WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Muutamia kysymyksiä liittyen WBX kansiin:
*Mitkä ovat ns. "parhaat" kansiaihiot vai onko tällä mitään väliä jos kannet rakennetaan uudelleen kokonaan?
*Mikä on WBX-kansien jako? Onko tämä 83x80 vai joku muu?
*Kuinka isoille sylintereille kannet voi koneistuttaa "turvallisesti"? Ei siis haeta maksimeja.
*Onko joku käyttänyt WBX-kansia esim. autocraftin lohkon kanssa? Eli onnistuuko hitsaamalla ylimääräiset reiät umpeen ja kierrättämällä vettä kannen läpi sähköpumpulla? Kokemuksia?
Jos on tyhmä kysymys niin älkää nyt ihan totaalisesti lytätkö sillä nämä WBX-koneet ovat täysin uusi tuttavuus minulle. Kyselen tätä lähinnä siksi kun Autocraftin 910-kansia ei oikein voi käyttää kadulla ja vaihtoehto saattaisi olla nuo WBX-kannet.
edit:
vai onko "järkevämpi" vaihtoehto vesittää 910-kannet? Ilmeisesti on olemassa ilmajäähdytteisiä WBX-tyyppisiä kansia Limbachilta mutta nämä ovat käsittääkseni harvinaisia kuin kanan hampaat ja myös siten hinnoiteltuja?
*Mitkä ovat ns. "parhaat" kansiaihiot vai onko tällä mitään väliä jos kannet rakennetaan uudelleen kokonaan?
*Mikä on WBX-kansien jako? Onko tämä 83x80 vai joku muu?
*Kuinka isoille sylintereille kannet voi koneistuttaa "turvallisesti"? Ei siis haeta maksimeja.
*Onko joku käyttänyt WBX-kansia esim. autocraftin lohkon kanssa? Eli onnistuuko hitsaamalla ylimääräiset reiät umpeen ja kierrättämällä vettä kannen läpi sähköpumpulla? Kokemuksia?
Jos on tyhmä kysymys niin älkää nyt ihan totaalisesti lytätkö sillä nämä WBX-koneet ovat täysin uusi tuttavuus minulle. Kyselen tätä lähinnä siksi kun Autocraftin 910-kansia ei oikein voi käyttää kadulla ja vaihtoehto saattaisi olla nuo WBX-kannet.
edit:
vai onko "järkevämpi" vaihtoehto vesittää 910-kannet? Ilmeisesti on olemassa ilmajäähdytteisiä WBX-tyyppisiä kansia Limbachilta mutta nämä ovat käsittääkseni harvinaisia kuin kanan hampaat ja myös siten hinnoiteltuja?
Viimeksi muokannut 930, 31.01.2013 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: WBX kansista / virityspotentiaalista
Ei mitään kokemusta mistään, mutta WBX kansien jako on muistaakseni 83x88.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: WBX kansista / virityspotentiaalista
OK - sitten WBX kannet ovat ainakin erittäin lähellä Autocraftin jakoa joka on siis 88.49mm x 83.16mm.
hege kirjoitti:Ei mitään kokemusta mistään, mutta WBX kansien jako on muistaakseni 83x88.
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Mulla on hyllyssä kannet, joihin hitsattiin vesireiät umpeen ja haitta vesilähtöjen välille, jotta neste ei virtaisi suoraan lähdöstä lähtöön. Kiinnostus kuitenkin lopahti ajatukseen lotrata glykolin kanssa, joten kannet eivät ole olleet minulla koskaan käytössä.
Mikkeliläisellä vw kiihdyttelijällä (Jääskeläinen muistaakseni nimi) oli wassen kannet jossain vaiheessa ja virtasivat kuulemma kohtuu hyvin, mutta päivittyivät viri-viri ilmakansiksi myöhäisemmissä versioissa.
Mikkeliläisellä vw kiihdyttelijällä (Jääskeläinen muistaakseni nimi) oli wassen kannet jossain vaiheessa ja virtasivat kuulemma kohtuu hyvin, mutta päivittyivät viri-viri ilmakansiksi myöhäisemmissä versioissa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Onhan tuon glykolin kanssa läträämisessä omat huonot puolensa mutta huonoja puolia on myös muissa vaihtoehdoissa. Kyselin CB:ltä jos sieltä saisi CE-kansia ilman reikiä niin voisi sitten koneistuttaa sopivan jaon. Tosin nuokaan eivät ole mitään ihan edullisia kansia. Käsittääkseni tosiaan WBX:n kannet eivät ole mitenkään ihan huonosti virtaavat ja potentiaaliakin niissä on.
Onko nuo sun kannet ylimääräiset ja myynnissä tietenkin helvetin halvalla?
Onko nuo sun kannet ylimääräiset ja myynnissä tietenkin helvetin halvalla?
ketsa kirjoitti:Mulla on hyllyssä kannet, joihin hitsattiin vesireiät umpeen ja haitta vesilähtöjen välille, jotta neste ei virtaisi suoraan lähdöstä lähtöön. Kiinnostus kuitenkin lopahti ajatukseen lotrata glykolin kanssa, joten kannet eivät ole olleet minulla koskaan käytössä.
Mikkeliläisellä vw kiihdyttelijällä (Jääskeläinen muistaakseni nimi) oli wassen kannet jossain vaiheessa ja virtasivat kuulemma kohtuu hyvin, mutta päivittyivät viri-viri ilmakansiksi myöhäisemmissä versioissa.
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Joskus oon aattellu että mitäpä jos siellä kierrättäis öljyä, sitä varten on lauhduttimet ja kaikki jo autoissa kuitenkin.. Mut taitaa asettaa vähän liian hurjia vaatimuksia öljypumpun tuotolle..
< 15kWh/100km
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Ylimääräiset joo, mutta ei ole tarvetta myydä helvetin halvalla. Ovat remontin jäljiltä (k-linerit & seetityöt) + kevyet kanava & palotila hiplaukset & virtausmittaukset teetetty Street turbolla mennä vuosina.930 kirjoitti:Onko nuo sun kannet ylimääräiset ja myynnissä tietenkin helvetin halvalla?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
No tuo "helvetin halvalla" oli nyt tuollainen sarkastinen heitto. Mutta jos eivät ole kaupan niin ei siinä mitään.
Kyllä näitä kansia jostain kuitenkin löytyy.
Kyllä näitä kansia jostain kuitenkin löytyy.
ketsa kirjoitti:Ylimääräiset joo, mutta ei ole tarvetta myydä helvetin halvalla. Ovat remontin jäljiltä (k-linerit & seetityöt) + kevyet kanava & palotila hiplaukset & virtausmittaukset teetetty Street turbolla mennä vuosina.930 kirjoitti:Onko nuo sun kannet ylimääräiset ja myynnissä tietenkin helvetin halvalla?
Re: WBX kannet autocraftin lohkoon / virityspotentiaalista
Sen verran tämä on edennyt, että vaikuttaisi toteuttamiskelpoiselta idealta kunhan muutamiin jippoihin kiinnittää huomiota. Sambasta tuli ihan hyvin vinkkejä / palautetta ja tarjottiin siellä jopa rikkinäisiä kansia postikuluja vastaan jotta saisin tutkittua tarkemmin Tosin postikulut tappavat hienon eleen...