Diesel tölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Diesel tölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Mitäs me tiedetään mahdollisista turbovaihtoehdoista diiselitölkkiin? Mitkä menee bolt-on jx-pakosarjaan, ja mitä vaihtoehtoja on tarjolla jos vaihtaa myös pakosarjan. Mitkä menee paikalleen alkuperäisen koneen kannakkeen kanssa?
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
suoraan JX-sarjaan enemmän ja vähemmän bolt-on vaihtoehdot K14, K24 ja T03. Välilaipoilla, joita voi ostaa suoraan ainakin englannista, JX-sarjaan on asennettu myös 1.9TDI-turbot.
Foorumilla nyt ainakin kolmessa TDI-swapissa esitelty AAZ kolmepulttinen pakosarja, välilaippa ja 1Z/AHU GT15 menee alkuperäisen moottorituen kanssa. Samaan asennukseen voi käyttää myös vanhempaa 4-pulttista pakosarjaa. Maailmalla tuohon kolmepulttiseen on asennettu myös VNT-turboja.
Foorumilla nyt ainakin kolmessa TDI-swapissa esitelty AAZ kolmepulttinen pakosarja, välilaippa ja 1Z/AHU GT15 menee alkuperäisen moottorituen kanssa. Samaan asennukseen voi käyttää myös vanhempaa 4-pulttista pakosarjaa. Maailmalla tuohon kolmepulttiseen on asennettu myös VNT-turboja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Nyt löytyi tallin perältä taas yksi vw turbo ja ihan toimivan tuntuinen kampe ois kyseessä. Nyt sitten arvoitus että mikä turbo tämä siis on ja saapikos tällaisella minkään vertaa voimaa ulos tuosta AAZ koneesta? Tässä lukee että Garrett ja lukemat 465384-5.
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Ilmeisesti mk2 golffin vakio ahdin (GARRET TB0218) eli vastaava kuin kkk k14 on yhtäkuin n.90-110hp riippuen pumpusta ja muista apulaitteista. Eli ei juuri iloa jos sulla on jo toimiva K14
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Tällä on tulossa AHU:n kylkeen AAZ (?) pakosarja kolmiolaipalla, Garret t15 ja tölkin oma imusarja siten että imuputki onkin sarjan päällä eikä kyljessä. Näyttäs mahtuvan tuo koneen kannakekkin paikalleen. Paiskaan kuvan kunhan muistan ottaa.
-- Maastoslicksi NO GO --
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Juu kyllä se aazin turbo ja pakosarja käy
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Kuvat liitteenä. Sovitelaippaa siis ei tarvitse, mutta EGR ja imusarjan joutava rööri on tukittava. Melkein bolt on.
- Liitteet
-
- WP_20141116_18_30_40_Pro.jpg (195.93 KiB) Katsottu 13128 kertaa
-
- WP_20141116_18_31_21_Pro.jpg (170.77 KiB) Katsottu 13128 kertaa
-- Maastoslicksi NO GO --
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Tässä asennuksessa käytetyn pakosarjan numero näkyy kuvassa, näyttää istuvan niin hyvin bolt-onina paikoilleen, että olisi kiva tietää mistä alunperin kotoisin, -löytyykö tietoa?
- Liitteet
-
- pakosarja sarjannumero #2.jpg (440 KiB) Katsottu 13108 kertaa
-
- pakosarja sarjanumero #1.jpg (348 KiB) Katsottu 13108 kertaa
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Ok. Mistähän autosta tämmöinen löytyy? Ilmeisesti hyvin samaa pakosarjaa on kolmen pultin kiinnityksellä kumminkin päin.. ? vai onko ero turbon laipoissa?
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Tuo varaosanro antaa esim tällaisen:
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/0282530335/
Muutkin googlehaut antavat viitteitä pitkittäin asennetusta 1Z/AHU:sta.
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/0282530335/
Muutkin googlehaut antavat viitteitä pitkittäin asennetusta 1Z/AHU:sta.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
OuuuJeee.. Tänks.
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta
Jos tuohon pakosarjaan laittaisi poikittain olleen 1Z/AHU GT15 ahtimen, käsittääkseni pakoaukko tulisi silloin jakopään suuntaan, pesiä pitäisi pyöritellä laakeripukkiin / runkoon nähden.
Jos tuohon pakosarjaan laittaisi poikittain olleen 1Z/AHU GT15 ahtimen, käsittääkseni pakoaukko tulisi silloin jakopään suuntaan, pesiä pitäisi pyöritellä laakeripukkiin / runkoon nähden.
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Sikalan ylisiltä, siltä ainakin näytti kun sieltä alaviistoon katseli..TT| kirjoitti:Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?
Taisi olla kuitenkin Audi A6:sta, ja 80:stä, ja Cabrioletista.. (vuosimalleista 94-00) Tämä pakosarja ja ahdin ovat siis samasta autosta ja samaa pakettia, ilmeisesti siis Audi A6:sta. Pakosarjan nykynro (korvaava) on laakkosen mukaan 028 253 031 L, ja sitä löytyy melko monesta Vaggineesta, Kooklesta ei juurikaan.. Turbossa ilmeisesti kolmiolaippa normaaleista poiketen "toisinpäin", ja turbon nro on siis: 028 145 701 T, Garrett T15.ATsnok kirjoitti:Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta
Viimeksi muokannut vwharrastaja, 17.11.2014 18:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
80=A4 loppupäästä tuota vuosiväliä, olisko n.96 alkaen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Getriebe Gott
- Viestit: 221
- Liittynyt: 22.02.2012 19:25
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Just, eli ilmeisesti löytyy siis myös Audi A4:sta.. Kiitti, TT, ja ATsnok.
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Ebaystä löytyi tällaista tietoa tuosta turbosta
Audi 80 8C, B4 1.9 TDI 1991/09-1994/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi 80 Avant 8C, B4 1.9 TDI 1992/07-1996/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 Avant 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi Cabriolet 8G7, B4 1.9 TDI 1995/06-2000/08 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi 80 8C, B4 1.9 TDI 1991/09-1994/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi 80 Avant 8C, B4 1.9 TDI 1992/07-1996/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 Avant 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi Cabriolet 8G7, B4 1.9 TDI 1995/06-2000/08 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Tuolla pakosarjalla ja "seat ahu"GT15:lla selviäisi melko lyhyellä pakoputkella, kun laittaisi putken vaan vasemmasta takakulmasta ulos, ehkä joku kannakerauta sen kulman putken kannakkeisiin.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Tämä ilmeisesti olisi samanlainen kuin mikkovee projektissa tai ainakin laippa samoin päin: ebay / 028145702 A4 / Passat 1Z & AHU 1995-2000 273,36 € + 19€ pk
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7743
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot
Lähes bolt on ratkaisu JX pakosarjalla. Orggis imuputkia pitää modifioida, jotta mahtuu moottorinkannakkeetta modaamatta.
Audi 80 B4 1,9 TDI (1991-1994) 90 Ps
Audi 80 B4 1,9 TDI (1991-1994) 90 Ps