Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Tämä on kyllä todennäköisin, tarkastuskäynnille oli pyrkimässäEicca_ kirjoitti:Se koitti vaan viestittää että olis pitänyt pysähtyä Mäntsälän kohdalla kahville
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
On näillä kova seuranhaku-vietti!
Ei enää tehnyt mitään. Luotto kärsi pari pinnaa, Juhannuspäivänä Tenolle. Hyvin se menee, joohan?
Ei enää tehnyt mitään. Luotto kärsi pari pinnaa, Juhannuspäivänä Tenolle. Hyvin se menee, joohan?
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Taisi syy pätkimiselle löytyä taannoin. 0.8 mig lanka jäi vetolangaksi a-pilareihin puolitarkoituksella. Vedin sen jäähyn kiertopumppua sähköistäessä pois ja yllättäen se oli saanut lämpöä kun oli ottanut avoimeen T30 napaan ja läpiviennistä runkoon kiinni. Olisipa tuo voinut aiheuttaa jotain pahempaakin...
Kulkuneuvo on pakkaamista vaille valmis suunniteltuun pohjoisen reissuun.
Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Kulkuneuvo on pakkaamista vaille valmis suunniteltuun pohjoisen reissuun.
Edit kuva pois, ei informaatiosisältöä
Viimeksi muokannut Joker, 22.07.2015 16:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Keskeneräinen, väliaikainen, mutta lain kirjaimen täyttävä keittiö. 180ah akku syöttää 600W siniaaltoinvertteriä ja se syöttää kompurajääkaappi/pakastinta. Sähköwokki ruuvattuna pöytään...
- Liitteet
-
- image.jpg (83.81 KiB) Katsottu 5092 kertaa
Viimeksi muokannut Joker, 21.06.2013 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Mittaristo ruma, mutta toimii. Lisämittarina toimii Galaxy S + torque softa + bluetooth ELM mokkula, kaikki tiedot eculta haluttuun muotoon. Nyt on ollut lämmöt, ahtolämmöt ja ahtopaine oikeastaan koko ajan. Sähkö tdin etuja, paljon mittareita muutamalla kympillä...
- Liitteet
-
- image.jpg (96.67 KiB) Katsottu 5092 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Jakkaroita uskallan suositella, tosin ei ole bolt-on, kiskoille pitää rakentaa kannakkeet koska ne on just liian lähellä toisiaan että tulevat puoliksi tyhjän päälle.
- Liitteet
-
- image.jpg (104.72 KiB) Katsottu 5092 kertaa
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Fiksu vekotin
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Hienot systeemit takana! Oliko hupiakkukin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Hieno on lopputulos kerta kaikkiaan!!! Kyllä tuolla kelpaa reissata.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Lopputuloshan ei vielä näy, mutta matkaan päästään.
180ah hupiakku sängyn alla ja 75ah käynnistysakku orkkispaikassa ja 1, 2, both & off -kytkin käynnistysakun vieressä penkin alla, on oma järjestely. Pääsähköt on kytkimen common-navassa, mutta invertteri on suoraan hupiakussa. Eli, akun voi valita, mutta invertterillä voi tuhlata käynnistysakun vain both tilassa... Käsikytkin antaa vapauksia, muta vapaudet tuo vastuita kytkimen käytön suhteen.
Kiitos kannustuksesta, pätkimiseen löytyi myös toinen syy, eli jo taitajien aiemmin epäilemä 109. Sitä heilutellessa pätki, kirrasin illalla abikot, mutta pitää ettiä niihinkin relesokkelit että pääsee abikojen suhteen 0-toleranssiin.
Hyvää Jussia!
180ah hupiakku sängyn alla ja 75ah käynnistysakku orkkispaikassa ja 1, 2, both & off -kytkin käynnistysakun vieressä penkin alla, on oma järjestely. Pääsähköt on kytkimen common-navassa, mutta invertteri on suoraan hupiakussa. Eli, akun voi valita, mutta invertterillä voi tuhlata käynnistysakun vain both tilassa... Käsikytkin antaa vapauksia, muta vapaudet tuo vastuita kytkimen käytön suhteen.
Kiitos kannustuksesta, pätkimiseen löytyi myös toinen syy, eli jo taitajien aiemmin epäilemä 109. Sitä heilutellessa pätki, kirrasin illalla abikot, mutta pitää ettiä niihinkin relesokkelit että pääsee abikojen suhteen 0-toleranssiin.
Hyvää Jussia!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Paljonko on tuntitaksa, jos laitat mulle samanlaiset sähköt
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kun pääsen sivistykseen, voin laittaa kytkikset tänne, niin saat ilmaiseksi ja harrastamisen iloa. T: saariselältä
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Loistavaa kiitos! Hyvää reissua!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Hanttapulille jäänyt näköjään kytkikset laittamatta lomatiimellyksessä, pahoittelen ja laitan pikimmiten.
No tämä on palvellut ykkösautona ilman kummempaa sepitystä. Ahtoputkia on pitänyt karhentaa että kestää silikooniletkut kiinni ja vesijäähylle tein kannakkeen versio 4:n, nyt on hyvä. Kannakointipiste tehty kytkinkopan pultin alle, on siis nyt koneen kanssa samaa pakettia. Pakoputken lähtökulmaa piti muuttaa, kun otti pakittaessa putki koneen kehtoon kiinni. Sisusta ei ole edennyt, mutta suurin osa materiaaleista on jo haalittu. Keinonahka tuli tekstiilivahvisteisena kagastukku.comista, sillä saattaa saada tehtyä ilman saumoja ikkunan ympäryksetkin, mutta katsotaan.
Sitten tekninen kysymys diesel-guruille: millä olette saaneet venakopan pitämään? Mulla on kaikki tiivisteet siihen uudet ja ei pidä. Myös pulttien kartiotiipat on uudet ja mutterit on momentissa. Vuotaa sopivasti imu- ja pakosarjan päälle. Pitääkö antautua moottorisilikoonin käyttöön vai onko joku tiiviste paksumpi ja pitävämpi?
No tämä on palvellut ykkösautona ilman kummempaa sepitystä. Ahtoputkia on pitänyt karhentaa että kestää silikooniletkut kiinni ja vesijäähylle tein kannakkeen versio 4:n, nyt on hyvä. Kannakointipiste tehty kytkinkopan pultin alle, on siis nyt koneen kanssa samaa pakettia. Pakoputken lähtökulmaa piti muuttaa, kun otti pakittaessa putki koneen kehtoon kiinni. Sisusta ei ole edennyt, mutta suurin osa materiaaleista on jo haalittu. Keinonahka tuli tekstiilivahvisteisena kagastukku.comista, sillä saattaa saada tehtyä ilman saumoja ikkunan ympäryksetkin, mutta katsotaan.
Sitten tekninen kysymys diesel-guruille: millä olette saaneet venakopan pitämään? Mulla on kaikki tiivisteet siihen uudet ja ei pidä. Myös pulttien kartiotiipat on uudet ja mutterit on momentissa. Vuotaa sopivasti imu- ja pakosarjan päälle. Pitääkö antautua moottorisilikoonin käyttöön vai onko joku tiiviste paksumpi ja pitävämpi?
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Sopivan isot prikat niiden muttereiden alle niin kiristyy paremmin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kiitos, täytyy koittaa. Tarviatteko muuten lisää vetareita Jäppilään?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Harvinainen projekti, tämä valmistui aikataulussaJoker kirjoitti:06.01.2013 02:08
Juhannuspäivänä lähtö Tenolle, siinä on aikataulu valmistumiselle.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Pakko on hyvä motivaatio. Pitkä matka olisi ollut kävellä teltta selässä.
TT:n vinkin perusteella laitoin isommat rikat venttiilikoppaan. Laitoin kuppirikkojen alle, kun sillä tavoin keskitti paremmin. Tiukempaan se meni ja paljon paremmalta tuntuu, katsotaan pitääkö.
TT:n vinkin perusteella laitoin isommat rikat venttiilikoppaan. Laitoin kuppirikkojen alle, kun sillä tavoin keskitti paremmin. Tiukempaan se meni ja paljon paremmalta tuntuu, katsotaan pitääkö.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Minulla vuoto ainakin pienentyi isoilla prikoilla. 1.9 ventiilikoppaa ei ole suunniteltu makaamaan kumollaan JX:n paikalla...