TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: mootorin vaihto ahu konesen
hei nytt mä voin kerto ja todista ahu kone käy niin hyvin jx pumppulla 11mm nestepäälä tarvi vaan näyttä avain nin se on käynissä . tyhjäkäynti niin kun se pitäis olla ja vasta heti kun koskee kasupoljin . pitäs viel pistä sintteri kytkin niin pääsen ajaman kunolla.
Re: mootorin vaihto ahu konesen
Käypihän se, mutta ootkos päässyt vielä metriäkään ajamaan, että vetääkö se ollenkaan?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: mootorin vaihto ahu konesen
Niin, onhan se mahdollista siitäkin pumpusta mtdi pumppu tehdä osia vaihtamalla. Yleensä vaatii aika paljon viilaamista että toimisi kohtuullisesti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: mootorin vaihto ahu konesen
Diesel huoltajalta tuli tietoa tdi sähköisen tilalle käy Fiat1.9td dukaton jakaja pumppu joka on bosch valmistama mutta on katsotava minkä suuntainen on vw pyörimis suunta ja sama myös fiat dukaton pumppu
Re: mootorin vaihto ahu konesen
Ompa ollu pöljä diesel huoltaja jos ei tienny että ducatoissa on vain R pumppuja ja kyseessä vieläpä kammiolone. Menee vähän Essonbaari hommiksi jos täällä tuommoisia mutuja jaellaan.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Niin, kyllä se fiatinkin pumppu kannattaa suoraruiskukoneesta ottaa niin ei tarvii alkaa osia vaihtelemaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Tämä tieto ei auta ketään.jabetus61 kirjoitti:Diesel huoltajalta tuli tietoa tdi sähköisen tilalle käy Fiat1.9td dukaton jakaja pumppu joka on bosch valmistama mutta on katsotava minkä suuntainen on vw pyörimis suunta ja sama myös fiat dukaton pumppu
Toivon aktiivimpaa moderointia koska nämä ketjut tulevat raskaiksi lukea jos keskustelua käydään tällä tasolla. Huono ja väärä tieto vaikeuttavat harrastamista.
TD pumpun paineet ovat huomattavasti alhaisemmat, eikä suihkutuksen ajoitus ole yhtä tarkka. TD pumpun käyttäminen TDI moottorissa ei siksi ole hyvä vaihtoehto.
Lisäksi jos ehdotat pumppua niin kerro automerkin ja mallin lisäksi mikä on pumpun valmistaja, mistä vuosimalleista sitä kannattaa etsiä ja mielellään sarjanumerot ja muut tunnistetiedot että sitä on helppo.
Löytyyko jostain jotain hyvää listaa mTDI pumpuista jos halutaan tehdä 1.9 tdi swappia?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
TT|:ltä aikanaan saamani lista Fiateissa olleista mTDI pumpuista löytyy tuolta:
TDI-swap tietopankki
Samaa mieltä Hegen kanssa, vain varmaa tietoa näihin asiakeskusteluihin. Huumorille löytyy omat paikat yleisestä keskustelusta.
TDI-swap tietopankki
Samaa mieltä Hegen kanssa, vain varmaa tietoa näihin asiakeskusteluihin. Huumorille löytyy omat paikat yleisestä keskustelusta.
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Mites muuten tuon lantikan pumpun Ykk kohdan tietää. Jostain luin että kiilaura ykköspytyn putkea kohti pumpussa. Vai miten tuo kannattaa tehä? Meinaan jos se pitäis olla noin niin alkuperäinen hihnapyörän keskiö mikä on ollut pumpussa ei ole jälkien mukaan ollut sinnepäinkään?
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Noin se pitäisi olla. Toki jos joku kyläseppä koonnut pumpun, on mahdollista että akseli on 180° väärin..
< 15kWh/100km
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu
Lantikassa pumppu on muistaakseni moottorin toisella puolella, vaikuttaa ilmeisesti siihen 1. sylinterin paikkaan alkuperäisen keskiön ajoitusmerkeillä.
Itse olen ottanut keskiön irti, merkannut kiilan paikan keskiöön, sitten keskiö takaisin paikalleen ja kääntänyt kiilan oikeaan kohtaan. Kaksi mTDI moottoria on hörähtänyt silleen käyntiin.
Itse olen ottanut keskiön irti, merkannut kiilan paikan keskiöön, sitten keskiö takaisin paikalleen ja kääntänyt kiilan oikeaan kohtaan. Kaksi mTDI moottoria on hörähtänyt silleen käyntiin.
Turbo 1.9tdi AHU moottoriin
Nyt pitäis valkata turbo toho ahuun. Lantikan pumppu on paikallaan ja 0.260 kärjillä tulossa suuttimet. Joku ei vnt ahdin mielessä niin mikähän mahtaisi tuommoinen olla. Ebayssa näyttää noita kiinan turboja olevan 300-400e gt2056v mutta taitavat olla vnt. Mikähän "kiintee" olis vastaava helposti saatava ja sinne 200hv asti riittävä ?
Ellei joku osaa sit neuvoo miten tehään alipaine ohjaus vntlle niin käyhän sit semmonenki
Ellei joku osaa sit neuvoo miten tehään alipaine ohjaus vntlle niin käyhän sit semmonenki
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
^Huhujen mukaan GT2056s pitäisi riittää suunnilleen tuonne asti, herää vaan vakiona aika huonosti alhaalta. Tuostaki on toki monta eri versiota vähän eri siivillä ja pakopesillä. Sopii myös pienellä viilauksella tölkkiin AAZ/pitkittäisAHU pakosarjalla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Jos laitan gt2056s turbon adapterilla jx pakosarjaan niin tuleeko ongelmia öljynpaluun kanssa? Taitaa aivan sama ongelma tulla myös ahunpakosarjalla adapterin kanssa ja sen lisäksi uusi moottorin kannake tehtävä.
Tossa tuli mieleen että olisko ideaa heittää jx pakosarja ylösalaisin paikalleen jolloin turbo tulis ylemmäs ja moottorinkannakkeeseen ei ota kiinni. Myös pakopuoli olisi turbossa suoraan taaksepäin valmiiksi. https://imgur.com/a/r2p0J tähän malliin.
Tossa tuli mieleen että olisko ideaa heittää jx pakosarja ylösalaisin paikalleen jolloin turbo tulis ylemmäs ja moottorinkannakkeeseen ei ota kiinni. Myös pakopuoli olisi turbossa suoraan taaksepäin valmiiksi. https://imgur.com/a/r2p0J tähän malliin.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Ihan kaikkea ei tarvitse koittaa ja keksiä uudelleen, http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =12&t=2390
Ainakin Perkinsin versiossa tuosta GT20xxS, on sopivasti pullistuma tuossa laipassa, joten sopii suoraan tuohon mainitsemaani AAZ/pitkittäis AHU pakosarjaan, vähän kahta reikää isommaksi ja kolmion kärkipulttia varten poraa turbon laippaan reiän ja kierteet siihen. JX sarjalla tulee liian alas, ja toisin päin on aika mahdoton saada sopimaan imusarjan kanssa, ja muistelen että jotain muutakin ongelmaa oli kun joskus mallailin.
Ainakin Perkinsin versiossa tuosta GT20xxS, on sopivasti pullistuma tuossa laipassa, joten sopii suoraan tuohon mainitsemaani AAZ/pitkittäis AHU pakosarjaan, vähän kahta reikää isommaksi ja kolmion kärkipulttia varten poraa turbon laippaan reiän ja kierteet siihen. JX sarjalla tulee liian alas, ja toisin päin on aika mahdoton saada sopimaan imusarjan kanssa, ja muistelen että jotain muutakin ongelmaa oli kun joskus mallailin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
https://youtu.be/-PXGPBWsX2o
Näinkö moottorin madalluksen ootte hoitanu, vai millä ratkotte sen ongelman että pumppu tulee moottori tilan kannesta läpi? Meinaan sen kannen puhkominen ei vaikuta kovin asialliselta korjaukselta
Näinkö moottorin madalluksen ootte hoitanu, vai millä ratkotte sen ongelman että pumppu tulee moottori tilan kannesta läpi? Meinaan sen kannen puhkominen ei vaikuta kovin asialliselta korjaukselta
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Tuo riippu koneesta pumpusta autosta. Esim lava vehkeissā tilaa on vāli tilassa. Joitain ei häiritse pahkakone tilan kannessa toisilla eri pumppu joten ei mene läpi. Itsellä viimeks tuli tehtyä ALH kui neeseen omat sarvet koneen kylkeen ja vieläpä modattua sitä vasenta kiinitys pistettä kun halus vakio VNT turbon kohdalleen. Mutta jos ei ole tarvetta muutaa jalkoja ja haluaa korkean pumpun niin tuo on mielestäni hea vä ratkasu. Pahkaa en itse ainakaan suostuisi laittamaan vaikka niitäkn on nähty.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Ootko ihan kännissä vai mitä selität ok sain mä jotain tolkkuu. Pitää alkaa tutkailee miten onnistuu tuo video mukainen madaltaminen, kun ei omassa ihan identtiset osat oo
Ja joo unohtunut kysyä, pitääkö olla kiila syöttöpumpun hihnapyörän ja akselin välissä? Tuossa lr pumpun akselissa on paikka kyllä mutta tuossa säädettävässä jonkun volkkarin hihnapyöräs ei oo lovea sille, näkyy vain joku tummempi jälki? Lähinnä siis voiko asentaa ilman kiilaa vai sutiiko pyörä akselilla?
Ja joo unohtunut kysyä, pitääkö olla kiila syöttöpumpun hihnapyörän ja akselin välissä? Tuossa lr pumpun akselissa on paikka kyllä mutta tuossa säädettävässä jonkun volkkarin hihnapyöräs ei oo lovea sille, näkyy vain joku tummempi jälki? Lähinnä siis voiko asentaa ilman kiilaa vai sutiiko pyörä akselilla?
Viimeksi muokannut tölkkki, 04.02.2018 13:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Lentsun westyyn riitti kannen loveaminen tuolta kohti, eli ei ole iso kolon tarve. Siinä AHU ja LR pumppu, suht samaa kokoa kun aaz.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskus
Ei madalletussa takavedossa voi laittaa vaikka lattaraudan palat koneen sivukiinnikkeisiin ja niillä pudottaa konetta vähän alaspäin, niin "tattimallin" pumppu mahtuun konehuoneeseen