Sivu 1/1

moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 12:47
Kirjoittaja seppo mäntykivi
Taidan sittenkin talven aikana päivittää tuon vesiboxerin rivikoneeseen.

Suositelkaa jotain sopivaa/edullista/turbollista bensamoottoria.
Saisi mennä mahdollisimman pienillä vaivoilla paikalleen, onko missään projektikertomusta moisesta?

kyseleepi sepi

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 13:55
Kirjoittaja dmn
Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 14:16
Kirjoittaja AT5nok
Mitä muutoksia pitäisi tehdä 1,8i 90 hv (yksipisteruisku), jos sen ahtaisi esim K14 ahtimella ja asentaisi JX palikoilla?

Sellainen kone olisi jouten ja miettinyt jos siitä alkaisi rakentaa bussin konetta, tosin ei ole sitä bussiakaan vielä...

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 14:56
Kirjoittaja seppo mäntykivi
no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 15:05
Kirjoittaja dmn
Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista. VWHarrastajalla on varmaan kontakteja sinne, mutta maksanee useamman satasen silti. Koneethan sitten ei maksakaan juuri mitään ja sähköiseltä puolelta k-jetronicin johtosarja on suht helppo asennella vaikka olis hienompi malli katalysaattoreineen ja sytytysbokseineen.

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 15:40
Kirjoittaja TT|
Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.

Ja se Jussin 1.8T swap-ketju http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=19&t=698

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 18:54
Kirjoittaja seppo mäntykivi
ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?
2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp

Re: moottoriswap

Lähetetty: 20.05.2013 19:01
Kirjoittaja TT|
seppo mäntykivi kirjoitti:ei ole mitään käryä noista rinkelivehkeistä, missä malleissa on tuollaista konetta?
2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp
Tuolla jonkinlaista listaa koneista ja autoista
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_di ... er_petrols

Re: moottoriswap

Lähetetty: 21.05.2013 09:11
Kirjoittaja Eicca_
dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)

134,4hp maksimi 8-) ;)

Tekee homman kunnolla ja oikein niin 1,8T laillisesti olisi melko järkevä teho/kulutus suhteeltaan. 8-)

seppo mäntykivi kirjoitti:no tuollainen audin 5 pyttyinen kiinnostaisi myös. Mites se istuu paikalleen? Adapteri?
SA-kytkinkoppa ja nehän ei maksa kun n.500-600€ ja moottoreita saa 200€ :shock: Ai mistäkö tiedän... ;)

Re: moottoriswap

Lähetetty: 21.05.2013 10:46
Kirjoittaja Jukkapoika
Tai sitten 1.8T ihan virallisesti poikkeusluvalla, niin voisi vaikka 180hp version laittaa.

Mikäli vain viritys on onnistunut (suurin teho jää alle em. maksimitehon) ja jarrut + voimansiirto ovat vertailumallia vastaavat, 1.8 20V motti itse ahtaen tai varusteltuna vaikkapa 1.8T 20V osilla pitäisi onnistua ihan pelkällä muutoskatsastuksella.
Adapteri on suurin ongelma, tehdastekoisena sopivaa kytkinkoppaa saa kyllä eteläafrikasta purkuautoista.
Kaupastakin niitä saa...

Re: moottoriswap

Lähetetty: 22.05.2013 21:08
Kirjoittaja dmn
Eicca_ kirjoitti:
dmn kirjoitti:Varmaan joku oma modifikaatio 1.8t tekniikasta olisi järkevä, niin että sen voisi konttorilla omavalmisteena esitelellä ja leimata 136hp tehoihin. Saa menemään dieselin osilla suht suoraan, tai sitten omalla adapterilla niin saa suoraan (täällähän oli tuollainen 1.8t pritschen swappi topicci).

Itsellä bokseri -> suoraan swappi kesällä tulossa, tosin tässä on audin 2.3l 5-pyttyinen kone, 134,5hp vakiona :)

134,4hp maksimi 8-) ;)
Äh, muistin väärin. AAR kone on 98kW, kun raja on tosiaan 98,4kW eli rutiinitoimenpiteenä menee. Saikos syncroon muuten luvilla temppuiltua tuonne suuremmille tehoille, vai oliko vaan 2wd:lle...

Re: moottoriswap

Lähetetty: 23.05.2013 02:56
Kirjoittaja Eicca_
Uskoisin että vois sekin onnistua ja pienellä tulkinta kikkailulla viimeistään onnistunee aika varmasti :roll: 8-)