T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Vähän tapahtunut, aika mennyt lähinnä mk1 ralli golfin kanssa.
Sinisestä caravellesta talteen otettu takalokasuojankaari pääsi hyötykäyttöön. Sommittelua.
Kutakuinkin noille sijoilleen jäi. Lopputuloksesta en saanut kunnollista kuvaa. Alla näkyy vähän.
Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni. Lopuksi vielä sovitetaan muovikaaret tuohon päälle, siten että ne vähän levittävät vielä kaarta.
Myös helmapelti oli perästä melko hapan. Joten se uusittiin
Lokasuojakin sai jatkopalan vähän paksummasta matskusta isojen kuraläppien kiinnitystä varten
Sinisestä caravellesta talteen otettu takalokasuojankaari pääsi hyötykäyttöön. Sommittelua.
Kutakuinkin noille sijoilleen jäi. Lopputuloksesta en saanut kunnollista kuvaa. Alla näkyy vähän.
Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni. Lopuksi vielä sovitetaan muovikaaret tuohon päälle, siten että ne vähän levittävät vielä kaarta.
Myös helmapelti oli perästä melko hapan. Joten se uusittiin
Lokasuojakin sai jatkopalan vähän paksummasta matskusta isojen kuraläppien kiinnitystä varten
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Palkki alkais olemaan päätyjä ja etummaista tunkin koloa vaille kiinni. Niiden jälkeen auto joutuu luultavasti pikku tauolle kylmään halliin, kun rallikalusto haluaa nosturille.
Whurtin koriliima joka saumassa välissä ja näköjään päälläkin
Whurtin koriliima joka saumassa välissä ja näköjään päälläkin
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Komeeta ja jykevää jälkeä! Millä muuten rapsuttelit saumat? Ja tuliko sisäpuolellekin jotain myrkkyä?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Allekirjoituksessa kovia rivistö konsernin tuotoksia. Olis hauska kuulla ja nähdä niistäkin vaikka täällä
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=20&t=57
Palkkitoteutus näyttää hyvin asialliselta
Onko allaoleva rengastus nyt ne levipellit ja mitä kokoluokkaa rengas on?
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=20&t=57
Palkkitoteutus näyttää hyvin asialliselta
Onko allaoleva rengastus nyt ne levipellit ja mitä kokoluokkaa rengas on?
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Jos pysty saumaa tarkoitat, niin ohuttakin ohuemmalla katkaisulaikalla. Sen perään teräsharjalla ja lopuksi lastalla koriliimaa väliin. Oli vähän alkanut kukkimaan sieltä.
Vanne mikä näkyy aikaisemmissa kuvissa oli ihan vain sovitusta varten. Ei pidä edes ilmaa. Tänään tuli haettua turuuusta sarja MB:n vanteita, jotka vannepaja joskus levittänyt.
Ottaa juuri ja juuri kiinni jarruputken kiinnikeeseen. Joutuu sitä vähän modifioimaan. Vanteet tarvitsee vielä tasapainotusta ja pintakäsittelyä ennen rengastusta.
Vanne mikä näkyy aikaisemmissa kuvissa oli ihan vain sovitusta varten. Ei pidä edes ilmaa. Tänään tuli haettua turuuusta sarja MB:n vanteita, jotka vannepaja joskus levittänyt.
Ottaa juuri ja juuri kiinni jarruputken kiinnikeeseen. Joutuu sitä vähän modifioimaan. Vanteet tarvitsee vielä tasapainotusta ja pintakäsittelyä ennen rengastusta.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Onkos tuosta kokemusta kuinka helposti tuo liima palaa pois, jos näin tekee?^^BeBe kirjoitti:Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni.
< 15kWh/100km
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Juurikin siihen tuo liima on tehty. Eli käytettäväksi hitsauksen yhteydessä. Pikkupalat pysyy ilman hitsaustakin, sen verran jytkyä kamaadmn kirjoitti:Onkos tuosta kokemusta kuinka helposti tuo liima palaa pois, jos näin tekee?^^BeBe kirjoitti:Siis koriliimaa väliin ja tulppahitsaten kiinni.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Moni on kyselly mitä liimaa tuo on niin tässä kuva aineesta mitä ollaan käyetty.
Ja tässä "tein itse ja säästin" puristin Tuon osat maksoi muistaakseni 4e ja 30min... Oikea puristin maksaa muistaakseni 80e
Ja tässä "tein itse ja säästin" puristin Tuon osat maksoi muistaakseni 4e ja 30min... Oikea puristin maksaa muistaakseni 80e
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Itse olen työreissussa oulussa, mutta tuli kuva. Siirtopyörät alla. Ralliautot vieny vähän aikaa, niin ei oikeen ole edistynyt.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tänään paneuduttiin vihdoinkin Tölkkiin. Isä aloitti tutkimaan apukuskin puolen etupyörän lokasuojaa ja meikäläinen purki jakopään. Vaikka kilsoja ei ole tullut niin kuukaudet on varmasti mennyt umpeen seisonnassa. Kiristäjä oli ainakin kulahtanut. Huomenna tarkoitus laittaa nippuun. TAI! jos joltakulta löytyy AAZ pumppu, vakio tai viriviri. Jostain tästä nurkilta (hämeenlinna, tampere, lähikunnat) niin voitais lyödä paikalleen. Mutta eipähän tuo iso työ ole purkaa jos ei löydy tähän hätään.
Edelleen oltaisiin vailla takajousia tuohon. Eli rajuinta mallia hakusessa.
Edelleen oltaisiin vailla takajousia tuohon. Eli rajuinta mallia hakusessa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Onko kuinka kauheat hitsaus saumat Vpajan vanteissa? Tuskin pitää nekään ilmaa hyvät vehkeet on vanneputkan ukolla vielä kun siellä olis joku joka osais hitsaa kunnolla^^BeBe kirjoitti: Vanne mikä näkyy aikaisemmissa kuvissa oli ihan vain sovitusta varten. Ei pidä edes ilmaa. Tänään tuli haettua turuuusta sarja MB:n vanteita, jotka vannepaja joskus levittänyt.
Ottaa juuri ja juuri kiinni jarruputken kiinnikeeseen. Joutuu sitä vähän modifioimaan. Vanteet tarvitsee vielä tasapainotusta ja pintakäsittelyä ennen rengastusta.
Ei kai niitä vanteita tarvii ilman kumeja tasapainoittaa kun kumit saa päälle niin siinähän ne samalla saa punttiin
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Pyöräyttää varmuudenvuoks ensin tyhjinä niin ei tarvii laittaa kahtariviä painoja
Saumat on hiottu rumasti joten joutuu kittaileen.
Saumat on hiottu rumasti joten joutuu kittaileen.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mikä ET niihin vanteisiin lopulta tuli?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Täytyypä ottaa ihan asiakseen mitata.
Löyty nettivaraosasta westfalian koukku suoraan tölkin perästä. Tyyppikilveltään 321223 ja D-Arvoksi 12,7 kN
Silloinhan laskennallinen vetokyky meidän tölkille olisi 2685kg Rajoittaako jokin trafin pykälä tätä? http://www.kovil.fi/d-force.php samaanlopputulokseen pääsee exelilläkin.
Löyty nettivaraosasta westfalian koukku suoraan tölkin perästä. Tyyppikilveltään 321223 ja D-Arvoksi 12,7 kN
Silloinhan laskennallinen vetokyky meidän tölkille olisi 2685kg Rajoittaako jokin trafin pykälä tätä? http://www.kovil.fi/d-force.php samaanlopputulokseen pääsee exelilläkin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Valmistaja on rajannut vetokyvyn 2000 / 2500 Kg riippuen vuosimallista, sen enempää tuskin saa otteeseen.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
ET.22 mittailin.
Tosiaan jouset tuli postissa ja koukkukin löytyi.
Apparin puolen vetarin nappasin irti, veli saa käydä sen läpi. Ulkonivelen suojakumi palasina. Toivotaan että saisi laittaa vielä takaisin, kun on isonivel. Sisänivelelle purku, puhdistus ja uusilla rasvoilla kasaan. Akselille maalia niskaan.
Massoja poisteltiin korjauksien tieltä ja talteen otetuista kaarista.
Kaasulla lämpöä ja kaapii suurimmat pois. Teräsharjalla sitten tarkemmin.
Tosiaan jouset tuli postissa ja koukkukin löytyi.
Apparin puolen vetarin nappasin irti, veli saa käydä sen läpi. Ulkonivelen suojakumi palasina. Toivotaan että saisi laittaa vielä takaisin, kun on isonivel. Sisänivelelle purku, puhdistus ja uusilla rasvoilla kasaan. Akselille maalia niskaan.
Massoja poisteltiin korjauksien tieltä ja talteen otetuista kaarista.
Kaasulla lämpöä ja kaapii suurimmat pois. Teräsharjalla sitten tarkemmin.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Edistystä taas tapahtunut.
Vaihdoin jouset taakse. Eipä ihme että oli ryhti vähän mitä sattuu
"näitä parhaita paikkoja paikata"
kuskin takakaari
Vaihdoin jouset taakse. Eipä ihme että oli ryhti vähän mitä sattuu
"näitä parhaita paikkoja paikata"
kuskin takakaari
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Pohjatöiden teko lähestyy. Päätettiin jättää apparin palkkihelma vielä tekemättä, kun ruostepaikkoja löytyi jatkuvasti lisää. Ajatuksena kantata paksusta kamasta uusi helma, tämä yritetään toteuttaa ensi kesänä.
Auto maalataan ikkunoista alaspäin ja joitain luukkuja jätetään vielä maalaamatta. Ihan vain kiireen takia. Niitä pystyy sitten yksi kerrallaan siistimään, tai fiksaamaan toisen luukun.
Eli korjattuja/modattuja paikkoja:
-Etulokasuojat turvavyön pultista B-pilarrin ja siitä alas. Molemmille puolille tehtiin lisätilaa pyörälle. Niin lokasuojan kaareen kuin sisälokarrinkin. Klik Klik2 Klik3 Klik4
-Porras korjattiin molemmilta puolilta Plöts
-Kuskin puolelle vaihdettiin ruoste palkkiin Plop
-Takalokasuojan kaaret modattiin molemmilta puolilta ja sisälokasuojaa jatkettiin paksulla pellillä kuraläppiä varten. Klak Klak2 Klak3
-Liukuoven kiskoa fiksattiin ja tiivisteen lista vaihdettiin kokonaan pojoing
- Perääkin jouduttiin hitsamaan, mutta kuvan lisään kun sellaisen muistan ottaa
Auto maalataan ikkunoista alaspäin ja joitain luukkuja jätetään vielä maalaamatta. Ihan vain kiireen takia. Niitä pystyy sitten yksi kerrallaan siistimään, tai fiksaamaan toisen luukun.
Eli korjattuja/modattuja paikkoja:
-Etulokasuojat turvavyön pultista B-pilarrin ja siitä alas. Molemmille puolille tehtiin lisätilaa pyörälle. Niin lokasuojan kaareen kuin sisälokarrinkin. Klik Klik2 Klik3 Klik4
-Porras korjattiin molemmilta puolilta Plöts
-Kuskin puolelle vaihdettiin ruoste palkkiin Plop
-Takalokasuojan kaaret modattiin molemmilta puolilta ja sisälokasuojaa jatkettiin paksulla pellillä kuraläppiä varten. Klak Klak2 Klak3
-Liukuoven kiskoa fiksattiin ja tiivisteen lista vaihdettiin kokonaan pojoing
- Perääkin jouduttiin hitsamaan, mutta kuvan lisään kun sellaisen muistan ottaa
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Hyviä hommia!
Tulee tosta takaloksusta paljo paremman näkönen ku ei oo kaaressa sitä korisaumaa.
Tulee tosta takaloksusta paljo paremman näkönen ku ei oo kaaressa sitä korisaumaa.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Vähän tapahtunut. Värin kanssa kävi ilmeisesti maalikaupan ukolla joku kämmi... Nyt mietitään, että vedetäänkö yläosa (myöhemmin) samaan väriin vai johonkin muuhun väriin. Ikkunalinjaa mietittiin mustaksi. Eli nykyisestä maalirajasta katon alareunaan.
Kaikki luukut siis vielä maalamatta. Eli aika tilkkutäkki kun konttorille päästään.
Koteloihin isä oli kahtena iltana ruiskinu kotelosuojaa ja autoa on muuten kasailtu.
Ensimmäinen lokasuojankaarikin tuli sovitettua paikalleen.
Tässä välillä linkki kaikkiin kuviin
Kaikki luukut siis vielä maalamatta. Eli aika tilkkutäkki kun konttorille päästään.
Koteloihin isä oli kahtena iltana ruiskinu kotelosuojaa ja autoa on muuten kasailtu.
Ensimmäinen lokasuojankaarikin tuli sovitettua paikalleen.
Tässä välillä linkki kaikkiin kuviin
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."