Diesel tölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Diesel tölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Mitäs me tiedetään mahdollisista turbovaihtoehdoista diiselitölkkiin? Mitkä menee bolt-on jx-pakosarjaan, ja mitä vaihtoehtoja on tarjolla jos vaihtaa myös pakosarjan. Mitkä menee paikalleen alkuperäisen koneen kannakkeen kanssa?
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja TT| »

suoraan JX-sarjaan enemmän ja vähemmän bolt-on vaihtoehdot K14, K24 ja T03. Välilaipoilla, joita voi ostaa suoraan ainakin englannista, JX-sarjaan on asennettu myös 1.9TDI-turbot.
Foorumilla nyt ainakin kolmessa TDI-swapissa esitelty AAZ kolmepulttinen pakosarja, välilaippa ja 1Z/AHU GT15 menee alkuperäisen moottorituen kanssa. Samaan asennukseen voi käyttää myös vanhempaa 4-pulttista pakosarjaa. Maailmalla tuohon kolmepulttiseen on asennettu myös VNT-turboja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja ardem »

Nyt löytyi tallin perältä taas yksi vw turbo ja ihan toimivan tuntuinen kampe ois kyseessä. Nyt sitten arvoitus että mikä turbo tämä siis on ja saapikos tällaisella minkään vertaa voimaa ulos tuosta AAZ koneesta? Tässä lukee että Garrett ja lukemat 465384-5.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3026
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ilmeisesti mk2 golffin vakio ahdin (GARRET TB0218) eli vastaava kuin kkk k14 on yhtäkuin n.90-110hp riippuen pumpusta ja muista apulaitteista. Eli ei juuri iloa jos sulla on jo toimiva K14
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Tällä on tulossa AHU:n kylkeen AAZ (?) pakosarja kolmiolaipalla, Garret t15 ja tölkin oma imusarja siten että imuputki onkin sarjan päällä eikä kyljessä. Näyttäs mahtuvan tuo koneen kannakekkin paikalleen. Paiskaan kuvan kunhan muistan ottaa.
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juu kyllä se aazin turbo ja pakosarja käy
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Kuvat liitteenä. Sovitelaippaa siis ei tarvitse, mutta EGR ja imusarjan joutava rööri on tukittava. Melkein bolt on.
Liitteet
WP_20141116_18_30_40_Pro.jpg
WP_20141116_18_30_40_Pro.jpg (195.93 KiB) Katsottu 13128 kertaa
WP_20141116_18_31_21_Pro.jpg
WP_20141116_18_31_21_Pro.jpg (170.77 KiB) Katsottu 13128 kertaa
-- Maastoslicksi NO GO --
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Tässä asennuksessa käytetyn pakosarjan numero näkyy kuvassa, näyttää istuvan niin hyvin bolt-onina paikoilleen, että olisi kiva tietää mistä alunperin kotoisin, -löytyykö tietoa?
Liitteet
pakosarja sarjannumero #2.jpg
pakosarja sarjannumero #2.jpg (440 KiB) Katsottu 13108 kertaa
pakosarja sarjanumero #1.jpg
pakosarja sarjanumero #1.jpg (348 KiB) Katsottu 13108 kertaa
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Ok. Mistähän autosta tämmöinen löytyy? Ilmeisesti hyvin samaa pakosarjaa on kolmen pultin kiinnityksellä kumminkin päin.. ? vai onko ero turbon laipoissa?
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuo varaosanro antaa esim tällaisen:

http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/0282530335/

Muutkin googlehaut antavat viitteitä pitkittäin asennetusta 1Z/AHU:sta.
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

OuuuJeee.. Tänks.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta

Jos tuohon pakosarjaan laittaisi poikittain olleen 1Z/AHU GT15 ahtimen, käsittääkseni pakoaukko tulisi silloin jakopään suuntaan, pesiä pitäisi pyöritellä laakeripukkiin / runkoon nähden.
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

TT| kirjoitti:Mistä miljoonalaatikosta tuo sarja ja turbo löytyi?
Sikalan ylisiltä, siltä ainakin näytti kun sieltä alaviistoon katseli..
ATsnok kirjoitti:Pakosarjan varaosanro on 028253033S, ahdin 028145701T on VWharrastajan selvitysten mukaan Audi A4:sta
Taisi olla kuitenkin Audi A6:sta, ja 80:stä, ja Cabrioletista.. (vuosimalleista 94-00) Tämä pakosarja ja ahdin ovat siis samasta autosta ja samaa pakettia, ilmeisesti siis Audi A6:sta. Pakosarjan nykynro (korvaava) on laakkosen mukaan 028 253 031 L, ja sitä löytyy melko monesta Vaggineesta, Kooklesta ei juurikaan.. Turbossa ilmeisesti kolmiolaippa normaaleista poiketen "toisinpäin", ja turbon nro on siis: 028 145 701 T, Garrett T15.
Viimeksi muokannut vwharrastaja, 17.11.2014 18:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja TT| »

80=A4 loppupäästä tuota vuosiväliä, olisko n.96 alkaen
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vwharrastaja
Getriebe Gott
Viestit: 221
Liittynyt: 22.02.2012 19:25

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja vwharrastaja »

Just, eli ilmeisesti löytyy siis myös Audi A4:sta.. Kiitti, TT, ja ATsnok.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6645
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ebaystä löytyi tällaista tietoa tuosta turbosta
Audi 80 8C, B4 1.9 TDI 1991/09-1994/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi 80 Avant 8C, B4 1.9 TDI 1992/07-1996/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi A6 Avant 4A, C4 1.9 TDI 1994/06-1997/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Audi Cabriolet 8G7, B4 1.9 TDI 1995/06-2000/08 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tuolla pakosarjalla ja "seat ahu"GT15:lla selviäisi melko lyhyellä pakoputkella, kun laittaisi putken vaan vasemmasta takakulmasta ulos, ehkä joku kannakerauta sen kulman putken kannakkeisiin.
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tämä ilmeisesti olisi samanlainen kuin mikkovee projektissa tai ainakin laippa samoin päin: ebay / 028145702 A4 / Passat 1Z & AHU 1995-2000 273,36 € + 19€ pk

Kuva
Avatar
AT5nok
Ylläpitäjä
Viestit: 7743
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Diiselitölkin turbot ja vaihtoehtoturbot

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Lähes bolt on ratkaisu JX pakosarjalla. Orggis imuputkia pitää modifioida, jotta mahtuu moottorinkannakkeetta modaamatta.

Audi 80 B4 1,9 TDI (1991-1994) 90 Ps

Kuva
Vastaa Viestiin