T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Terve!
Rekisteröidyin juuri foorumille vaikka kyseinen kapine on ollut meillä ainakin 15 vuotta.
Nyt on päässyt käymään niin, että on tullut (jo aikoja sitten) laittaa punainen paholainen taas kuosiin. Homma on "aloitettu" jo muutamia vuosia sitten, mutta muiden projektien takia jäänyt piha ajeluun ja sitä myöten leimaamatta.
Kuva jostain 4 vuoden takaa
nykykuntoa
Auton Infot selvennykseksi (täydentyy)
Mittarilukema 306000
Runkonumero:
Vuosimalli: 1989
Moottori: 1.9l TD (kesken mutta ajossa) Ennen 1.6TD
Voimansiirto: neljä eteen+ryömintä. Lukot edessä ja takana
Tarkoitus siis:
Osa 1
-Poistaa ruosteet.
-Palkkihelmat
-lokasuojan kaarien levitys
-maastorenkaat (muutoskatsastamatta)
-pohjapanssarit paikoilleen ja lisätä vähän panssarointia
-ylimaalaus (väri keskustelun alla)
-katsastus.
Joskus
Osa 2
-Radio kuuluviin (jotain kaijjjjuttimia)
-takaosaan kuljetus laatikoita ja yöpymis mahdollisuus.
-vinssi
-"viihdeakku"
-korotus (keskustelun alla)
-Vähän lisää voimaa.
Joskus ensi vuosituhannella
Osa 3
-Tekniikan päivitys 1.9 TDI tai 2.5TDI Nyt 1.9 TD
-mukavuuslaitteita. vakkari, ilmastointi,eberi
Autosta siis tarkoitus tulla ralli harrastukseen kärrynvetäjä ja mahdollinen yöpymispaikka. Lisäksi sillä tullaan ajamaan pöpelikössä, pusikossa ja kivikossa.
Luulin tietäneeni jotain Tölkeistä, mutta kun tässä parina iltana on lueskellut foorumia niin... Joten vinkkejä otetaan vastaan ja neuvoa tullaan kysymään.
Linkki kuva kansioon https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Tai https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 2071011169
Tässä tälläinen johdanto.
PS laittakaa toki infoa tästä autosta "tölkkikielellä" niin ei tarvitse sekoilla. (Joku? puhunut joskus jostain NATOambulanssimallista?!?) Ainakin vetonivelet oli joskus kiven alla ? Päivitän tuohon alkuun noita auton tietoja niin osaatte varmaan päätellä niistä jotain
Rekisteröidyin juuri foorumille vaikka kyseinen kapine on ollut meillä ainakin 15 vuotta.
Nyt on päässyt käymään niin, että on tullut (jo aikoja sitten) laittaa punainen paholainen taas kuosiin. Homma on "aloitettu" jo muutamia vuosia sitten, mutta muiden projektien takia jäänyt piha ajeluun ja sitä myöten leimaamatta.
Kuva jostain 4 vuoden takaa
nykykuntoa
Auton Infot selvennykseksi (täydentyy)
Mittarilukema 306000
Runkonumero:
Vuosimalli: 1989
Moottori: 1.9l TD (kesken mutta ajossa) Ennen 1.6TD
Voimansiirto: neljä eteen+ryömintä. Lukot edessä ja takana
Tarkoitus siis:
Osa 1
-Poistaa ruosteet.
-Palkkihelmat
-lokasuojan kaarien levitys
-maastorenkaat (muutoskatsastamatta)
-pohjapanssarit paikoilleen ja lisätä vähän panssarointia
-ylimaalaus (väri keskustelun alla)
-katsastus.
Joskus
Osa 2
-Radio kuuluviin (jotain kaijjjjuttimia)
-takaosaan kuljetus laatikoita ja yöpymis mahdollisuus.
-vinssi
-"viihdeakku"
-korotus (keskustelun alla)
-Vähän lisää voimaa.
Joskus ensi vuosituhannella
Osa 3
-Tekniikan päivitys 1.9 TDI tai 2.5TDI Nyt 1.9 TD
-mukavuuslaitteita. vakkari, ilmastointi,eberi
Autosta siis tarkoitus tulla ralli harrastukseen kärrynvetäjä ja mahdollinen yöpymispaikka. Lisäksi sillä tullaan ajamaan pöpelikössä, pusikossa ja kivikossa.
Luulin tietäneeni jotain Tölkeistä, mutta kun tässä parina iltana on lueskellut foorumia niin... Joten vinkkejä otetaan vastaan ja neuvoa tullaan kysymään.
Linkki kuva kansioon https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Tai https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 2071011169
Tässä tälläinen johdanto.
PS laittakaa toki infoa tästä autosta "tölkkikielellä" niin ei tarvitse sekoilla. (Joku? puhunut joskus jostain NATOambulanssimallista?!?) Ainakin vetonivelet oli joskus kiven alla ? Päivitän tuohon alkuun noita auton tietoja niin osaatte varmaan päätellä niistä jotain
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 06.04.2014 19:21. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tervetuloa foorumille, hienon näköinen aihio ja hyvältä to do lista
Vetareita ja osia löytyy kyllä helposti näihin niin uusia kuin käytettyjäkin, laittelet vaan listaa niin eiköhän täältä heti viestiä ilmesty että mistä kannattaa hankkia =)
Vetareita ja osia löytyy kyllä helposti näihin niin uusia kuin käytettyjäkin, laittelet vaan listaa niin eiköhän täältä heti viestiä ilmesty että mistä kannattaa hankkia =)
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Elikkäs tänään saatiin aikaiseksi kuskinpuolen helma+ lattia auki.
Alkoi olemaan aika rapeassa kunnossa. Kuvasta voi havaita myös palkkihelmojen tarkoituksen.
Tosiaan siis tulossa palkkihelmat, että voi vähän nojailla kantoihin, kiviin ja muihin esteisiin. Takaosasta vähän muotoillaan perää uudestaan kun vahvistetaan vetokoukkua mahdollista auraa ja vinssin pikakiinnitysta varten.
Ajanhammas kosketellut vähän lattiaakin.
Tölkki pesussa : https://lh3.googleusercontent.com/-kNtn ... C_0173.JPG
Auki leikattuna: https://lh3.googleusercontent.com/-T0H4 ... C_0203.JPG
Taka kaari : https://lh5.googleusercontent.com/-ue9t ... C_0190.JPG
Puumallia palkin asettelusta
linkki loppuihin kuviin: https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 2071011169
Alkoi olemaan aika rapeassa kunnossa. Kuvasta voi havaita myös palkkihelmojen tarkoituksen.
Tosiaan siis tulossa palkkihelmat, että voi vähän nojailla kantoihin, kiviin ja muihin esteisiin. Takaosasta vähän muotoillaan perää uudestaan kun vahvistetaan vetokoukkua mahdollista auraa ja vinssin pikakiinnitysta varten.
Ajanhammas kosketellut vähän lattiaakin.
Tölkki pesussa : https://lh3.googleusercontent.com/-kNtn ... C_0173.JPG
Auki leikattuna: https://lh3.googleusercontent.com/-T0H4 ... C_0203.JPG
Taka kaari : https://lh5.googleusercontent.com/-ue9t ... C_0190.JPG
Puumallia palkin asettelusta
linkki loppuihin kuviin: https://plus.google.com/u/0/photos/1173 ... 2071011169
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 04.03.2014 01:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tervetuloa! Hienon näköinen 16" Syncro Tuolla meidän versio palkkihelmoista ja kylkiputkista http://tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtop ... &start=460
Doppeliin tuo on astetta helpompi temppu, kun ei ole liukuovea. Nuo on useampaan kertaan todettu toimiviksi ja kylkiä säästäviksi, kun nojattu puihin ja kalautettu kiviä.
Korjailin linkkejä, meniköhän miten paljon kuvat oikein? Ainakin minulle näkyvässä versiossa kuvaa katsellessa klikkaa oikealla napilla kuvaa ja valitsee 'Copy Image URL' ja sen tällää tuonne img-tagien sisään niin toimii.
Doppeliin tuo on astetta helpompi temppu, kun ei ole liukuovea. Nuo on useampaan kertaan todettu toimiviksi ja kylkiä säästäviksi, kun nojattu puihin ja kalautettu kiviä.
Korjailin linkkejä, meniköhän miten paljon kuvat oikein? Ainakin minulle näkyvässä versiossa kuvaa katsellessa klikkaa oikealla napilla kuvaa ja valitsee 'Copy Image URL' ja sen tällää tuonne img-tagien sisään niin toimii.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Korjailitko kaikkia kuvia, kun ei näkynyt nyt aamupäivästä enää yksikään? Vanhentuukohan noi Driven linkit? :/TT| kirjoitti:Korjailin linkkejä, meniköhän miten paljon kuvat oikein? Ainakin minulle näkyvässä versiossa kuvaa katsellessa klikkaa oikealla napilla kuvaa ja valitsee 'Copy Image URL' ja sen tällää tuonne img-tagien sisään niin toimii.
Ei siis ole ongelmana se ettenkö saisi kuvaa näkymään kuvana, vaan että saisi nuo rumat linkit muutettua tekstiksi. Mistä sitten klikatessa aukeaisi kuva.
En tykkää laittaa kaikkia kuvia suoraan näkyviin, koska jossain joku voi joutua hitaalla yhteydellä selaamaan Menee ärsyttävän tuskaiseksi lueskella jos on joka vastauksessa 10 kuvaa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
kuva
Tarkoititko siis näin? URL-napilla onnistuu, pistät halutun näkyvän tekstin tagien väliin ja linkatun osoitteen [ url=http://www.... ]
Tarkoititko siis näin? URL-napilla onnistuu, pistät halutun näkyvän tekstin tagien väliin ja linkatun osoitteen [ url=http://www.... ]
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tervetuloa Foorumille!!!
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Komea auto ja hyvät suunnitelmat! Mahtava, että nää laitteet saa pysyvän kodin näinkin pitkäksi ajaksi
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tervetuloa Foorumille, näyttävä entrance... Listalta 2 nostaisin korottamisen kyllä pykälää ylemmälle listalle, mutta kukin kuten parhaaksi näkee, -hyvältä kuulostaa ja näyttää.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Mikä tämän yksilön historia muuten on? Onko alunperinkin ollut ikkunapaku?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
vwelcome minunkin puolelta joukkoon ihmeelliseen
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Auton hankki Ukkini talonrakennus pakuksi, kun tarkkaan ajattelee niin 18 vuotta sitten.TT| kirjoitti:Mikä tämän yksilön historia muuten on? Onko alunperinkin ollut ikkunapaku?
Auto siirtyi vanhemmilleni joskus 10 vuotta sitten. Kaikki huollot autoon olemme tehneet itse.
Tietääkseni ollut aina ikkunallinen. Alunperin kaksipaikkainen. Kääntyvällä apukuskin jakkaralla.
Moottori vaihtui meidän omistuksessa 1.9 td golfin koneeseen joka otettiin paaliin menneestä 1+8paikkasesta takatuuppari tölkistä, johon isä sen joskus rakensi.
Varmasti muistuu lisää ajansaatossa Koetan räpsiä sisustasta kuvia ja katsoa paljonko on körötelty.
Ei olla tosiaan hirveästi tölkkeihin perehdytty, Golfit, sciroccot, Passatit, A4:set ja 100:set enemmän hallussa.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Nämä 16" syncrot on kyllä hienoja!
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Vähän edistystä tapahtunut. Lähinnä putsailtu ruosteita pois ja sovitettu palkkia.
Nyt heppailtu sovitusta varten paikoilleen.
Kylkipelti vähän vinksallaan. Katsotaan tarvitseeko laittaa korjauspala.
Palkki leikeltynä
Tosiaan haussa olisi toiset muovikaaret taakse. Levitys vaatii kaarien jatkamista
Myös 15" noin 9" +/- 1" leveitä vanteille tarvetta. Levitetään sitten ite peltivanteita jos ei löydy
Myös 1.9TD syöttöpumppu kelpaisi. Viriviri osilla tietenkin
Nurkissa pyörii yksi 5lovinen takavetosen laatikko.
Nyt heppailtu sovitusta varten paikoilleen.
Kylkipelti vähän vinksallaan. Katsotaan tarvitseeko laittaa korjauspala.
Palkki leikeltynä
Tosiaan haussa olisi toiset muovikaaret taakse. Levitys vaatii kaarien jatkamista
Myös 15" noin 9" +/- 1" leveitä vanteille tarvetta. Levitetään sitten ite peltivanteita jos ei löydy
Myös 1.9TD syöttöpumppu kelpaisi. Viriviri osilla tietenkin
Nurkissa pyörii yksi 5lovinen takavetosen laatikko.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Miten hurjia renkaita suunnittelet alle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
31x10.50 R15 Katsuri oli Isälle näyttäny vihreää valoa. Katsotaan miten käy. Jos ei käy niin katsastetaan sitten 16 tuumasilla misukoilla.TT| kirjoitti:Miten hurjia renkaita suunnittelet alle?
Mahtuu nytkin pyörimään, (liian kapealla vanteella) mutta sais olla vähän enemmän tilaa kun 10mm.
Etulokasuoja pullistuu myös vähän taaksepäin. Kuvista vaan ei saa oikeen mitään selvää mitä räppäsin. Kokeillaan uudestaan kun alotellaan sulattaan peltejä yhteen.
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Tuo rengas menee helposti ja suoraan muutoskatsastuksella, 7" vanne korkeintaan noille niin pystyt maastossakin käyttämään. Oikea ET niin ei tarvitse liukuoven saranaakaan jatkaa. 245/75-16 myös hyvä vaihtoehto.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
Kyseiselle renkaalle suositeltu minimi vanneleveys on 8" ja max10" Nyt yksi kokeeksi pamautettu 8,5 levipellille.TT| kirjoitti:Tuo rengas menee helposti ja suoraan muutoskatsastuksella, 7" vanne korkeintaan noille niin pystyt maastossakin käyttämään. Oikea ET niin ei tarvitse liukuoven saranaakaan jatkaa. 245/75-16 myös hyvä vaihtoehto.
pam
Liukuoven saranan jatkamisesta jos löytyy jotain kirjoitelmaa, niin voisin lukaista Nytkin hipoo ovi rengasta. Sisemmäksi ei pääse 7"vanteella kun ottaa tukivarteen kiinni
Huollettava kalusto.
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
C5 2.5TDIq, T3 syncro 1.9TD, 8N TT 1.8Tq, Mk1 Golf rallycar, Mk3 Golf 2.0 16v "rallycar". B4 80 1.8T
"Kaasari ja jakajasytytys ovat viime vuosisadan vitsauksia."
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=39&t=49 Tuolla aika kattavasti rengas ja vanneasiaa. En tähän hätään löytänyt intterwebistä tuumakokoisten renkaiden vannekokoja, mutta on tuo täysin laillinen ja toimiva yhdistelmä 7" vanteella. En lähtisi itse ainakaan yhtään leveämpää vannetta syncroon laittamaan. Takatukivartta voi tarvittaessa tasoitella, jos haluaa lisää tilaa.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=1102 tuolla yksi saranan jatko, jossain oli ihan yksityiskohtainen kuvitettu ohjekin, jos edelleen haluat tuolle tiellä jostain syystä lähteä.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =19&t=1102 tuolla yksi saranan jatko, jossain oli ihan yksityiskohtainen kuvitettu ohjekin, jos edelleen haluat tuolle tiellä jostain syystä lähteä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Syncron kunnostusta ja päivitystä.
stro: x10.50r15LT sallitut vanteet 7-9JTT| kirjoitti:Tuo rengas menee helposti ja suoraan muutoskatsastuksella, 7" vanne korkeintaan noille niin pystyt maastossakin käyttämään. Oikea ET niin ei tarvitse liukuoven saranaakaan jatkaa. 245/75-16 myös hyvä vaihtoehto.