VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lanssi"
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
En ilmeisesti osaa mitata ajatus oli pidentää liukkarin saranaa 60mm, mutta pidennystä tulikin 45mm, josta siis seurasi jeepin levikkeiden hylkäys
Rengas jää omasta mielestä liikaa sisään ja liukkari ei mahdollista raidevälin levitystä, noh plään-bii olisi levittää peltikaaret isommiksi Suurimmat turhat reiät korista on nyt kolvailtu umpeen ja sisäpellit on pyyhitty puhtaaksi kotelosuojasta.
Katon irroitus aloitettu, kuvistä näkee hyvin että ulkopuolelta ei näy mitä massan alla muhii.. Varastossa oli yksi täysin suora ja hyvä peltipuskuri, sitä hetken pyörittelin ja ajattelin tehdä päädytkin pellistä.
Puskuri oli menossa jo puhallukseen, kun tuli ajatus laittaa siihen vielä valot. Kiva astua ulos/sisään, kun näkee mihin jalkansa laittaa
Kylkiputkiin tulee vielä samanlaiset ledit ja ohjaus kaikille napista ja ovista...
Rengas jää omasta mielestä liikaa sisään ja liukkari ei mahdollista raidevälin levitystä, noh plään-bii olisi levittää peltikaaret isommiksi Suurimmat turhat reiät korista on nyt kolvailtu umpeen ja sisäpellit on pyyhitty puhtaaksi kotelosuojasta.
Katon irroitus aloitettu, kuvistä näkee hyvin että ulkopuolelta ei näy mitä massan alla muhii.. Varastossa oli yksi täysin suora ja hyvä peltipuskuri, sitä hetken pyörittelin ja ajattelin tehdä päädytkin pellistä.
Puskuri oli menossa jo puhallukseen, kun tuli ajatus laittaa siihen vielä valot. Kiva astua ulos/sisään, kun näkee mihin jalkansa laittaa
Kylkiputkiin tulee vielä samanlaiset ledit ja ohjaus kaikille napista ja ovista...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Et sitten Paheron puskurista alkanut vääntämään
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Nuo valot on kyllä loistava idea! Onko katon irrotukseen joku muu syy, kun mädän löytyminen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Noita enemmän ja vähemmän suoria puskimia oli purkutölkki täynnä, niin sain niistä melkeen valmiin profiilin päätyihin.ATsnok kirjoitti:Et sitten Paheron puskurista alkanut vääntämään
Sama pulkka tulee kyllä takasin katolle, ja vanhat massat oli pakko kuitenkin poistaa.TT| kirjoitti:Onko katon irrotukseen joku muu syy, kun mädän löytyminen?
Saa ainakin kaikki paikat puhtaaksi
Tähän olis kyllä helppo laittaa mötkö westy katto, jos sellaisen haluaisi.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Toi puskuri-idea pitää laittaa hautumaan, kun itselläkin on jokunen puskuri jemmassa...
Valoa ei ole koskaan likaa, paitsi ehkä juhannuksena
Valoa ei ole koskaan likaa, paitsi ehkä juhannuksena
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Tuulen tyynnyttyä ja sateen loputtua sain projektia vähän eteenpäin. Molempia etukaaria pidennetty sen verran, kuin oli mahdollista...
Tilaa renkaille oli tehty perinteisesti laikkaamalla turhat käikäleet pois, halusin kaaren kuitenkin nyt pysyvän "orkkiksena"
Eli luovuttajasta kaaret laikaten ja sitten liimaten armiin Kuvissa ei kauhean suurta eroa kaarissa huomaa, mutta livenä eron huomaan selvästi.
Seuraavana takakaaret ja katon lopullinen irroitus.
Pitää lyödä oikeesti iso vaihde kohta silmään, jos tällä olis tarkoitus lähteä 30v juhlille saksaan......toivossa on ainakin hyvä elää
Tilaa renkaille oli tehty perinteisesti laikkaamalla turhat käikäleet pois, halusin kaaren kuitenkin nyt pysyvän "orkkiksena"
Eli luovuttajasta kaaret laikaten ja sitten liimaten armiin Kuvissa ei kauhean suurta eroa kaarissa huomaa, mutta livenä eron huomaan selvästi.
Seuraavana takakaaret ja katon lopullinen irroitus.
Pitää lyödä oikeesti iso vaihde kohta silmään, jos tällä olis tarkoitus lähteä 30v juhlille saksaan......toivossa on ainakin hyvä elää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Livenä tuli tsekattua eka kaari, ja hyvälle näytti
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto"
Eli tämä nippahomma on aina tehtävä? Ja luovuttajan pumppua ei kannata hävittää eteenpäin? Mitä muuta tuunausta tämä pumpun vaihto vaatii?rextherunt kirjoitti:-Land Rover 200/300TDI Ruiskupumppu, ruiskupumpun "nipat" vaihdettu 1.9TDIn sähköpumpusta, muuten melko heittämällä sisälle.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Pikkuhiljaa saatu armasta eteenpäin, katto irti ja katon u-lista laikattu irti.
Katto tulee kyllä kiinni ilman peltikäikälettä pelkällä massalla, ja luulen että en taita edestäkään peltiä enää kaksinkerroin katon päälle.
Apparin astinlaudasta löytyi meisselin mentävä kolo, siihen vielä peltiä ja hommaa eteenpäin
Jos ei olisi aikarajaa tälle projektille, niin ainakin yrittäisin saada katon aukeamaan tähän tyyliin
Katon irroitus oli hyvä idea, pari syöpynyttä reikää sain jo kiinni tippalistasta, muuten sille onneksi riittää puhallus ja hapotus. Katto tulee kyllä kiinni ilman peltikäikälettä pelkällä massalla, ja luulen että en taita edestäkään peltiä enää kaksinkerroin katon päälle.
Apparin astinlaudasta löytyi meisselin mentävä kolo, siihen vielä peltiä ja hommaa eteenpäin
Jos ei olisi aikarajaa tälle projektille, niin ainakin yrittäisin saada katon aukeamaan tähän tyyliin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Hienoa työtä jälleen. Nostokatto olisi pähee!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Nyt tulis vähän suurempaa päivittelyä kerralla
Armin sain nippuun juuri ajoissa, että päästiin osallistumaan sillä syncro 30v juhlille berliiniin.
Tässä tulis nyt kuva rimpsu ja kommentoin alle sen minkä vielä muistan. Kori muutoksia tuli siis vain lokasuojien pidennykset ja lisäsin toisen polttoaine kehyksen kuskinpuolelle, käyttötarkoitus vielä avoinna, mutta pakko se oli siihen ennen maalausta hitsailla. Sitten päästiin ajelemaan armi hallille, pikkis pääsi kerrankin ajamaan avoautolla ;D
Siellä purettiin luukut ja kaikki muut pienet ja isot osat pois, seuraavana päivänä sain puhallettua saumat ja muut arvoitukselliset paikat.
Muutama reikä tuli apparin puolen helmaan, ja tippalista oli osittain melko pitsinen... Sitten olikin vuorossa hiontaa, ja sitä riitti muutamaksi viikoksi. Army maali oli ihan järjettömän tiukassa, 80 paperi epäkeskoon + viikko hierontaa, niin tuli puhdasta.
Auto uuniin ja epoksit niskaan, ja taas hiontaa.....pakkelia ja hiontaa ja hinkkavärit päälle ja taaaaas hiontaa Hylkäsin kaikki auton omat luukut, niissä olisi ollut liikaa työtä yhdelle tähän aikatauluun nähden.
Eli yksi luukku sieltä ja toinen täältä ja sitä mukaa maalit niskaan, kun sai valmista pohjaa maalarille! Kori siis maalattiin ilman kattoa, ja vaikka tuossa ylhäällä lukeekin, että sama pulkka tulee katolle, niin toisin kuitenkin kävi.
Westfalian hightop löytyi porvoosta ja sen irroittaminen vaati feiniin ihan homemadecustom terän.
Liimamassaa oli lurauteltu senverran paksu kerros sisään ja ulos, että pisin kaupallinen terä ei leikanut pohjaan asti.
Katto oli muutoin melko hyvässä kunnossa, muutamat gelcoat halkeemat avasin ja kaikki vanhat reiät vedin umpeen.
Hionnat, epoksit ja pintavärit ja katto valmis kiinnitettäväksi. Pakoputki seuraavana nippuun ja nyt toivottavasti kestää ajanhammasta, ensimmäiseksi tig hitsaustyöksi olen melko ylpeä, vaikkakin ammattilaista saumat saattaa naurattaa
Downpipen laippa tuli saksasta tigerexpediltä, tuntui että suomenmaasta et löydä mistään nopeassa aikataulussa valmista rstlaippaa.
Muut putkiosat ihan simonsin rst käikälettä Taaksekkin sain vihdoin laitettua laatikossa pitkään makaneet iskarit.
Penkeiksi valikoitui sparcon r100 jakkarat joille tein sovitteet 5mm lattaraudasta, voin suositella reilun 1000km perstuntumalla, että ei paikat puudu pitemmälläkään repäisyllä.
Kojelaudan siivoilin jo keväällä turhista reistä ja pintaan vedettiin mustaa nukkaa, muut muoviosat sai saman käsittelyn
Leimasta meni läpi huomautuksitta ja vanhat westyn kaapistot ruuvattiin päivää ennen lähtöä kiinni, matkalla ei ollut muuta ongelmaa, kuin veden kanssa...
Vettä tuli sisään ainoasta vanhasta tiivisteestä(yläikkuna), jota ei ollut mistään tietenkään saatavilla, nyt tulossa uusi tiiviste ja ongelma saadaan hoidettua.
seuraavaksi ewonaa, vaneria ja vähän ompelua, sisähommat kun on valmiit, niin sitten olis alustan vuoro!
Paljon jäi välistä varmasti kertomatta, ja pyrin päivittämään hieman ahkerammin kuulumisiä, kuviakaan ei oikeen kerenny ottamaan niin paljon kuin olisi pitänyt.
Saksan reissun jälkeen öölit vaihdettu joka paikkaan, ja turbonkin sai uuden hienon öpaluuputken
Rakentelu siis jatkuu, valmis tämä ei varmaan tule olemaan kuin vasta ensivuonna
Huom! Liitetiedostojen maksimimäärä täynnä, eli muokkailen huomenna juttua ja lisään kuvia oikeille paikoille
Armin sain nippuun juuri ajoissa, että päästiin osallistumaan sillä syncro 30v juhlille berliiniin.
Tässä tulis nyt kuva rimpsu ja kommentoin alle sen minkä vielä muistan. Kori muutoksia tuli siis vain lokasuojien pidennykset ja lisäsin toisen polttoaine kehyksen kuskinpuolelle, käyttötarkoitus vielä avoinna, mutta pakko se oli siihen ennen maalausta hitsailla. Sitten päästiin ajelemaan armi hallille, pikkis pääsi kerrankin ajamaan avoautolla ;D
Siellä purettiin luukut ja kaikki muut pienet ja isot osat pois, seuraavana päivänä sain puhallettua saumat ja muut arvoitukselliset paikat.
Muutama reikä tuli apparin puolen helmaan, ja tippalista oli osittain melko pitsinen... Sitten olikin vuorossa hiontaa, ja sitä riitti muutamaksi viikoksi. Army maali oli ihan järjettömän tiukassa, 80 paperi epäkeskoon + viikko hierontaa, niin tuli puhdasta.
Auto uuniin ja epoksit niskaan, ja taas hiontaa.....pakkelia ja hiontaa ja hinkkavärit päälle ja taaaaas hiontaa Hylkäsin kaikki auton omat luukut, niissä olisi ollut liikaa työtä yhdelle tähän aikatauluun nähden.
Eli yksi luukku sieltä ja toinen täältä ja sitä mukaa maalit niskaan, kun sai valmista pohjaa maalarille! Kori siis maalattiin ilman kattoa, ja vaikka tuossa ylhäällä lukeekin, että sama pulkka tulee katolle, niin toisin kuitenkin kävi.
Westfalian hightop löytyi porvoosta ja sen irroittaminen vaati feiniin ihan homemadecustom terän.
Liimamassaa oli lurauteltu senverran paksu kerros sisään ja ulos, että pisin kaupallinen terä ei leikanut pohjaan asti.
Katto oli muutoin melko hyvässä kunnossa, muutamat gelcoat halkeemat avasin ja kaikki vanhat reiät vedin umpeen.
Hionnat, epoksit ja pintavärit ja katto valmis kiinnitettäväksi. Pakoputki seuraavana nippuun ja nyt toivottavasti kestää ajanhammasta, ensimmäiseksi tig hitsaustyöksi olen melko ylpeä, vaikkakin ammattilaista saumat saattaa naurattaa
Downpipen laippa tuli saksasta tigerexpediltä, tuntui että suomenmaasta et löydä mistään nopeassa aikataulussa valmista rstlaippaa.
Muut putkiosat ihan simonsin rst käikälettä Taaksekkin sain vihdoin laitettua laatikossa pitkään makaneet iskarit.
Penkeiksi valikoitui sparcon r100 jakkarat joille tein sovitteet 5mm lattaraudasta, voin suositella reilun 1000km perstuntumalla, että ei paikat puudu pitemmälläkään repäisyllä.
Kojelaudan siivoilin jo keväällä turhista reistä ja pintaan vedettiin mustaa nukkaa, muut muoviosat sai saman käsittelyn
Leimasta meni läpi huomautuksitta ja vanhat westyn kaapistot ruuvattiin päivää ennen lähtöä kiinni, matkalla ei ollut muuta ongelmaa, kuin veden kanssa...
Vettä tuli sisään ainoasta vanhasta tiivisteestä(yläikkuna), jota ei ollut mistään tietenkään saatavilla, nyt tulossa uusi tiiviste ja ongelma saadaan hoidettua.
seuraavaksi ewonaa, vaneria ja vähän ompelua, sisähommat kun on valmiit, niin sitten olis alustan vuoro!
Paljon jäi välistä varmasti kertomatta, ja pyrin päivittämään hieman ahkerammin kuulumisiä, kuviakaan ei oikeen kerenny ottamaan niin paljon kuin olisi pitänyt.
Saksan reissun jälkeen öölit vaihdettu joka paikkaan, ja turbonkin sai uuden hienon öpaluuputken
Rakentelu siis jatkuu, valmis tämä ei varmaan tule olemaan kuin vasta ensivuonna
Huom! Liitetiedostojen maksimimäärä täynnä, eli muokkailen huomenna juttua ja lisään kuvia oikeille paikoille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Mahtavaa jälkeä ja huikeessa aikataulussa! Hattuani nostan
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Onneksi ennätin Armin edistymistä käydä välillä katsomassa, ei olisi muuten uskonut todeksi
Se hetki kun Armi viimein lipui Syncro30v juhlien suomi-leiriin oli hieno Taisi olla miehistökin siinä vaiheessa aikalailla kaikkensa antaneena
Vähän juomaa, varjoa ja ruokaa onneksi tehosi nopeasti
Se hetki kun Armi viimein lipui Syncro30v juhlien suomi-leiriin oli hieno Taisi olla miehistökin siinä vaiheessa aikalailla kaikkensa antaneena
Vähän juomaa, varjoa ja ruokaa onneksi tehosi nopeasti
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Kyllä täytyy sanoa on mukava projekti seurata ja kyllä tähän käy se sanonta että "toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa"!!!!
Iso peukku tähän!
Iso peukku tähän!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Huhhuijaa! Ihanan reippaana ollaan siellä oltu. Tais mennä tähän mennessä jopa yli sata työtuntia. Mutta missä on kuva Armin nykytilasta?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Perusteellista jälkeä, hattu kouraan! Pistähän ajokuntoisesta kuvia. Mulla on vajaa paketti Ewonaa, tarjoahan jotain, niin ei tallin ylisiä tarvitse sillä eristää...
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
Ei mitään järkeä kuinka hienoa jälkeä!
Home is where you park it.
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
No huhhuh ei perkele!
Hulluna tölökkeihin.
Re: VW Transporter Syncro 14" - "Armylanssi Arto-->Armi-lans
No niin eli jatkoa aiempaan
Renkaat vaihtui aikasempia tuumaa isommiksi, eli nyt on 31" rinkulat.
Taakse joutui tekemään hieman tilaa lisää, ja etupää ilmoitti vasta saksassa suuremmasta tilan tarpeesta, se on onneksi helposti tehtävissä.
Kojelaudan siivoilin jo keväällä turhista reistä ja pintaan vedettiin mustaa nukkaa, muut muoviosat sai saman käsittelyn
Maskit/muut ulkoiset muoviosat jouduin ajanpuutteen takia maalaamaan plastidipillä. Nyt kun kiireet on ohi, niin täytyy parannella jälkeä osa kerrallaan
SA alamaski löytyi saksasta käytettynä ja pienellä korjauksella sai soivan pelin....tosin yksi korjaus antautui kiinnitettäessä.
Kaikki valot on tummia, eli ulkokuori perus musta/valkoinen.
Markiisin asennuskaan ei mennyt ihan "bolt on" tyylillä
Pelkän katon varaan en uskaltanut sitä pultata, joten paksusta latasta taiteltiin tukiraudat, jotka hitsasin koriin kiinni.
Parempia kuvia tulee, kunhan päästään hyville kuvauspaikoille...
Melko vähän tosiaan tullut kuvattua armia "valmiina", toivottavasti kerkiää muutaman foton edes ottamaan, ennenkuin puskee taas saumoista ruskeeta väriä
Puskurit ja kylkiputket vielä työnalla ja jotain tarroitusta olis vielä tarkoitus leikkailla.
Eilen saapui fluidfilmit, joilla siis tarkoitus kyllästää kaikki kotelot. Ruiskii lisää vaikka kerrankax vuodessa, jos sillä saisi ruostepeikon kulkua hidastettua..
Renkaat vaihtui aikasempia tuumaa isommiksi, eli nyt on 31" rinkulat.
Taakse joutui tekemään hieman tilaa lisää, ja etupää ilmoitti vasta saksassa suuremmasta tilan tarpeesta, se on onneksi helposti tehtävissä.
Kojelaudan siivoilin jo keväällä turhista reistä ja pintaan vedettiin mustaa nukkaa, muut muoviosat sai saman käsittelyn
Maskit/muut ulkoiset muoviosat jouduin ajanpuutteen takia maalaamaan plastidipillä. Nyt kun kiireet on ohi, niin täytyy parannella jälkeä osa kerrallaan
SA alamaski löytyi saksasta käytettynä ja pienellä korjauksella sai soivan pelin....tosin yksi korjaus antautui kiinnitettäessä.
Kaikki valot on tummia, eli ulkokuori perus musta/valkoinen.
Markiisin asennuskaan ei mennyt ihan "bolt on" tyylillä
Pelkän katon varaan en uskaltanut sitä pultata, joten paksusta latasta taiteltiin tukiraudat, jotka hitsasin koriin kiinni.
Parempia kuvia tulee, kunhan päästään hyville kuvauspaikoille...
Melko vähän tosiaan tullut kuvattua armia "valmiina", toivottavasti kerkiää muutaman foton edes ottamaan, ennenkuin puskee taas saumoista ruskeeta väriä
Puskurit ja kylkiputket vielä työnalla ja jotain tarroitusta olis vielä tarkoitus leikkailla.
Eilen saapui fluidfilmit, joilla siis tarkoitus kyllästää kaikki kotelot. Ruiskii lisää vaikka kerrankax vuodessa, jos sillä saisi ruostepeikon kulkua hidastettua..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-