Sivu 5/9

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 21.06.2012 14:30
Kirjoittaja redi
Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.06.2012 13:41
Kirjoittaja Eicca_
redi kirjoitti:Kyllä siitä sen verran saa selvää että maalia/massaa siinä ei hirveästi ole :D
:D :D :D :D :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 02.07.2012 13:44
Kirjoittaja AT5nok
redi kirjoitti:Jos aletaan järjestämään ympäri Suomea tapahtumia niin ennen sitä kehitetään joku kustannustehokas tapa saada takamoottorisiin semmoset välitykset että pystyy ajamaan samana päivänä yli 300km.
Minä kun haluan olla joka paikassa mukana, mutta kalusto on eri mieltä.
Vaihda se vaihdelaatikko, Miikkajelilla pitäisi olla yksi 5V jouten, jos oikein ymmärsin. Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 02.07.2012 23:10
Kirjoittaja teme
T3Syncro kirjoitti:Toinen vaihtoehto on laittaa autoon siihen kuuluvat renkaat, eli vähintään korkeudeltaan 185R14 vastaavat.
Mutta se nyt vaan ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa, kun jatkosuunnitelmat on lukkoonlyötyjä. 5v loota (+perävälitys) on ainoa resepti.

Tänään rakennettiin katsastusmiehen painajaista eli jatkoa koneen koppaan säilytystilan ja yöpymisvarusteen muodossa. Mitään kuvia ei tietenkään tajunnut ottaa, mutta laitetaan sitten valmiista tuotoksesta kuvaa. Eiköhän siitä ihan hyvä tule.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 03.07.2012 00:10
Kirjoittaja redi
Saattaa olla että heitän väliaikasesti nuo 195R14 ja jonkun 5 lovisen ennen kuin saan fyrkkaa johkin parempaan. Nythän siellä on 185/75, mutta pitäisi nekin olla ihan tölkin pyörät.
temellä ja eicalla saattaa olla jotain ohiajovideoita meikän tölkistä, mutta en tiiä minkä laatusta. Voisitte panna johkin näytille vaikka.
Tosiaan joo temen kanssa rakenneltiin työkalulaatikkoa ja runko alkaakin olemaan valmiina. Kiitoksia vaan jeesistä. Toivottavasti saadaan jollain asteella boksi valmiiksi niin on mukava kuljetella työkaluja Porvooseen viikonloppuna.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 03.07.2012 21:43
Kirjoittaja TT|
Mulla olis hyvin todennäkäisesti jäämässä ylimääräiseksi 215/55-16 michelinit, jos koko osuis.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 03.07.2012 22:36
Kirjoittaja redi
No itseasiassa vois ehkä olla käyttöä, kunhan saan säädettyä nuo aluvanteet jossain vaiheessa alle. Hinnastahan se tietysti riippuu :)

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 15.07.2012 23:59
Kirjoittaja redi
Jahas. Ens viikonloppuna olis tiedossa takalaakeriremppaa, ellei jätä tielle ennen sitä. Täytynee varmaan ostaa varmuudeksi kaikki takajarrukamat kun kerran ottaa auki.
Onko noissa takalaakereiden vaihdossa otettava huomioon jotain erityistä?
Sitten pitäis keretä samalla vaihtaan vaihdelaatikko. Täytyy nyt toivoa että tuo 4-vaihteisen kytkinkoppa käy 5 vaihteiseen eikä tule vivuston kanssa ongelmia.
Mites kannattaako laatikkoon vaihdella jotain tiivisteitä tms. nyt kun se on irrallaan? Kytkinkopan ja laatikon väliin tulee varmaan vaan silikoonia?
Vähän hoppu taitaa tulla ennen Biffiä saada taas vehkeet pelikuntoon.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 16.07.2012 08:12
Kirjoittaja Eicca_
Kytkinakselin huulitiiviste kannattaa vaihtaa samalla, kopan ja lodjun väliin kuuluu paperi tiiviste mutta itekkin olen liimalla kasannut. Laakereista jo soiteltiinkin joten en tänne enään jaksa sepostaa :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 16.07.2012 23:26
Kirjoittaja redi
Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 16.07.2012 23:33
Kirjoittaja AT5nok
Marmoritiskiltä ei saanut eikä myöskään Fixuksesta eikä Motonetista. Nimim Coach:lla oli pussillinen VW tiivisteitä ja häneltä lunastin omani. Osanro taitaa löytyä tuolta tekniikka osiossa olevasta kytkimen luiston arvailutopicista.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 16.07.2012 23:51
Kirjoittaja Eicca_
redi kirjoitti:Onko mittoja siihen stefaan vai saako ihan varaosakaupasta / marmorilta? Pitää alkaa tilaileen roinaa jos meinaa viikonlopuks saada. Onneks tölkkiin ei hirveesti voi ryssiä noita osia kun ei ole paljon vaihtoehtoja. Tietysti voi aina kerätä väärin kun sekottaa jotku numerot.
Tuu hakee tiiviste multa..

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 21.07.2012 11:36
Kirjoittaja redi
Noniin. Laakeri/laatikkohommia aloteltiin eilen illalla. Selvisi että laakerivaurion syy on kertaalleen halkastu napamutteri joka oli hitsattu kasaan ja lukituspaikoista puuttui noin 50%. Vetareista puuttui myös osa pulteista ja pari oli löysällä.
Homman edetessä todettiin jarrukilpien olevan aivan soronoo. Vasemmalta puolelta missä mutterikin oli tuhottu, puuttui useampi jarrujousi ja niiden kiinnityspisteet kokonaan :D Oikean puolen pystyy ehkä jotenkin elvyttämään.
4-lovisen laatikon pulasin irti ja vaihdoin siitä Eican ohjeiden mukaan kytkinkopan ja kytkinakselin stumpin 5-loviseen bensakoneen laatikkoon. Vielä tarvis 5-speed takavetodiesel kannatinraudan tai sitten täytyy modifioida jompi kumpi käymään. Bensakoneen kannakkeella laatikko menee liian ylös ja nelilovisen kannakkeella työntää koko tekniikkaa auton takaloosteria päin. Kytkinakseli oli 10mm pidempi bensakoneen askissa, joten se olisi pohjannut dieselkoneessa.
Kunhan sais aamupalan syötyä niin pitää lähtee metsästämään jarruletkuja, -kilpiä ja laatikon kannaketta. Kiire päivä tulee.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.07.2012 12:01
Kirjoittaja redi
No menihän se taas eilen aamuun asti, mutta olihan tuossa toki puoli päivää osien hakua ja työstäkin puolet paskanjauhantaa, mikä oli tietysti ihan kiva että kavereita kävi.
Jarrukilvet täytyy tilata uudet jossain vaiheessa, mutta onneksi TT:ltä löytyi semmoinen, mihin sai vielä jarrut sentään kiinni ja Eicalle kiitokset laatikon kannakeraudasta ja asennusavusta.
Nyt on laatikko paikallaan ja jarrut kasassa, kaikki pykälätkin löytyi jotenkin, joten ei ihan romu laatikko ollut ainakaan, vaikka olisi voinut odottaa ties mitä.
Tänään pitäisi vielä vaihtaa jarrunesteet ja säätää vaihteensiirto ja ehkä vähän takajarrujakin... niin ja siivota työmaa :D

Innolla oottelen että pääsee koeajolle testaamaan välityksiä. Kaadoin vaihteistoon jotain motonetin kuraa kun sisällä näytti olevan kaikenlaista sontaa niin pitää ne vielä jossain vaiheessa vaihtaa että tulee ylimääräset mujut pois.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.07.2012 20:23
Kirjoittaja Eicca_
Uudet huiput testattu (suljetulla tiellä) entisen 106km/h tulokseen tuli huima parannus nyt huiput 140km/h gps:llä mitattuna :-)

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.07.2012 22:00
Kirjoittaja AT5nok
Aika hyvä parannus.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.07.2012 22:17
Kirjoittaja jarke
äkkiä se alkaa tuntumaan liian vähältä( suljetulle tielle).

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 22.07.2012 23:39
Kirjoittaja redi
Joo no ei tuo mikään kilpuri ole vieläkään, mutta nyt sillä pystyy ajamaan pidempää matkaa 100km/h ja kovempaahan ei saa pakettiautolla liikenteessä ajaakaan.
Ihan positiivinen päivitys, vielä kun saisi vivuston entisöityä ja säätöihin.

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.09.2012 12:13
Kirjoittaja K.Laaksonen
Tämä on kyllä hauskan näköinen :D

Re: T3 kalsonki, 1.9TD umpipaku

Lähetetty: 07.09.2012 12:18
Kirjoittaja Eicca_
"Neiti on kyllä totella haaskan näkööneen, lähetkö tanssaa?" :lol: