Tässä uutena onnellisena T4 syncro caravelle omistajana kysymystä pukkaa. Retkeilyautoprojekti menossa )
Vaihdekeppi oli aika väljän tuntuinen ja pakki ei mennyt päälle kuin konehuoneesta vaihdelaatikon päältä kääntämällä.
Päättelin että vaihdevivusto on kulunut eli sitä irroittelemaan. Kysymys onkin kun vivusto nyt irrotettu molemmista päistä niin miten se lähtee helpoiten pois?
Vaihdekepin irrotus
Re: Vaihdekepin irrotus
Voi varmaan vaikuttaa asiaan että onko iso(TDI) vai pieni(2.4d) laatikko?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vaihdekepin irrotus
2.4d mallista kyse. Keppi onkin irti jo vaihdelaatikon päästä ja myös ohjaamon alta, Aikani sitä pyörittelin niin mietin kumpaa kautta vivusto tulee ulos, vai pitääkö se purkaa väliltä.
Re: Vaihdekepin irrotus
No sitä keppiä ei oikein tahdo saada yläkautta pois mutta sitä ei tartte edes saada. Puslat vaihdelaatikon päälle voi vaihtaa yläkautta ja kepin takaosan osia on hankalampi osien puolesta. Keppi itsessään "katkeaa" siitä ohjaamon lattian tasasta jolloin pitkän eteenpäin menevän tangon saa just just pyöriteltyä alta pois ja sen jälkeen se loppuosa kepistä ohjaamon lattiasta vasta irti.
Re: Vaihdekepin irrotus
Niinpä tietenki, kiitos neuvoista.