1,9td ABL ja piristäminen
1,9td ABL ja piristäminen
Onko jollain ABL:n piristämiseen hyviä vinkkejä? AAZ:n ahdonalainen pumppu on pistetty, cooleri suunnitelmissa ja putkisto paremmin virtaava. Mikä ahdin olisi hyvä ja edullinen moiseen pakettiin? Helpointa vissiin pysytellä poissa VNT-ahtimista?
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Re: 1,9td ABL ja piristäminen
Kyllä kai VNT:lläkin pärjää kun vähän tutustuu sen toimintaan ja vaihtaa alipainekellon painekelloksi. Painemittareita kannattaa seurailla kun siipien säätöjä hakee kohdilleen, ettei hajota mitään.
Kuinka pitkälle ajattelit virittämistä viedä? Kyllähän sen tolla lda pumpulla, turbolla ja coolerillakin jo pirteeksi saa. Muokkaat ahtokaraa ja mahdollisesti sen jousta. Kuvernöörimodilla vetäviä kierroksia lisää...
Nestepää pitänee vaihtaa suurempaan jos isoja tehoja halajaa.
Kuinka pitkälle ajattelit virittämistä viedä? Kyllähän sen tolla lda pumpulla, turbolla ja coolerillakin jo pirteeksi saa. Muokkaat ahtokaraa ja mahdollisesti sen jousta. Kuvernöörimodilla vetäviä kierroksia lisää...
Nestepää pitänee vaihtaa suurempaan jos isoja tehoja halajaa.
Re: 1,9td ABL ja piristäminen
Tehoja ei ole tarkoitus nostaa mahottomasti, kun ei tuo kone enää uusi ole, jos nyt heittäisi toiveeksi n.100hp.
Juu, kyllähän noita VNT-ahtimia noihin on laitettu hyvällä menestyksellä. Aattelin vaan jos on olemassa joku helppo ja yleinen kiinteäsiippinen joka sinne kannattaisi asentaa. Vaihtoa hankaloittaa ABL:n orkkis T2:n, jonka laippaan ei ilmeisesti sovi mikään muu bolt on?
Liikkelle lähdetään varmasti tuolla coolerin asentamisella ja pumpun säädöllä.
Juu, kyllähän noita VNT-ahtimia noihin on laitettu hyvällä menestyksellä. Aattelin vaan jos on olemassa joku helppo ja yleinen kiinteäsiippinen joka sinne kannattaisi asentaa. Vaihtoa hankaloittaa ABL:n orkkis T2:n, jonka laippaan ei ilmeisesti sovi mikään muu bolt on?
Liikkelle lähdetään varmasti tuolla coolerin asentamisella ja pumpun säädöllä.
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Re: 1,9td ABL ja piristäminen
Vakio föönistä ahdot n.1,1-1,2bar, cooleri ja sitten pumpun säätö/pieni muokkaus niin ollaan jo 120hp nurkilla
Re: 1,9td ABL ja piristäminen
Ja löytyyhän noita hukkisturbojakin, jos ei muuten niin laipalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 1,9td ABL ja piristäminen
Olisiko jollain mittoja ja materiaali tietoa tuohon ahtokaraan? Meinasin et vois sorvata uuden, ettei tarvitse hiota alkuperäistä piloille.
VW Crafter 2.5BlueTDI, G4 TDI, G2
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906
Ex: T4 2.4d, T4 1.9td ja MB Sprinter W906