrejä 185 tkm tähän päivään mennessä.
Aikaisemmin näkynyt ainakin muutamaan otteeseen Kiikalassa VW Openissa.
Nyt pistetään hiukan osiksi ja ihmetellään mitä se on 31 vuodessa kerännyt tai jättänyt matkalle.
Tästä se lähtee.............................
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Aika hyvä lähtöasetelma. Jotkut aloittaa siitä mihin toiset lopettaa. Jännityksellä odotan mitä tulee.
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Toi on nimittäin todella hyvä aihio näin ensi silmäyksellä.
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
On melko maukas aihio. Tänään hankittu loput tavarat huoltoja ja pikku korjauksia varten. Pari juttua tullut vastaan. Takalukko ei kytkeydy, laatikosta mysteeriputki koneen päällä ja kuskin ovi roikkuu oven sisäpuolelta kummallisesti. Tekniikkaosioon seuraavaksi kyseleen....
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Se on laatikon huohotin, kuuluu olla siellä. Myös etuperästä pitäisi tulla letku sinne.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Aloittaisin mittaamalla tuleeko alipainekellolle alipainetta. Kokeile esim sormella kellon sisemmästä letkusta kun nuppi on ylhäällä. Jos käytössä on mittari, voit mitata paljonko sitä siellä on.type1 kirjoitti: ↑09.10.2021 15:27 On melko maukas aihio. Tänään hankittu loput tavarat huoltoja ja pikku korjauksia varten. Pari juttua tullut vastaan. Takalukko ei kytkeydy, laatikosta mysteeriputki koneen päällä ja kuskin ovi roikkuu oven sisäpuolelta kummallisesti. Tekniikkaosioon seuraavaksi kyseleen....
Kello on kiinni raudassaan kahdella ohuella pultilla, ne irrottamalla saat kelloa vedettyä ulospäin. Kellon tapin ja laatikon kuoren läpi menevän käyttötangon yhdistää n 3 mm paksu sokkatappi, joka pitää naputella irti. Varo ettet hukkaa sitä.
Sokan pitää olla keskellä tappia, jos sen pää tulee ulos tapista, tanko ei pääse läpi laatikon kuoresta.
Irtonaisen alipainekellon saa helposti testattua. Jos se toimii, niin seuraavaksi pitää tutkia toimiiko se laatikon kuoren läpi menevä tanko.
Toinen takarengas ilmaan, sitten rengasta pyörittäen kevyesti työntää sitä tankoa sormella sisäänpäin. Jos menee ja tasauspyörästö lukkeutuu, niin sekin on kunnossa. tangon pitäisi tulla ulos helposti.
Veikkaan että tuo tanko on jumissa. Vaatii liotusta ja ehkä purkamista ja putsaamistakin.
Itse olen sen joutunut herkistämään monista laatikoista, jotka ovat olleet pois aktiivisesta käytöstä.
Liuotusöljyä kannattaa suihkuttaa ulkopuolelta ja irrottaa lukon anturi, jonka reiästä voi suihkuttaa öljyä.
Liuotuksen jälkeen olen kevyesti naputtanut tankoa sisään siten, että minulla on ollut tuurna sakan reiässä. Tuurnalla on saanut vedettyä tankoa ulospäin ja taas naputeltua sisään.
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Täällähän piru soikoon tiedetään, toisin kuin monella muulla foorumilla kiitoksia vastauksista
Sunnuntain iloksi kannen kopan korkkitiiviste vaihtuu kumisempaan malliin. Vuodot haltuun ja sitten "oikeita" vikoja setvimään.
Foorumi perustettiin 2012 tiedon taltioimiseen ja jakamiseen.
Sunnuntain iloksi kannen kopan korkkitiiviste vaihtuu kumisempaan malliin. Vuodot haltuun ja sitten "oikeita" vikoja setvimään.
Foorumi perustettiin 2012 tiedon taltioimiseen ja jakamiseen.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
No ni. Kannen koppa käytetty auki ja tiivisteet vaihdettu. Samalla imupuoli siivottu ja korjattu pikku jutut. Imuilman vaimennin oli riekaleina.
Ennen pesua huomasin että jostain tihuttelee löpöä lohkon päälle. Nyt puhtaalla koneella oli helppo havaita mistä tulee.
Punaisella merkatusta akselin välistä liruttelee. Tekniikkaosio lueskelin että löytyy huoltosarjaa. Saako tuonne tiivisteen etc jotenkin järjellisellä työllä vaihdettua. Kone hyrrää nätisti ni en viittisi avata kuin sen verran kuin pakko. Kyllä taas jaksaa tallissa viihtyä tämän tiimoilta. Takakotelot sain siivottua, pintaruosteet poistettua ja suojaa päälle. Kerrankin tuntuu että voi ehtiä kuntoon "kesäksi" ja siis tulevaksi kesäksi (2022)
Ennen pesua huomasin että jostain tihuttelee löpöä lohkon päälle. Nyt puhtaalla koneella oli helppo havaita mistä tulee.
Punaisella merkatusta akselin välistä liruttelee. Tekniikkaosio lueskelin että löytyy huoltosarjaa. Saako tuonne tiivisteen etc jotenkin järjellisellä työllä vaihdettua. Kone hyrrää nätisti ni en viittisi avata kuin sen verran kuin pakko. Kyllä taas jaksaa tallissa viihtyä tämän tiimoilta. Takakotelot sain siivottua, pintaruosteet poistettua ja suojaa päälle. Kerrankin tuntuu että voi ehtiä kuntoon "kesäksi" ja siis tulevaksi kesäksi (2022)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Tiiviste menee ihan mutteri avaamalla, ahdonalaisen syötön vipu poistamalla ja kaivamalla vanha tiiviste pois. Ainut vaan että normaalissa boschin tiivistesarjoissa ei tule tätä osaa mukana, vaan joutuu erikseen ostamaan (t3 lda dichtung tms ).
< 15kWh/100km
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Ok hyvä homma. Täytyykin alkaa kaivelemaan tiivistettä ulos
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Pieni osa, iso vaikutus. Eipä vuoda enää. Kannen koppakin on kuin uusi, ehkä hiukan parempikin kumitiivisteellä.
Bosch osanumero tiivisteelle 1460280301
Viikonloppuna tehostajan öljyt vaihtoon, kone tiskataan tilkalla löpöä (säästöpeikon Forte) ja uusi öljy/suodatin/RVS:t perään
Bosch osanumero tiivisteelle 1460280301
Viikonloppuna tehostajan öljyt vaihtoon, kone tiskataan tilkalla löpöä (säästöpeikon Forte) ja uusi öljy/suodatin/RVS:t perään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Homma edennyt. Kotelot edestä siivottu, etuperä ja laatikon öljyt vaihdettu, moottori tiskattu löpöllä, uudet öljyt ja suodatin, RVS D6 ajettu sisään.
Rööristö alkaa olemaan mallailtuna. Vanha nokian luuri rekvisiitaksi tai mahdollisesti modataan lällärikäyttöön.
Laatikon öljyt oli sitten kyllä melkosta kuraa ja magneetissa kuvan mukainen hippukokoelma. Telehallintokeskuksen tarra hymyilyttää hivenen
Rööristö alkaa olemaan mallailtuna. Vanha nokian luuri rekvisiitaksi tai mahdollisesti modataan lällärikäyttöön.
Laatikon öljyt oli sitten kyllä melkosta kuraa ja magneetissa kuvan mukainen hippukokoelma. Telehallintokeskuksen tarra hymyilyttää hivenen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Rööristö kunnossa. Hiukan tuli ahdas väli suojapelliin pannan kiinnitykselle.
Nyt ilmeni ensimmäinen vakavampi vika. Ohjaustehostimessa hantin puolella vuoto. Haitarissa öljyä puolen desiä. Paruzilla näytti olevan tiivistesarjaa joskus tulossa hyllyyn. Ei ole tähän mennessä koskaan joutunut avaamaan mistään kulkimesta.
Onko tehostimen huoltaminen millainen jumppa, vaatiiko erikoistyökaluja?
Nyt ilmeni ensimmäinen vakavampi vika. Ohjaustehostimessa hantin puolella vuoto. Haitarissa öljyä puolen desiä. Paruzilla näytti olevan tiivistesarjaa joskus tulossa hyllyyn. Ei ole tähän mennessä koskaan joutunut avaamaan mistään kulkimesta.
Onko tehostimen huoltaminen millainen jumppa, vaatiiko erikoistyökaluja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Etukulmat siivottu ja kulutusosat vaihdettu. Jarrunestesäiliötä joutui hetken selvittelee missä luurailee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Siistiä jälkeä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Olen kade
- Miksi rikkinäinen pitäisi korjata -
VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75
Turku / Kaarina
VW Caravelle T3, 1.6TD, 1986, "Ciki" ja Heinisleffan poliisiauto
VW LT MK1, 2.4D, 1982 "Southwestfalia"
Tesla Model S 75
Turku / Kaarina
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Täytyy "kerrankin" alkuinnostus käyttää hyynäämällä ensiksi tekniikka kuosiin
No anyway takapäässä täytyy pyörän laakerit ja hantin vetarikumit vaihtaa. Etuperän ja laatikon öljyt vaihdettu mutta ei ole päästy fiilistelemään huuhtoutuiko koossa pitävät partikkelit ulos. Penkin pinnat on huonossa kunnossa vaikka muuten ohjaamo supersiisti. Käsittääkseni ei kyseistä kangasta enää saa orginaalina. Ex-naapuri verhoilijana lupas haistella, jos jostain löytyisi lähelle samaa kuvioltaan/väriltään.
Ovessa muuten näkyy ensimmäisen omistajan tiedot vielä himmeästi, Mikkelin kaupunki kotipalvelu
No anyway takapäässä täytyy pyörän laakerit ja hantin vetarikumit vaihtaa. Etuperän ja laatikon öljyt vaihdettu mutta ei ole päästy fiilistelemään huuhtoutuiko koossa pitävät partikkelit ulos. Penkin pinnat on huonossa kunnossa vaikka muuten ohjaamo supersiisti. Käsittääkseni ei kyseistä kangasta enää saa orginaalina. Ex-naapuri verhoilijana lupas haistella, jos jostain löytyisi lähelle samaa kuvioltaan/väriltään.
Ovessa muuten näkyy ensimmäisen omistajan tiedot vielä himmeästi, Mikkelin kaupunki kotipalvelu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Kuosi loppu tällä hetkellä, vanhoja jakkaroita metsästämään on ainoa vaihtoehto ja istuon osan posket on se isoin pala joten niitä pitää löytää muita voi siten löytyä muista penkeistä. Onneksi tuo pala on käänettävissä ympäri ja on takapuolelta saman näköinen joten kumankin puolen posket voi asentaa kummallekin puolelle. Helppoja jakkaroita verhoilla uusiksi kunhan kangasta löytää. Helppo purkaa tikkauksista ja kasailla juudelleen ehjillä paloilla. Joten keskustele kavereiden kanssa joilla sama ongelma niin edes joku saa alkuperäis kangasta.
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Eka testiajo hoidettu. Tekniikka pelittää suurimmalta osin. Takalukko kytkeytyy yhä hiukan omia aikojaan mutta toimii. Takapäästä vielä ne pyöränlaakerit ja vetarien suojakumit isoimpana hommana tekemättä. Sit jos pääsis sähköjä hifistelemään ja ulkonäköseikkoja olis kiva kans muokata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Flat-four unlimited - Now also straight-four
Re: VW Transporter Caravelle Syncro Hiiviö to Riiviö
Hyvännäköistä menoa & onnea onnistuneen koeajon johdosta!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki