Caravelle -89 reissuauto projekti

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

tixu kirjoitti:Hae migiin uus hitsauskaapelin sisäkaapeli eli " sielu "niin alkaa lanka kulkemaan hankalissakin asennoissa. hinta n.10€
Se on vasta uusittu. Tälläkertaa syynä on jotakin muuta.

Poltin on pitäny ostaa pienempi mutta toistaseks ostamatta.
tixu
AktiVWisti
Viestit: 434
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja tixu »

Mulla kiristyi lankakela omia aikojaa, niin kireelle et kaapeli suorana toimi, mut ei pienelläkään mutkalla. Jostain syystä oli palikat väärässä jäjestyksessä kiristimessä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Myykääs tähän projektiin taka-alakulmat. Eli tuo takapyörän takana oleva osa kylkeä. Rälläköitynä reilu pala, naplataan ite sitten pistehitsauksista irti.
Ei tarvii olla mitenkään ihan priimat

Lähen myös tarvittaessa rälläkän kanssa itse silppuamaan jos näin sovitaan.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 622
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Jos kyse on näistä palasista, kannattaneeko niitä tuohon hintaan alkaa raksia irti ja ehjäämään..?
Tahtovat yleensä olla jo vaihtokunnossa sellaisissa Tölkeissä josta ne raaskii laikata irti...
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Jukkapoika kirjoitti:Jos kyse on näistä palasista, kannattaneeko niitä tuohon hintaan alkaa raksia irti ja ehjäämään..?
Tahtovat yleensä olla jo vaihtokunnossa sellaisissa Tölkeissä josta ne raaskii laikata irti...
No katoppas. En laiskuuttani jaksanu ees kattoo mitä nuo maksaa. Unohtakaa koko juttu nuo lähtee nyt jostakin puljusta tilaukseen.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Ei voi kuin nostaa hattua tämän projektin tekijälle, sinnikästä toimintaa! :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Elimistön luovuttaja. Varsinainen hirmu.

Kuva


Ja toisesta samanlaisesta, hieman uudemmasta kotoisin oleva 2-massapyörä asetelmineen ja levyineen.

Kuva
Viimeksi muokannut urpo_rotta, 30.10.2016 12:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

...
lukas_pastardo
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 01.11.2015 23:27

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja lukas_pastardo »

Nuorempana sitä tuli aina ensin tehtyä ja sitten ajateltua jälkeen päin. Ei ollut paljon järkeä hommissa ja monesti tulikin mentyä perse edellä puuhun remonttiasioissa.

Nykysin, kun on vähän oppinut suunnittelemaan asioita ja käyttämään niitä harvalukuisia aivosoluja, on kaikki muuttunut helpommaksi.

Piti viikonloppuna käydä Audista purkamassa se kirottu vauhtipyörä. Nuoruusvuosina mukaan metsään olisi tullut otettua ties minkälaisia työkaluja ja tehtyä kaikki vaikeimman kautta.

Linkistä löytyvästä videosta paljastuu miten oikeilla välineillä hankalaltakin kuulostava työmaa onnistuu kivuttomasti ja hyvällä mielellä. Videosta myös selvinnee se rakkaus ja kunnioitus näitä uljaan VAG-konsernin tuotteita kohtaan.

Moottorin irroitus metsässä

Danke schön, liebe Deutsche Ingenieure!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

No nyt on sopivan hempeät metodit!
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Joo kyllä sitä saikin ravistella kun paskasta lakanaa että päästivät toisistaan lopulta irti.
Tästä samasta kaunottaresta pelastettiin myös eber- lisälämmitin kelloineen. Se olisi tarkoitus asentaa tähän.


Taka-alakulmien korjauspalat tuli tilattua sekä alustan puslia, jarruletkut, virtalukon pohja, ym. Roinaa.

Sulakerasia/haaroitusboksi siirtyy varmaankin tuonne takalämppärin viereen. Sieltä paljon mukavammin pääsee käsiksi.

Tupakka ikkunat ja myös kurdi-ikkunat kiinnostaa, ja jos niitä jollakulla on niin saa tarjota.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Laitetaanpa hiljaiselle kansalle taas kuvia ihmeteltäväksi.

Malmikoira päästettiin metsään ja tehtiin ensin vähän peltiä ja sitten kiinnitettiin sitä uutta neitseellistä materiaa tuohon pyörillä kulkevaan silakkapakkaukseen.

Se on sillälailla että sillontällön kun tekee paikan, niin sekin päivä että kaikki paikat on tehty niin tulee! Tekniikkahommia odotellessa.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut urpo_rotta, 06.11.2016 02:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Vielä muutama kuva.

Nuo palkit alkaa olla kohta korjattu, Nobelin paskanpelastuspalkintoa odotellessa...

Kuva

Kuva

Kuva
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Kysymyksiä vaihdeloota tietäjille:

Minkälainen homma on kasata nelivedon laatikosta lukon osat tuohon takatuupparin laatikkoon?

Tuo 5v on nähny tietä kaiketi 370tkm ja tuskin on enää ihan tikissä. Mitähän kustantaisi teetättää siihen semmonen perus tarkistus/kunnostus? (lukon asennus samalla?) onko foorumilla tekijöitä?

Mitähän muuta laatikolle kannattaisi tehdä jotta kestäisi tuon voimakoneen hyökkäykset?

Laatikko on suunnitteilla vaihtaa toisenlaiseen phase II vaiheessa, mutta ajokuntoon laitetaan ensin tuolla laatikolla.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 622
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Mitähän kustantaisi teetättää siihen semmonen perus tarkistus/kunnostus?
Jos jaksat lueskella, tuolta löytyy tarinaa yhden 2WD laatikon kunnostuksesta.
Kustannukset muodostuvat siitä paljonko osia joutuu vaihtamaan ja paljonko siihen kuluu työtunteja.

Osien hinnoista tiedän sen verran, että em. projektiin osia hankkiessani

- kaikki uudet laakerit
- synkrorenkaat
- C-sokkasarjan
- tiivistesarja

... noiden kustannuksissa mentiin jossain 500€:n kantturoissa.
Näin oli siis pari vuotta sitten.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Jaa no joo. Ja kiitos tiedoista.

Voipa olla että kokeillaan kepillä jäätä että kestääkö laatikko päivän vai kesän.
Uskon että kaksmassa antaa vähän armoa verrattuna kovaan vauhtikseen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kaksoismassa tuon R5 koneen kanssa aika ehdoton, lisäksi jos alkaa laatikkoa vahvistella niin rahaakin palaa aika isosti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

TT| kirjoitti:Kaksoismassa tuon R5 koneen kanssa aika ehdoton, lisäksi jos alkaa laatikkoa vahvistella niin rahaakin palaa aika isosti.

Joo lueskelin samaa, ilmeisesti vääntövärähtelyt on sen tyyppiset tuossa viismukisessa kurnuttajassa että särkyy paikat helpommin kuin saman vääntökäyrän tekevällä nelimukisella. Ei kyllä ollu mikään tieteellinen julkaisu mutta olen taipuvainen uskomaan että on mahdollista.

Käytössä tuo laatikko toimi kyllä aika hyvin, toivotaan ettei heti porsi. Kun ajaa järki päässä niin eiköhän se kestä. Tuo uusi konehan on 115hv malli. tosin epäilen että todellisuudessa on hieman tehokkaampi, väännöstä ei oo tietoo mut heittäisin hatusta 300Nm
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Taas liimasin Esabilla muutaman lätyskän. Nyt tuo palkki on korjattu kokonaan. Enää puuttuu sisäpuolen pintapelti, harmittaa että en saa sinne niitä alkuperäisen kaltaisia lattian muotoja, koska minulla ei ole käytössä kanttikonetta.

Alla muutama kuva turailuista

Kuva

Kuva


Kuva


Kuva

Pohdittiin että mikä pumppu tulee vatkaamaan välijäähdyttimen vettä, niin poijunpainoa purkaessa käteen osui vastaus kysymykseen, eli eiköhän tuo laiteta vähän isommalla hihnapyörällä ilmastoinnin kompuran paikalle..

Kuva

Kuva
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: Caravelle -89 reissuauto projekti

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Pala kerrallaan...

Taikinoin kumminkin tuohon nuo lattian muodot kun tuntui niin pöljältä suoraa peltiä tuohon laitella. Sai enemmän aikaakin menemään mikä on tietenkin tärkeää :cry:

Kuva

Kuva

Tuolle sähköjohtonipulle porasin reiän lattiaan, ja pujotin sisäpuolelle. Ajatuksena on että se rasia joka on normaalisti konehuoneessa, tulee tuonne matkustamon puolelle sen takalämppärin viereen. Vedetään siitä sitten piuhat tarpeellisille laitteille vastaavasti tulipellin läpi. Siihen voi sitten lisäillä sulakkeita ja releitä sen mukaan kun eri laitteet tarvitsevat.

Onko kellään myydä 240mm jousitettua kytkinlevyä? MC konekohan se oli mistä moinen ainakin löytyy. 24 booriahan tuossa tölkin laatikossa on?
Vastaa Viestiin