Tölkki(foorumi) GT Camper projekti
Lähetetty: 23.09.2012 12:34
Nyt näyttää siltä, että kisakalusto ja Bluestar selvisivät kaudesta ilman isompia haavereita, joten olisi aika aloittaa jotain uutta.
Kun Unkarin Kansantasavallan bussi ei käynyt kaupaksi, siitä voisi tehdä evoluutioversion kevyesti retkeilyvarustetusta katuautosta.
Ajatus tehdä jotain Ratataksin ja Bluestarin väliin, eli maksimaalisesti kevennetty katu camperi. Varustus kuitenkin niin, että voisi ajella Nurburgringille ja ajelujen jälkeen majoittua autossa.
Eräänlainen "Nurburgring Edition" siis tuon Hannover Editionin seuraksi.
Tästä voisi tehdä Foorumin "yhteisen" projektin siinä mielessä, että kaikki kiinnostuneet saisivat tilaisuuden osallistua. Ilmaisen talkootyövoiman perässähän minä tietenkin olen Mutta samalla voi ottaa projektin opiskelun kannalta. Jos esimerkiksi haluat oppia hitsaamaan, voidaan järjestää niin, että hitsauksien ollessa vuorossa, kaikki kiinnostuneet tulevat seuraamaan, osallistumaan ja opettelemaan. Jos joku taas on kiinnostunut tölkin katon teosta hiilikuidusta, voi sitten sen ollessa ajankohtaista, saapua tallille. Tarkoitus on tehdä asiat kuten tähänkin asti, eli mahdollisimman paljon itse.
Alkuun auto olisi tarkoitus puhaltaa puhtaaksi hiekalla (vai mitä se aine oli Eicca) ja varovaisemmat kohteet soodalla. Tämä olisi tarkoitus tapahtua ensi viikolla jos säät sallivat. Puhalluksen jälkeen auto maalataan epoksilla ruostumisen ehkäisemiseksi. Kun auto on puhdas, alkaa pilkkominen. Tarkoituksena on siis tehdä mahdollisimman kevyt, mutta turvallinen auto. Katulaillisuus täytyy säilyä, joten mitään överi juttuja ei voi tehdä.
Ikkunat lexanista ja tuulilasiksi Ratataksi mallinen. Kaikki mahdollinen ylimääräinen pelti pois ja mm. koneesta ilmastointi, ohjaustehostimen pumppu ym. ylimääräinen pois.
Tähän voisi nyt aluksi kaikki kiinnostuneet ideoida kevennyskohteita ja tapoja.
Nämä tavarat on jo olemassa: eli koneeksi tulee Bluestarin vanha kone. Vaihdelaatikoksi VW 094( lukolla ja Nurburgringille sopivin välityksin) by Harri, jarrut porschesta, alusta brickwerksiltä, adapteri RJES, vakio tai jälkituotanto korisarja.
Myös muut ideat ja ehdotukset on tervetulleita. Myös kaikki edulliset tarvikkeet ja tavarat voi linkittää tähän perään. Vanteet, yms. on kaikki ostettava
Yritän saada tähän projektiin yhteistyökumppaneita joille tästä voisi olla jotain kaupallistakin hyötyä. Mm. tölkkiosamyyjien kanssa täytyy aloittaa keskustelut.
Mahdollisuuksien mukaan olisi tarkoitus tähdätä ensi kesän tapahtumiin.
Jossain muodossa projekti voisi olla mm. ACS/Tuninki showssa pääsiäisenä, mikäli siis yhteistyökuviot sen mahdollistaa. Voishan tämän tai joidenkin muiden tölkkien kanssa järjestää kevään näyttelyihin jonkun pelkästään tölkkihenkisen esillepanon
Kaikkien mielipide ja spekuloinnit on tervetulleita, jos tämä nyt ketään kiinnostaa
Myös erityisosaaminen ja muut resurssit joita foorumilaisilla on käytössä, on projektiin kaikinpuolin tervetulleita.
Mika
Mika
Kun Unkarin Kansantasavallan bussi ei käynyt kaupaksi, siitä voisi tehdä evoluutioversion kevyesti retkeilyvarustetusta katuautosta.
Ajatus tehdä jotain Ratataksin ja Bluestarin väliin, eli maksimaalisesti kevennetty katu camperi. Varustus kuitenkin niin, että voisi ajella Nurburgringille ja ajelujen jälkeen majoittua autossa.
Eräänlainen "Nurburgring Edition" siis tuon Hannover Editionin seuraksi.
Tästä voisi tehdä Foorumin "yhteisen" projektin siinä mielessä, että kaikki kiinnostuneet saisivat tilaisuuden osallistua. Ilmaisen talkootyövoiman perässähän minä tietenkin olen Mutta samalla voi ottaa projektin opiskelun kannalta. Jos esimerkiksi haluat oppia hitsaamaan, voidaan järjestää niin, että hitsauksien ollessa vuorossa, kaikki kiinnostuneet tulevat seuraamaan, osallistumaan ja opettelemaan. Jos joku taas on kiinnostunut tölkin katon teosta hiilikuidusta, voi sitten sen ollessa ajankohtaista, saapua tallille. Tarkoitus on tehdä asiat kuten tähänkin asti, eli mahdollisimman paljon itse.
Alkuun auto olisi tarkoitus puhaltaa puhtaaksi hiekalla (vai mitä se aine oli Eicca) ja varovaisemmat kohteet soodalla. Tämä olisi tarkoitus tapahtua ensi viikolla jos säät sallivat. Puhalluksen jälkeen auto maalataan epoksilla ruostumisen ehkäisemiseksi. Kun auto on puhdas, alkaa pilkkominen. Tarkoituksena on siis tehdä mahdollisimman kevyt, mutta turvallinen auto. Katulaillisuus täytyy säilyä, joten mitään överi juttuja ei voi tehdä.
Ikkunat lexanista ja tuulilasiksi Ratataksi mallinen. Kaikki mahdollinen ylimääräinen pelti pois ja mm. koneesta ilmastointi, ohjaustehostimen pumppu ym. ylimääräinen pois.
Tähän voisi nyt aluksi kaikki kiinnostuneet ideoida kevennyskohteita ja tapoja.
Nämä tavarat on jo olemassa: eli koneeksi tulee Bluestarin vanha kone. Vaihdelaatikoksi VW 094( lukolla ja Nurburgringille sopivin välityksin) by Harri, jarrut porschesta, alusta brickwerksiltä, adapteri RJES, vakio tai jälkituotanto korisarja.
Myös muut ideat ja ehdotukset on tervetulleita. Myös kaikki edulliset tarvikkeet ja tavarat voi linkittää tähän perään. Vanteet, yms. on kaikki ostettava
Yritän saada tähän projektiin yhteistyökumppaneita joille tästä voisi olla jotain kaupallistakin hyötyä. Mm. tölkkiosamyyjien kanssa täytyy aloittaa keskustelut.
Mahdollisuuksien mukaan olisi tarkoitus tähdätä ensi kesän tapahtumiin.
Jossain muodossa projekti voisi olla mm. ACS/Tuninki showssa pääsiäisenä, mikäli siis yhteistyökuviot sen mahdollistaa. Voishan tämän tai joidenkin muiden tölkkien kanssa järjestää kevään näyttelyihin jonkun pelkästään tölkkihenkisen esillepanon
Kaikkien mielipide ja spekuloinnit on tervetulleita, jos tämä nyt ketään kiinnostaa
Myös erityisosaaminen ja muut resurssit joita foorumilaisilla on käytössä, on projektiin kaikinpuolin tervetulleita.
Mika
Mika