T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sain vetarit paikalleen ja pumpun ilmattua... eiköhän se perkele ruennut syytään öljyä niin jumalisteen mahottomasti jostain. Ihan desitolokulla koittaa holvata.. näyttäs että pakosarjan välistä...mitä nyt??? PERKELE
Hulluna tölökkeihin.
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja ardem »

Veikkaisin että öljy tulee venttiilikopan välistä :roll:
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Se on tietysti mahdollista ja ennenkaikkea TOIVOTTAVAA!! Siinä on kyllä uusi tiiviste ja mutteritkin kireällä... mutta tsekkaan tuon nyt ensimmäisenä. Sehän ei tosiaan lähde samalla sekunnilla tihuuttamaan vaan ehkä jotain 10-20 sek kun on käynnistetty. Eli kun öljy lähtee kiertämään kunnolla.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Venttiilikopan tiivisteen välistä vuotaminen on tölkitetyn 1.9 koneen ominaisuus, mutta 1.6 (kahdeksalla mutterilla) on ainakin minulla pitänyt öljyt sisällä. Onhan mutterien alla se kannen mittainen kisko? (en tiedä kiristyykö koppa tasaisesti ilman sitä)

Omassa takatuupparissa on ollut ilmavaivoja, osan olen onnistunut paikallistamaan ja korjaamaan letkun vaihdolla. Nyt en tiedä onko sellaisia, kun pumpun ja suodattimen välissä on sähköpumppu, joka ilmaa järjestelmän hehkutuksen aikana.
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja ardem »

Ai niin juu täs oli JX kone. No ei se venakoppa ihan helpolla vuoda jos vaan ei oo mitään asennus mokaa tullu. Yks vuoto sielläpäin vois olla turbon öljyntuloputki jos jääny löysälle.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Muuta en keksinyt itsekään kuin tuo venakoppa. Ne oli kiristetty perkeleen kireälle, mutta kun kiristi ne hiton paljon kireämmälle vuoto loppui. Ainoana ongelmana on nyt se että öljynpaineen vikavalo vilkkuu vieläkin.. Ehdotettiin että syypäänä voi olla myös haperot anturien johdot. Ne on tosiaan paskat. Voiko ne kytkeä väärin? Kannessa on kiinni se keltainen johto ja öljynsuodatin hässäkässä se sininen.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja TT| »

Olikos JX-tiivisteessä irrallinen se kannenpään tiivistepallero? Jos on jäänyt laittamatta, tai huonosti paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on kumitiiviste niin siinä on se pallero valmiina. Vuosi koko matkalta sivusta. Jotenkin epäinhimmillisen tiukalle sai kyllä vääntää mutterit.. Käyn laittaan lisää öljyä ja toivon että se vilkkuvalo lähtee sillä pois.. :oops: Tänään viellä jarruremppa ja josko sitä sitten... Tosin se astinlaudan reikä varmaan pompauttaa :?: Noh kävis ainaki vikalistan hakemassa.
Hulluna tölökkeihin.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Pastori kirjoitti:Mulla on kumitiiviste niin siinä on se pallero valmiina. Vuosi koko matkalta sivusta. Jotenkin epäinhimmillisen tiukalle sai kyllä vääntää mutterit.. Käyn laittaan lisää öljyä ja toivon että se vilkkuvalo lähtee sillä pois.. :oops: Tänään viellä jarruremppa ja josko sitä sitten... Tosin se astinlaudan reikä varmaan pompauttaa :?: Noh kävis ainaki vikalistan hakemassa.
Mää hätäpäissäni kemiallisella metallilla laitoin astinlaudat, kun olivat halki siitä saumasta. Kumimatot takaisin päälle ja pohjaan massaa ruiskutin.

Ehkä ne sitten näytti tarpeeksi korjatuilta, että ei tarkemmin edes tutkinut.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vois hätäpäissään, tai muutenvaan päissään kokeilla samaa temppua. Kyllä löytyy tuttu joka tuon vois korjata mutta ei tällä aikataululla.
Hulluna tölökkeihin.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja jarke »

motonetin konversiokitillä sain aikonaan tuon pitämään .
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mikäs se semmonen on?
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7679
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kemiallinen metalli ja massa eivät ainakaan helpota tulevaa hitsaamista, ainakaan jos tavaraa ei poisteta tilapäiskorjatun alueen ulkopuoleltakin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nyt sain tohellettua kuskin puolelle uudet jarrukengät. Vanhoissa ei ollut enään milliäkään pintaa. Uudet jouset ja härvelit samalla nakkasin sisälle. Huomenna hoituu vänkärin puoli. Kävin siinä pihalla vielä koeajamassa niin sen öljynpainevalon vilkkumisen lisäksi joku saatanallinen summeri alkoi piipaamaan? Onko siinä muka niin hifit systeemit että piipaa jos ei ole turvavöitä?
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Eikös se summeri ja valo varoita samasta asiasta. Eli öljynpaineessa on jotain hämminkiä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Okei, se summeri vaan ei lähteny heti "käyntiin", vaan vasta kun lähdin ajamaan... mikähän hitto siinä voi olla... voiko olla vaan tosiaan vialliset johdot/anturit?

Tässäpä kuvaketta kauniista jarrukengistä.
Kuva

Kuva
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

No jo on ajettu kengät loppuun. Sen summerin pärinä voin minun tiedon mukaan johtua siitä anturista, sille menevästä johdosta tai sitten vika on koetaulussa. Onneksi omissa tölkeissä se pärisee vain toisessa. Ja siinäkin vain harvoin ja kone kylmänä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3092
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Pastori kirjoitti:Okei, se summeri vaan ei lähteny heti "käyntiin", vaan vasta kun lähdin ajamaan... mikähän hitto siinä voi olla... voiko olla vaan tosiaan vialliset johdot/anturit?
Yläöljynpainenturi aiheuttaa tuon summerin pärähtämisen. Ja ylianturia luetaan vain yli 2000rpm kierroksilla, joten siinä selitys miksi paikallaan ollessa ei soi.
< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eli kumpi anturi on sitten se joka vilkuttaa ensin, siis tuo joka on öljynsuotimen lähellä? Yläanturilla viittaat vissiinkin siihen kannessa olevaan
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 1.6 korkattu tölkki

Viesti Kirjoittaja TT| »

Toimiiko anturit muuten loogisesti? Eli virrat päälle kääntäessä vilkkuu ja koneen käynnistyttyä sammuu?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin