T4 Multivan "kauppakassi"
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Laita vaan se 102hp TDI:n cooleri, aika kätevä ja toimiva ratkasu. Saat varmaan vielä ahtolämmötkin siitä anturista poimittua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Täytyypä lisätä ostoslistalle se!
Ja parina aamuna kauhea (valkoinen) savutus ollut, joka häviää kun kone on normaalilämpöinen. Suuttimet varmaan vaihtokunnossa. Tässä taitaa olla samat kuin 1.6:ssa, eikä aaz pidempirunkoisia. Hyvä että kuukausi pari sitten siirsin doppelin lavalle ulkovarastoon mun ainoan sarjan 1.6td suuttimia...
Mutta onneks täällä varmaan onkin paljon ylitarjontaa 1.6td osista
Ja parina aamuna kauhea (valkoinen) savutus ollut, joka häviää kun kone on normaalilämpöinen. Suuttimet varmaan vaihtokunnossa. Tässä taitaa olla samat kuin 1.6:ssa, eikä aaz pidempirunkoisia. Hyvä että kuukausi pari sitten siirsin doppelin lavalle ulkovarastoon mun ainoan sarjan 1.6td suuttimia...
Mutta onneks täällä varmaan onkin paljon ylitarjontaa 1.6td osista
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Mites polttoainesuodatin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
On siellä sellainen! Vedetkin päästetty pois koneen remppauksen yhteydessä.
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Suuttimet asennusvalmiina, pitää vielä koeponnistaa. Samaten cooleri. Ja päheempi pakoputki sivulle suunnitteilla ylimääräisestä pöntöstä joka löytyi nurkista. Valmistuu ehkä vuoden 2017 kauden päättäjäisiin
Eilen meni ohjaus parin kertaan suht tehottomaksi, ihan kuin olisi ollut ilmakuplia seassa. Laitoin tähän ihan normi atf öljyä tehostimeen, lieneeköhän syytä vaihtaa vw:n omaan vihreään litkuun?
Eilen meni ohjaus parin kertaan suht tehottomaksi, ihan kuin olisi ollut ilmakuplia seassa. Laitoin tähän ihan normi atf öljyä tehostimeen, lieneeköhän syytä vaihtaa vw:n omaan vihreään litkuun?
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
itse vaihdoin tuossa kesämmällä tämmöiset litkut tehostimeen ja ihan on vielä pelannut OK
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590053/V ... 004-000-M2
ja tällä ohjeistuksella
http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw ... ringfluid1
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590053/V ... 004-000-M2
ja tällä ohjeistuksella
http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw ... ringfluid1
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Vihreä kulta eli febi bilstein ajaa saman asian http://verkkokauppa.laikas.fi/product/3 ... i-1l-86161
Tämä omaa myös VW G 004 000 vastaavuuden : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... db=web.nsf Paikallisesta Fixuksesta. Itse käytän.
Oma kokemus. ATFää oli edellinen omistaja laittanut UrS4ään, tuli läpi hydraulisesta jarrutehostajasta. Öljynvaihdolla vuoto loppui.
Vaihtaisin.
Tämä omaa myös VW G 004 000 vastaavuuden : http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... db=web.nsf Paikallisesta Fixuksesta. Itse käytän.
Oma kokemus. ATFää oli edellinen omistaja laittanut UrS4ään, tuli läpi hydraulisesta jarrutehostajasta. Öljynvaihdolla vuoto loppui.
Vaihtaisin.
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Cooleri asennettu! Koeajolla ahtopaineet tippui 0.8b->0.4b... Hetken aikaa etsin vuotoa... kunnes tajusin mistä oli kyse
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
lyhyt keulasessa on aika vähän tilaa syylärin etupuolella. itekki joutuin muokaan peltejä ja maskia tuotu alareunasta 20mm eteen päin että mahtu cuuleri keulalle.dmn kirjoitti:
.. ja se jäähdytin. Kokeiltu sovitella Saab 93:n cooleria, jotain cordoban cooleria eikä oikein millekään löydy paikkaa. Pitäisi varmaan etsiä jostain 102hp tdi:n romut ja laittaa ne suosiolla. Tai sitten teurastaa puskuria isolla kädellä..
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
No ei ne loppujenlopuksi ihan noin paljoa tippuneet, mutta tippuivat kuitenkin!
Kesäkauden päättäjäisistä kotimatkalla tuli suoritettua alustan voitelu dieselillä kun suutinputki alkoi vuotamaan pumpun päästä. Aika tyssääntyitä olivat kartiot kaikissa putkissa, ensiapuna taivuteltu 1.6:n suutinputki paikoilleen ja myös 1.6td:n suuttimet. Ei näissä taida muuta eroa olla kuin 10-20bar suurempi avautumispaine.
Metelille pitää tehdä kyllä jotain kun korvat humisi kotimatkan jälkeen. Ehkäpä uudet renkaat noiden kulumattomien kiinalaisten tilalle auttaa ensihätään.
Onkos muuten muidenkin mielestä t4:ssa huonompi ajoasento kuin t3:ssa?
Kesäkauden päättäjäisistä kotimatkalla tuli suoritettua alustan voitelu dieselillä kun suutinputki alkoi vuotamaan pumpun päästä. Aika tyssääntyitä olivat kartiot kaikissa putkissa, ensiapuna taivuteltu 1.6:n suutinputki paikoilleen ja myös 1.6td:n suuttimet. Ei näissä taida muuta eroa olla kuin 10-20bar suurempi avautumispaine.
Metelille pitää tehdä kyllä jotain kun korvat humisi kotimatkan jälkeen. Ehkäpä uudet renkaat noiden kulumattomien kiinalaisten tilalle auttaa ensihätään.
Onkos muuten muidenkin mielestä t4:ssa huonompi ajoasento kuin t3:ssa?
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Onkos muuten muidenkin mielestä t4:ssa huonompi ajoasento kuin t3:ssa?
- kaikkien-
- kaikkien-
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
On niin pitkä aika kun T4 pidempää matkaa ajanu ettei voi verrata, mutta aiemmin en ainakaan ole huomannut mitenkään huonoksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Lähinnä tuon penkin asento on kuin kirkon penkistä, hieman parani uusilla toppauksilla. Jos istuinosa olisi enemmän kallistettu niin voisi olla luonnollisempi. Tosin silloin jäisi rattin yläosakin vieläkin kauemmaksi.
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Ei ehkä ihan kaikkien, mutta ainakin minun mielestäjarke kirjoitti:Onkos muuten muidenkin mielestä t4:ssa huonompi ajoasento kuin t3:ssa?
- kaikkien-
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
mulla on vaihettu sport saluuna mazdan etupenkit joissa voi istuimen etuosaa nostaa ja laskee, samaten takaosaa myös, samalla rattia laskettu alemmas lisäämällä tavaraa rattiakselin kiinnitys kohtaan.dmn kirjoitti:Lähinnä tuon penkin asento on kuin kirkon penkistä, hieman parani uusilla toppauksilla. Jos istuinosa olisi enemmän kallistettu niin voisi olla luonnollisempi. Tosin silloin jäisi rattin yläosakin vieläkin kauemmaksi.
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Nyt on tarkemmin analysoitu yhden tku-hki-tku reissun ajan mikä ajoasennossa on pielessä. Eli jos (kaasujalka) on 184cm pitkällä kaverilla luonnollisessa asennossa niin ratti ja viikset jää toivottoman kauas. Jos taas penkin siirtää lähemmäksi, ylettyy jopa ratin yläosaan, mutta kaasujalalla ei ole minkäänlaista tukea reiden kohdalta. Voi olla että >96 porttereissa on tälle tehty jotain kun on on erilaista rattia yms. Tutkitaan jos jaketechin vinkeillä saisi paremmaksi, istuimia ei kyllä helpolla vaihdeta (esim. kyynärnojien takia!), mutta voisi kokeilla kyllä saada istuinosaa enempi kallistettua.
Muuten kyllä nyt makoisa ajella pitkää matkaa, tehoissa löytyy reserviä kivasti ja kulkee vakaasti ...
Muuten kyllä nyt makoisa ajella pitkää matkaa, tehoissa löytyy reserviä kivasti ja kulkee vakaasti ...
< 15kWh/100km
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Juu tuosta kakkosmallista omat kokemukset ja siinä on kyllä asettunut kaikki kohdalleen eikä tuommosilla tuhansienkaan km taipaleilla ole tullut tuommosia kokemuksia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Mulle - jotain 172cm suuruusluokkaa, en ole sen paremmin kasvatettu - toi jakkara tuntuu ihan mielekkäältä. Ainakin akan työmaan Hiaceen verrattuna T4:n hallintalaitteet istuvat kuin hansikas. Tykkään pystystä selkänojasta kaikissa autoissa ja sopivilla säädöillä ajopaikka tuntuu sopivalta. Mut hassua, jos saksalaisessa autossa ei ole huomioitu pidempiä pilotteja...
Anyway, kiva kun teit Tku-Hki-Tku-retken.
Anyway, kiva kun teit Tku-Hki-Tku-retken.
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: T4 Multivan "kauppakassi"
Sen verran vakoilut että näköjään >96 transportereissa ratti ainakin 5cm lähempänä kuskia. Fiksaa varmaan monta ongelmaa ajoasennon suhteen. Yritintä asentaa uudemman mallin pienoboorisen ratin, mutta eihän se mennyt fyysisesti kuitenkaan. Isompiboorinen t4 ratti menis adapterilla, mutta puuttuu airbaggi siitä niin tulee ruman näköinen asennus ja varmaan viikset jää kauas, vilkku ei palauta jne..
Joo, ja hehkut pitäis vaihtaa. Käy kyllä niin karseasti kylmänä ettei ole tosikaan. Nämäkin olis ollu helppo vaihtaa silloin kun kone oli irti, mutta säästösyistä oletin niiden olevan kunnossa.
Mutta tällä hetkellä 2.4:ssä on kyllä sen verran mukavat menohalut, että jo puolivakavissaan tekis mieli kokeilla 2.5TDI:tä ja katsoa montako sataa heppaa sieltä sais paremmalla ahtimella
Joo, ja hehkut pitäis vaihtaa. Käy kyllä niin karseasti kylmänä ettei ole tosikaan. Nämäkin olis ollu helppo vaihtaa silloin kun kone oli irti, mutta säästösyistä oletin niiden olevan kunnossa.
Mutta tällä hetkellä 2.4:ssä on kyllä sen verran mukavat menohalut, että jo puolivakavissaan tekis mieli kokeilla 2.5TDI:tä ja katsoa montako sataa heppaa sieltä sais paremmalla ahtimella
< 15kWh/100km