T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Niin siis ne on eri piuhat ja anturit, toinen ohjaa hehkutusta ja toinen lämpömittaria. Hehkujen piuha pitäis olla kannen päässä olevassa tötterön anturissa ja lämpömittarin siinä kannen keskellä olevassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Jos tötteröllä meinaat sitä mikä on siinä kannen päähän tulevassa vesiletkussa oleva anturi niin siinä se on kiinni. Muita paikkoja siinä kannen päässä ei ole jos ei öljykelloa lasketa. Mutta miksi sitten siinä muovihapatuksessa joka termostaattikopan nimelläkin tunnetaan, on kaksi anturia jos johdot tulee vain yhdelle? Im confused.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Toinen anturi siinä muovissa ohjaa turbon puhallinta ja lisävesipumppua, ainakin syncrossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Oolrait, eli mulla ei vissiin tuolla johtosarjassa semmosta olekaan jos tämä on alunpitäen ollut vapari. Minkälaisia toimenpiteitä ehdotetaan?
Hulluna tölökkeihin.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
biltemasta lämpömittari,alun toistakymppiä maksaa,alkuperäinen näyttäis kuiteskin viime vuosisadan lukuja kannen päähän metallinen letkulähtö,siihen menee heittämällä kys anturi ja ps.siihen lähtöön saa metallisen alkuperäis anturin joka toimii tölkin mittarilla myös,letkulähdössä kaksi anturanpaikkaa
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Jos siellä on sähköinen lisävesipumppu ja konehuoneen sähkö"keskuksessa" sille rele muovikannalla, niin väittäisin sen olevan alunperin ahdettu. Senhän voit tarkistaa myös sieltä kuskinpuolelta kojelaudan alla olevasta tarrasta. Ja jos siinä on uudenmallinen sulaketaulu, niin lämpömittarin "idiootti"valoa ohjataan releellä, sitä relettä meinasin tuossa jossain ylempänä olevassa postauksessa
Mutta beretan ohjeilla homma ratkeaisi ja saisit lisämittaria kabiiniin
Mutta beretan ohjeilla homma ratkeaisi ja saisit lisämittaria kabiiniin
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ahaa, mistä tunnistaa "uudemman" mallin sulaketaulun? Idiootti-rele passaa kuvaan hyvin, ainakin omistaja on yks idiootti Löytyskö tästä taulusta se rele, jos ei niin mihin rakoon tulee? TV: kyselyikäinen.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Kuvassa juurikin uuden mallinen sulaketaulu ja rele on tuo nro.43
Se siis ohjailee vaan mittarin lediä, jos se ei toimi nyt oikein tai ollenkaan, niin tämä on yksi vika paikka jos johdot kunnossa. Seuraava on tietty itse tunnistin siellä painesäiliössä jonka voi mitata ja sitten itse mittari. Joissain on elko oksentanut tavarat pihalle, se ei ole paha vaihtaa jos elektroniikasta jotain ymmärtää
Kyllä se saadaan toimimaan, nyt vaan kovaa yritystä ja tsemppiä täältä!
Muoks* kurkkaappa tämän sulaketaulun alle, siihen valkoiseen peltiosaan, siellä pitäis olla paperitarra, jossa auton alkuperäinen moottori mainittu
Se siis ohjailee vaan mittarin lediä, jos se ei toimi nyt oikein tai ollenkaan, niin tämä on yksi vika paikka jos johdot kunnossa. Seuraava on tietty itse tunnistin siellä painesäiliössä jonka voi mitata ja sitten itse mittari. Joissain on elko oksentanut tavarat pihalle, se ei ole paha vaihtaa jos elektroniikasta jotain ymmärtää
Kyllä se saadaan toimimaan, nyt vaan kovaa yritystä ja tsemppiä täältä!
Muoks* kurkkaappa tämän sulaketaulun alle, siihen valkoiseen peltiosaan, siellä pitäis olla paperitarra, jossa auton alkuperäinen moottori mainittu
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Sen tiiän ainakin että se paisarissa oleva anturi toimii. Sehän silloin rupes vilkuttaan punasta kun halkes se liitoskappale ja vedet ruutas pihalle. Sama kait se ois kokeeksi tesmata toisella releellä niin saa senkin yliviivattua. Elektroniikka on se suurin perkele itelle näissä autohommissa.
btw. tämmösillä keleillä huomaa sen moottorin esilämmityksen tarpeen, ei nimittäin kovin jouten ala sitä lämmintä puhaltaman Mutta sitten kun alkaa nii johan tarkenee.
btw. tämmösillä keleillä huomaa sen moottorin esilämmityksen tarpeen, ei nimittäin kovin jouten ala sitä lämmintä puhaltaman Mutta sitten kun alkaa nii johan tarkenee.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Nyt on hommattu aidot volks vaagen pölykapselit. Kovaa hinkkausta ja eiköhän noista saada päät kääntävä yksityiskohta Ompahan ainakin yksi kiiltävä kohta koko autosta. Takalasinlämppäri ei jostain syystä pelaa ollenskaan, valo kyllä syttyy tauluun mutta yksikään vastuslanka ei lämpiä. Siinäkin yksi pähkinä purtavaksi. Niin ja tuolla valkoisessa pellissä ei ollut mitään tarraa, ehkä joskus ollut, semmonen repale jälellä...
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ennen ja jälkeen.
On ne komiat, nyt on ropleemina se että taakse tuommonen kapseli menee heittämällä, edessä keskikuppi sen verta iso että ei mäne paikalleen. Onko noissa ollut erilaiset kapselit edessä??
On ne komiat, nyt on ropleemina se että taakse tuommonen kapseli menee heittämällä, edessä keskikuppi sen verta iso että ei mäne paikalleen. Onko noissa ollut erilaiset kapselit edessä??
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Oliskohan toi joku kuplan kapseli, eikä tölkin / palliksen?
< 15kWh/100km
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Joo kuplan nimen ommaan. Näyttäs mun silmään samalta mutta ilmeisesti ei ole?
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Mulla oli samanlaiset Kuplan kapselit Tölkissä. Eivät tosiaan ole samanlaiset kuin Tölkin omat. Menevät kyllä hyvin taakse paikalleen, ja eteenkin menee apparin puolelle. Mutta kuskin puolella ottaa kiinni kriittisesti nopeusmittarin vaijerin päähän. Kapselin saattaa saada jopa paikalleen kuskin puolellekin, mutta ainakin minulla se hetken päästä ponkaisi itsekseen irti. Ei kannata yrittää, ellei halua välttämättä hukata hyvää kapselia ja tuhota nopeusmittarin vaijerin päätä.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ahaa, aivan. Täytynee siis metsästää nuo puuttuvat 2kpl kapseleita, mallia-tölkki. Eli nämä turhat menöö myyntiin
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Rupesin suunnittelemaan jonninlaista "jalopuu" vanerointia tuonne taakse, törmäsin tähän firmaan. Kattokaas tuo esittelyvideo. Eiköhän se ole selviö että tuolta minä levyt haen
http://www.laatuvaneri.fi/
http://www.laatuvaneri.fi/
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Käytin Pasi T:llä kurkattavana ja asiantuntevana sai lämpömittarin pelaamaan. Käsittääkseni vika oli maadoituspuolella, siinä mustassa boksissa moottoritilassa. Nyt uskaltaa ajaa pitempääkin matkaa Pari viikkoa eksän Kialla tullut ajettua mutta huomenna palataan arkeen... Uutta turbua odotellessa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Lisätään tähän vielä yksi kumma tapahtuma. Eli Pasi T:n pihalta lähtiessä tarttasi kummallisen kauan ja suureksi hämmästyksekseni hehkun valo jäi palamaan kun auto käynnistyi. Sen muutaman hetken se paloi, sitten alkoi vilkkumaan ja sammui. Eilen koitin käymään, starttaa mutta ei käynnistynyt. Pienen neuvonpidon jälkeen otin Coutsista ottamani hehkureleen ja nakkasin paikoilleen, lähti käymään. Onko yleistä että rele tuolla lailla menee paskaksi?
Hulluna tölökkeihin.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
taisi releen maadoitus vuorostaan ottaa nokkiin kun rasiaa kopeloitte
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Asiasta heinäseipääseen. Kun ei noita hitsaustaitoja/kamoja ole, eikä tarpeeksi halukkaita tuttuja hitsaamaan, saatika rahaa maksaa millekkään liikkeelle, mietin vaihtoehtona tuota koriliimaa. Löytyy siis tuo uusi takakaari, mutta onko se edes mahdollista soheltaa paikalleen koriliimalla? Jos niin hyviä vinkkejä kehiin.
Hulluna tölökkeihin.