TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
Re: Tdi swappia
No nyt sain toimimaan, oli yksi mustakeltanen piuha laitettu ohi tuon 109 releen, niin jäi tavallaan pito päälle. Vois melkein lotata ku oli ensimmäinen piuha oikea minkä pistin niistä poikki
Nyt olis vielä ongelma kun vag-comi kadottaa yhteyden kun pistää auton käyntiin... Pitäs ajoitus tarkistaa/säätää
Ja pakoputkestaki näyttäns tulevan öljynnäköistä, olikohan tuo turboki finaalissa, taikka öljyn paluuputkessa jotaki tukosta
Nyt olis vielä ongelma kun vag-comi kadottaa yhteyden kun pistää auton käyntiin... Pitäs ajoitus tarkistaa/säätää
Ja pakoputkestaki näyttäns tulevan öljynnäköistä, olikohan tuo turboki finaalissa, taikka öljyn paluuputkessa jotaki tukosta
Re: Tdi swappia
Koitappa auttaako asiaa, jos yhteyden yrittää muodostaa vasta kun auto jo käy?
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Tdi swappia
No nyt on vaihettu turbo ku sattu semmonen olemaan tuolla hyllyssä, mutta öljyä tulee vieläki pakoputkesta aika reippaasti ettei tuo normaalia ole...?
Alunperin piti jo laittaa tuo kkk k03 mutta jäi laittamatta ku olis pitäny vähän askarrella kiinnitystä, pakopesän kolmio laippa oli siinä toisinpäin. Tuossa garretissa mikä oli aiemmin oli selvästi enemmän välystä.
Paluuputki menee suoraan öljypohjaan, pitää alkaa vissiin vaihtaan isompi putki siihen... Jossaki nähny kuvia että olis tuo öljynpaluu lohkossa ja toimis niinkin.
Onko vinkkejä mikä muu vois olla pielessä? Venttilivarrenkumit on uudet, sylinterit hoonattu ja uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit uudet.
Alunperin kun testasin moottoria luovuttaja passatissa niin en huomannut että olis tehnyt samaa, tehin siis moottori rempat silloin kun se oli vielä passatissa kiinni.
Miten tuo N75 releen toiminta, siihen tulee jännite liittimeen ku panee virrat päälle onko oikein, tiiän että maadoitaa ecun kautta? Silti siitä ei kuulu mitään naksuntaa vaikka käyttää liitintä paikoillaan ja poissa. Vagcomilla yritin testata sen toimintaa mutta liittimen nastoissa oli kokoajan 12v niin eipä siitä mitään selvenny...
Alunperin piti jo laittaa tuo kkk k03 mutta jäi laittamatta ku olis pitäny vähän askarrella kiinnitystä, pakopesän kolmio laippa oli siinä toisinpäin. Tuossa garretissa mikä oli aiemmin oli selvästi enemmän välystä.
Paluuputki menee suoraan öljypohjaan, pitää alkaa vissiin vaihtaan isompi putki siihen... Jossaki nähny kuvia että olis tuo öljynpaluu lohkossa ja toimis niinkin.
Onko vinkkejä mikä muu vois olla pielessä? Venttilivarrenkumit on uudet, sylinterit hoonattu ja uudet männänrenkaat, kiertokangen laakerit uudet.
Alunperin kun testasin moottoria luovuttaja passatissa niin en huomannut että olis tehnyt samaa, tehin siis moottori rempat silloin kun se oli vielä passatissa kiinni.
Miten tuo N75 releen toiminta, siihen tulee jännite liittimeen ku panee virrat päälle onko oikein, tiiän että maadoitaa ecun kautta? Silti siitä ei kuulu mitään naksuntaa vaikka käyttää liitintä paikoillaan ja poissa. Vagcomilla yritin testata sen toimintaa mutta liittimen nastoissa oli kokoajan 12v niin eipä siitä mitään selvenny...
Re: Tdi swappia
Mitenkäs olet sen turbon sinne leiponut paikalleen? Kuulostaa siltä ettei öljynpaluu toimi syystä tai kolmannesta, jos turbo pitäisi olla toimiva. Itse testannut omassa nyt kahta vajaan 400tkm ajettua GT15 turboa ja kummassakin tuntu pieni välys, mutta öljyä ei putkesta tullut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
joo nyt pelaa, oli paluu putki käyny taitoksissa niin oli jääny linttaan se. Kumma etten huomannu aikasemmin ja vielä hyvin nuohosin nuo putket ennenku laitoin paikalle varmaan sattu asennuksessa jotakin.... noh tulipahan laitettua uuenpi turbo paikalle...
Vag-comillaki sai yhteyden kun laittoi kaikki sähkölaitteet päälle valot ja puhaltimet, just sen verran pysyy yhteys päällä että sai tdi timingin hetkeksi päälle. Aavistuksen on myöhäsellä, pitää alkaa säätään...
Vag-comillaki sai yhteyden kun laittoi kaikki sähkölaitteet päälle valot ja puhaltimet, just sen verran pysyy yhteys päällä että sai tdi timingin hetkeksi päälle. Aavistuksen on myöhäsellä, pitää alkaa säätään...
Re: Tdi swappia
Nyt tyhmä kysymys, kumpaan päähän pumppua tulee tankilta syöttö ja kumpaan paluu?
Epäilys että voisko olla väärin kun ilmaa menee paljon kirkkaissa putkissa ja taitaa valua takasin tankkiin tuo aine kun sammuttaa.
Epäilys että voisko olla väärin kun ilmaa menee paljon kirkkaissa putkissa ja taitaa valua takasin tankkiin tuo aine kun sammuttaa.
- Liitteet
-
- huono kuva, mutta tankilta tulee oikeasta ylänurkasta suodattimelle.
- WP_20140823_005.jpg (189.81 KiB) Katsottu 6162 kertaa
Re: Tdi swappia
Imu hihnapyörän lähelle ja paluu kannestaa. Ilmakupliin voi myös syynä olla pumpun käyttöakselin stefa tai ennakon säätömännän ylempi (koneen päältä katsottuna) o-rengas, joskus voivat vetää ilmaa vaikka ulospäin eivät vuodakaan. Ja jos on kova imu takas päin niin suodatin saattaa olla tukkonen tai tankilta lähtevät letkut muuten huonot/tukossa, kumpaakin on tavattu
< 15kWh/100km
Re: Tdi swappia
Joo oli ne väärinpäin ne letkut, parani huomattavasti
Tuli laitettua se keltamusta piuhakin oikeaan paikkaan joka aiemmin meni ohi 109 releen samaan nippuun mihin meni paljon keltamustia piuhoja, se oli n79 venttiilille vai lämmitin tarkoitettu, huohotin järjestelmään jotenkin liittyy.
Luovuin myös ajatuksesta käyttää passatin mittaristoa, ei sitä siihen oikein mitenkään saa siististi, eikä ole niin paljoa kummosempi että kannattaa alkaa sitä siihen sovittelemaan, liitin tölkin oman mittarin piuhat takaisin.
Tuli laitettua se keltamusta piuhakin oikeaan paikkaan joka aiemmin meni ohi 109 releen samaan nippuun mihin meni paljon keltamustia piuhoja, se oli n79 venttiilille vai lämmitin tarkoitettu, huohotin järjestelmään jotenkin liittyy.
Luovuin myös ajatuksesta käyttää passatin mittaristoa, ei sitä siihen oikein mitenkään saa siististi, eikä ole niin paljoa kummosempi että kannattaa alkaa sitä siihen sovittelemaan, liitin tölkin oman mittarin piuhat takaisin.
Re: Tdi swappia
Niin siinä on lämmitysvastus alunperin huohottimen liitoksessa imuputkeen, jätin omistani sen suosiolla pois. Kuten koko sen lämmitysosuuden piuhatkin raksin johtosarjasta pois sotkemasta. On niitä tdi-mittaristoja ihan siististi laitettu tölkin kehykseen, vaatii vaan suurin osa myöskin toimivan nopeusanturitiedon. Hyvänä puolenahan siinä olisi suoraan toimiva kiekkamittari ja varoitusvalot.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Joo tulipa haettua vikalistaki konttorilta... Ei kelvannu motonetin varaosa luettelot, eikä wikipediat, pitää merkkiliikkeestä käyä joku todistus mitä osia vaatii tai siis todistus että mitään ei tarvi vaihtaa. Alku kesästä kävin samojen lappujen kans kyselemässä ja ei pitäny olla mitään ongelmaa, nyt oli eri katsastusmies.
Syynäs kyllä auton niin perin pohjin ja kaikki viat mitkä on aina ennen menny huomautuksitta niin nyt kirjas ylös, auto on seisonu 4vuotta ja kilometrejä tullu ehkä 2000km edellisen katastuksen jälkeen... Oikeat viat oli että jarrut puolsi ja pohjasta löyty pienenpieni reikä jonka se sai rengasraualla isoksi.
Puntarillaki käytti kun ei otteessa ollut kuin yhden akselin massa. Tiiänpähän että millä konttorilla en enää toiste käy kun tuon saa läpi...
Syynäs kyllä auton niin perin pohjin ja kaikki viat mitkä on aina ennen menny huomautuksitta niin nyt kirjas ylös, auto on seisonu 4vuotta ja kilometrejä tullu ehkä 2000km edellisen katastuksen jälkeen... Oikeat viat oli että jarrut puolsi ja pohjasta löyty pienenpieni reikä jonka se sai rengasraualla isoksi.
Puntarillaki käytti kun ei otteessa ollut kuin yhden akselin massa. Tiiänpähän että millä konttorilla en enää toiste käy kun tuon saa läpi...
Re: Tdi swappia
Nyt heinäkuun alusta muuttu tuo katsastus sillein, että ei enään tarvi mennä samaan paikkaan vikojen korjauksen jälkeen.
Eli toisella konttorilla voi teettää lopputarkastuksen.
Eli toisella konttorilla voi teettää lopputarkastuksen.
Re: Tdi swappia
olis kans edessä tuo koneen päivitys 1.6td stä 1.9td.. ni olisko jollain olemassa vastaavuustodistusta et jarrut yms on samat
Re: Tdi swappia
1.9td on niin mopo ettei pitäisi tarvita mitään todisteluja, pysyy 20% sisällä tehot.juuhler kirjoitti:olis kans edessä tuo koneen päivitys 1.6td stä 1.9td.. ni olisko jollain olemassa vastaavuustodistusta et jarrut yms on samat
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
mr viriwoosh tuli sotkemaan hyvän keskustelun 69x1,2 on minusta enemmän kun AAZ vakio 75. Oletin tietysti liikaa että JX on se, josta ollaan lähdetty liikkeelle näin syncromaisesti.jarke kirjoitti:20% sisällä mistä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Syncrolla tietysti ja luovuttajaksi olisi tarjolla Ford galaxy, mutta kun koneen tyyppi ei ole viellä selvillä (raatoa ei oo viel noudettu) mut tehot on välillä 90-130 sarvetonta...
Re: Tdi swappia
1.9TDI on se mitä siitä autosta löytyy, 90 tai 110 kaakkiset versiot helpommin tölkitettäviä. 130hp on sitten jo pumppusuutinkone.juuhler kirjoitti:Syncrolla tietysti ja luovuttajaksi olisi tarjolla Ford galaxy, mutta kun koneen tyyppi ei ole viellä selvillä (raatoa ei oo viel noudettu) mut tehot on välillä 90-130 sarvetonta...
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Jep ! Mut jos joltakulta löytyis se vastaavuus todistus ?
Re: Tdi swappia
Se todistus on oltava yksilöity muutettavalle ajoneuvolle. Aiheesta ei ole olemassa mitään yleismaailmallista todistusta joka käy kaikkiin yksilöihin.
Eli käytännössä VV-auton reissu ja pyydät todistuksen josta selviää että juuri sinun XXX-666 vastaa kaikilta liikenneturvallisuuteen vaikuttavilta osiltaan ja rakenteeltaan mallisarjan tehokkainta 2,1WBX versiota.
Eli käytännössä VV-auton reissu ja pyydät todistuksen josta selviää että juuri sinun XXX-666 vastaa kaikilta liikenneturvallisuuteen vaikuttavilta osiltaan ja rakenteeltaan mallisarjan tehokkainta 2,1WBX versiota.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ