TDI-SWAP(1Z, AHU & AFN) ja KAIKKI siihen liittyvä keskustelu
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tdi swappia
Onko joku tilaamassa? Tarvisin huohotinputkenkin, meni näköjään rikki sekin
Re: Tdi swappia
Niin ja asetelmastahan piti vielä lyyä ne tapit sisään, onnistu vielä startin reiästäki... Onneksi tuli vielä pyöritettyä käsin moottoria ku aloin ajoitusmerkkiä tekemään vauhtipyörään
Re: Tdi swappia
Sorry, sehän se unohtu mainita että ne kaks väkästä pitää eliminoidahoumeri kirjoitti:Niin ja asetelmastahan piti vielä lyyä ne tapit sisään, onnistu vielä startin reiästäki... Onneksi tuli vielä pyöritettyä käsin moottoria ku aloin ajoitusmerkkiä tekemään vauhtipyörään
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Muutoskattastuksesta vielä, mitä lippulappuja tarvii? Riittääkö että annan katsatusmiehelle luovuttaja-auton rekisteriotteen ja sanon että moottori on siitä?
Punnittevatko? Tuli mieleen että ku tuo on jo 6 hengen matkailuauto niin ettei tiputa henkilölukua sen takia... Ja oli tuo 1Z motti ehkä hieman painavampiki ku JX
Saako samaan hintaan vuosikatsastuksen?
Olis vanhan välijäähyn putsausta (on muuten tiukkaa töhnää täynnä ulkoapäin) ja sähkötöitä vaille valmis, tavoitteena olis ens viikolla viiä leimalle
Punnittevatko? Tuli mieleen että ku tuo on jo 6 hengen matkailuauto niin ettei tiputa henkilölukua sen takia... Ja oli tuo 1Z motti ehkä hieman painavampiki ku JX
Saako samaan hintaan vuosikatsastuksen?
Olis vanhan välijäähyn putsausta (on muuten tiukkaa töhnää täynnä ulkoapäin) ja sähkötöitä vaille valmis, tavoitteena olis ens viikolla viiä leimalle
Re: Tdi swappia
Jotain lappua mukaan siitä, mitä tehot oli JX:llä, mitkä tehot uudella koneella (jos ei luovuttajan otteesta selviä), siitä mikä on mallisarjan tehokkain kone, ja siitä, että jarrut on samat kaikissa (tehoissa), niin ei pitäisi niistä jäädä kiinni. Nimimerkillä "ilman papereita yrittämään, tuli uusintakäynti"...houmeri kirjoitti:Muutoskattastuksesta vielä, mitä lippulappuja tarvii? Riittääkö että annan katsatusmiehelle luovuttaja-auton rekisteriotteen ja sanon että moottori on siitä?
Punnittevatko? Tuli mieleen että ku tuo on jo 6 hengen matkailuauto niin ettei tiputa henkilölukua sen takia... Ja oli tuo 1Z motti ehkä hieman painavampiki ku JX
Saako samaan hintaan vuosikatsastuksen?
Olis vanhan välijäähyn putsausta (on muuten tiukkaa töhnää täynnä ulkoapäin) ja sähkötöitä vaille valmis, tavoitteena olis ens viikolla viiä leimalle
Mulla (aazin muutoskatsastus) oli noi paperit tulostettu netistä, jarrujen osalta jostain varaosasivustolta, ja tehojen osalta Passatin ja Transporterin Wiki-sivuilta.
Vuosikatsastus ja muutoskatsastus on eri toiminnot, saa samalla kertaa mutta eri hinnoilla.
Muutoskatsastus lisää toimenpiteen pituutta aika paljon, mulla meni melkein tunti siinä jälkitarkastuksessa, jossa paperit lopulta tehtiin.
Re: Tdi swappia
Muutoskatsastus maksaa erikseen. Tuon luovuttajan otteen lisäksi pitäisi tarvita vaan tieto että jarrut on samat myös tehokkaimmassa versiossa, esimerkiksi listaus motonetin jarruosista pitäisi riittää. Jos se sinun auto ei ihan älyttömän painava ole (<2000kg), niin riittää kantavuus helposti kuudelle. Painoero 1.6 ja 1.9 koneiden välillä ei ole merkittävä, n.20kg luokkaa. Tietysti apulaitteista voi tulla joku kilo lisää.
Tuliko sulla sähköpumpulla TDI?
Tuliko sulla sähköpumpulla TDI?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Juu kiitosta vain tiedoista, 1990kg on omamassa, 1400kg akselimassa. On sähköpumpulla, työkseni tehen sähköhommia niin en piä kovin mahottomana sähköjä kytkeä ja kuvat löyty helposti netistä...
Tunnutti vain paljon painavammalta tuo 1z paketti ku kuormalavalla raahasin käsin tallista autolle 5m matkan
Tunnutti vain paljon painavammalta tuo 1z paketti ku kuormalavalla raahasin käsin tallista autolle 5m matkan
Re: Tdi swappia
Ei muutakuin kaikki hyödyllinen sähköoppi tähän threadiin foorumin hyväksi!
Home is where you park it.
Re: Tdi swappia
Päätin vaihtaa koko sulakepesän luovuttajasta, on tuossa vain hommaa jatkaa nuita piuhoja.
Mulla on Jetta/golf sähkökuvat, aika hyvin on vastannu tölkin sähköjä sulakepesän osalta. Liitin numeroitten mukaan olen laittanu, joissaki värit vähän erit, kuitenki lähes samat värit kuin passatin piuhoissa.
Miten tuo moottoritilassa oleva sähköinen vesipumppu, pyöriikö kokoajan vai joku lämpötila ohjaus? Entä jäähyttäjän puhallin?
Onko ilmanpuhdistajassa oleva anturi tarpeellinen? Orggis ilmanputsari mahtus paremmin...
Varmaan nuo kuvista selviää mutta nopeampi kysyä jos joku tietää, menee kummasti aikaa kun alkaa jotaki epäselvää piuhaa ihmettelemään
Mulla on Jetta/golf sähkökuvat, aika hyvin on vastannu tölkin sähköjä sulakepesän osalta. Liitin numeroitten mukaan olen laittanu, joissaki värit vähän erit, kuitenki lähes samat värit kuin passatin piuhoissa.
Miten tuo moottoritilassa oleva sähköinen vesipumppu, pyöriikö kokoajan vai joku lämpötila ohjaus? Entä jäähyttäjän puhallin?
Onko ilmanpuhdistajassa oleva anturi tarpeellinen? Orggis ilmanputsari mahtus paremmin...
Varmaan nuo kuvista selviää mutta nopeampi kysyä jos joku tietää, menee kummasti aikaa kun alkaa jotaki epäselvää piuhaa ihmettelemään
Re: Tdi swappia
sähköinen vesipumppu on lämpötilaohjattu, toinen kannen vesilähdössä olevista antureista ohjaa sitä ja turbon jäähdytyspuhallinta. TDI:n kanssa voi huolettaa jättää pois käytöstä. Jäähdyttäjän puhaltimelle on kaksi nopeutta ja sen rele on siinä sulaketaulun vasemmalla puolella A-pilarissa.
TDI tarvitsee sen ilmanpuhdistajan jälkeen olevan MAF-anturin toimiakseen oikein, mutta voit lisätä sen tölkin putsarin perään (niin minä ainakin teen)
TDI tarvitsee sen ilmanpuhdistajan jälkeen olevan MAF-anturin toimiakseen oikein, mutta voit lisätä sen tölkin putsarin perään (niin minä ainakin teen)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Ei kellään ole nuita oikeita kuvia transulle? paljon olis ylimääräisijä piuhoja tuossa, takalasin lämmitintä, jarruvaloa eri mallille jos kuvia uskoo ym... Parkkivalot on erilailla saa nähä toimiiko... Pitää vielä soittaa nuo takapäähän menevät johot että on oikein.
Näin jälkeenpäin viisastuneena olis kannattanu tehä etukäteen kytkentäkuvat liittimistä esim tölkin liitin b nasta 1--> luovuttajan litin a nasta 3
Olis ollu nopeampaa kuin pähkäillä johto kerranllaan, mutta meni se näinki
100m piuhaa ja 60 abikoa ei vielä riittäny vähän kesken sähköjen osalta Tinatut liittimet olis varmaan ollu parhaat mutta mie käytin abikoja ja kutisteet päälle, eculle meneviin liima-abikot
Kokemuksen perusteella olen nähny että vaikeissa oloissa nuo kutisteellaki varustetut liittimet kyllä hapettuu poikki... mutta ehkä autokäytössä menee...
Näin jälkeenpäin viisastuneena olis kannattanu tehä etukäteen kytkentäkuvat liittimistä esim tölkin liitin b nasta 1--> luovuttajan litin a nasta 3
Olis ollu nopeampaa kuin pähkäillä johto kerranllaan, mutta meni se näinki
100m piuhaa ja 60 abikoa ei vielä riittäny vähän kesken sähköjen osalta Tinatut liittimet olis varmaan ollu parhaat mutta mie käytin abikoja ja kutisteet päälle, eculle meneviin liima-abikot
Kokemuksen perusteella olen nähny että vaikeissa oloissa nuo kutisteellaki varustetut liittimet kyllä hapettuu poikki... mutta ehkä autokäytössä menee...
Viimeksi muokannut houmeri, 04.07.2014 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tdi swappia
Minkäslaisen layoutin teit? Kiinnostaa lähinnä ECU, kaasupotikka, kytkitkö jarru&kytkinanturit jne? Ja minkälaisen ratkaisun teit konehuoneeseen?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Vähäsen vaiheessa tuo on vielä ku kesäloma loppu niin kiirekki loppu tuon kanssa
Pitää laittaa kuvia ku saa aikaseksi, kaasupotikan laitoin vararenkaan lähettyville ohjausakselin kiinnitysrautoihin siinä oli sopivassa kohtaa valmis reikäkin pultille ja alkuperäistä vaijeria lyhensin.
Mihin tuo obd liittimen pinni 15 (L-line) mennee, tuleeko 7 pinnin kans samaan (K-line) ? Ei oikein löydy mistään kuvista tuota.
Pari linkkiä taas
http://www.brick-yard.co.uk/forum/1z-ec ... 63832.html
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
Pitää laittaa kuvia ku saa aikaseksi, kaasupotikan laitoin vararenkaan lähettyville ohjausakselin kiinnitysrautoihin siinä oli sopivassa kohtaa valmis reikäkin pultille ja alkuperäistä vaijeria lyhensin.
Mihin tuo obd liittimen pinni 15 (L-line) mennee, tuleeko 7 pinnin kans samaan (K-line) ? Ei oikein löydy mistään kuvista tuota.
Pari linkkiä taas
http://www.brick-yard.co.uk/forum/1z-ec ... 63832.html
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml
Re: Tdi swappia
Joo obd tieto tulee samaa k linjaa pitkin mitä ajonesto keskustelee ecun kanssa, jos sulla semmonen on. Itse laitoin kaasupotikan konehuoneeseen niin tuo ajoneston piuha oli ainoa, jonka jatkoin ohjaamoon. Jos joskus pääsee kotiin niin cruisea varten pitää sitten muutama piuha kytkeä ohjaamoon.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Nyt vois ottaa vinkkiä vastaan että mikä vois olla pielessä, startatessa hörähtää ja sammuu käynnistyksenesto sammuttaa.
Vikakoodi 1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
Vikakoodi ei lähe nollaamalla mihinkään.
Alkuperäinen avain mulla on nippusiteellä, lukurinkulassa kiinni, onkohan tuolla merkitystä miten päin se pitää siinä olla tai tietyssä asennossa?
Obd yhteys toimii ok pääsee vag-comilla kiinni.
Tuo vika koodi voi tosin olla jäännöstä siitä kun yritin ohittaa immoa jonkun ohjeen mukaan laittamalla 12v suoraan ecun pinni 61:een ennen kuin irroitin moottorin luovuttajasta autosta, ei kait tuo voinu hajoittaa mitään? En saanu sitä silloin käyntiin tuolla konstilla, en kokeillu enää sen jälkeen immo boksi kytkettynä.
Sitten toinen homma että mittariin jää oljynvalo ja akku valo palamaan vaikka kääntää virrat nollille, sammuu kun ottaa akun kengän irti ja ei syty kun laittaa takaisin ennen kuin avaimesta kääntää. Luovuttaja auton mittari käytössä.
Hehkunreleen kelan maapiuha mulla on irti vielä, meinasin laittaa sen napilla toimimaan. Menee alun perin G1/3 --> ecun pinni 50. Voiskohan tuo sekottaa jotakin? Ilmeisesti tuo toimii niin että ecun pinni 50 kytkee maan silloin kun on hehkutuksen tarvetta, näin ainaki kuvista päättelin...
Voihan tuossa olla vielä semmonenki homma että jossaki on menny ecun omat maat jotka on antureille sun muille ja tavalliset maat sekaisin...
Panin nyt ensi hätään akun lataukseen jos vaikka oliski siitä kiinni, ei jaksanu kovin kauaa startata ees...
Vikakoodi 1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
Vikakoodi ei lähe nollaamalla mihinkään.
Alkuperäinen avain mulla on nippusiteellä, lukurinkulassa kiinni, onkohan tuolla merkitystä miten päin se pitää siinä olla tai tietyssä asennossa?
Obd yhteys toimii ok pääsee vag-comilla kiinni.
Tuo vika koodi voi tosin olla jäännöstä siitä kun yritin ohittaa immoa jonkun ohjeen mukaan laittamalla 12v suoraan ecun pinni 61:een ennen kuin irroitin moottorin luovuttajasta autosta, ei kait tuo voinu hajoittaa mitään? En saanu sitä silloin käyntiin tuolla konstilla, en kokeillu enää sen jälkeen immo boksi kytkettynä.
Sitten toinen homma että mittariin jää oljynvalo ja akku valo palamaan vaikka kääntää virrat nollille, sammuu kun ottaa akun kengän irti ja ei syty kun laittaa takaisin ennen kuin avaimesta kääntää. Luovuttaja auton mittari käytössä.
Hehkunreleen kelan maapiuha mulla on irti vielä, meinasin laittaa sen napilla toimimaan. Menee alun perin G1/3 --> ecun pinni 50. Voiskohan tuo sekottaa jotakin? Ilmeisesti tuo toimii niin että ecun pinni 50 kytkee maan silloin kun on hehkutuksen tarvetta, näin ainaki kuvista päättelin...
Voihan tuossa olla vielä semmonenki homma että jossaki on menny ecun omat maat jotka on antureille sun muille ja tavalliset maat sekaisin...
Panin nyt ensi hätään akun lataukseen jos vaikka oliski siitä kiinni, ei jaksanu kovin kauaa startata ees...
Re: Tdi swappia
Pääsetkö vag-comilla immo-boksiin kiinni? Siihenhän tuo viittaa että ajonesto ei keskustelisi ecun kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Eipä näytä pääsevän immoboksiin...
Re: Tdi swappia
Miten olet sen kytkenyt, ja tuleeko sille virta?houmeri kirjoitti:Eipä näytä pääsevän immoboksiin...
PIN 1 BLACK SWITCHED +12V
PIN 2 GREY / WHITE ECU PIN 61
PIN 3 GREY OBD2 SOCKET (CHANGES TO GREY/ WHITE @ SOCKET END
PIN 4 BROWN GROUND
PIN 5 N/C -
PIN 6 BROWN GROUND
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tdi swappia
Kiitosta vain sehän ratkaisi ongelman, vaihdoin immoboksille menevän johdon mustasta "TV'"- liittimestä vihreään. Mitenköhän nuo oikeasti pitää olla nuo tv liittimet. Siis musta, vihreä, keltainen, sininen liittimet tuossa sulakepesän alapuolella.
Ecun syöttö mulla taitaa olla jatkuvan virran takana kun ei saa autoa sammumaan ennen kuin pumpulta nyppäsee johon irti Akun irroitus ei auta kun virtaa tulee laturilta
Muuten näyttäs käyvän hienosti
Ecun syöttö mulla taitaa olla jatkuvan virran takana kun ei saa autoa sammumaan ennen kuin pumpulta nyppäsee johon irti Akun irroitus ei auta kun virtaa tulee laturilta
Muuten näyttäs käyvän hienosti
Re: Tdi swappia
Lisäilin 109 releen kytkennät myös tuonne http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 238#p31238
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!