Kaluston esittelytila, täällä voit esitellä omat autosi ja päivittää pieniä muutoksia joita autoihin tekee. Näkyy vain rekisteröityneille käyttäjille. Place to tell about your car, show the small updates etc This section is not shown to people without login.
tässäpä kuvia omasta vehkeestä.
keskipenkki pois ja pöytä tilalle.
hupiakku/aurinkokennon säädin/pari ulosottoa.
koroke sänkyä varten/vetolaatikko
verhot pitäs vielä laittaa ja patjat sänkyä varten.
ps. jos jollain on tarvetta keskipenkille ja sen kiskoille niin voi laittaa yv.
vaihdossa voidaan harkita lisävalotelinettä(karjarauta) tai 15" vanteet/renkaat
aurinkokennon tehoa en tiedä kun sain sen sedältä ilmaiseksi reilusti yli 10v vanha tosin melkeen käyttämätön, neste a13r siinä lukee. aurinkokennoa on tarkoitus käyttää vain pitempään leiriytyessä eli ei ole ajellessa katolla. tuolla laatikon sisällä on erotusrele mallia biltema joka erottaa starttiakun ja hupiakun, sitten tosiaan tulee hupiakulle johot tuosta aurinkokennon säätimestä. lisäksi kytkinpaneli jossa pikasulakkeet, näistä virta menee tällä hetkellä radiolle ja tupakan sytyttimille (muuttama paikka on vielä vapaana).
tässä talven tullessa tuli mieleen että voisi laittaa jossain välissä lisälämmittimen eber tai webasto. ajatuksena olisi että käyttäisi lämmitintä hupiakulla ja voisi tuon takalämmittimen puhaltimenkin laittaa toimimaan hupiakulta, niin saisi moottorin sekä sisätilan lämpimäksi tarvittaessa. lähinnä tuli mieleen että tarttisi varmaan päivittää samalla laturiakin että virta riittäisi.
ilmeisesti tähän pystyisi vaihtamaan tehokkaamman laturin(autohan on 2.1l bensakone- 92). varmaankin tuo laturin vaihto isompaan olisi helpimmpi kuin alkaa laittamaan kokonaan toinen laturi?
olisiko vinkkejä minkälainen laturi on helpoin sovittaa ja kumpi parempi eber/webasto ja minkätehoinen tulisi laittaa ja mitä muuta tarvitsee, ilmeisesti lisälämmittimelle ainakin oma polttoaine pumppu, tarvitseeko erikseen kiertopummua nesteille vai onko noissa sisällä?
tämmösiä tällä kertaa. tässä voisi jahtikauden aikana miettiä ja suunnitella ja keväällä kun laittaa auton seisontaan niin ehkä alkaa toteutttamaan.
Lämmittimen mukana tulee yleensä kaikki tarvittava, kuten sen oma pa-pumppu ja kiertovesipumppu on yleensä sisäänrakennettu.
Itse varmaan kyllä yhden vesieberin kokemuksella pelkän kopin lämpimänä pitämiseen laittaisin pelkän ilmaa lämmittävän lisälämmittimen, noilla vesikiertoisilla varsinkin tölkissä on vähän huono hyötysuhde ja käyvä akun päälle kyllä pitempään käytettäessä.
Yksi vaihtoehto voisi olla nuo venäläisvalmisteiset lämmittimet..
pääasia olisi että saa koneen lämpimäksi ja plussaa on jos koppikin vähän lämpiää samalla, ei ole tarkoitus pitää koppia lämpimänä yötä päivää, kunnon talvimakuupussilla kyllä pärjää yön yli
tuo venäläinen lisälämmitin vaikuttaa mielenkiintoiselta, tosin ajattelin ehkä kuitenkin käytettyä eberiä/webastoa kun noita näkyy olevan tarjolla.
entäs tuo laturi asia?
näköjään pitää jossain välissä hommata myös uusi liukuoven kahva, kun oli aamulla tiivisteet vähän jäässä ja tempaisin varomaattomasti niin kahva jäi osittain käteen...
no väliaikaisesti paikkaamme sen rautanauloilla ja epoksilla
90A laturi on ollut isoin mitä alkuperäisenä saa, ja tuntunut riittävän omissa autoissa kahden akun lataamiseen ja sähkösyöppojen aisoissa pitämiseen. Vakio 65A riittää kyllä myös pitkälle kunnossa ollessaan, jos ei ihan lyhyttä pätkää koko ajan ajele eberi huutaen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
nyt se sitten tempun teki. oli laskenut alleen kun pistsin käyntiin ja jätin yhden puhelun ajaksi hyrskyttämään. ilmeisesti nesteputki jäässä kun oli letkun rikkonut enne noita auton alla meneviä putkia.
tuttu korjaana meinasi että voi olla että selviää pelkällä säikähdyksellä. kun koneessa oli hyvin öljyä eikä ollut sammunut itsekseen vaan köydä hyrskytti vaikka lämmöt oli tapissa. öljyt oli vielä ihan normaalin näköiset, mutta sittenpä tuon näkee kun korjaa letkun ja laittaa uudet nesteet koneeseen että sekoittuuko öljyt ja nesteet.
kuinka herkästi tuossa menee kansipahvi? voiko selvitä pelkälle letkun ja nesteiden vaihdolla? vai kuinka helposti on koko kone entinen?
ei ois tarttenu kyllä nytten mennä, kun raha on muutenkin tiukassa ja autoakin ois tarttenu
Niin ei bokseri koneessa ole varsinaista kansipahvia ja öljyjen ja nesteidenkin sekoittumista tuskin tapahtuu (tai ainakaan ei siten kuin rivikoneen kansipahvi kun pettää). Toki lämmöt voi vahingoittaa muuten konetta, mutta jospa ilmajäähdytys riitti tällä kertaa.
eipä ollutkaan letku mikä oli paukahtanut vaan tuommoinen osa. löytyykö noita kutakuinkin joka varaosa liikkeestä vai pitääkö mennä marmoritiskille?
kemissä pitää ainakin huomenna käydä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vedenjakotukki, syncrossa on tuo vielä hieman erilainen ku 2wd:ssä. En oo kyllä yhdessäkään varaosaliikkeessä tuota nähny myynnissä.
Melkein mikä tahansa omatekemä versio on parempi kuin tuo muovinen