Jussin tölkki (iku) projektit
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Jos koneella on office, niin siinä on mukana Miccicoftan ohjelma Picture Manager, jolla saa kuvien kokoja muuteltua molempiin suuntiin.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Saman kanssa tuskailleena sain vinkin tommosesta:http://fast-image-resizer.en.softonic.com/
On sit halvatun hyvä ja helppokäyttönen.
On sit halvatun hyvä ja helppokäyttönen.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Pitäs toimia tuolla Macilla... ja kun siinä on tuo photosoppi niin ois hyvä sitä saada käyttää.. no kyllä sen jotenkin keksin.
Laitoin tuohon kameraan tuon pienimmän kuvakoon asetukseksi niin näyttää tulevan jo valmiiksi aika pienenä nuo kuvat.
Laitoin tuohon kameraan tuon pienimmän kuvakoon asetukseksi niin näyttää tulevan jo valmiiksi aika pienenä nuo kuvat.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Asenna Skitch (http://skitch.com/), sillä saa nopeasti otettua kuvan sisään, tehtyä tarvittaessa nuolet / tekstit / laatikot ja vietyä kuvan pienennettynä ulos nopsaan.jussimh kirjoitti:Pitäs toimia tuolla Macilla... ja kun siinä on tuo photosoppi niin ois hyvä sitä saada käyttää.. no kyllä sen jotenkin keksin.
Laitoin tuohon kameraan tuon pienimmän kuvakoon asetukseksi niin näyttää tulevan jo valmiiksi aika pienenä nuo kuvat.
< 15kWh/100km
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Photarissa yksittäisiä kuvia Image-->Image size ja naputtelet kooksi mitä haluat
Ja jos useampia niin File-->Scripts-->Image processor avautuvaan akkunaan laitat kansion minkä kuvat haluat käsitellä, minne tallennetaan muokatut ja alemmas minkä kokoisia haluat niistä tulevan, sitten vaan Run. Nuo tarkistelin PC versiosta, voin katsoa macistä vastaavat, jos ei ala löytyä.
Ja jos useampia niin File-->Scripts-->Image processor avautuvaan akkunaan laitat kansion minkä kuvat haluat käsitellä, minne tallennetaan muokatut ja alemmas minkä kokoisia haluat niistä tulevan, sitten vaan Run. Nuo tarkistelin PC versiosta, voin katsoa macistä vastaavat, jos ei ala löytyä.
Viimeksi muokannut TT|, 04.10.2012 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: en osa kirjota
Syy: en osa kirjota
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Nyt on moottorin luovuttajakin pihassa, kohta olisi Passatin osia edulisesti myynnissä.
Toivottavasti ei tule bannia kun "ei tölkkiä" täällä mainostan..
Kahtoo nyt milloinka innostun koneen pois nostamaan ja sovittelemaan pippurin perälle.
Toivottavasti ei tule bannia kun "ei tölkkiä" täällä mainostan..
Kahtoo nyt milloinka innostun koneen pois nostamaan ja sovittelemaan pippurin perälle.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Tuostahan saattaa jotain osia olla sovitettavissa Tölkkiin, joten ei taida tulla banaaniajussimh kirjoitti:Toivottavasti ei tule bannia kun "ei tölkkiä" täällä mainostan..
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Joo empä meinannu muistaa mutta ruostehan se oli raiskaillu konehuonetta, ei auttanut kuin ottaa rälläkkä käteen ja antaa sen soida ja uutta peltiä tilalle. Oli muuten tuo runkoputki ihan täynnä märkää hiekkaa, ei ihme jos ruostuvatkin helposti. Huomenna jos sais vielä maalilla pestyä tuon konehuoneen, niin avot. Sitten Pippuri pihalle ja Passatti tilalle. Siitä kone pois ja lisää ihmettelyä kehiin...
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Mikäs sen mukavampaa kuin katsoa kun "tölkit" on rivissä, ja maali kuivuu konehuoneessa. Näin lauantai iltana...
Tänään kävi eräs moottori "spesialisti" ja heti kun pyöritin passatin konetta. Niin käski laakeroimaan moottorin alakerran. Oli kuulevinaan alkavaa kiertokangenlaakerin vaurio ääntä. Mitä lie kuuli mutta tässä vaiheessa sitä on helppo rempata.
Tänään kävi eräs moottori "spesialisti" ja heti kun pyöritin passatin konetta. Niin käski laakeroimaan moottorin alakerran. Oli kuulevinaan alkavaa kiertokangenlaakerin vaurio ääntä. Mitä lie kuuli mutta tässä vaiheessa sitä on helppo rempata.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
jostain luin että tyhjät tölkit kolisee eniten .. kumpiahan se tässä tarkoittaa ,tölkkejä vai tölkin sielua
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Veivin laakerit varmaan kuluneet ja samalla tulilla vaihda se öljypumppukin.
Näissä 1.8:teessä menee öljypumpun sihti tukkoon öljy karstasta ja se aiheuttaa kulumista kun ajetaaan alhaisilla öljynpainella.
Näissä 1.8:teessä menee öljypumpun sihti tukkoon öljy karstasta ja se aiheuttaa kulumista kun ajetaaan alhaisilla öljynpainella.
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Kiertokangen laakereita sekin kaveri epäili. Äsken nostin kissan, eiku laatikon pöydälle. Ja aloin ihmettelemään sitä välilaippaa laatikon ja kytkinkopan väliin. Ilmeisesti niitä ei ole missään valmiina ja puoli-ilmaisesti myynnissä?. No jos löydän sopivan alumiinilevyn huomenna niin eiköhän tuon päivässä tehdä nakerra.
Nyt samalla kun laatikko oli irti niin laittelin ruosteenestoaineita koteloihin ja yms. tarvittaviin kohtiin.
Nyt samalla kun laatikko oli irti niin laittelin ruosteenestoaineita koteloihin ja yms. tarvittaviin kohtiin.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Jos et välttämättä halua konetta pystyyn, niin et tarvitse välilaippaa. Korjatkaa joku paremmin tietävä, jos puhun ihan puutaheinää.jussimh kirjoitti:Kiertokangen laakereita sekin kaveri epäili. Äsken nostin kissan, eiku laatikon pöydälle. Ja aloin ihmettelemään sitä välilaippaa laatikon ja kytkinkopan väliin. Ilmeisesti niitä ei ole missään valmiina ja puoli-ilmaisesti myynnissä?. No jos löydän sopivan alumiinilevyn huomenna niin eiköhän tuon päivässä tehdä nakerra.
Nyt samalla kun laatikko oli irti niin laittelin ruosteenestoaineita koteloihin ja yms. tarvittaviin kohtiin.
Tuossa kuvasarjassa oli laitettu kone pystyyn ilmeisesti sen takia että jenkkilässä nuo JX-osat ei ole kovin yleisiä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Eli AEB kone ei tarvitse olla pystyssä esim voitelu yms asioiden takia? Mitenkäs pitäisikö siihen sitten vaihtaa diiselin öljypohja vai miten rakentaa. Ainakin Motonetin kuvastossa 1,6d öljypohjan tiiviste on erinumerolla kuin AEB:n. Pitäs jossain välissä keretä nostamaaan tuo AEB tuolta paskatin keulilta, niin vois sitä vertailla.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=496255
Ainakin tuolla on laiteltu dieseltyyliin, eikä TDI konekaan kärsi voitelun puutteesta tuossa asennossa.
Ainakin tuolla on laiteltu dieseltyyliin, eikä TDI konekaan kärsi voitelun puutteesta tuossa asennossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Voi. Teinks mä sut ihan turhaan...
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Eihän tuo suinkaan turha ole, valintoja vaan. Mitenkäs haittaako tuo koneen vieminen pari senttiä taaemmas kytkimen toimintaa? Vai vaihdoitko bensan pidemmän akselin tms?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
No eipä tullu tuommonenkaan mieleen..TT| kirjoitti: Vai vaihdoitko bensan pidemmän akselin tms?
Mielummin laittaisin itse koneen pystyyn kuin kallelleen. No maku asia sanoi musti kun muniansa nuoli. No eipä mulla ole semmosia bensakoneen akseleita missään, joten pitänee heittää mylly kallelleen. Onko kenelläkään tietoa siitä öljypohjan sopivuudesta? Akselssoneja saa tarjota mulle vaikka YV:nä jos saattuu vaikka nurkissa semmoset hyppivän. Tai miks ei koko laatikkoa vaikka 5 vaihteista jossa olis lukko. Alkaa kohta mopedi karata hanskasta tämän projektin osalta.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Itse olisin tuon pystyasennuksen kannalla myös, tosin vaatii vähän ylimääräistä askartelua, mutta kaikki kohteet on sitten paremmin käsillä autoa huollettaessa.jussimh kirjoitti:No eipä tullu tuommonenkaan mieleen..TT| kirjoitti: Vai vaihdoitko bensan pidemmän akselin tms?
Mielummin laittaisin itse koneen pystyyn kuin kallelleen. No maku asia sanoi musti kun muniansa nuoli. No eipä mulla ole semmosia bensakoneen akseleita missään, joten pitänee heittää mylly kallelleen. Onko kenelläkään tietoa siitä öljypohjan sopivuudesta? Akselssoneja saa tarjota mulle vaikka YV:nä jos saattuu vaikka nurkissa semmoset hyppivän. Tai miks ei koko laatikkoa vaikka 5 vaihteista jossa olis lukko. Alkaa kohta mopedi karata hanskasta tämän projektin osalta.
Mutta laitapas vaikka volkkarin oma 3v. -automaattilaatikko, ainut loota mikä on speksattu kestämään noi tehot vakiona Mulla olis just tollanen 200 audista purettu loota jääny yli, kun oma 2wd turbovillitys ei ikinä ehtinyt konkretisoitua...
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Jussin tölkki (iku) projektit
Nopea kysymys tuohon Passattiin liittyen, onko siinä taka-akselilla mcpherson vai jousi ja iskari erillään?