Sivu 6/17

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 09:42
Kirjoittaja pollari
Käytäykö koritinaa tuollaisiin saumoihin, vai riittääkö kunnon ruostemassakäsittely (pitäisi itse korjata tuota paikkaa)?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 11:15
Kirjoittaja Joker
pollari kirjoitti:Käytäykö koritinaa tuollaisiin saumoihin, vai riittääkö kunnon ruostemassakäsittely (pitäisi itse korjata tuota paikkaa)?
En taida käyttää, en osaa, enkä kerkeä harjoittelemaan. Olisihan se autenttista ja kiinnostaa joskus kokeilla. Sain aika hyvin kiinni tuon, mutta meinasin hitsata takapuoleltakin ja pinnan hionnan jälkeen peittaus fosforihapolla ja kunnon putsaus. Tasaisen päälle laitan jonkun Robrlon metallikitin, millä ammatikseen tekevät käsittelee hitsisaumat, on tulossa. Päälle epoksi, filleri ja akryylimaali. Takapuolelle epoksi, akryylimaali, sentti "sikafleksiä" suojaksi ja kokolokariin uudet massat. Olen aivan aloittelija, en tiedä hyvästä, mutta jos ruostuu niin pitää tehdä varmaan uusiksi.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 14:56
Kirjoittaja SyncroVWaari
"kokolokariin uudet massat?" muovilokareita saa rapakon takaa vitosen kappale ;)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 19:24
Kirjoittaja hillitty
Joker kirjoitti:... pinnan hionnan jälkeen peittaus fosforihapolla ja kunnon putsaus. Tasaisen päälle laitan jonkun Robrlon metallikitin, millä ammatikseen tekevät käsittelee hitsisaumat, on tulossa. Päälle epoksi, filleri ja akryylimaali. Takapuolelle epoksi, akryylimaali, sentti "sikafleksiä" suojaksi ja kokolokariin uudet massat..
Nättiä jälkeä tulee! ( Laitan korvan taakse tuon Robrlon metallikitin, jos omissa paikkailuissa käyttäs myös...)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 20:53
Kirjoittaja vesku
SyncroVWaari kirjoitti:"kokolokariin uudet massat?" muovilokareita saa rapakon takaa vitosen kappale ;)
Mistä? Osoite?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 21:53
Kirjoittaja TT|
vesku kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:"kokolokariin uudet massat?" muovilokareita saa rapakon takaa vitosen kappale ;)
Mistä? Osoite?
Onko kukaan laittanu näitä syncroon? Kun ei muutenkaan ole liikaa tilaa renkaille.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 06.04.2013 23:42
Kirjoittaja Joker
Tuo Roberlo mikä on tulossa taitaa olla SN96
http://www.kenttuotteet.fi/?s=TuoteLuok ... +%2F+Kitit
------
Keskipainoinen metallikitti jonka kovuus ja kestävyys on suunniteltu pinnoittamaan esim. hitsattuja-, hiottuja ruosteisia alueita joissa pinnoitus on välttämätön. Sn 96 kestää hiilivetyjä, kuten bensiini-, dieselpolttoainetta sekä monia happoja kuten esim. akkuhappoa.
- Erittäin kova, kestävä...
- Toimii jopa koneen osien korjauksessa,
akselien pinnoitteena ym...
- Kestää happoja ja emäksiä
------
Eipä näistä tietäisi jos ei avuliaat ystävät neuvoisi...

Kuskin puoli on kasassa, enää apukuskin lokarin siirto ja astinlautaan paikka, sitten toivottavasti saa laittaa Kempin nurkkaan. Tänään tuli viimeisteltyä kuskin lokasuoja ja laitettua tunkin korva takaisin kiinni. Senkin sai irroittaa helmakorjausta varten. Laitoin apukuskin puolelle tuon em lisäksi ainoan tarvittavan korjauspalan kiinni. Justkampersilta tuli, kuskin puolta piti sepittää enemmän, mutta apukuskin puoli meni heittämällä. Toisaalta yhden kokemus taisi auttaa vähän myös.
image.jpg
image.jpg (131.14 KiB) Katsottu 8452 kertaa
Sisälokarit on ihan hyvä idea, täytyy tutkia asiaa.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 20.04.2013 01:52
Kirjoittaja Joker
Ei sen kummoisempaa raportoitavaa projektin suhteen.. Hitsattu on kaikki mitä tarvitsee ja samalla aloitettu pohjat.
Saksasta tuli ilmoitus että ei löydy pohjalevyjä... 19 = 251801296B 1pc base plate for swivelling seat
Eli se siitä, pahoittelen ennenaikaista iloa, mutta samalla oletan ettei tämä ollut ensimmäinen kerta.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.04.2013 01:16
Kirjoittaja Joker
Kääntöalusta ei tule ehtimään tähän revisioon, mutta DMNltä saatujen mittojen perusteella pohjalevyn teko ei välttämättä ole mahdoton ajatus. Siihen vaan lisäksi classicin osat, niin paketti olisi kunnossa.

Penkeistä sen verran että Sparcon R100 tuntuu hyvältä penkiltä ja Sparcon yleismallin kiskosto sopii hyvin alkuperäisten tilalle. Eli hio alkuperäisten kiskojen pistehitsit pois, poraa 4 reikää kiskoille ja ruuvaa jakkara kiinni. Penkki ei ole liian kapea, eikä ahdas tällaiselle 176/85 kokoiselle, kuten jotkut kupit on. Ristiselän pattia ei ole, mutta jakkara istuttaa niin että ns pattia ei tarvitse, vaikka Audin sporttipenkissä ristiselän tuki on minulla suurimmillaan. Johtunee siitä että istuinosa pitää asennon ryhdikkäänä. Penkki on myös matala, eli jalat ylettää hyvin polkimille. Aion tarpeen mukaan shimmata etupäätä ylös, kun olen tottunut aika taaksepäin kallistetulla istumaan. Antaisin arvosanan "hyvä ostos".
P.s. kalikali tölkki toimii painona että pysyy penkki pystyssä ilman kiinnitystä, jakkara on aika kevytkin...

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.04.2013 09:16
Kirjoittaja TT|
Oletko mitannut miten lähellä tölkin kiskojen leveyttä tuon sparcon kiinnitysreikien leveys on? Koska omiin sparcoihin sopii tölkin penkin kiskot käännettynä. Taisin porata kiskoihin vain yhdet reiät lisää, muistaakseni takapään pulteille.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.04.2013 19:30
Kirjoittaja SyncroVWaari
"Sisälokarit on ihan hyvä idea, täytyy tutkia asiaa."
Rapakon takaa Virosta nuo ovat tosi edullisia. Itselleni tilasin kotimaiset alumiinista, ja maksoivat "maltaita", kun en silloin tiennyt tuosta toisesta... :(

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 21.04.2013 19:40
Kirjoittaja Joker
TT| kirjoitti:Oletko mitannut miten lähellä tölkin kiskojen leveyttä tuon sparcon kiinnitysreikien leveys on? Koska omiin sparcoihin sopii tölkin penkin kiskot käännettynä. Taisin porata kiskoihin vain yhdet reiät lisää, muistaakseni takapään pulteille.
En ole mitannut, eikä ole mahdollistakaan kun nakkasin alkuperäiset penkit kaatopaikalle... Kiskot pitää siis vaihtaa kaikkineen ainakin minun tapauksessa.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 18.05.2013 20:36
Kirjoittaja Joker
Ja pikakelaus eteenpäin, loput peltityöt, pohjat ja muut ok.

Väri pinnassa, tankkiin uudet venttiilit ja kaikki pa-letkut. Tankki kiinni. Nyt TDI kiinni.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 19.05.2013 21:34
Kirjoittaja Joker
TDI kiinni laatikkoineen. Sähköt tinattu moottorin päästä. Välijäähdytin mahtuu hyvin oikealle eteen ja ilmanputsariksi tulee toistaiseksi ainakin pohjasta madallettu TDI-putsari. Putsari mahtuu madalluksen jälkeen oikean takavalon koteloon ja siitä pitäisi putkitella TDIn omaan imuputkeen jollain 70mm/3" putkella ja letkuilla. Putsarin imun saa snorkkeliin kiinni. Tarvitsisin pikaisesti tölkin sähköboksin, taitaa tila loppua, joten tarjotkaa YV:nä jos löytyy.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 19.05.2013 21:41
Kirjoittaja TT|
Juurikin sama ajatus itselläkin tuon ilmanputsarin sijoitukseksi, hyvä tietää että se sinne sopii noin hyvin :)

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 19.05.2013 22:14
Kirjoittaja Joker
Timpurin sahalla pohja vaan pois. Harmi että tuossa kääntyy lähtö keulaan päin, ei haittaisi jos kääntyisi perään päin.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.05.2013 23:16
Kirjoittaja Joker
Hörähti, mutta ajonesto puuttuu peliin. eli teoriassa savut otettu kaikenlaisilla väliaikaisputkituksilla, pari kysymystä tietäjille:
1) K linjan, Obd-portin ja ajoneston kytkentä. Liittimet menee minulla nyt kuvan alkuperäiseen blokkiin. Eli keltainen ja harmaa obd-porttiin. Vihreä/puna tulee ajonestolta. Noin ne taisi olla Seatissa, mutta mitäs tuo koko liitinblokki tekee ja miten K-linja pitää vetää? Mitkään kytkikset ei ota kantaa tuohon, enkä nyt tuota kehtaisi taas kaivaa jos tietoa löytyisi... Yhteyttä en saa VCDSllä, mikä tietty viittaa jo aiemmin ounastelemaan ongelmaan tuon kytkennän kanssa. DMN huhuu ;)
Edit: lukurengas on paikallaan ja lastu avaimessa...
2) vesilinjat. Eihän nuo wasserin runkoon ihan liittämällä mene. Ylä ja alavesiletkut pitää liittää jollain, kun ei ole JXn liitospalaa. Kysymys koskee kuitenkin kiertovesipumppua. Oletteko laittaneet niitä ja jos että miten kannattaa ohittaa. Suodatinjalan kierron saan hoidettua TDIn letkulla, mutta pitäisi alaletku stumppi vaan tulpata? Toisaalta on mulla uusi Boschin pumppu, mutta se oli jäähylle varattu... Kytkenkö vai ohitanko?

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 22.05.2013 23:42
Kirjoittaja dmn
Joker kirjoitti:Hörähti, mutta ajonesto puuttuu peliin. eli teoriassa savut otettu kaikenlaisilla väliaikaisputkituksilla, pari kysymystä tietäjille:
1) K linjan, Obd-portin ja ajoneston kytkentä. Liittimet menee minulla nyt kuvan alkuperäiseen blokkiin. Eli keltainen ja harmaa obd-porttiin. Vihreä/puna tulee ajonestolta. Noin ne taisi olla Seatissa, mutta mitäs tuo koko liitinblokki tekee ja miten K-linja pitää vetää? Mitkään kytkikset ei ota kantaa tuohon, enkä nyt tuota kehtaisi taas kaivaa jos tietoa löytyisi... Yhteyttä en saa VCDSllä, mikä tietty viittaa jo aiemmin ounastelemaan ongelmaan tuon kytkennän kanssa. DMN huhuu ;)
Edit: lukurengas on paikallaan ja lastu avaimessa...
2) vesilinjat. Eihän nuo wasserin runkoon ihan liittämällä mene. Ylä ja alavesiletkut pitää liittää jollain, kun ei ole JXn liitospalaa. Kysymys koskee kuitenkin kiertovesipumppua. Oletteko laittaneet niitä ja jos että miten kannattaa ohittaa. Suodatinjalan kierron saan hoidettua TDIn letkulla, mutta pitäisi alaletku stumppi vaan tulpata? Toisaalta on mulla uusi Boschin pumppu, mutta se oli jäähylle varattu... Kytkenkö vai ohitanko?
Mulla oli niin vanha luovuttaja ettei ollu immoa. Ja totesin samaa että vähän epäselvä tuo kytkentäkaavio, kun siinä on joko immo tai k-linja se pinni 61.

Joka tapauksessa mulla menee suoraan tuo pinni 61 obd:n nastaan 2 (katso että maa ja +12v tulee myös). Kannattaa tuolla aloitaa yhteyskokeiluja.

Lukasin nopeesti tuon läpi: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?p=1388323

Olisko niin että immo-autoissa tuo ecun k-linja kiertää immo boksin läpi ja sieltä haarautuu vasta tuohon jakoblokille.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 23.05.2013 00:40
Kirjoittaja Joker
Niin se oli, linkin avulla tajusin että olin maadoittanut immon pinni 1:n. siirsin sen T30:seen niin sain yhteyden. Immo antoi koodia käynnistyksen estosta, purin liitokset ja laitoin pinnit 1 ja 2 T15 ja 30 kuten pitääkin, enää ei yhteyttäkään saanut... vasaraakos tuolle piti antaakaan...
Kiitos jelpistä kuitenkin, tuli kytkettyä tuo aika vauhdilla ja se kostautui, toivotaan ettei immo-boksi ottanut itteensä.

Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi

Lähetetty: 23.05.2013 09:12
Kirjoittaja TT|
Missä vaiheessa virtalukon kiertämistä tuota koodia antaa?