Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Sitten ei vältämättä kannata kiertää mootori tuenta kumin joka puolta punahehkusella putkella jota turbo ja siitä lähtevä putki edustaa se voi vaikuttaa negatiivisesti tuon kumin kestoon. Nyt sulla käytännölisesti katsoen kiertää tuon kumi tyynyn joka puolella puna hehkunen putki. Itseäni pelotti vaikka mulla oli toi imu puoli siinä missä sulla on nyt pako puoli.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Ose melekonen seppä! Ei voi muutako hattua nostaa!
Hulluna tölökkeihin.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kiitoksia Pastori!
Osku: Juu, pakopesä on melko lähellä kumia, mutta luulisin , että tuo putken väli kumista on jo tarpeeksi. Täytyy tarkkailla. Jos alkaa kumit sulaa, niin kehitellään jotain lämpöpeltiä väliin.
Niin juu TT:n peijakas olikin jo modannut tän kannakkeen niin, että vakiokorvake on MIA. Noh, kyllä tuonne joku siisti putki vielä keksitään. Etuyläpuolelta menee jo niin paljon alipaineletkua,vesiletkua, huohotinta ja sitä kirottua sähköjohtoa, ettei sieltä oikein tuolle 63mm letkulle reittiä löytänyt enää. Mutta kuten sanottua, kaikki tässä swapissa on V.1 vaiheessa. Jos paikat porsii, niin keksitään parempaa tilalle.
Putkista ja letkuista iloisempiin aiheisiin. Tilasin Sinikalle uudet sandaalit Hankookilta. Tarkemmin ottaen: http://www.hankooktire.com/us/passenger ... -rf10.html
225/75-16" kokoisina. Saapunevat ensi viikolla toivon mukaan.
Osku: Juu, pakopesä on melko lähellä kumia, mutta luulisin , että tuo putken väli kumista on jo tarpeeksi. Täytyy tarkkailla. Jos alkaa kumit sulaa, niin kehitellään jotain lämpöpeltiä väliin.
Niin juu TT:n peijakas olikin jo modannut tän kannakkeen niin, että vakiokorvake on MIA. Noh, kyllä tuonne joku siisti putki vielä keksitään. Etuyläpuolelta menee jo niin paljon alipaineletkua,vesiletkua, huohotinta ja sitä kirottua sähköjohtoa, ettei sieltä oikein tuolle 63mm letkulle reittiä löytänyt enää. Mutta kuten sanottua, kaikki tässä swapissa on V.1 vaiheessa. Jos paikat porsii, niin keksitään parempaa tilalle.
Putkista ja letkuista iloisempiin aiheisiin. Tilasin Sinikalle uudet sandaalit Hankookilta. Tarkemmin ottaen: http://www.hankooktire.com/us/passenger ... -rf10.html
225/75-16" kokoisina. Saapunevat ensi viikolla toivon mukaan.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kuinkas tiukka toi on oletko mittailut?
Mulla on nyt vakio alustalla 215/80/14 ja ne mahtuu just edessä. Jopa niin että hilasin eturenkaita hieman eteen tangoista että ei osinut kaarremontuissa sisä lokariin. Noi on kumminkin pykälää isommat halkasijaltaan ja sullakaan toi ei ole järin korkea eikä sulla tainnu olla levikkeitä edessä.
Mulla se osu kun oli pieni kaarre ja tuli monttu. Hilasin renkaita eteen ja autto nyt tangoista sais vielä 1cm eteenpäin ja sit loppuu kierre.
Mulla on nyt vakio alustalla 215/80/14 ja ne mahtuu just edessä. Jopa niin että hilasin eturenkaita hieman eteen tangoista että ei osinut kaarremontuissa sisä lokariin. Noi on kumminkin pykälää isommat halkasijaltaan ja sullakaan toi ei ole järin korkea eikä sulla tainnu olla levikkeitä edessä.
Mulla se osu kun oli pieni kaarre ja tuli monttu. Hilasin renkaita eteen ja autto nyt tangoista sais vielä 1cm eteenpäin ja sit loppuu kierre.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
En ole mittaillut. Luotettavilta tahoilta vain kuullut, että pitäisi mennä. Jos ei mene, niin pistetään menemään.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Joo kyllä sen sopimaan saa mutta voi joutua hieman tekee tilaa.
Laskennalisesti ero säteessä on 22mm eli jos mulla on noin 5mm muovia (sisä lokasuoja) siinä reunassa ja vedetään rengas vielä viimeiset 10mm eteen tilaa pitäis tehdä n.7mm. tämä olettaen että ei ala ottamaan kiinni myös etu reunasta. Vanteen ET vaikuttaa myös jos vanne levittää enemmän sisään ongelma pienenee ja vice versa.
Laskennalisesti ero säteessä on 22mm eli jos mulla on noin 5mm muovia (sisä lokasuoja) siinä reunassa ja vedetään rengas vielä viimeiset 10mm eteen tilaa pitäis tehdä n.7mm. tämä olettaen että ei ala ottamaan kiinni myös etu reunasta. Vanteen ET vaikuttaa myös jos vanne levittää enemmän sisään ongelma pienenee ja vice versa.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Autossa on nyt 205/55-16 7x16 ET35 vanteilla, tuleva setti on 225/75-16 7x16 et31(muistaakseni). Eroa säteessä 56mm. Pikaisella rullamittauksella kapein rako kaaren takaosan ja kumin välissä nyt ~75mm. Kyllä se paikalleen menee ainakin.Ja laikalla saa lisää tilaa sitten. Pelastetaan museoinnilta
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
En se minä ollut, se oli dmn Aika monessa syncrossa saman kokoista rengasta, jopa samoilla vanteilla eikä ongelmia. Hanttapuli taisi viimeisimpänä vähän etukaarta muokata omastaan. Oskulla on joko täysin kuolleet jouset tai sisälokarit syö älyttömästi tilaa, jos noin pienet renkaat raapii kaariin. Nehän on hyvin lähelle vakion 205R14 renkaan kokoiset, ja 16" vakiot 205R16 menee 14" myöskin suoraan, jos siis alusta on edes suunnilleen ryhdissään.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Profiili korkeus oli kumminkin 75
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Oli niin tai näin. Mittasin ja laskin tämän, että mahtuu ainakin paikalleen, kun aloin sun kommenttien perusteella jo epäilemään. Ja jos muut ovat saaneet tämän kokoiset pelaamaan autoissaan, niin saan minäkin. Mulla noita rälläkän teriä piisaa, enkä pelkää käyttää niitä. Ja jos pitää korottaa, niin korotetaan. Kumit on nyt tilattu, ja alle ne menee. Keinolla millä hyvänsä.Osku kirjoitti:Profiili korkeus oli kumminkin 75
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
En tiedä mistä 75 profiilista puhui hän, mutta 205R16 on 82 profiililla, laskuri ei sitä ymmärtänyt mutta hyvin lähelle on korkeus sama kun 225/75-16. Todellinen korkeus sitten riippuu kyseisestä renkaasta.JaniS kirjoitti:Oli niin tai näin. Mittasin ja laskin tämän, että mahtuu ainakin paikalleen, kun aloin sun kommenttien perusteella jo epäilemään. Ja jos muut ovat saaneet tämän kokoiset pelaamaan autoissaan, niin saan minäkin. Mulla noita rälläkän teriä piisaa, enkä pelkää käyttää niitä. Ja jos pitää korottaa, niin korotetaan. Kumit on nyt tilattu, ja alle ne menee. Keinolla millä hyvänsä.Osku kirjoitti:Profiili korkeus oli kumminkin 75
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
STRO:n mukaisia mittoja
205R14 (205/82R14) normaali 690 mm ja max 713 mm
205R16 (205/82R16) normaali 736 mm ja max 749 mm
225/75R16 normaali 744 mm ja max 758 mm
Minulla oli 2012 Simossa hetken alla pinnatut 215/85R16 maastorenkaatkin ilman korotussarjaa 16" syncron vanteilla. Takana oli kaaren sauma silotettuna, mutta ajaessa otti hieman kiinni, joten piti muokata ja vahvistaa samalla tukivarsia.
205R14 (205/82R14) normaali 690 mm ja max 713 mm
205R16 (205/82R16) normaali 736 mm ja max 749 mm
225/75R16 normaali 744 mm ja max 758 mm
Minulla oli 2012 Simossa hetken alla pinnatut 215/85R16 maastorenkaatkin ilman korotussarjaa 16" syncron vanteilla. Takana oli kaaren sauma silotettuna, mutta ajaessa otti hieman kiinni, joten piti muokata ja vahvistaa samalla tukivarsia.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Nyt on hankookit alla. Lyhyen koeajon perusteella ei ongelmia ilmaantunut. Nyt vaan kilometrejä alle. Jos rengas johonki rohahtaa, niin tehdään tilaa niin paljon kun tarvitsee. Varuiksi voisi kyllä kaarien takanurkista hiukan silpaista.
Näillä mennään.
Näillä mennään.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kyllä se vaan niin on että kunnon renkaat tekee Syncron, hyvälle näyttää
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Siirrä kaarien takareunaa vähän taaksepäin, niin tulee tilaa.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Juu, vähänhän nuo on lähellä. Katuajossa ei ole ongelmaa, mutta kadun ulkopuolella liikealueen pohjatessa on riski, että saattaa ottaakkin kiinni. Myös tukivarren saumaa voisi ihan varmuudenvuoksi hieman tasoittaa.AT5nok kirjoitti:Siirrä kaarien takareunaa vähän taaksepäin, niin tulee tilaa.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Sinikkaa jatkojalostettu aina välillä, kun aikaa on löytynyt. Pikku kaljoissa tuli purettua tosiaan kaikki vanhat takatilan retkeilyhommat pois. Ihan hyvä idea, mutta siitähän se poikikin taas lisää hommia
Nimittäin sitä iki-ihanaa röstinkiä..
Muutamat tehty. 9 Lappua jäljellä. Lähinnä nuo on noiden vanhojen reikien suurenemisesta aiheutuneita. Alakulmassa on taitteessa mytinyt muutama kohta. Kai se suht hyvä on 31v vanhaksi rouvaksi, tai sitten ei.. Onneksi hitsaaminen on ihan kivaa, jos saa ajan kanssa tehdä. Ja mihin tässä olisikaan kiire, valmiissa maailmassa. Nämä loput reiät paikkaillaan tässä kesäloman aikana toivon mukaan.
Ennen sitä pitää tehdä takatilaan uudet makuutilat. Jos sitä pystys lähtemään bussfestiin ja jäädä ihan yöksi.
Ensin takapenkkien takana olevaan syvennykseen tein tämmöisen kehikon. Kehikon tarkoituksena olla korokepala takatilan jatkoksi ja sisään sitten säilytyslokeroa irtotavaroille.
Takatilasta poistin vanhat äänieristeet. Jännästi _TASAN_ puolet lähti ku vähä lastaa näytti. Toinen puoli lämmittämällä, postimerkin kokosina paloina. Ja sitten tuo liima.. Muovilastaa, rättiä, gallona asetonia ja toinen kaljaa.Silti meinas hiki tulla.
Seuraavana vuorossa sitten uutta pohjaa.
Rungon raot täytin tämmösella foamilla, jota käytetään myös Hornettien siipitankkien yhteydessä Pitää olla hi-tekkiä.Tätä jäi yli duunista eräästä keikasta, joten hyötykäytetään loput sitten ihan hornettiin verrattavissa olevaan tuotokseen.
Palanen käärittynä bauhaussin kuramattoon. Tuollainen siitä nyt sitten tuli.
Seuraavaksi toinen pala alumiinikehikon päälle tavaraluukkuineen. Ideana tässä on tehdä sisusta tälleen paloista, ja suht kevyinä että saa sitten yksinkin helposti nostettua pois tarvittaessa. Takapenkit meinasin korvata Galaxystä realisoituiduilla jakkaroilla, jotka taittuvat kaksinkerroin ja niissä on vielä kätevä pikairroitus. Modulaari-tölkki. Retkiauto, henkilöauto ja tarvittaessa kaikki irroitettuna täysimittainen paku. Tuohon pyritään, katsotaan sitten mihin päädytään.
Nimittäin sitä iki-ihanaa röstinkiä..
Muutamat tehty. 9 Lappua jäljellä. Lähinnä nuo on noiden vanhojen reikien suurenemisesta aiheutuneita. Alakulmassa on taitteessa mytinyt muutama kohta. Kai se suht hyvä on 31v vanhaksi rouvaksi, tai sitten ei.. Onneksi hitsaaminen on ihan kivaa, jos saa ajan kanssa tehdä. Ja mihin tässä olisikaan kiire, valmiissa maailmassa. Nämä loput reiät paikkaillaan tässä kesäloman aikana toivon mukaan.
Ennen sitä pitää tehdä takatilaan uudet makuutilat. Jos sitä pystys lähtemään bussfestiin ja jäädä ihan yöksi.
Ensin takapenkkien takana olevaan syvennykseen tein tämmöisen kehikon. Kehikon tarkoituksena olla korokepala takatilan jatkoksi ja sisään sitten säilytyslokeroa irtotavaroille.
Takatilasta poistin vanhat äänieristeet. Jännästi _TASAN_ puolet lähti ku vähä lastaa näytti. Toinen puoli lämmittämällä, postimerkin kokosina paloina. Ja sitten tuo liima.. Muovilastaa, rättiä, gallona asetonia ja toinen kaljaa.Silti meinas hiki tulla.
Seuraavana vuorossa sitten uutta pohjaa.
Rungon raot täytin tämmösella foamilla, jota käytetään myös Hornettien siipitankkien yhteydessä Pitää olla hi-tekkiä.Tätä jäi yli duunista eräästä keikasta, joten hyötykäytetään loput sitten ihan hornettiin verrattavissa olevaan tuotokseen.
Palanen käärittynä bauhaussin kuramattoon. Tuollainen siitä nyt sitten tuli.
Seuraavaksi toinen pala alumiinikehikon päälle tavaraluukkuineen. Ideana tässä on tehdä sisusta tälleen paloista, ja suht kevyinä että saa sitten yksinkin helposti nostettua pois tarvittaessa. Takapenkit meinasin korvata Galaxystä realisoituiduilla jakkaroilla, jotka taittuvat kaksinkerroin ja niissä on vielä kätevä pikairroitus. Modulaari-tölkki. Retkiauto, henkilöauto ja tarvittaessa kaikki irroitettuna täysimittainen paku. Tuohon pyritään, katsotaan sitten mihin päädytään.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Hienoa työtä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kiitos hanttapuli! Itse kun tekee, niin saa sellaista kun sattuu tulemaan.
Tänään sain tehtyä tuon jatkokappaleen alumiinikehikon päälle. Vaihekuvat jäivät nyt puuttumaan, mutta rakenne on täysin samanlainen.
Tältä näyttää valmiina.
Ja tältä autoon nostettuna. Hiukan tiukat toleranssit tuli, kun rupesi tuhkaluukun kannet ahistamaan. Mutta yksin sain kammettua tellingin tuonne, joten tavoitteeseen päästiin.
Huomenna kääräsen kansipalat kuramattoon ja saranoilla kiinni. Sitten pystyykin autossa nukuksimaan.
Tänään sain tehtyä tuon jatkokappaleen alumiinikehikon päälle. Vaihekuvat jäivät nyt puuttumaan, mutta rakenne on täysin samanlainen.
Tältä näyttää valmiina.
Ja tältä autoon nostettuna. Hiukan tiukat toleranssit tuli, kun rupesi tuhkaluukun kannet ahistamaan. Mutta yksin sain kammettua tellingin tuonne, joten tavoitteeseen päästiin.
Huomenna kääräsen kansipalat kuramattoon ja saranoilla kiinni. Sitten pystyykin autossa nukuksimaan.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Jani.S ja Sinikka Syncron yhteiselämä
Kylläpä tuli siisti toteutus!!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!