TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onhan sulla oikea anturi, eli syncrossa syncro ja takavedossa 2wd? Sinänsä cruisen kannalta ei ole väliä mitä se näyttää, mutta kulutukseen voi joutua säätämään enemmän.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Arska L
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28.08.2016 08:57

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Arska L »

Gowestyn kuvauksessa luki että käy kaikkiin vanagoneihin vm 84-91.

Cruisen kanski tullee siinä ongelma että pitäs ajaa satasta ennenkö kytkeytyy. Eikös minimi ollu 50, vai jopa 60.
Ja kulutislukemat ois tietenki plussaa.

Laitoin gowestylle tiedustelua,katotaan oisko niillä ideoita.
-86 Retkeilytölökki, Ahu TDI swap.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kuulostaa takavedon anturille, Vanagonia ei tainnu syncrona olla. Oikeita antureita löytyy ihan euroopastakin http://vw-t3-bus-shop.de/en/hall-sensor ... -t3-syncro
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Moi! Mulla on tossa pukilla AHU ja 200 lantikan pumppu. Näyttäs siltä että pumpun jalka pitää suurentaa että pumppu mahtuu sinne niin saiskohan ton ihan dremelillä metalli raspilla suurennettua vai mitä työkalua on siihen käytetty? Sitte onko väliä minkä 1.9 vw koneen säädettävän hihnapyörän hommaan vai onko niitäkin erilaisia? Mitä muuta nyt oikee tarviin vielä että pumppu sopii toho ahuun ?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2629
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Minulla on pumpun jalka AAZ-koneesta. Ja muistaakseni SDI-koneesta se säädettävä hihnapyörä vai nokkapyörä vai mikä sen virallinen nimi onkaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuten Hanttapuli tuossa kertoikin ja asia ilmenee kyllä TDI SWAP "tietopankkiketjuistakin".
AAZ pumpun jalassa olisi sopivan kokoinen reikä. Reiän suurentamistavalla ei ole suurta merkitystä, kunhan tekee oikean kokoisen. Myös siihen jakopään suojapeltiin pitää reikä suurentaa.
AAZ jalassa ei tientenkään ole paikkaa sille pikku rullalle, mutta hyvin noi tuntuu ilmankin toimivan.

Hihnapyöräksi sopii seuraavan sukulpolven, eli apuakselittoman jakajapumpullisen SDI tai TDI hihnapyörä. Varaosanrokin löytyy täältä foorumilta varaosanroketjusta ja varmaan lukitusta TDI SWAP ketjustakin. Kannattaa lukea tämä ja tietopankki ketjut ainakin, samoin niitä projektiketjuja, joissa on maininta mTDI koneesta.
Lähestulkoon kaikki eteen tulevat ongelmat on jo ratkaistu, vielä kun jollakin olisi aikaa tehdä sellainen kuvallinen kooste, jonka mukaan koko homman voi tehdä alusta loppuun ensikertalainenkin.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Jees kiitän vinkistä. Voin sanoa että on tullu luettua lähes jokainen foorumi läpi missä keskustellaan aihetta vw m-tdi mutta siinäpä se syy onkin kun mitään ei sisäistä älyttömän lukemisen takia :D

Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/521025/Val ... --3-lahdot mielipiteitä Tästä? Taitaa olla samaa Kiinan höttöä mitä myydään ulkomailla puoleenhintaan :D tommonen vasempaan takanurkkaan sinne koloseen niin tulee nätti ja ei vie tilaa. Ilmanputsarin siirtää toiselle puolelle kotelon sisään ja akku muualle. Aaz imusarjan kanssa näyttää tulevan letkun lähtökin taakse päin niin ahtoputkeen ei itsessään tarvii tehä älyttömiä mutkia. Tästä aiheesta kysyisin että onko noilla imusarjoilla eri moottoreista merkittävää tehoeroa?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2629
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

tölkkki kirjoitti:Reijän suurentaminen kiinnostaa enemmän kun aaz pumpunjalka kun ei näytä purkuautojen myyjät haluavan myydä pelkkää jalkaa. Pitää lähteä kokeilemaan vingulla reijän suurentamista jos vaikka purisi tarpeeksi.

Säädetäviä hihnapyöriä sitten onneks löytää vaikka millämitalla jos kerran kaikki pyörät sopii keskenään.
Samaan hommaan törmännyt useinkin, että romuroopet voi olla välillä melkoisia persoonia ja kympin-kahden osan takia ei paljon vaivaa aleta näkemään. Omalla kohdalla kävi tuuri ja sain sen jalan melko sopivasti. Kannattaa muuten vaatia hihnapyörän mukana kaikki sen hilppeet. Siis se iso pultti, pienemmät pultit ja se itse keskiö. Ilman niitä sillä pyörällä ei tee mitään.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Niin siis niissä aaz/abl, joissa on isolla reiällä oleva pumpunjalka, on myös säädettävä hihnapyörä ja se taas ei sovi tuohon LR pumppuun. Tärkeää tosiaan saada sen SDI/TDI hihnapyörän mukana se keskiö jolla se tulee pumppuun kiinni, pultteja löydät kyllä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Jees. Pumpun jalan reijän suurensin motonetistä ostetulla bahcon 68mm reikäsahalla :D
Liitteet
IMG_20170721_202020_1.jpg
IMG_20170721_202020_1.jpg (1.99 MiB) Katsottu 14552 kertaa
IMG_20170721_200628.jpg
IMG_20170721_200628.jpg (1.98 MiB) Katsottu 14552 kertaa
IMG_20170721_202011.jpg
IMG_20170721_202011.jpg (1.91 MiB) Katsottu 14552 kertaa
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

FFP.FI on hyvä paikka kysellä VW osia, mutta hyvä jos sait reiän suurennettua.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Hmm.. tuo pumppu tulee aika paljon ulos tuolta reijästä niin että Jakohihnan linja ei Oo suorassa. Ainaki se näyttää siltä aika pahastikkin tolla lr pumpun omalla hihnapyörän "keskiosalla". Kellään mitään vinkkejä tähän?
Liitteet
IMG-20170722-WA0013.jpeg
IMG-20170722-WA0013.jpeg (972.32 KiB) Katsottu 14453 kertaa
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos vaikka sopiva keskiö ja hihnapyörä tdi koneesta?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Siksi pitää laittaakin VW:n (TDI/SDI) hihnapyörä sen omalla keskiöllä.
Viimeksi muokannut AT5nok, 23.07.2017 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: TT| oli nopeampi :D
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: TDI SWAP ja kaikki siihen liittyvä keskustelu

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Aivan. Jotenkin aattelin että se jää myös sillä tdi/sdi hihnapyörällä noin ulos mutta ei näemmä. Pitää semmonen metsästää. Yhestä tein jo kaupat alkuviikosta mutta myyjä rikkoi Keskiosan irrottaessaan niin palautti rahat :D
Sniff89
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

mootorin vaihto ahu konesen

Viesti Kirjoittaja Sniff89 »

hei tiedäks joku mitä ero 1.6td jx pummpun neste päätä on verattuna ahu pumppun ?
Avatar
dmn
Moderaattori
Viestit: 3122
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Viesti Kirjoittaja dmn »

jx 9mm, ahu 10mm. Nestepään hahlo nokkalevylle jx=3.5mm / ahu=4mm (mitat ulkomuistuisa)
< 15kWh/100km
Sniff89
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Viesti Kirjoittaja Sniff89 »

kiitos mutta neste pääsä on sama numerot ?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Viesti Kirjoittaja TT| »

Oliskohan sinulla JX-pumpusta tehty mtdi pumppu jota vertaat?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Sniff89
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 08.12.2016 09:31
Paikkakunta: kiisko

Re: mootorin vaihto ahu konesen

Viesti Kirjoittaja Sniff89 »

sorry avasin jx pumppun ja ahu pumppu ja mittas niitä 9mm oli jx pumppussa ja 11mm oli ahu pumpussa pistin 11 mm neste pää jx pumpun
Vastaa Viestiin