VW Transporter Syncro mTDI 1986 - Armylanssi Maire

Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
Vastaa Viestiin
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kiertokanget pultit taisi olla ja 12-kulmaisella 10mm kannalla, kannattaa tarkistaa että löytyy pakista. Ja kannen pultteihin sopiva xzn-hylsy.
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mitään näistä ei löydy toistaiseksi pakista. Suurkiitos vinkistä!! Eikä myöskään ATnsokin vinkkaamaa turbossa käytettyjen pulttienkokoista hylsyä löydy pakista. Siellä ois taas hallilla ärräpäät joku päivä lennellyt :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Kiertokanget pultit taisi olla ja 12-kulmaisella 10mm kannalla, kannattaa tarkistaa että löytyy pakista. Ja kannen pultteihin sopiva xzn-hylsy.
Se 12-kantasten hylsyjen setti on hyvä, siinä tulee sitten 19mm myös joka sopii kunkkupultiin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/773060/M ... -12-6-osaa Tämän totesin hyväksi setiksi, pysyy laatikko kiinni vaikka pyörisi autossakin. Itse vaihdoin tuohon M6 kyhyen tilalle M8 lyhyen. Sopii sitten sekä 14" että 16" vetarinpultteihinkin, ja niihin dmn mainitsemiin kannenpultteihin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kaikkien aiemmin mainittujen vinkkien ansiosta pääsin tähän tilanteeseen. Siinä datanörtillä pari hikikarpaloa pyörähti naamalle ennen kuin tähän vaiheeseen päästiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Mitä mää sitten teen? Pumppu irti? Öljypohja irti, kiertokanget, männät jne?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

No jos sä olit sen ihan palasiksi laittamassa, niin kaipa siitä kaikki pitää irrottaa. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ei se vissiin muu auta...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Kaikki vaan auki mihin sopii joku avain.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kannattaa sitten merkata varmuuden vuoksi männät että mistä pytystä irrotit ja pitää kaulat kans samoissa kangissa. Sama homma nokan pukeissa. Jos et niitäkin aio uusia varmuuden vuoksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Jep. Pitää joku numerointisysteemi keksiä ja pakata vaikka omiin pahvilaatikoihin.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3095
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja dmn »

Nokan pukeissa ja kampiakselin pukeissa yleensä kyllä on tehtaalta jo merkit, kannattaa toki varmistaa!

Ja tussi ei välttämättä ole tehokkain merkkauskeino jo osia pesee ;-) Piirtopuikolla raapustelee mieluummin merkit..
< 15kWh/100km
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Kannattaakohan mun alkaa edes tuota kantta pahemmin purkamaan? Kai ne osaa koneistamolla sen jotenkin tarkistaa ja antaa arvion, että mitä kannattaa tehdä...
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hanttapuli kirjoitti:Kannattaakohan mun alkaa edes tuota kantta pahemmin purkamaan? Kai ne osaa koneistamolla sen jotenkin tarkistaa ja antaa arvion, että mitä kannattaa tehdä...
Sehän riippuu täysin siitä että mistä työstä haluaa koneistamolle maksaa. Ohjurit ne varmaan joka tapauksessa siihen vaihtaa, joten purettava se on.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7689
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ennen kuin koitat hehkuja ja suuttimia saada irti, niin jotain tunkeutuvaa öljyä niiden juureen.
Hehku sanoo helposti NAKS ja sitten se onkin työläämpi saada irti
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

AHU:a nakerreltu taas. Öljysuodattimen jalka ja kaikki letkuhässäkät ja vesipumppukin on jo irti. En malttanut olla irrottamatta öljypohjaa ja öljypumppuakin. Nyt on vain käytännössä ruiskupumppu ja alakerta enää purettavana.

Kai mää voin purkaa nokan ja muut kamppeet irti? Pitää ilmeisesti numeroida ja pussittaa kaikki, että osaa kasata oikein?

Ja miten tuo alakerta. Kymmenen pulttia näytti olevan ja lähteekö niiden jälkeen kampura irti?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Sillä aikaa, kun minä opettelen koneen purkamista, niin vaihteisto on valmistumassa:

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=2654

Tahallani en tehnyt ilkeyttä ja jättänyt öljyt lootaan. Konttorilla istuvasta datanörtistä ei ihan hetkessä autoasiantuntijaksi muututa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Vaihteisto on kokolailla paikalleenlaittokunnossa, öljyjä ei tosin ole sisällä.. :)
Älä suotta murehdi, oma moka, -mitäs en kattonut, lazy pastard.
Kytkinkopan puoli on vielä bensamoodissa, -mikäs kytkin / vauhtipyörähässäkkä olikaan tulossa? Tdi:n akselia ja starttia? -voisi olla harkinnan arvoiset?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kai tähän tulee jx vauhtipyörä, kytkin ja startti ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2617
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hetkinen enkö mää muistanut antaa sitä dieselin kytkinkoppaa? TDI:n startti ja vauhtipyörä on tulossa. Adapteri vain puuttuu.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: VW Transporter Syncro 1.9WBX 1986 - Armylanssi Maire

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Kyllä kytkinkoppa on täällä, meinaan vaan että kytkinlevyksi tulee siis ilmeisesti joko Tdi:n levy tai sitten wbx:n levy, eli mikä akseli laitetaan laatikkoon voimaa viemään? Tdi-akseli vai lyhennetty originaali-wbx-akseli? Tdi:n vauhtipyörään saisi Tdi:n asetelman ja levyn ja sitten tarttis vaihteiston kytkinakseliksi laittaa Tdi-yhteensopiva akseli.. Ja ilmeisesti tilata semmoinen jostain? Hintaahan niillä on n. 100 eur.
Vastaa Viestiin