-67 Typ2 katsastuskunnostusta
-67 Typ2 katsastuskunnostusta
Aloitetaanpas nyt tästäkin projektista topicci kun tuli projektille ikää 18v tänä vuonna. Jos vaikka nyt tänä kesänä pääsis ajelemaan, muutahan tämä ei periaattessa tarvii kun käyttää määräaikaiskatsastuksessa Viimeksi autolla ajettu vuonna 1997, ostin auton tottakai heti kun oli kortti taskussa ja hinnankin voi paljastaa, olikohan se 6900mk. Kesän päätettyä todettiin helmojen kunto niin huonoksi ettei katsastukseen ollut asiaa, ja talvellahan auto oli sisältä purettu jo atomeiksi ja peltityöt yritetty aloittaa, mutta oikeastaan tähän pisteeseen auto sitten jäikin 18v ajaksi.
Pohja kävi hiekkapuhalluksessa, joten nyt on mukava jatkaa hitsailua ja näkee heti misssä on uutta peltiä / palkkia kaipaavaa kohtaa. Valitettavasti alihankkijat eivät ole vielä saanut pokattuja pellinpaloja toimitettua ja muotopellitkin on vielä matkalla englannista, niin päätiin aloittaa korjaamalla uudestaan 18v sitten tehdyn pikapaikkauksen eteen, koska tuntui tuo millin pelti vähän ohkaiselta eteen, ja eipä se loppujen lopuksi ollut kauhean hyvin kiinni. Joten tähän tulee uusi kotelorakenne + A-tolppien alaosat 2mm-3mm pellistä.
Katsotaan vielä kuinka pahasti lähtee käsistä projekti, matkailusisusta + ikkunat olis tarkoitus taakse lisätä, mutta madaltaa en ajatellut.. toki sekin vähän pyöri jo mielessä
Pohja kävi hiekkapuhalluksessa, joten nyt on mukava jatkaa hitsailua ja näkee heti misssä on uutta peltiä / palkkia kaipaavaa kohtaa. Valitettavasti alihankkijat eivät ole vielä saanut pokattuja pellinpaloja toimitettua ja muotopellitkin on vielä matkalla englannista, niin päätiin aloittaa korjaamalla uudestaan 18v sitten tehdyn pikapaikkauksen eteen, koska tuntui tuo millin pelti vähän ohkaiselta eteen, ja eipä se loppujen lopuksi ollut kauhean hyvin kiinni. Joten tähän tulee uusi kotelorakenne + A-tolppien alaosat 2mm-3mm pellistä.
Katsotaan vielä kuinka pahasti lähtee käsistä projekti, matkailusisusta + ikkunat olis tarkoitus taakse lisätä, mutta madaltaa en ajatellut.. toki sekin vähän pyöri jo mielessä
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
No jo on valmiin näköinen projekti! Sulla on sitten useampikin harvinaisuus tallissa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Jeps Museovehjettä tästä ei tehdä, vaan sellainen peli että voi vaikka ympäri vuoden ajella huoletta. Vuonna 1997 tää oli ihan toivoton työmaa, mutta nyt nykymittapuulla junisaihioita katsellen täähän on ihan loistavassa kunnossa
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Se on aina plussaa, kun ei tartte nostaa projektia suosta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Upeeta, mahtavaa! Hatunnosto siitä ettet madalla Mitä suunnitelmia konepuolelle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Konesuunnitelmia on sen verran että pitäis löytää käyntikuntoinen kone jostain Tähän kunnostamani kone on ollu veljen 181:ssä käytössä jo 10v, en varmaan sitä käy enää takas hakemassa takaisin... Ehkä alkuun joku vakio käytetty kone jos sopivasti tulee eteen. Jossain kohtaa on kyllä mielessä rakentaa ruiskun kera vähän piristelty 1.6l kone, mutta ei mitään huimaa, koska tuo takajousitus asettaa kyllä rajat ajo-ominaisuuksille vauhdikkaammassa käytössä
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Fuchsit ja tonttiin!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Hieno Auto isolla Aalla!!!
Onko tuo eka kuva missä ajat otettu silloin kun ostit auton?
Onko tuo eka kuva missä ajat otettu silloin kun ostit auton?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Jeps, kuva on vuodelta 1997 ja menossa ollaan itseasiassa Beach Party vw-tapahtumaan.. Hiukset on siitä vuodesta lyhentyny varmaan toista metriä :-O
< 15kWh/100km
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Itelle tuli hallille just 60 junis työn alle. Saa pari kuukautta tehä pellihommia. Lattiat purkuun, alaosan hiekkapuhallus ja siitä parsimaan kasaan päin takasin, palkit, pohja, helmat, kori, ja viimesenä vaihetaan koko katto ja siihen istutetaan tommonen rättikatto viel sitte. Kivvaa...
https://www.facebook.com/antti.hirvensa ... 392&type=1
Tuolla vähä kuvia matkan varrella jos kinostaa Tosiaan vasta pari päivää kerenny tahimaan ton kanssa, hidasta on ku yrittää olla rikkomatta ylimääräsiä...
https://www.facebook.com/antti.hirvensa ... 392&type=1
Tuolla vähä kuvia matkan varrella jos kinostaa Tosiaan vasta pari päivää kerenny tahimaan ton kanssa, hidasta on ku yrittää olla rikkomatta ylimääräsiä...
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Juu tuo ehjän säilyttäminen aina haastavaa, nytkin oli pakko vetää ehjä keulapelti 6cm auki alasauman yläpuolelta että sai etupalkiston korjattua, se kun on siellä ikävästi sen sisällä osittain ja siinä on lisäksi sellanen tuplapellitys osan matkaa, joka oli aika rapsakka. No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.
Ja motivaatio on korkealla, ekat korjauspalat hitsattu jo paikelleen ja elämä hymyilee kuin vuonna -97
Rättikatto olis juu kiva, mutta toisaalta kun autoa säilyttää kuitenkin 24/7 ulkona, niin osaa aivan eritavalla arvostaa tiivistä umpikattoa
Ja motivaatio on korkealla, ekat korjauspalat hitsattu jo paikelleen ja elämä hymyilee kuin vuonna -97
Rättikatto olis juu kiva, mutta toisaalta kun autoa säilyttää kuitenkin 24/7 ulkona, niin osaa aivan eritavalla arvostaa tiivistä umpikattoa
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Valmiitkaan eivät ole järjettömän hintaisia. Näitä osia ovat juniksenpaikkaajat kehuneet:No eiköhän tuohon saa suorasta pellistä korjauspalan tehtyä kivasti.
Autocraft
Wolfsburgwest
Klassicfab
Meikäläiseltäkin löytyy 10 vuotta sitten talteen otettu -66 umppari. Edelleen aloittamista vaille valmis projekti, ei vaan mukamas ole ollut aikaa sille.
Tämän vuoden aikana on kuitenkin tapahtunut sellaista liikkeitä ja mielessä pyörinyt ajatuksia, että tänä vuonna junalle saattaisi jopa tapahtuakin jotain...
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Mullakin on -65 umppari ollut Lordin euroviisuvoitosta asti odottamassa vuoroaan...
Koskahan sille olis aikaa / motivaatiota.
Virtaselta Vesilahdesta löytyy hyviä korjauspeltejä, ajattelin omaan projektiin niitä hankkia sitten joku päivä kun saan aikaiseksi .
Koskahan sille olis aikaa / motivaatiota.
Virtaselta Vesilahdesta löytyy hyviä korjauspeltejä, ajattelin omaan projektiin niitä hankkia sitten joku päivä kun saan aikaiseksi .
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Justkampersilta tilailin helmapellit, taisivat olla toivottavasti autocraftin peltejä. Oisin ottanu autocraftilta suoraan, mutta sen verran hidas palvelu rahtihinnan laskemisessa että olin jk:n pojat jo ehtineet postittaakin paketin, kun ac:ltä tulu vastaus.
Eipä ne pellit sinänsä pahan hintaisia ole, mutta äkkiä satasista muodostuu tonni ja vähän enemmänkin jos liikaa innostuu. Etupää tosiaan tulee tarkoituksella vähän vahvemmasta tavarasta kuin origgis palkit..
Eipä ne pellit sinänsä pahan hintaisia ole, mutta äkkiä satasista muodostuu tonni ja vähän enemmänkin jos liikaa innostuu. Etupää tosiaan tulee tarkoituksella vähän vahvemmasta tavarasta kuin origgis palkit..
< 15kWh/100km
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Taas oli vapaa-ilta, ja kuskin puolen etuosa rupee hahmottumaan:
Ja teinpäs vielä myöhäispallis tyylisen lisätuen runkopalkkiin, ja A-pilarin väliin, siltä varalta jos joku innostuu joskus päin ajamaan ...
Ja teinpäs vielä myöhäispallis tyylisen lisätuen runkopalkkiin, ja A-pilarin väliin, siltä varalta jos joku innostuu joskus päin ajamaan ...
< 15kWh/100km
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Kuskin lattia ja astinlauta & muu etunurkkaus valmis. Etuakselisto otettu pois ja todettu täysin terveeksi, ja kuten myöskin runkopalkin kiinnityskohtien takaa.
< 15kWh/100km
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Tulet tällä kesän safarille näyttämään miten 2wd menee?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Hienoa työtä taas kerran, mutta eipä tuosta tallista muuta ole tullut aikaisemminkaan...
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Hienosta en tiedä.. Ei tätä nyt museoon saada (onneksi!). Katselin jo syncron voimansiirtoakin sillä silmällä että kyllähän sen tuonne saisi kun haluaisi, mutta taitaa vaan vaatia poikkeuslupaa vetävän akselin lisääminen..
Parin viikon huilimisen jälkeen auton ensimmäiset 50cm apukuskin lattiaa vaille valmis. Alihankkijalta ei oo vielä kuulunut pokattuja pellinpaloja runkopalkkien korjaukseen, pitää yrittää jostain löytyää niitä, se kun on seuraava urakka.
Pintapeltejä varten tulikin jo vähän erikoisempaa lankaa miggiin ja argon pullo kaveriksi, saas nähdä miten käy!
Parin viikon huilimisen jälkeen auton ensimmäiset 50cm apukuskin lattiaa vaille valmis. Alihankkijalta ei oo vielä kuulunut pokattuja pellinpaloja runkopalkkien korjaukseen, pitää yrittää jostain löytyää niitä, se kun on seuraava urakka.
Pintapeltejä varten tulikin jo vähän erikoisempaa lankaa miggiin ja argon pullo kaveriksi, saas nähdä miten käy!
< 15kWh/100km
Re: -67 Typ2 katsastuskunnostusta
Arkeologiset kaivaukset jatkuu, palkisto täynnä vanhaa vaantiepölyä, tätä tulee nenästäkin päivän päätteeksi kun auton alla laikkailee. Laiskoja olleet vanhat kyläsepät kun ovat vaan kylmästi pistäneet uutta peltiä päälle, eikä oo vanhoja muhjuja poistettu alta.
Mutta rupee kohta olemaan työvoitto etupäästä:
Etupäähän pintapellit meni näppärästi kaarijuottamalla CuSi3 -langalla, samaa kokeilen käyttää muihikin pintapelteihin. Tulee tasaista saumaa ilman huokosia, pienellä lämmöntuotolla ja vieläpä vahvempaa kuin mig-sauma, ainut miinuspuoli on langan hinta ja tarve Argoniin suojakaasuna.
Mutta rupee kohta olemaan työvoitto etupäästä:
Etupäähän pintapellit meni näppärästi kaarijuottamalla CuSi3 -langalla, samaa kokeilen käyttää muihikin pintapelteihin. Tulee tasaista saumaa ilman huokosia, pienellä lämmöntuotolla ja vieläpä vahvempaa kuin mig-sauma, ainut miinuspuoli on langan hinta ja tarve Argoniin suojakaasuna.
< 15kWh/100km