Et takuulla pääse nelosella alkaviin lukuihin dynossa... [nyt kaikilla peukut pystyyn, että dmn on tarpeeksi yllytyshullu]dmn kirjoitti:Mutta tällä hetkellä 2.4:ssä on kyllä sen verran mukavat menohalut, että jo puolivakavissaan tekis mieli kokeilla 2.5TDI:tä ja katsoa montako sataa heppaa sieltä sais paremmalla ahtimella
T4 Multivan "kauppakassi"
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Ja 400NM pitäs kans irrota aika helposti.dmn kirjoitti:40kW ei oo mikään ongelma
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Eipäs peruutella, sun aloitus oli "montako sataa heppaa"dmn kirjoitti:40kW ei oo mikään ongelma
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Missä muuten menee raja, paljonko 2.5TDI:stä on mahdollista repiä niin, että sitä voi vielä käyttää katuliikenteessä (eli vetoalue on jotain muuta kuin 3840rpm -> 3910rpm...)? Tässä puhutaan mitatusta 246kW:stä ja siitä, että jostain syystä dynossa jäi saavuttamatta 20: https://www.youtube.com/watch?v=VUJXe255A6I
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
eikö tuo oo V6 eli yks pytty enemän ku transportterin moottorissa.saurama kirjoitti:Missä muuten menee raja, paljonko 2.5TDI:stä on mahdollista repiä niin, että sitä voi vielä käyttää katuliikenteessä (eli vetoalue on jotain muuta kuin 3840rpm -> 3910rpm...)? Tässä puhutaan mitatusta 246kW:stä ja siitä, että jostain syystä dynossa jäi saavuttamatta 20: https://www.youtube.com/watch?v=VUJXe255A6I
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Mutta 2.5l tilavuus kuitenkin tuossa v6:ssa. Mun käsittääkseni ainakin pienillä vaihteilla tossa diffaksen audista se vetoalue alkaa juuri tuosta 3840rpm:stä -) Mutta siinä onkin iso hukkisahdin.
Itse juuri mittailin että Bemarin GT2060v menis t4:een kivasti tekemällä sovitelaipan. Eiköhän tolla pääsis +200hp kerhoon reilusti, tällänen mulla on mun syncrotölkkiin varattu. Tällä varmaan vetoalue alkaisi vielä reippaasti alta 2000rpm..
Itse juuri mittailin että Bemarin GT2060v menis t4:een kivasti tekemällä sovitelaipan. Eiköhän tolla pääsis +200hp kerhoon reilusti, tällänen mulla on mun syncrotölkkiin varattu. Tällä varmaan vetoalue alkaisi vielä reippaasti alta 2000rpm..
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Hehkut vaihdettu, yhä starttaa paskasti.
Ja Eberi D2L käryttää yhä sisälle, joskin vähemmän kuin ennen. Kumma juttu, mitään päälipuolista vikaa en siinä huomannut kun purin osiksi.
Ja Eberi D2L käryttää yhä sisälle, joskin vähemmän kuin ennen. Kumma juttu, mitään päälipuolista vikaa en siinä huomannut kun purin osiksi.
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Eberin käryämisen syyksi luultavasti löydetty öljyinen rätti, jonka olin tunkenut sinne ilmanvaihtokanavaan äänieristeeksi sillä välin kun oli vekotin autosta irti.. no kaikkea ei voi muistaa..
Pitkästä aikaa tuli käytyä tallilla ja rakennettua 2.5" pakoputkisto sivu-ulostulolla. Ehkä aavistuksen herkemmin herää ja kerää ahtoja tämän putkiston kanssa.
Vielä pitäisi soppaa saada lisää aika tavalla, nykyinen pumppu modattu aika maksimiin. Pari niksiä olis kyllä jemmassa vielä, mutta vaatii pumpun irroittamisen... Mahtaisiko alkuperäisessä 8mm vaparin pumpussa olla rankempi nokkalevy kuin tässä audin 10mm pumpussa.
Pitkästä aikaa tuli käytyä tallilla ja rakennettua 2.5" pakoputkisto sivu-ulostulolla. Ehkä aavistuksen herkemmin herää ja kerää ahtoja tämän putkiston kanssa.
Vielä pitäisi soppaa saada lisää aika tavalla, nykyinen pumppu modattu aika maksimiin. Pari niksiä olis kyllä jemmassa vielä, mutta vaatii pumpun irroittamisen... Mahtaisiko alkuperäisessä 8mm vaparin pumpussa olla rankempi nokkalevy kuin tässä audin 10mm pumpussa.
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
mulla on jossain irtaalaan transportterin 2.4 vaparin ja 100 audin pumpun nokkalevyt. ku löytäs ne ni vois verrata.dmn kirjoitti:... Mahtaisiko alkuperäisessä 8mm vaparin pumpussa olla rankempi nokkalevy kuin tässä audin 10mm pumpussa.
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Olis hienoa jos löytäisit, välttyis turhalta remontilta, auto kun kuitenkin olis oltava päivittäin ajossa..
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Reminder to myself: Continentalin kitkat (225/60R16) on ihan törkeen hyvät.
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Mitenkä pitkälle se pysähty?dmn kirjoitti:Reminder to myself: Continentalin kitkat (225/60R16) on ihan törkeen hyvät.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Ei oo mällätty vielä Mutta vaikka olenkin yleensä vannonut nastarenkaan nimeen (ja silti ajanut kaikki talvet omalla autolla liukkailla maastorenkailla), niin tämä oli positiivinen ylläri. Kitkat kyllä ostin siksi että oon niin laiska etten jaksa kesäksi toisia renkaita vaihtaa
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Sama vika, kitkat on varmaan ainoat renkaat harrasteautoon. Kilometrit kuitenkin aika vähäisiä ainakin minulla.
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Tämä on nyt nettiautossa myynnissä kun alkoi vanha suola janottamaan
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
dmn kirjoitti:Tämä on nyt nettiautossa myynnissä kun alkoi vanha suola janottamaan
Olipa yllätys
Onhan sitä useampi tainnut jo kokeilla rakentaa loppuun, mikäli se janottava on punainen...
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Joo, näin on. Sain nimittäin idean että ton moottorin kanssahan on pakko sovittaa 996/997 porschen (lue mersun 5v) automaattivaihteisto
Toki onko hommassa mitään järkeä, kun vanhatkin projektit täyttää kohta 20v...
Toki onko hommassa mitään järkeä, kun vanhatkin projektit täyttää kohta 20v...
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
No mutta tuossahan vois olla järkee!dmn kirjoitti:Joo, näin on. Sain nimittäin idean että ton moottorin kanssahan on pakko sovittaa 996/997 porschen (lue mersun 5v) automaattivaihteisto
Toki onko hommassa mitään järkeä, kun vanhatkin projektit täyttää kohta 20v...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Pientä ahto-ongelmaa ollut ja menokin hyytyy 2700rpm jälkeen, syy tässä
< 15kWh/100km