Kovasti on pienempi startti. Oletko varma, että on oikea ( ettei vaan olisi lähes melkein sopiva motonetin tuote )tölkkki kirjoitti:Startti tsippas pari pv sitten lopullisesti ja mäkilähdöllä tuli mentyä kun ei paikallisessa motonetissä ollut starttia hyllyssä joten tilasin sen
-86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Tuo kuva hämää aika paljon. Kyllä ne samankokosia oli ja oikein hyvin toimii uus startti. Hemmetin paljon hiljasempi startatessa oiskos tässä kuva mistä hahmottaa koon paremmi
Vähän parantelin laippaa ja tein kierteet jne nyt on valmis, vähän rälläköin huonoo saumaa ja hitsailin parempaa, mig on kyllä vähän huono vehe tommoseen mutta ei parempaa oo tähän hätään. AHUN oman öljyputken taivutin tohon paikalleen, näköjään vielä kun vähän työstää niin sehän on oikein hyvä
Hieman voi joutua konetilassa tekemään peltitöitä että toi turbo mahtuu, mittausten mukaan aika timmi sovite tulis niin vähän täytyy elämis varaa tehdä
Vähän parantelin laippaa ja tein kierteet jne nyt on valmis, vähän rälläköin huonoo saumaa ja hitsailin parempaa, mig on kyllä vähän huono vehe tommoseen mutta ei parempaa oo tähän hätään. AHUN oman öljyputken taivutin tohon paikalleen, näköjään vielä kun vähän työstää niin sehän on oikein hyvä
Hieman voi joutua konetilassa tekemään peltitöitä että toi turbo mahtuu, mittausten mukaan aika timmi sovite tulis niin vähän täytyy elämis varaa tehdä
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
On tuo JORMA kova laite -23 pakkasta ja ilman lohkolämppäriä tulille heittämällä. Alkuun kevyt hyrskytys ekat sekunnit kunnes tasaantui.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Jormassa on selvästi ajoitus ja hehkut kunnossa
Itsekkin jouduin Simolla antamaan HA-käyttikselleni virtaa viime talvena useamman kerran, kun olin unohtanut laittaa GT MAlagan piuhan päähän. Simo käyntiin yli -20 asteen pakkasella, ajo Malagan eteen ja käynnistyskaapelit autojen väliin. Täksi talveksi ostin MAlagaan uuden akun, niin sekin on lähtenyt suosiolla käyntiin. Tosin vielä ei ole ollut oikeita pakkasia, vasta harjoitellaan -15 asteisilla.
E: Simon viralla piti tänäänkin laittaa Malaga käyntiin
Itsekkin jouduin Simolla antamaan HA-käyttikselleni virtaa viime talvena useamman kerran, kun olin unohtanut laittaa GT MAlagan piuhan päähän. Simo käyntiin yli -20 asteen pakkasella, ajo Malagan eteen ja käynnistyskaapelit autojen väliin. Täksi talveksi ostin MAlagaan uuden akun, niin sekin on lähtenyt suosiolla käyntiin. Tosin vielä ei ole ollut oikeita pakkasia, vasta harjoitellaan -15 asteisilla.
E: Simon viralla piti tänäänkin laittaa Malaga käyntiin
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Eiköhän tuonkin turbon ulkomitat ole suht samat mitä muissa versioissa, eikä laippakaan näytä paljoa asentoa huonontavan, että uskoisin sopivan ilman avartamista. Ei ole ainakaan omissa swapeissa ollut ongelmia. Hukkaportin kelloa ja turbon kompuraa voi joutua kääntelee sopivaan asentoon.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Sieltä tuli tölkin lähtömaasta (?) osia swappiin liittyen, ai että on hyvännäköst osaa
Ja tuli ojaan tippuneen liukuoven kahvan tilallekkin toinen kahva
Edit: ainii tulihan sieltä jo viimeviikolla autodocin osatkin, kytkimen hilppeet jne
Ja tuli ojaan tippuneen liukuoven kahvan tilallekkin toinen kahva
Edit: ainii tulihan sieltä jo viimeviikolla autodocin osatkin, kytkimen hilppeet jne
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Sinne istu mtdi turboineen. Onneks en oo tarkka mittaaja, tilaa jäi vielä reilusti turbolle
Pitää viel ottaa alas ja tehä kaikki hommat ja yhistää lootaan toi kone. Pystyykö jättämään ne 2 pulttia pois öljypohjast vauhtipyöränpäästä, jääkö vuotamaan? Ois helppo irrottaa ö pohja jos tulee tarvetta
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Ne on pakko jättää pois, jos joskus meinaa sen pohjan irrottaa. Omalla ajanut kohta 10 tkm ja ei ole vuotanut. Muualta kyllä merkkaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Nyt on pakko kysyä että kuinka iso kenno tonne keulalle pitäis vetää että riittää tolle vesi välijäähylle? Onko joku mopon/moottoripyörän kenno aivanliian pieniä? Ja riittääkö tommoses motonetin pumpussa 39.90e 750l/h teho? Kun täällä lueskelin että heikon olonen virtaus mutta että riittääkö oikeasti?
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Moottoripyörän kenno riittää, yleisesti käytetty on fiatin muovinen kenno, koska se sopii sinne ja on halpa uutena. Alkuperäinen Oettingerin setin kenno on aikalailla saman kokoinen.
https://www.ebay.com/itm/Engine-Cooling ... 2033922039
https://www.ebay.com/itm/Engine-Cooling ... 2033922039
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm? Kyllähän mä ne aina jollain saan supistettua mutta jos siihen on tiedossa jossain joku pätevä osa valmiiksi niin saa vinkata, tai mistä ootte tehny niitä
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Nappasin "varaosa" jx pumpusta kaasuvivun ja leikkasin palan johon saa tuon vaijerin kiinni omasta mielestä ihan näppärä mutta ei yletä vaijeri. Voinko tehä nii että käännän kaasuvipua lähemmäksi ja samassa suhteessa muutan niitä rajotin ruuvien asentoa, että kuitenkin kaasu liikkuu saman verran?
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Hydrauliliikkeestä osat kasaten. Ei ilmainen, mutta en löytänyt valmiita vaihtoehtoja.tölkkki kirjoitti:Millähän nuo letkut sais supistettua asiallisesti 32-->19mm?
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Tai tilaat silikoonimutkat sopivalla supistuksella
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
www.do88.fi . Ei välttämättä halvin, mutta tavara tulee nopeasti valikoimaa on.
< 15kWh/100km
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Menet jäähdytinkorjaamoon. Jopa odottaessa vääntävät sopivan supistuksen. (jollei hyllyssä valmiina)
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
No toi silari-ratkaisu on hyvä, eipä tullut aikanaan mieleen edes, vaikka mm. do88:sta ahtohommiin tavaraa tullut tilattuakin. Tämä ratkaisu jatkoon ja do88 on hyvä!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Mulla on kannen päässä se lämppärinletkun tarvitsema supistus hoidettu metallisista osista kasatulla "adapterilla". Usitit ja valkoista teippiä on osien välissä. Silti meinaa vuotaa. Lisäksi se julmetun iso metallimötikkä painaa ihan pirusti. Eli tulee murtamaan jomman kumman letkun pitemmän päälle. Se taitaa vaihtua tuommoseen silikoniseen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
JORMAn ulkonäköä ja ajettavuutta paransin LT peileillä, nyt on rouheen näkönen
Re: -86 Ulpukka 2wd ja -87 JORMA 4wd
Tota mtdi konetta nyt käytelly, onkohan tuo pumppu nyt aivan päin persettä kun tulee vaaleeta savua reilusti kun kaasuttaa paikallaan ja se savu kirvelee silmiä niin että silmät vuotaa . Pumpun ajoituksen säätö ei tunnu vaikuttavan ennenkun kääntää ajoitusta monen hampaan verran aikaisemmalle. silloin vaan alkaa nostamaan kierroksia itekseen ja silti vaaleaa savutusta. Kylmänä huonosti tuntu pysyvän käynnissä mutta lämmetessään kävi paremmin mutta pientä röpötystä tuntu kun pihatiellä ajeli.
Ajoitus kuitenkin pitäisi nyt olla oikealla hampaalla ja heittokellolla säädetty 1.2mm ennakoksi
Ajoitus kuitenkin pitäisi nyt olla oikealla hampaalla ja heittokellolla säädetty 1.2mm ennakoksi