-Pastorin tölkit-
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Jos heijaa, niin kannattaa epäillä ilmavuotoa. Läppärungossa oleva mikrokytkin kertoo tietokoneelle koneen olevan tyhjäkäynnillä. Ilmavuoto lisää kierroksia ja kun ne nousevat tarpeeksi leikkaa tietokone ruiskutuksen. Kierrokset laskee ja jotta kone ei sammuisi alkaa ruiskutus uudestaan ja samalla kierto alkaa alusta, tuloksena tyhjäkäynnin heijaaminen.
Vaikeimmin löydettäviä ilmavuotoja on omassani ollut läppärungon löysä kiinnitys siihen koneen päällä olevaan ilman jakokammioon, jonka vain sattumalta huomasin muuta remppaa tehdessä.
Vaikeimmin löydettäviä ilmavuotoja on omassani ollut läppärungon löysä kiinnitys siihen koneen päällä olevaan ilman jakokammioon, jonka vain sattumalta huomasin muuta remppaa tehdessä.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Miten tuon pyöränlaakerin kireyden voipi tarkistaa? ja miksi se kitinä vaimenee pienestikkään jarruttaessa jos on laakeri?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Nyt teki semmoisen hienon tempun kun vaihdoin mittaristoa niin valot ei enään syty ja pitkien merkkivalo palaa aina kun valot on "päällä". Myöskin hieno lisäominaisuus on se että samaisesta valovivusta kytkeytyy virrat puhaltimiin... On ehdotettu rikkonaista virtalukon pohjaa? Joskus tosiaan tehnyt sitä että vaikka avaimen ottaa irti niin jää puhallin surraamaan. Mahtavia vehkeitä nämä
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
No ainakin sillä et nostaa ilmaan ja koittaa et onko klappiaPastori kirjoitti:Miten tuon pyöränlaakerin kireyden voipi tarkistaa? ja miksi se kitinä vaimenee pienestikkään jarruttaessa jos on laakeri?
Tosin veikkaan et jarrupalat,levy,liukutapit tai sitten satulat on vaan niin huonot/mäntä ei liiku enää hyvin ja jättää hiukan jarrut makaamaan, eli ei ihan jumissa. Kuumeneeko levy esimerkiksi 5km jälkeen?
Itellä doppelissa levyt oli niin kuumat et poltin sormen, kun koskin 10km jälkeen. Satulat oli vaan paskat ja mäntä ei liikkunut kunnolla. Se näissä melkein on et kaikki vaan uusiksi jarruista, jos rahkeet riittää vain. Itelle oon tehnyt molempiin ja loppui ongelmat oikeastaan.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Oliko kyseessä siis etu vai taka laakeri?
Yleensä puslat ja jarrupellit vikisee ja laakerit jurnuttaa ja kuulostaa junalta.
Yleensä puslat ja jarrupellit vikisee ja laakerit jurnuttaa ja kuulostaa junalta.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Oikealla edessä vikisee, ja vasemmalta kuuluu vikinän sijasta semmoinen hädin tuskin kuultava läähätys/raahausääni. Kyseessä ei ole kuski kuitenkaan Jarruthan on muilta osin täysin uusittu, mutta kun ei ole sitä liitua millä piirtää niin täytyy koittaa elvyttää noita vanhoja jotenkin. Jarrupellit on kyllä ihan finito, ne vois ainakin vaihtaa kun ei ole kuin sen parikymppiä kipale muistaakseni. Jarrupalathan tässä oli lähes käyttämättömät ja levyt myös.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mutta ne satulat on ainakin olleet minulle kohtalo, jonka kanssa oon joutunut aina taistelemaan. Kuvauksen perusteella sanoisin et satulat tai liukutapit ei toimi hyvin, voi tietysti olla vaikka molemmissakin vikaa.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Joo, eppäilen kans vahavasti että ne satulat/mäntä sielä kitkuttaa. Purku ja putsaus siis näin alakuun jos siinä muuan euron säästäs..
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ensimmäinen yö tölökissä vietetty, hyvin sinne mahtuu isompiki ukko (ja pienempi emäntä) ja kohtuuella tarkenikin, mitä nyt koirat yöllä vähän paleli Taisin jopa nukkua sielä paremmin kuin kotona sisällä, liekö raikkaan ulkoilman ja muutaman neuvoa-antavan yhteisvaikutus. Melkosessa ryteikössä tuli rämmittyä vähän puolivahingossa, mutta tulipahan selväksi että ei ihan helepolla jumiin jää tämä koppero, vaikka alla on ihan perus kesänakit. Siinä vaiheessa kun puoliksi uponnutta tietä ajaessa veden pinta kävi hetkellisesti tuulilasin alareunassa, oli hieman jännäkakkaa lahkeessa..
Onko miten yleistä että näissä vuotaa lämppärin kenno? Koska koneen lämmetessä tuntuu vieno glykolin kärty sisällä, ei paha mutta herkän nokkaan kyllä. Tai sitten se on syyläri. Mitään lammikkoa ei auton alle jää eikä sisälle.
Jonkinlaista järkeä olisi hyvä saada tuon tilankäytön suhteen, takana turhaan vie tilaa nuo kolme penkkiä, ja tuo ed. omistajan rakentama sänky voisi olla mallia rock/roll penkki, mutta se on rakennettu niin hiton korkealle, koska laatikostot.
Onko miten yleistä että näissä vuotaa lämppärin kenno? Koska koneen lämmetessä tuntuu vieno glykolin kärty sisällä, ei paha mutta herkän nokkaan kyllä. Tai sitten se on syyläri. Mitään lammikkoa ei auton alle jää eikä sisälle.
Jonkinlaista järkeä olisi hyvä saada tuon tilankäytön suhteen, takana turhaan vie tilaa nuo kolme penkkiä, ja tuo ed. omistajan rakentama sänky voisi olla mallia rock/roll penkki, mutta se on rakennettu niin hiton korkealle, koska laatikostot.
- Liitteet
-
- dadada.PNG (1.71 MiB) Katsottu 9517 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Yks paikka mikä haisee syylarille ja vuotaa usein on takatilan lisä låmppäri.
Kyllähän nuo muutkin sitä vi tehdä mutta se takatilan lämppäri kastelee sitä lattiaa sieltä lämpärin ympäriltä jo pienellä vuodolla ja tämäntakia harmitomankn pieni vuoto haisee.
Kyllähän nuo muutkin sitä vi tehdä mutta se takatilan lämppäri kastelee sitä lattiaa sieltä lämpärin ympäriltä jo pienellä vuodolla ja tämäntakia harmitomankn pieni vuoto haisee.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ja oman kokemuksen perusteella takasyyläristäkin usein vain vuotaa se hana...
< 15kWh/100km
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
No se jos on niin ois hyvä, ei ole nimittäin ainoa paikka mikä nyt vuotaa. Eilen rupesi vuotamaan jarrupääsylinterin kytkimelle menevästä letkuliitoksesta, ilmeisesti halki se liitoskohta. Lattialla oli aamulla kiva liukas lätäkkö öljyä... :/ harvinaisen veemäisessä paikassa tuo vieläpä kaiken lisäksi. Lisäksi startti oikkuilee, ihan kuin ei ottaisi "hampaille", solenoidi sanoo että surrr mutta ei pyöritä starttia. Jonkun puolenkymmentä kertaa kun kokeilee niin sitten saattaa osua. Onko tuohon helppoa fiksiä vai pitäiskö vaan vaihtaa koko osa?
Ja onko kellään ehjää jarrusäiliötä tai mistä saa uusia.
Ja onko kellään ehjää jarrusäiliötä tai mistä saa uusia.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Muistaakseni siinä startissa on se vappaa kytkin mikä saattaa oireilla just noin. Muistaakseni maksaa pari kymppiä. Kun startin ottaa pois näkee myös jos vika jossain mualla. Esim hampaissa tai laakereissa. Eli startti käteen purku ja jos muu ei selkeästi ole rikki niin se vapaakytkyn ratas hässäkkä on todennäköisesti syyllinen. Kannattaa tietenkin vaihtaa hiilet samalla se on kymppi lisää. Aditalta viimeks hommasin osat.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Joo näin kuulin paikallisilta tölkkivelhoiltakin. Motonetissä näyttäs olevan ihka uus startti alta satasen, oiskohan lie helepompi vaihtaa koko paska näin niinku pitkän päälle. Tietenki jos sen vapaakytkimen vaihto on heleppo prokkis nii mikä jottei. Näytti olevan tosin koko pönpeli aika hyvässä paikassa, vetarin päällä ja yläpuolelta saavuttamattomissa. Kiroilua luvassa siis Sain ihme ja kumma liimalla taltutettua sen vuotavan liitoskohan, löyty pöytälaatikosta jotain "repair gel" merkkistä liimaa. Näillä mennään, mutta se vara-säiliö ois kuitenni hyvä olla olemassa.
Jarruja kävin rasvaileen, eihän tuo mäntä mee hyvällä tahollakaan täysin sisälle, sehän on siis joko sen vaihto tai koko satula. Mutta ompahan rasvattu.
Jarruja kävin rasvaileen, eihän tuo mäntä mee hyvällä tahollakaan täysin sisälle, sehän on siis joko sen vaihto tai koko satula. Mutta ompahan rasvattu.
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Helppo toi startti on purkaa, mutta vaihto startilla on takuu. Hinta kun vaihtaa kaiken itse on n.60 euro työtä on vähän ja takuita ei. Eli jos esim kylmä juotoksia ankurissa tai muuta vastaavaa niin silti etsittävä toinen.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Juu näinhän se on. Uutta siis kehiin. Voisin tässä pureutua vielä semmoiseen pienehköön dilemmaan, ei aiheuta harmaita hiuksia mutta kuitenkin. Eli tuo liukuoven keskuslukitus, on todettu 12v virralla että moottori liikkuu ja että ovikarmissa oleviin nastoihin tulee virta(tai yhteen 12v ja yhteen vissiin ohjaus?) MUTTA jostain syystä "viisari ei värähdä" eli moottori ei pelaa. Virta ei liiku nastoilta solenoidille asti. Aukaisin varmuudeksi sen paketin ja siellähän oli vielä tehtaan rasvat ja kaikki, suoraan kuin wolfsburgin tehtailta vuonna kasiviis. ei kuitenkaan mitään hai tek laitteita ole että luulisi vian olevan myös suht yksinkertainen?
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Lisää ajossa huomattuja omituisuuksia, keskiviikkona oli tuo "mahottoman" lämmin päivä täällä pohojooses, niin tölkki ei meinannut tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä ollenkaan. Sinänsä outoa koska koneen käyntilämpötilahan on vakio, eli ei pitäisi kyllä vaikuttaa? Seuraavana kylmempänä päivänä ei mitään probleemaa. Starttikin on nyt pelannut ihan normaalisti, tosin vaihtoon se menee kuitenkin. En ota sitä riskiä että keskellä mettää sanoo vaan että surrurr eikä starttaa.
PS. Pomo hommasi T5:n caravellen, siihen on nyt kuukauden sisällä vaihdettu moottori ja jättänyt tien päälle sen pari kertaa. Ilmeisesti yhtä luotto-vehkeitä nämä uudetkin
PS. Pomo hommasi T5:n caravellen, siihen on nyt kuukauden sisällä vaihdettu moottori ja jättänyt tien päälle sen pari kertaa. Ilmeisesti yhtä luotto-vehkeitä nämä uudetkin
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Mikä mahtaa olla tuo suodattimen alta pilkottava liitin? Samanlainen pää kuin tankille menevässä.
- Liitteet
-
- tmp_7720-2017-05-28 13.57.02363048584.jpg (146.83 KiB) Katsottu 9126 kertaa
Hulluna tölökkeihin.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Decouplerin merkkivalon liitinhän tuo.
Re: -2.1 Syncro "Lazarus" henkiinherättelyä-
Ookoo, no sille ei ole tarvetta siis. Täytynee jollain konstia mittailla tuon anturin toimivuus, kaks johtoa, ei luulis olevan vaikeaa? Nyt mitä ajellu tossa sen melekeen tuhat kilsaa niin paljo luotettavammalta tuo WBX tuntuu kuin mikään diiselitölökki mitä aiemmin oon omistanu. Ei vuoda mitään litkuja eikä pölläyttele öljynkatkuista savua. Mitä ny tuo tyhjäkäynti oikkuilee mutta se ei elämätä haittaa muutakuin risteyksissä. Tuntuu että menovettäkin vie ihan kohtalaisen järkevällä tasolla (noin 12l/100) tai ainakin noin tuon verran olen laskenut, koska se PA mittari ei pelaa Sillon kun startti pelaa niin lähtee käyntiin kuin palamun alta, ei äkise eikä änkytä, son laakista käynnisä.
Nelivetokin todistetusti pelaa, niistä kun ei aina tiiä miten viskot on kulunut. Tuossa akkuna auki ajelin ja risteyksestä hieman ärhäkkäämmin lähdin niin kuulin kuinka etupyörä suti
PItänee kuitenkin seurata tuon glykolin kulumista jos se vaikka tosiaan vuotaa jostain.
Nelivetokin todistetusti pelaa, niistä kun ei aina tiiä miten viskot on kulunut. Tuossa akkuna auki ajelin ja risteyksestä hieman ärhäkkäämmin lähdin niin kuulin kuinka etupyörä suti
PItänee kuitenkin seurata tuon glykolin kulumista jos se vaikka tosiaan vuotaa jostain.
Hulluna tölökkeihin.