VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kiertokanget pultit taisi olla ja 12-kulmaisella 10mm kannalla, kannattaa tarkistaa että löytyy pakista. Ja kannen pultteihin sopiva xzn-hylsy.
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Mitään näistä ei löydy toistaiseksi pakista. Suurkiitos vinkistä!! Eikä myöskään ATnsokin vinkkaamaa turbossa käytettyjen pulttienkokoista hylsyä löydy pakista. Siellä ois taas hallilla ärräpäät joku päivä lennellyt
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Se 12-kantasten hylsyjen setti on hyvä, siinä tulee sitten 19mm myös joka sopii kunkkupultiin.dmn kirjoitti:Kiertokanget pultit taisi olla ja 12-kulmaisella 10mm kannalla, kannattaa tarkistaa että löytyy pakista. Ja kannen pultteihin sopiva xzn-hylsy.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/773060/M ... -12-6-osaa Tämän totesin hyväksi setiksi, pysyy laatikko kiinni vaikka pyörisi autossakin. Itse vaihdoin tuohon M6 kyhyen tilalle M8 lyhyen. Sopii sitten sekä 14" että 16" vetarinpultteihinkin, ja niihin dmn mainitsemiin kannenpultteihin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kaikkien aiemmin mainittujen vinkkien ansiosta pääsin tähän tilanteeseen. Siinä datanörtillä pari hikikarpaloa pyörähti naamalle ennen kuin tähän vaiheeseen päästiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Mitä mää sitten teen? Pumppu irti? Öljypohja irti, kiertokanget, männät jne?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
No jos sä olit sen ihan palasiksi laittamassa, niin kaipa siitä kaikki pitää irrottaa.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Ei se vissiin muu auta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kannattaa sitten merkata varmuuden vuoksi männät että mistä pytystä irrotit ja pitää kaulat kans samoissa kangissa. Sama homma nokan pukeissa. Jos et niitäkin aio uusia varmuuden vuoksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Jep. Pitää joku numerointisysteemi keksiä ja pakata vaikka omiin pahvilaatikoihin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Nokan pukeissa ja kampiakselin pukeissa yleensä kyllä on tehtaalta jo merkit, kannattaa toki varmistaa!
Ja tussi ei välttämättä ole tehokkain merkkauskeino jo osia pesee Piirtopuikolla raapustelee mieluummin merkit..
Ja tussi ei välttämättä ole tehokkain merkkauskeino jo osia pesee Piirtopuikolla raapustelee mieluummin merkit..
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kannattaakohan mun alkaa edes tuota kantta pahemmin purkamaan? Kai ne osaa koneistamolla sen jotenkin tarkistaa ja antaa arvion, että mitä kannattaa tehdä...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Sehän riippuu täysin siitä että mistä työstä haluaa koneistamolle maksaa. Ohjurit ne varmaan joka tapauksessa siihen vaihtaa, joten purettava se on.Hanttapuli kirjoitti:Kannattaakohan mun alkaa edes tuota kantta pahemmin purkamaan? Kai ne osaa koneistamolla sen jotenkin tarkistaa ja antaa arvion, että mitä kannattaa tehdä...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Ennen kuin koitat hehkuja ja suuttimia saada irti, niin jotain tunkeutuvaa öljyä niiden juureen.
Hehku sanoo helposti NAKS ja sitten se onkin työläämpi saada irti
Hehku sanoo helposti NAKS ja sitten se onkin työläämpi saada irti
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
AHU:a nakerreltu taas. Öljysuodattimen jalka ja kaikki letkuhässäkät ja vesipumppukin on jo irti. En malttanut olla irrottamatta öljypohjaa ja öljypumppuakin. Nyt on vain käytännössä ruiskupumppu ja alakerta enää purettavana.
Kai mää voin purkaa nokan ja muut kamppeet irti? Pitää ilmeisesti numeroida ja pussittaa kaikki, että osaa kasata oikein?
Ja miten tuo alakerta. Kymmenen pulttia näytti olevan ja lähteekö niiden jälkeen kampura irti?
Kai mää voin purkaa nokan ja muut kamppeet irti? Pitää ilmeisesti numeroida ja pussittaa kaikki, että osaa kasata oikein?
Ja miten tuo alakerta. Kymmenen pulttia näytti olevan ja lähteekö niiden jälkeen kampura irti?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Sillä aikaa, kun minä opettelen koneen purkamista, niin vaihteisto on valmistumassa:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=2654
Tahallani en tehnyt ilkeyttä ja jättänyt öljyt lootaan. Konttorilla istuvasta datanörtistä ei ihan hetkessä autoasiantuntijaksi muututa.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=2654
Tahallani en tehnyt ilkeyttä ja jättänyt öljyt lootaan. Konttorilla istuvasta datanörtistä ei ihan hetkessä autoasiantuntijaksi muututa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Vaihteisto on kokolailla paikalleenlaittokunnossa, öljyjä ei tosin ole sisällä..
Älä suotta murehdi, oma moka, -mitäs en kattonut, lazy pastard.
Kytkinkopan puoli on vielä bensamoodissa, -mikäs kytkin / vauhtipyörähässäkkä olikaan tulossa? Tdi:n akselia ja starttia? -voisi olla harkinnan arvoiset?
Älä suotta murehdi, oma moka, -mitäs en kattonut, lazy pastard.
Kytkinkopan puoli on vielä bensamoodissa, -mikäs kytkin / vauhtipyörähässäkkä olikaan tulossa? Tdi:n akselia ja starttia? -voisi olla harkinnan arvoiset?
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kai tähän tulee jx vauhtipyörä, kytkin ja startti
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2617
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Hetkinen enkö mää muistanut antaa sitä dieselin kytkinkoppaa? TDI:n startti ja vauhtipyörä on tulossa. Adapteri vain puuttuu.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire
Kyllä kytkinkoppa on täällä, meinaan vaan että kytkinlevyksi tulee siis ilmeisesti joko Tdi:n levy tai sitten wbx:n levy, eli mikä akseli laitetaan laatikkoon voimaa viemään? Tdi-akseli vai lyhennetty originaali-wbx-akseli? Tdi:n vauhtipyörään saisi Tdi:n asetelman ja levyn ja sitten tarttis vaihteiston kytkinakseliksi laittaa Tdi-yhteensopiva akseli.. Ja ilmeisesti tilata semmoinen jostain? Hintaahan niillä on n. 100 eur.