No ainakin on yritetty
Ja siis jotta ei tule väärää kuvaa tms niin erittäin tyytyväinen ko Swap:iin ollut ja kaikki toiminut tähän saakka kuin unelma, osien rikkoutumiselle ei voi mitään jos siitä tässä lopulta on kyse.
Toinenkin pohjoisen tölkki
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Tiedä vaikka monikin pääsee hyötymään tästä tiedosta, kun asia selviää! Minulla ainakin lähestyy mataen ne hetket, että saa pistää koneen lootaan kiinni.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Perjantaina vien pajalle, ei oma aika ja ennen kaikkea viitsiminen kun ei ole kunnollisia tiloja riitä alkaa pajottamaan. Sitten se selviää.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Elikäs ammattimiesten tuomio oli kytkimestä jotta haarukka oli kulunut ja sitä myöten muljahtanut pois painelaakerilta. Olivat täyttöhitsanneet ko haarukkaa ja laittaneet kasaan, ei ole vielä valmis jotta ei kokemuksia onnistumisesta mutta tälläistäkin saattaa sattua, näemmä!?
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Sitähän voi vähän mietiskellä että monestiko on tuossa sinunkin autossa reilun 500tkm. aikana kytkintä polkastu. Kyllähän se rautakin kuluu ajan kanssa.
Muistaakseni itsekkin katselin kyseistä osaa kun laatikko oli pöydällä. Kulumaa näkyi siinäkin vaikka alta 300tkm. kytkintä poleskeltu.
Muistaakseni itsekkin katselin kyseistä osaa kun laatikko oli pöydällä. Kulumaa näkyi siinäkin vaikka alta 300tkm. kytkintä poleskeltu.
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Mietin ihan samaa, auto ollut mehtyy kärrynä pääosan elämästään eli hyvin suuri osa (suurempi kuin autoilla yleensä luulen) ajosta on tullut pikku teillä ja poluilla jossa AAZ:n mahtivännöillä yhdistettynä DJ koneen laatikkoon pitkine välityksineen niin on varmaan kytkintä polkaistu toinenkin kerta. No, toivottavasti kyse on oikeasti siitä eikä siitä että kytkin+asetelma (+vauhtipyörä) on liian "ohuet" ja nyt kun levy kerinnyt kulua himppusen niin mahtuu haarukka pyörähtämään "yli". Ja siis tämä komentti varmasti paljastaa viimeistään sen että en ole tölkin kytkintä koskaan käyttänyt auki eikä ole kunnollista kuvaa siitä mitkä on liikeradat ko osilla ym. mutta siltikin tälläisiä ihmettelen.
Pitääpä panna tähän pari haku sanaa jos joku jatkossa hakee vikoja niin onpahan yksi mahdollinen vikakohta selvitettynä eli jos tähän päädyt niin edellisellä sivulla on asiaa pohdittu ja mahdollisia vikakohtia lueteltu sekä nyt sitten mikä oli. Siis vika oli jotta kytkinpoljin oli jumissa yläasennossa ja kytkimen käyttövipu laatikon kyljessä valmiiksi pohjaan painuneessa asennossa ja silti kytkin ei irroita tai toimi.
( T3 kytkin ei painu jumissa rikki irrota TDI 1Z tölkki )
Pitääpä panna tähän pari haku sanaa jos joku jatkossa hakee vikoja niin onpahan yksi mahdollinen vikakohta selvitettynä eli jos tähän päädyt niin edellisellä sivulla on asiaa pohdittu ja mahdollisia vikakohtia lueteltu sekä nyt sitten mikä oli. Siis vika oli jotta kytkinpoljin oli jumissa yläasennossa ja kytkimen käyttövipu laatikon kyljessä valmiiksi pohjaan painuneessa asennossa ja silti kytkin ei irroita tai toimi.
( T3 kytkin ei painu jumissa rikki irrota TDI 1Z tölkki )
Re: Toinenkin pohjoisen tölkki
Ja auto saatu vihdoin pajalta, kaksi työpäivää sitä siellä korjasivat ja lopputulos oli jotta painelaakeri on liian "ohut" ja sitä myöten haarukka pääsee liian paljon painumaan ja menee väärään asentoon ja haarukan ja painelaakerin väliset kiinnitysklipsut löysäävät jolloin painelaakeri irtoaa haarukasta ja pääsee pyörähtämään -> haarukka painuu ohi laakerista.
Painelaakeria on kasvatettu nyt 5mm jollain prikalla joka on siihen sorvattu ja hitsattu, saapas nähdä.
Ainakin haarukka ja koko systeemi muutenkin on nyt fiksummassa asennossa noin silmämääräisesti.
Painelaakeria on kasvatettu nyt 5mm jollain prikalla joka on siihen sorvattu ja hitsattu, saapas nähdä.
Ainakin haarukka ja koko systeemi muutenkin on nyt fiksummassa asennossa noin silmämääräisesti.