2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Onko kellään kokemusta / tietoa, millainen urakka olisi edessä?
Vastaanottajana luonnollisesti Syncro, moottori etuveto automaatista.
Vastaanottajana luonnollisesti Syncro, moottori etuveto automaatista.
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta...
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Kannattaa myös pitää mielessä tuo vaihdelaatikko, noissa pikkukoneissa on syncronakin se heikompi loota. 1,9TD:n (tai 1.9TDI ämmällä tai eellä) on varmasti helpompi, kytkinkoppa vaan vaihtoon ja moottorintuet. Noita 1.9TDI koneita noihin on aika paljon laitettukin.T3Syncro kirjoitti:Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet. Mutta viestisi perusteella voisin yrittää päätellä että olisikin sama kuin R4 koneet. Myönnän virheeniteme kirjoitti:Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Ja näinhän se on.Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet.
< 15kWh/100km
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Mulla on laitettu 2,5 TDI 88hp:seen 2,4 loota ja sopii kiinityksiltään hyvin ja kytkin remontin aikana siihen hommattiin 2,5 tdi:n kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle ja sopi hyvin laatikkoon
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Ainakin etuveto T4 pikku laatikoissa on kiinnitykset molempiin koneisiin 2,4 d ja 1,9 td. Voisin kuvitella että näin on myös syncron laatikoissa, kun tuo laatikon puoli ei kauheasti kait eroa etuvetoisesta.
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Vieläkö löytyyEicca_ kirjoitti:Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta...
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Juu löytyy perjaatteessa, myin eteen päin mutta saamaton ostaja ei ole saanut asennettua (vieäkään) eli kysäsen hinnan jos myis takas/sulle
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
eli siis 2,4 tilalle kävisi suoraan 1,9TD tai 2,5TDI jos jaksaa johtoja jumpata?
Nimim. remmi poikk AAB
Nimim. remmi poikk AAB
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Noinhan se on, ja 1.9TDI myöskin. 2.5TDI 75kW ja 111kW versiot on sitten alkujaan kestävämmällä laatikolla, kannattaa pitää mielessä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
vastaus tulee myöhässä mutta kyllä se sopii, joutuu vaihtaa öljypohjan,imuputken öljypumpuun, AAB:sta siirtää kaikki apulaiteiden korvakot että saa laturin ja ohjaustehostimen pumpun paikalleen.Heebo kirjoitti:Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
voi olla että joutuu turbon kääntää toisin päin.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Tervehdys!
Autoni on 1996 Vw Karmann Cheetah ja koneena 2.4 d woimanpesä. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella jaksaa kyllä kuljettaa autoa mutta lisävoimahan ei koskaan ole pahitteeksi.
Autolla on nyt ajettu kaikkiaan 176 000 kilometriä ja kone täysin terve ja tikissään. Nytpä kysynkin asioista paremmin perillä olevilta tuosta ahtamisesta: millainen homma kaikkaan ja onkohan kallista?
Itse en osaa tehdä eli osaavaan paikkaan auto pitäisi viedä. Tarkoitus on pitää tuota autoa pitkään kun sellaisen on onnistunut hankkimaan, on oikein mukava seikkailuauto kahdelle hengelle.
Eli miten arvelette tuota koneen kestämispuolta, kestääkö ahtamisen, missä se kannattaa teettää ja olisikohan kenelläkään ihan käytännön kokemusta asiasta?
Autoni on 1996 Vw Karmann Cheetah ja koneena 2.4 d woimanpesä. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella jaksaa kyllä kuljettaa autoa mutta lisävoimahan ei koskaan ole pahitteeksi.
Autolla on nyt ajettu kaikkiaan 176 000 kilometriä ja kone täysin terve ja tikissään. Nytpä kysynkin asioista paremmin perillä olevilta tuosta ahtamisesta: millainen homma kaikkaan ja onkohan kallista?
Itse en osaa tehdä eli osaavaan paikkaan auto pitäisi viedä. Tarkoitus on pitää tuota autoa pitkään kun sellaisen on onnistunut hankkimaan, on oikein mukava seikkailuauto kahdelle hengelle.
Eli miten arvelette tuota koneen kestämispuolta, kestääkö ahtamisen, missä se kannattaa teettää ja olisikohan kenelläkään ihan käytännön kokemusta asiasta?
- Liitteet
-
- image.jpg (754.41 KiB) Katsottu 30276 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
tartisin nyt dokumentin että onko kaikissa samat etujouset? sais 2.5TDI leimattua otteeseen. epc:ltä kattelin ni ei ollut jousia eritelty mitenkää moottoreiden mukaan vaan auton etuakseli painon mukaan.
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Neandertaalille että taitaa edelleen jäädä Suomessa haaveeksi 2.4deen turbottaminen, kun ei sellaista versiota ole tehtaalta lähtenyt. Maailmalla niitä on kyllä tehty, ja joku täällä foorumillakin, mutta sen katsastamisen onnistumisesta ei ole kuulunut mitään.
Oettingerillä on kyllä turbokitti tuohon koneeseen olemassa, mutta trafi ei taida sitä tunnustaa mitenkään viralliseksi vertailuksi.
Oettingerillä on kyllä turbokitti tuohon koneeseen olemassa, mutta trafi ei taida sitä tunnustaa mitenkään viralliseksi vertailuksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?
Ok, kiitos vastauksesta, pitää vaan sitten jättää Kiikalan kiihdytyskisat välistä
Kyllähän tuo 2.4 autoa kuljettaa, sitä on vaan nykyihminen tottunut niin tehokkaisiin diesel koneisiin.
Muistan nuorena miehenä kun jollakulla oli 100 hp auton koneessa niin sitä pidettiin tosi tehokkaana autona, niin ne ajat muuttuu
Kyllähän tuo 2.4 autoa kuljettaa, sitä on vaan nykyihminen tottunut niin tehokkaisiin diesel koneisiin.
Muistan nuorena miehenä kun jollakulla oli 100 hp auton koneessa niin sitä pidettiin tosi tehokkaana autona, niin ne ajat muuttuu
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!