Sivu 2/8

Re: aazitusta

Lähetetty: 22.09.2013 20:44
Kirjoittaja jarke
tänään saatu sydänpotilas talliin koko kylän miesten ja naisen työntovoiman ansiosta. Tuli käytyä ilolan apc :llä kääntymässä ja näytti kyllä pahalta kun maata viistävillä jetoilla oli selkeä yliote tölkeistä. Pitäisiköhän ottaa niin yltiöpäinen tavoite että tämä olisi siirtosydämen voimin siellä jo seuraavassa miitissä. (se olisi kyllä kova suoritus mun vauhdilla, eihän tuon jakopään kanssakaan mennyt kuin viikko :D )

Re: aazitusta

Lähetetty: 22.09.2013 22:55
Kirjoittaja TT|
Kyllä se olis hyvä olla! Kerro jos tarvii jotain talkoita pitää. Kyllä sinne sitten tuli pari tölkkiä lisää, että taisi olla lopulta tasapeli 4-4.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2013 21:43
Kirjoittaja jarke
tänään yltiöpäisesti poistettu vanha vammautunut sydän ja vaihteisto(ehjä) nätisti tuli ja nyt se paketti kulkee hienosti kahdentoista pyörän päällä niin pitkälle kuin viitsii työntää, mitenkäs se on noiden kannessa olevien vesilähtöjen kanssa ,nopeasti mitattuna nuo jx:n vesilähdöt näyttäsi että saa tuohon aasin kanteen , onko näin?

edit: en nyt tiedä onko tää ihan oikeassa osiossa mutta ehkä tästä jotain hyötyä jollekin on, jos vaikka saisi jonkin yhteenvedon sitten joskus tehtyä josta jollekin jotain vinkkejä olisi. kuvia on otettu laitetaan joskus kun homma ohi.

Re: aazitusta

Lähetetty: 23.09.2013 23:03
Kirjoittaja TT|
käy ne vesilähdöt keskenään ristiin ja rastiin.

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:14
Kirjoittaja jarke
pari kuvaa köyhän miehen moottorinosturista

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:15
Kirjoittaja jarke
tänään otettu imusarja irti, etsi outous kuvasta :shock:

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:17
Kirjoittaja jarke
oli kuin joululahjaa olisi avannut, mitähän täältä löytyy :|

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:21
Kirjoittaja jarke
mitähän tähän nyt sitten olisi lisättävää :oops:

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:24
Kirjoittaja jarke
en tuota uutta painelaakeria muistanut ostaa niin tuli tuo jx purettua.. nyt lähtee osat menemään kiinni tuohon aasiin. tuohon vissiin laitetaan jx: painelaakeri? vai.

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 21:36
Kirjoittaja TT|
Kyllähän sinne laatikon haarukkaan tölkin(JX) painelaakeri sopii, välittämättä mikä kytkin sulle tulee.
Oliko koneessa paljon kaloja, kun näyttää nestettä riittäneen? ;)

Re: aazitusta

Lähetetty: 26.09.2013 22:35
Kirjoittaja jarke
joo nestettä oli mitä ihmeellisimmissä paikoissa ,mä en vaan tajua mikä sieltä on pettänyt kun tuo kansipahvi "näyttää" ihan ehjältä.vai näkeekö siitä silmällä? Kuten tarkkasilmäinen huomaa oli imusarjassakin vettä,kun kone pysähtyi niin pakoputkesta valui maahan myös vettä. onneksi on eriväriset nesteet eripaikoissa niin pitää huomenna katsella minkä väristä nestettä tuolla imusarjassa oli. tuli kyllä laitettua onneksi purkkiin talteen.

Re: aazitusta

Lähetetty: 27.09.2013 00:20
Kirjoittaja AT5nok
Minulla lorisi joskus takatuupparin pakoputksesta jäähdytysnesteet pihalle Seinäjoella... siitä meni kansi ja tiiviste hylkyyn, seuraavalla kerralla kannen valuvika laski nestettä palotilaan ja taas kansi vaihtoon... Pitäisi varmaan kiertokankien kunto kurkata, mutta kun kone toimii ja Tölkki kulkee. Varastossa olisi "ehjä" arpa-JX, tosin jos ei Tölkki mene museorekisteriin, niin sitten taitaa JX vaihtua "isolohkoon".

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.09.2013 12:37
Kirjoittaja jarke
hitsauslanka viritelty kannesta männänpäälle. merkitäänkö tuo ykk merkki siihen kohtaan heti kun tuo lanka lakkaa nousemasta ,eli silloihan semäntä juuri on saavuttanut ylimmän kohtansa, tällöinhän ei vielä jakopään merkit ( mm. kampiakseli) ole vielä aivan kohdallaan. vai... paljon laitetaan vakiopumpulle ennakkoa?

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.09.2013 13:05
Kirjoittaja topik
Ykk kohdan saa tarkasti selville näin. Hitsaus lanka tai muu vastaava hyvin lähelle ykk kohtaa. Sitten pyöritetään mäntä siihen kiinni ja merkki vauhtipyörään tai hihnapyörään sen jälkeen moottoria pyöritetään takaisinpäin ja taas kun mäntä on langassa kiinni laitetaan toinen merkki. Ykk kohta on näiden kahden merkin puolessa välissä.
Lanka on hieman epävarma, parempi jos sais käytettyä jotain niin jäykkää ja paikallaan pysyvää ettei se liikuisi männän kosketuksesta. Että männän liike loppuisi siihen.
Itse saan tuosta selvän saakohan muut :D

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.09.2013 15:01
Kirjoittaja jarke
niin eli tarkka yläkuolo kohta: mäntä lakkaa tulemasta ylöspäin ja kun mäntä lähtee uudelleen alaspäin niin näiden kohtien puolessa välissä?
edit: niin ja siis eikös se nyt kuitenki ole siinä kun kampiakselin merkki on kohdallaan :ugeek:

edit2: eli niin kuin näin:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/aaz-t ... 69069.html

Re: aazitusta

Lähetetty: 28.09.2013 22:52
Kirjoittaja TT|
Ja siihen pumpun ajotukseen, niin sen ennakon säädät sitten pumpun säädöllä. Tietenkin sen verran on oltava kohdallaan ettei hampaalla saati useammalla heitä.

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.09.2013 00:19
Kirjoittaja jarke
no niin jonkinlainen ykk merkki askarreltu paineasetelmaan siten että ensin otettu merkki kun mäntä nousi ylimpään kohtaansa, sen jälkeen käännetty reilusti yli ja pyöritetty konetta taaksepäin kunnes mäntä taas on ylimmässä kohdassa ja tähän toinen merkki. Sen jälkeen näiden merkkien puoleen väliin työntömitalla kolmasmerkki ja tämän mukaan tehty sitten vauhtipyörään o-pisteelle merkki. kas kummaa kun sattui sitten samaan kohtaan kampiakselin jakomerkit :shock: Asiantuntijat korjatkoon jos virheellistä infoa tämä. tuon perusteella säädin nyt pumpun ennakoksi 1,02. Jostain olin lukevinani aazin ohjearvoksi 0,8 -+0,2.

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.09.2013 00:22
Kirjoittaja jarke
Alkaa näyttää siltä että tästä aasin tölkityksestä ei kohta puutu kuin yhden osan kiinnitys :ugeek:

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.09.2013 00:28
Kirjoittaja AT5nok
Sehän on kohta valmis... ;)

Re: aazitusta

Lähetetty: 29.09.2013 01:21
Kirjoittaja topik
jarke kirjoitti:no niin jonkinlainen ykk merkki askarreltu paineasetelmaan siten että ensin otettu merkki kun mäntä nousi ylimpään kohtaansa, sen jälkeen käännetty reilusti yli ja pyöritetty konetta taaksepäin kunnes mäntä taas on ylimmässä kohdassa ja tähän toinen merkki. Sen jälkeen näiden merkkien puoleen väliin työntömitalla kolmasmerkki ja tämän mukaan tehty sitten vauhtipyörään o-pisteelle merkki. kas kummaa kun sattui sitten samaan kohtaan kampiakselin jakomerkit :shock: Asiantuntijat korjatkoon jos virheellistä infoa tämä. tuon perusteella säädin nyt pumpun ennakoksi 1,02. Jostain olin lukevinani aazin ohjearvoksi 0,8 -+0,2.
Siinähän se on, kahden merkin välissä ykk.

Omaan vw:n taitaa tulla kanssa tämä aasitus eteen alkaa tuo jx rynkkään kylmänä siihen malliin.