Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Hei,
Ajattelin lisätä AAZ:n (siis 1.9td) kylkeen pari lisämittaria kertomaan totuuksia. Siihen liittyen kysymyksiä.
1) Ahtopainemittari. Oletteko toteuttaneet sen elektronisella anturilla vai mekaanisesti. Luulisi mekaanisesti olevan aika pitkä veto? Jos elektronisesti niin mihin olette kiinnittäneet sen anturin? Ymmärrän että imusarjan ja syöttöpumpun kannen väliin, mutta tarkemmin anturin paikka.
2) Öljynpaine- ja öljynlämpötilamittarit. Mistä otettu ja miten toteutettu?
Kiitos neuvoista taas kerran.
Jani
Ajattelin lisätä AAZ:n (siis 1.9td) kylkeen pari lisämittaria kertomaan totuuksia. Siihen liittyen kysymyksiä.
1) Ahtopainemittari. Oletteko toteuttaneet sen elektronisella anturilla vai mekaanisesti. Luulisi mekaanisesti olevan aika pitkä veto? Jos elektronisesti niin mihin olette kiinnittäneet sen anturin? Ymmärrän että imusarjan ja syöttöpumpun kannen väliin, mutta tarkemmin anturin paikka.
2) Öljynpaine- ja öljynlämpötilamittarit. Mistä otettu ja miten toteutettu?
Kiitos neuvoista taas kerran.
Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Mulla oli ahtopainemittari, ilmaletku tuli takatilan reunaa ja ohjaamon maton alta kojelaudan sisään sieltä mittarille, on siinä varmaan 6 metriä letkua. Kyllä se mittari silti jotain näytti, ei se varmaan paljoa vaikuta, korkeintaan näyttää liian vähän, mutta AAZ+K14 kyllä nosti tarpeen vaatiessa paineet 1,5 bariin silläkin mittarilla.
Öljynpainemittari oli muistaakseni suodattimen jalasta, elektroninen. Edellinen omistaja oli vetänyt peräkärrypiuhan konehuoneesta kojelaudan sisään, samaa reittiä kuin ilmaletkun. Siitä sai hyvin juuri erinäisille mittareille tiedot (kiekkamittari, lämpömittari, volttimittari).
Öljynpainemittari oli muistaakseni suodattimen jalasta, elektroninen. Edellinen omistaja oli vetänyt peräkärrypiuhan konehuoneesta kojelaudan sisään, samaa reittiä kuin ilmaletkun. Siitä sai hyvin juuri erinäisille mittareille tiedot (kiekkamittari, lämpömittari, volttimittari).
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Paine on järjestelmässä sama riipumatta letkun pituudesta, tosin viivettä voi tulla koska pitkän letkun paineen tasaaminen voi kestää.
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Yhdessä vehkeessä tuli vastaan asennus missä oli eteen vedetty n. 6mm tai 8mm sisähalkaisijalla olevalla letkulla painetieto. Kyllähän se hetken kestää täyttää tuo letku reilun millin kokoisestä reiästä
Pneumatiikkaliikkeestä saa edellisesti sopivaa letkua (yleensä sinistä) ja pikaliittimiä. 5mm letku sopi suoraan nippojen päälle pumppuun/imusarjaan, ja sen voi haaroittaa vielä eteen 4mm letkulla.
Ja biltemasta saa ainakin edukkaasti tuon perävaunun johtosarjan aihion, se kannattaa samalla vetää niin saa monta ylimääräistä johtoa kajuutan ja konehuoneen välillä.
Pneumatiikkaliikkeestä saa edellisesti sopivaa letkua (yleensä sinistä) ja pikaliittimiä. 5mm letku sopi suoraan nippojen päälle pumppuun/imusarjaan, ja sen voi haaroittaa vielä eteen 4mm letkulla.
Ja biltemasta saa ainakin edukkaasti tuon perävaunun johtosarjan aihion, se kannattaa samalla vetää niin saa monta ylimääräistä johtoa kajuutan ja konehuoneen välillä.
< 15kWh/100km
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Paine on sama lähtöpäässä, mutta se ahdas letku aiheuttaa painehäviötä, jolloin jos pää olisi auki, ei toisesta päästä puhkuisi ihan niin isolla paineella kuin toiseen meni. Niin voisin kuvitella, ettei viisari värähdä ihan niin korkealle kuin todellinen arvo on.Osku kirjoitti:Paine on järjestelmässä sama riipumatta letkun pituudesta, tosin viivettä voi tulla koska pitkän letkun paineen tasaaminen voi kestää.
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Eikai se toinenpää auki ole vaan joku kalvo sielä on eli kun paine tasaantuu niin näyttää oikein. Siinä paineen tasauksessa vaan menee hetki eli siitä viive.
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Hansun tdi koneen seurana on sekä mekaaninen(pitkä letku ohjaamoon) että sähköinen(lyhyehkö letku ecuun, obd:stä tieto) mittari ja samaa arvoa nuo näyttää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Juujuu, ei se auki ole, mutta vertasin tilanteeseen jossa olisi pää auki. Myönnän, että kun kyseessä on suljettu pätkä, niin en ole ihan varma vaikuttaako se letkun painehäviö mittarin arvoon. Tarkemmin ajateltuna luulen, että olet oikeassa, viisari vaan reagoi hitaammin.Osku kirjoitti:Eikai se toinenpää auki ole vaan joku kalvo sielä on eli kun paine tasaantuu niin näyttää oikein. Siinä paineen tasauksessa vaan menee hetki eli siitä viive.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
niinniin.Täytyyhän kapinetissa olla heti tieto ilman viiveitä kun aaz-takamoottori syöttää räjähtävää vetovoimaa asfalttiin heikoimpia ihan hirvittää
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Tölkkiin pari lisämittaria, AAZ,
Noh, eiköhän kaikki ajais vaan Corollalla jos järki ja välttämättömyys jotenkin tätä ohjailis...
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96