Henkan tölkkejä.
Re: Henkan tölkkejä.
Ei huurru mulla ainakaan tuon vakio eberin kanssa lasit, kun työnsi pakokaasut sisään, oli pakko tuuletella
Otin auki ja en varsinaista vikaa löytänyt, mitä nyt ehkä palopesä oli vähän löysässä puhallinsysteemissä kiinni. Pääasia kuitenkin ettei vehje enää mun huollon jälkeen lähtenyt päälle, niin aattelin päivittää planariin. Varsinkin kun tuo eberi piti sellasta möykkää ettei varmaan olisi uni tullut silmään.
Otin auki ja en varsinaista vikaa löytänyt, mitä nyt ehkä palopesä oli vähän löysässä puhallinsysteemissä kiinni. Pääasia kuitenkin ettei vehje enää mun huollon jälkeen lähtenyt päälle, niin aattelin päivittää planariin. Varsinkin kun tuo eberi piti sellasta möykkää ettei varmaan olisi uni tullut silmään.
< 15kWh/100km
Re: Henkan tölkkejä.
Oorrait. Mulla ei ole muista kuin tuosta kokemusta. Tossa tietysti ääni vaimenee kun lämmitin on kalusteen sisällä ja sitten vielä nukutaankin tuolla ylhäällä. Mutta ei silti pidä pahaa ääntä. Ekakertalaiselle asennuskin sujui paremmin kuin odotin. Ei siinä kauaa mennyt. Otin tuon 2d mallin, riittää kyllä vaikka olis minkämoinen tölkki. Asennussarjalla vielä, siihen kuului ihan kaikki. Myös tuollainen tankkiotin. En halunnut kuitenkaan sotkea lämmitintä tölkin omaan polttoainejärjestelmään. Lämmittimellä on nyt 5l polttoainesäiliö ja ei se noin. 6 tunnin polttelulla silmämääräisesti vähentynyt yhtään. Ohjekirja lupaa pienellä teholla desi/tunti kulutukseksi.
Re: Henkan tölkkejä.
Caravelle löysi täältä kodin. Tölkistä nautittuna nyt vajaa 1000km verran ja kyllä se vaan vetää hymyn huulille jokaikinen kerta vaikka kaikenlaista kalustoa alla ollut. Viikonloppuna tuli yövyttyäkin ensimmäistä kertaa ja tuli kyllä tuollainen Planar mieleen kun kelit ei mitään hirveen kuivia ole viimeaikoina ollut. Kirjoittelen jotain projektikertomusta kun jotain isompaa saa aikaiseksi
Todella tyytyväinen kuitenkin hankintaan, vielä pihaan kelpaisi toinen tölkki; nelikkona...
Todella tyytyväinen kuitenkin hankintaan, vielä pihaan kelpaisi toinen tölkki; nelikkona...
Re: Henkan tölkkejä.
On komea peli! Soiteleppa kun Tampesterin kulmilla tuolla pyörit niin otetaan Reimo-treffit! Olisi muutenkin kiva vähän vertailla sisustan ratkaisuja...
Re: Henkan tölkkejä.
Mulla on kans westyssä webasto pyörittäny sisäilmaa eikä oo lasit huurtunudmn kirjoitti:Ei huurru mulla ainakaan tuon vakio eberin kanssa lasit, kun työnsi pakokaasut sisään, oli pakko tuuletella
Ulko ilma ois varmasti parempi kun vois kesällä käyttää lämmitintä myös ihan ilman kierrättämiseen ulkoa öisin, mutta nykyisellä setupilla menis pakoputken pää ja ulkoilman otto turhan lähelle toisiaan.
Home is where you park it.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Henkan tölkkejä.
Wutec kirjoitti:Caravelle löysi täältä kodin.
Todella tyytyväinen kuitenkin hankintaan, vielä pihaan kelpaisi toinen tölkki; nelikkona...
Tervetuloa foorumille!
Tölkit ovat laumasieluja, kohta sinulla on niitä kaksi, sitten kolme ja...
Re: Henkan tölkkejä.
Kiva kuulla että se oli mieluinen ostos! Helpottaa tätä ero-prosessia kun tietää että meni hyvään kotiin Ja tervetuloa foorumille munkin puolesta.Wutec kirjoitti:Caravelle löysi täältä kodin. Tölkistä nautittuna nyt vajaa 1000km verran ja kyllä se vaan vetää hymyn huulille jokaikinen kerta vaikka kaikenlaista kalustoa alla ollut. Viikonloppuna tuli yövyttyäkin ensimmäistä kertaa ja tuli kyllä tuollainen Planar mieleen kun kelit ei mitään hirveen kuivia ole viimeaikoina ollut. Kirjoittelen jotain projektikertomusta kun jotain isompaa saa aikaiseksi
Todella tyytyväinen kuitenkin hankintaan, vielä pihaan kelpaisi toinen tölkki; nelikkona...
Itsellä on vähän tuo sama murheena että ulkoilmaa ei saa kovin kaukaa pakoputkesta otettua, ainakaan helpolla. No pyörittäköön sisäilmaa nyt toistaiseksi. Onko sulla westyssä hyttysverkkoja katossa tai muualla? kyllähän se ilma vaihtuu tietysti sitäkin kautta.Sinky kirjoitti:Mulla on kans westyssä webasto pyörittäny sisäilmaa eikä oo lasit huurtunudmn kirjoitti:Ei huurru mulla ainakaan tuon vakio eberin kanssa lasit, kun työnsi pakokaasut sisään, oli pakko tuuletella
Ulko ilma ois varmasti parempi kun vois kesällä käyttää lämmitintä myös ihan ilman kierrättämiseen ulkoa öisin, mutta nykyisellä setupilla menis pakoputken pää ja ulkoilman otto turhan lähelle toisiaan.
Kiitos! Täytyy pistää viestiä kun oon reimolla tampereella. Ei tullut sunkaan autoa viimeks tutkittua, vois saada ideoitamtavi kirjoitti:On komea peli! Soiteleppa kun Tampesterin kulmilla tuolla pyörit niin otetaan Reimo-treffit! Olisi muutenkin kiva vähän vertailla sisustan ratkaisuja...
Re: Henkan tölkkejä.
Voi sunnuntai!
Pitäis varmaan joskus lähtee ilman housuja kotoa... tai ainakin ilman niitä "ostohousuja".
-89 GL Syncro. 2.1 wbx. Leimaa on ja ihan kohtuu siisti peli Erikoisimpana varusteena ilmastointi. Haaleaa ilmaa se puhaltaa kun kompura lähtee käyntiin, mutta taitaa olla aineet vähissä.
Alustavasti kyselen että olisiko täällä joku joka haluaisi vaihtaa tämän syncro dokaan? Tämä oli vähän niinkuin heräteostos, sattui tulemaan eteen. En raaskisi kuitenkaan metsässä rymytä tälläistä mallia pilalle
Pitäis varmaan joskus lähtee ilman housuja kotoa... tai ainakin ilman niitä "ostohousuja".
-89 GL Syncro. 2.1 wbx. Leimaa on ja ihan kohtuu siisti peli Erikoisimpana varusteena ilmastointi. Haaleaa ilmaa se puhaltaa kun kompura lähtee käyntiin, mutta taitaa olla aineet vähissä.
Alustavasti kyselen että olisiko täällä joku joka haluaisi vaihtaa tämän syncro dokaan? Tämä oli vähän niinkuin heräteostos, sattui tulemaan eteen. En raaskisi kuitenkaan metsässä rymytä tälläistä mallia pilalle
Re: Henkan tölkkejä.
on muuten oikeesti harvinainen toi edessä oleva ilmastointi.
Home is where you park it.
Re: Henkan tölkkejä.
No nyt on herkkua
Re: Henkan tölkkejä.
Aikaa edellisestä päivityksestä onkin jo kulunut joten pitänee kirjoitella kun on taas jotain pientä tapahtunutkin
Tuossa syksyllä kun GL tuli haettua, pääsi samoihin aikoihin doppeliprojekti tekemään lähempää tuttavuutta tallin katon kanssa:
Eli vanha tallinkatto antautui ja lastulevyt + purut pöllähti alas. Imuauto haki purut pois ja doppeli pääsi haukkaamaan vähän raitista ilmaa, jonka jälkeen se siirrettiin toisaalle odottamaan vuoroaan.
Hyvähän se on että tuli tuo katto uusittua, ei ole kovinkaan paloturvallisia nuo vanhat. Toki se purku olisi voinut tapahtua toisellakin tavalla
Vahinkoja ei autoon sen ihmeemmin tullut, mitä nyt jokainen rako oli täynnä tuota purua. Doppelia tuuletettiin trailerin kyydissä 15 kilometriä ja purut lähti
Reimo on edennyt talven aikana pienin askelin, ensin pudotin koko tekniikan pois autosta. Erityisen suuret kiitokset lauri.a lle!!! Koska tallissa asennusta odottaa jo tölkin osilla varustettu tdi moottori. Vaihteiston vein ennen joulua järkiautoon, laakerointiin ja muutaman rattaan vaihtoon.
Auto ei lähtenyt viimeisellä kerralla enää ollenkaan käyntiin, mutta harvoin hajoaa näin hyvään kohtaan että olisin vain muutaman metrin tallissa ajanut ennen koneen irroitusta
Vika oli aika selvä
Parit uudet peilit tuli ostettua ja nuo norsunkorvat löysivät paikkansa reimosta:
Gowesty toimitti uudet etujouset ja yläpallojen spacerit tietääkö joku mistä saisi etuiskareiden jatkoja?
Etupää on nyt noin 50mm korkeampi kuin vakio takavedossa.
Reimon vanhat verhot olivat... no, vanhat ja lievästi sanottuna kamalat.
Tilalle tuli saksalaiset laatuverhot. Tölkkiin vartavasten tarkoitetut verhot oli helppo asentaa paikalleen. Näissä on siis kisko ylä ja alareunassa ikkunaa.
Olen pitkään haaveillut tölkkiin vararengastelineestä taakse. Hinnat on kyllä melkoisia noissa valmiissa sarjoissa, joten itse piti sekin tehdä. Kaveriksi tuli myös teline jerrykannulle.
Takaluukun reunassa on pultattuna saranat noiden kaupallisten telineiden tapaan, takaluukun kanteen tein kummallekkin vielä lisätuen ja lukituksen. Vanhanmallin luukkuun ei harmittanut reikiä porailla, varsinkin kun noita varaosa-autoissa on vielä kaksin kappalein.
Tosi tukevat tuli molemmista
Tuossa syksyllä kun GL tuli haettua, pääsi samoihin aikoihin doppeliprojekti tekemään lähempää tuttavuutta tallin katon kanssa:
Eli vanha tallinkatto antautui ja lastulevyt + purut pöllähti alas. Imuauto haki purut pois ja doppeli pääsi haukkaamaan vähän raitista ilmaa, jonka jälkeen se siirrettiin toisaalle odottamaan vuoroaan.
Hyvähän se on että tuli tuo katto uusittua, ei ole kovinkaan paloturvallisia nuo vanhat. Toki se purku olisi voinut tapahtua toisellakin tavalla
Vahinkoja ei autoon sen ihmeemmin tullut, mitä nyt jokainen rako oli täynnä tuota purua. Doppelia tuuletettiin trailerin kyydissä 15 kilometriä ja purut lähti
Reimo on edennyt talven aikana pienin askelin, ensin pudotin koko tekniikan pois autosta. Erityisen suuret kiitokset lauri.a lle!!! Koska tallissa asennusta odottaa jo tölkin osilla varustettu tdi moottori. Vaihteiston vein ennen joulua järkiautoon, laakerointiin ja muutaman rattaan vaihtoon.
Auto ei lähtenyt viimeisellä kerralla enää ollenkaan käyntiin, mutta harvoin hajoaa näin hyvään kohtaan että olisin vain muutaman metrin tallissa ajanut ennen koneen irroitusta
Vika oli aika selvä
Parit uudet peilit tuli ostettua ja nuo norsunkorvat löysivät paikkansa reimosta:
Gowesty toimitti uudet etujouset ja yläpallojen spacerit tietääkö joku mistä saisi etuiskareiden jatkoja?
Etupää on nyt noin 50mm korkeampi kuin vakio takavedossa.
Reimon vanhat verhot olivat... no, vanhat ja lievästi sanottuna kamalat.
Tilalle tuli saksalaiset laatuverhot. Tölkkiin vartavasten tarkoitetut verhot oli helppo asentaa paikalleen. Näissä on siis kisko ylä ja alareunassa ikkunaa.
Olen pitkään haaveillut tölkkiin vararengastelineestä taakse. Hinnat on kyllä melkoisia noissa valmiissa sarjoissa, joten itse piti sekin tehdä. Kaveriksi tuli myös teline jerrykannulle.
Takaluukun reunassa on pultattuna saranat noiden kaupallisten telineiden tapaan, takaluukun kanteen tein kummallekkin vielä lisätuen ja lukituksen. Vanhanmallin luukkuun ei harmittanut reikiä porailla, varsinkin kun noita varaosa-autoissa on vielä kaksin kappalein.
Tosi tukevat tuli molemmista
Viimeksi muokannut Hemu, 05.03.2017 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Henkan tölkkejä.
Kuukausi sitten tuli haettua tölkkiperheen uusin jäsen: syncro caravelle!
Itäsuomen erään ammattioppilaitoksen vanha auto, käy ja kukkuu, leimaakin on. Ykkönen ei pysy päällä kuin kepistä kokoajan pitämällä, missä lienee vika? Tästä syystä autoa seurasi toinen syncron vaihdelaatikko, voiman ulosotolla Autossa on uutena ollut takapenkit, ne on poistettu ja tästä löysin myös merkinnän trafilta. Miten mahtaisi mennä verot jos tästä joskus matkailuautoa alkaisi tekemään? Auto on myös ylimaalattu tosi hienosti (ja varmasti halvalla) siniseksi, alla on se perinteinen tölkin tummansininen.
Auton alla seurasivat erittäin hiljaiset ja mukavat maantierenkaat, 100km ajetut insa saharat mutta kyllä noilla pääsee paikkoihin!
Toistaiseksi autoon on tehty vain pieniä muutoksia ja paranteluja. Kattoteline ja kunnon valot oli mielestäni hyvä kohta aloittaa!
Tottakai sitäkin tehdessä piti sattua. Ajattelin että kerrankin suojaan autoa vähän kun heppailin telineeseen jalkoja. No sehän kostautui ja kipinä tarttui palopeitteeseen, tottakai keskelle ikkunaa ja sitten kuului poks
Tämä yksilö on varustettu tuplalaseilla, eli sisempi jäi ehjäksi. Voisikohan tuon ulomman vaihtaa, tai olisiko jollain myydä mulle ehjä!
Laitoin nyt kuitenkin perinteisen lasin paikalleen, kun noita varaosa-autoissa sattui pihalla olemaan.
Itäsuomen erään ammattioppilaitoksen vanha auto, käy ja kukkuu, leimaakin on. Ykkönen ei pysy päällä kuin kepistä kokoajan pitämällä, missä lienee vika? Tästä syystä autoa seurasi toinen syncron vaihdelaatikko, voiman ulosotolla Autossa on uutena ollut takapenkit, ne on poistettu ja tästä löysin myös merkinnän trafilta. Miten mahtaisi mennä verot jos tästä joskus matkailuautoa alkaisi tekemään? Auto on myös ylimaalattu tosi hienosti (ja varmasti halvalla) siniseksi, alla on se perinteinen tölkin tummansininen.
Auton alla seurasivat erittäin hiljaiset ja mukavat maantierenkaat, 100km ajetut insa saharat mutta kyllä noilla pääsee paikkoihin!
Toistaiseksi autoon on tehty vain pieniä muutoksia ja paranteluja. Kattoteline ja kunnon valot oli mielestäni hyvä kohta aloittaa!
Tottakai sitäkin tehdessä piti sattua. Ajattelin että kerrankin suojaan autoa vähän kun heppailin telineeseen jalkoja. No sehän kostautui ja kipinä tarttui palopeitteeseen, tottakai keskelle ikkunaa ja sitten kuului poks
Tämä yksilö on varustettu tuplalaseilla, eli sisempi jäi ehjäksi. Voisikohan tuon ulomman vaihtaa, tai olisiko jollain myydä mulle ehjä!
Laitoin nyt kuitenkin perinteisen lasin paikalleen, kun noita varaosa-autoissa sattui pihalla olemaan.
Re: Henkan tölkkejä.
Mukavan näköistä touhua jälleen! Vararengas ja jerrykannu telinettä olen kans suunnitellut tekeväni mutta niiden aika ei ole vielä, hyvä kuiten nähdä muiden tekeleitä malliksi.
Olisikohan ykkösen synkro kulunut kun ei pysy päällä? Vahva veikkaus mutta en tosin varma ole..itse kans kattelin samaa autoa nettiautosta, oli sopivaan hintaan myynnissä. Hyvä että meni harrastajalle
Vieläkö sulla on toi kaikilla herkuilla oleva syncro?
Edit. Kai tuohon lasiliike tekee uuden lasin kohtuu edullisesti kun suoraa pintaa on. Orkkis voi olla kiven alla löytää..
Olisikohan ykkösen synkro kulunut kun ei pysy päällä? Vahva veikkaus mutta en tosin varma ole..itse kans kattelin samaa autoa nettiautosta, oli sopivaan hintaan myynnissä. Hyvä että meni harrastajalle
Vieläkö sulla on toi kaikilla herkuilla oleva syncro?
Edit. Kai tuohon lasiliike tekee uuden lasin kohtuu edullisesti kun suoraa pintaa on. Orkkis voi olla kiven alla löytää..
Re: Henkan tölkkejä.
Mulla on yks tommonen sivulasi jouten, tosin ei ole lämpölasi. Hienoa nähä tölkkikuvia ja touhua
Hulluna tölökkeihin.
Re: Henkan tölkkejä.
Jos on perus lämpölasi niin lasifirmaat tekee. Omasta hajotin yhden, oli sävy ja turvalasi, maksoi ihan toistasataa uusi lasi ja ruudun korjaus, eli vanhann irroitus, typetys (taimikälienee) ja liimaus.
Re: Henkan tölkkejä.
Juu ilmeisesti ihan perus lämpölasi. Pitänee käydä kyselemässä että josko siihen saisi uuden lasin.
Mukavasti satoi lunta pari päivää ja pitäähän se naapureillekkin tehdä selväksi että tällä tontilla ei oo kaikki ihan hyvin
Mukavasti satoi lunta pari päivää ja pitäähän se naapureillekkin tehdä selväksi että tällä tontilla ei oo kaikki ihan hyvin
Re: Henkan tölkkejä.
Nyt on hieno huoltomies
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 101
- Liittynyt: 27.07.2016 08:32
Re: Henkan tölkkejä.
Itekin oon tässä odotellu "lumiukkokelejä"...