Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Syksy on, kovin pimeää iltaisin ja aikaisin aamusta. Miten tuon T4 perus-Transporterin keulalle saisi mahdollisimman järkevästi valoa? Olen koittanut plarata tätä foorumia, nettiä ylipäätään ja ideat ovat kovin vähissä.
1) Pidän vakiolookista, en haluaisi mitään ledi-linssi-angeleye-tunarointi-umpiohässäköitä vakioiden tilalle. Tai jos on vakiohenkiset eikä tuning-fiilistä tursuavat niin ehkä sit.
2) Superhyvät lisäpitkät ja huonot vakiolyhyet ei ole järkevä yhdistelmä. Kun pitkiltä tiputtaa lyhyille, ei näe yhtään mitään...
3) Lähivaloja ei kai saa kahdentaa nykyään. Hyvät 7" H4-umpiot olisi muuten ollut yksi vaihtoehto.
Uudet laadukkaat (Hella?) umpiot ja virta suoraan laturilta releillä on yksi askel, mutta onko olemassa isompaa askelta parempaan näkyvyyteen? Pitkille saa helposti lisää valoa lisäpitkillä, mutta ei se auta kun lyhyetkin pitäisi saada kuntoon.
1) Pidän vakiolookista, en haluaisi mitään ledi-linssi-angeleye-tunarointi-umpiohässäköitä vakioiden tilalle. Tai jos on vakiohenkiset eikä tuning-fiilistä tursuavat niin ehkä sit.
2) Superhyvät lisäpitkät ja huonot vakiolyhyet ei ole järkevä yhdistelmä. Kun pitkiltä tiputtaa lyhyille, ei näe yhtään mitään...
3) Lähivaloja ei kai saa kahdentaa nykyään. Hyvät 7" H4-umpiot olisi muuten ollut yksi vaihtoehto.
Uudet laadukkaat (Hella?) umpiot ja virta suoraan laturilta releillä on yksi askel, mutta onko olemassa isompaa askelta parempaan näkyvyyteen? Pitkille saa helposti lisää valoa lisäpitkillä, mutta ei se auta kun lyhyetkin pitäisi saada kuntoon.
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Ensin kannattaa kokeilla tuo ehdottamasi täyden virran tuominen polttimon kannalle asti, ja ehjällä heijastimella oleva umpio. Vielä kun laittaa uudet hyvät polttimot, niin näkee mihin alkuperäiset valot pystyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Selevä. Jossain videossa näin myös umpion pesua (olisiko ollut GoWesty-videoita, ehkä...). Onko joku pesuaine, jolla voisi koittaa saada elämän pölyjä pois siitä heijastuspinnasta? Sit vaan hyvä kuivatus paineilma-avustuksella ja takaisin paikoilleen.TT| kirjoitti:Ensin kannattaa kokeilla tuo ehdottamasi täyden virran tuominen polttimon kannalle asti, ja ehjällä heijastimella oleva umpio. Vielä kun laittaa uudet hyvät polttimot, niin näkee mihin alkuperäiset valot pystyy.
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Itse putsasin umpiot laimealla etikkaliuoksella ja lämpymällä vedellä. Liuos vaan umpion sisään ja hellää ravistelua.saurama kirjoitti:Selevä. Jossain videossa näin myös umpion pesua (olisiko ollut GoWesty-videoita, ehkä...). Onko joku pesuaine, jolla voisi koittaa saada elämän pölyjä pois siitä heijastuspinnasta? Sit vaan hyvä kuivatus paineilma-avustuksella ja takaisin paikoilleen.
1.7D Transporter -88
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Taidan kopioida tekniikan.korkkari kirjoitti:Itse putsasin umpiot laimealla etikkaliuoksella ja lämpymällä vedellä. Liuos vaan umpion sisään ja hellää ravistelua.saurama kirjoitti:Selevä. Jossain videossa näin myös umpion pesua (olisiko ollut GoWesty-videoita, ehkä...). Onko joku pesuaine, jolla voisi koittaa saada elämän pölyjä pois siitä heijastuspinnasta? Sit vaan hyvä kuivatus paineilma-avustuksella ja takaisin paikoilleen.
Samu Saurama - ikuinen kaiutinrakentaja
www.AudioVideo.fi
www.AudioVideo.fi
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Valojen releytys, jotkut hyvät polttimot, vaikka Nightbreakerit +90%? ja tosiaan laadukkaat umpiot.
Halvoilla tarvikeumpioilla voi valokuvio mennä varsin huonoksi.
Portterin umpioita käytetään kuitenkin jopa busseissa, että ei ne huonoimpia mahdollisia ole, vaikka ei missään nimessä pyöreitä voitakaan.
Halvoilla tarvikeumpioilla voi valokuvio mennä varsin huonoksi.
Portterin umpioita käytetään kuitenkin jopa busseissa, että ei ne huonoimpia mahdollisia ole, vaikka ei missään nimessä pyöreitä voitakaan.
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Itselläni on sellaiset ns. Tuninkivalot, nimenomaan paremman valon vuoksi. Aivan sama mitä joku on ulkonäöstä mieltä, mutta valoa pitää olla. Vakioumpiot ovat valitettavasti aivan surkeat.
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Ja projektoriumpiot vielä onnettomampia, ainakin halogeenipolttimoilla.
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Pakko väittää vastaan, että vakioumpiot olisivat surkeat. Kuvan mukainen valo syntyy 20 vuotta vanhasta vakioumpiosta releytyksen jälkeen. Kuvassa pitkät. Polttimoina jotkut peruspolttimot, ei mitkään +130% polttimot. Väittäisin alhaisen jännitteen olevan suurin syy huonoon valotehoon.
- Liitteet
-
- IMG_20170217_191516.jpg (1.08 MiB) Katsottu 6044 kertaa
Re: Mahdollisimman hyvät valot T4:n keulalle
Komppaan kyllä Buuhiz:ia,
Itsekin tuon bilteman relesarjan hommasin ja paikalleen väsäsin, kun pohjolan avarassa hallissa oli vähän lämmitys parantunut
Niin voisi kuvitella, että valoteho muuttuu, jos orkkis liittimillä polttimon kannalla on auton käydesssä pitkillä 12,26 V ja lyhyillä 11,97 V ja nyt relesarjallla molemmissa 13,8 V.
Kuvaa ei nyt ole saatavilla, mutta lisäksi tuli pistettyä nuo Philipsin Racing Vision +150 %:t polttimotkin
Itsekin tuon bilteman relesarjan hommasin ja paikalleen väsäsin, kun pohjolan avarassa hallissa oli vähän lämmitys parantunut
Niin voisi kuvitella, että valoteho muuttuu, jos orkkis liittimillä polttimon kannalla on auton käydesssä pitkillä 12,26 V ja lyhyillä 11,97 V ja nyt relesarjallla molemmissa 13,8 V.
Kuvaa ei nyt ole saatavilla, mutta lisäksi tuli pistettyä nuo Philipsin Racing Vision +150 %:t polttimotkin
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen