Lämpömittari tapissa
Lämpömittari tapissa
Tervehdys!
Kokeilen vaihteeksi tämän foorumin kautta kysymystä, jos joku jaksaisi vastata...oma projektini on Oberin sivuilla.
Kyseessä on 1,9 TD AAZ
Propleemi on, että lämpömittari nousee heti startin jälkeen tappiin, eli maihin lyö.
Mutta mistä? Otin kaikki liittimet irti ja vielä vilkkuu punainen valo.
Olisiko johtonipuissa yhteenlyöntiä? Entä virtalukon pohja?
Tutkimukseni mukaan lämpötilaa mittarille kertova anturi on se ruskea auton keulaan osoittava liitin kannesta ulostulevassa muovitörtsässä, josta lähtee Ruskea ja Ruskea/Keltainen piuha?
En ole kyllä niihin juurikaan koskenut mitä nyt hiukan Contactcleanerillä spuulannut.
Stten: P-A- suodattimen ja jäähyn painesäiliön välissä on musta rele? ja sen vieressä joku valkoinen/ajan kellertämä boksi. En ole saanut selvyyttä mihin menee vaalean boksin violetinvärinen piuha. Releboksista menee ainakin punainen+ etuakkuun... ja vihreä piuha runkoon?
Olisiko jollakulla kuvaa kyseisistä osista/ liitoksista?
Muutoin kone starttaa heti ja käy kaikin puolin todella nätisti.
Olisinpa autosähköputkimies...
Kokeilen vaihteeksi tämän foorumin kautta kysymystä, jos joku jaksaisi vastata...oma projektini on Oberin sivuilla.
Kyseessä on 1,9 TD AAZ
Propleemi on, että lämpömittari nousee heti startin jälkeen tappiin, eli maihin lyö.
Mutta mistä? Otin kaikki liittimet irti ja vielä vilkkuu punainen valo.
Olisiko johtonipuissa yhteenlyöntiä? Entä virtalukon pohja?
Tutkimukseni mukaan lämpötilaa mittarille kertova anturi on se ruskea auton keulaan osoittava liitin kannesta ulostulevassa muovitörtsässä, josta lähtee Ruskea ja Ruskea/Keltainen piuha?
En ole kyllä niihin juurikaan koskenut mitä nyt hiukan Contactcleanerillä spuulannut.
Stten: P-A- suodattimen ja jäähyn painesäiliön välissä on musta rele? ja sen vieressä joku valkoinen/ajan kellertämä boksi. En ole saanut selvyyttä mihin menee vaalean boksin violetinvärinen piuha. Releboksista menee ainakin punainen+ etuakkuun... ja vihreä piuha runkoon?
Olisiko jollakulla kuvaa kyseisistä osista/ liitoksista?
Muutoin kone starttaa heti ja käy kaikin puolin todella nätisti.
Olisinpa autosähköputkimies...
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Lämpömittari tapissa
moro.paisuntasäiliössä oleva vedenkorkeuden pistoke jos on väärinpäin jättää tuon valon vilkkumaan,kokeile kääntää 180"ympäri.tuo anturakysymys, pitäis olla kuva josta näkyis käytätkö uudempaa anturaa jossa johtoja useampi.itsellä vanhemman mallin antura niin on yksinkertaisempi,ei voi väärin kytkeä.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Lämpömittari tapissa
Paisuntasäiliössä on ilmatasku (putki) pinnankorkeusanturin ympärillä. Avaa anturia senverran, että nestettä alkaa tulemaan yli. Sulje anturi. JX dieselissä lämpömittarin anturissa (musta) on keltainen/punainen ja rusk. johtohto. Lämpömittarin anturissa sininen/vihreä ja ruskea johto. lisäkiertovesipumpun anturissa (107 ast)ruskea/ punainen ja ruskea. Katkos löytyy yleensä ~15cm:n sisältä anturien liittimestä. Virtalukon pohja vaikka se onkin niin monen vian lähde ei tässä vaikuta.
Re: Lämpömittari tapissa
Mahtavaa! Kiitos pikaisista vastauksista, täytyy kai lähteä vähän ennakkoon palkkatyöstä että pääsee oikeiden asioiden pariin...yleismittari mukana!!!
Jees!
Jees!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Lämpömittari tapissa
Jos täältä et noin vuorokaudessa saa jonkinlaista (99% oikeaa vastausta) niin sitä tuskin löytyy muualtakaan internetin ihmeellisestä maailmastaKunaLoop kirjoitti:Tervehdys!
Kokeilen vaihteeksi tämän foorumin kautta kysymystä, jos joku jaksaisi vastata...oma projektini on Oberin sivuilla.
Laitahan esittely projektistasi tännekkin.
Re: Lämpömittari tapissa
Ongelma ratkaistu...
Sitä voi olla niinkin pöljä, että uskoo laittaneensa anturit oikein, ja mikään ei välähtänyt vaikka turbon tuuletin hurahti ripeästi käyntiin viiden minuutin käytön jälkeen, kunnes... vaihdoin pistokkeiden paikkaa ja vot harashoo!
Pientä säätöä ja värkkäämistä vielä, niin eiköhän El Pasaportero ala näkyä katukuvassakin Helsinskistä länteen päin...
Sitä voi olla niinkin pöljä, että uskoo laittaneensa anturit oikein, ja mikään ei välähtänyt vaikka turbon tuuletin hurahti ripeästi käyntiin viiden minuutin käytön jälkeen, kunnes... vaihdoin pistokkeiden paikkaa ja vot harashoo!
Pientä säätöä ja värkkäämistä vielä, niin eiköhän El Pasaportero ala näkyä katukuvassakin Helsinskistä länteen päin...
Re: Lämpömittari tapissa
200 KM rauhallista ajoa takana...
Alkuperäinen lämpömittari toimii hyvin, oli turbon föönin anturi ja mittarin pistoke väärinpäin... oma moka!
Noh, tässähän sitä oppii...
Asensin extra lämpömittarin, ahtopainemittarin ja kierroslukumittarin, jotta voi vähän seurata tilannetta ahterissa.
Väliaikainen läpivirtausilmanputsari on äänekäs, mutta alkuperäisen modifiointi on työn alla.
Välijäähy on mahottoman hyvä...lämmöt pysyvät todella hyvin asteikolla ja suora putki höröttää sopivalla taajuudella: ohi lipunut moottoripyöräpoliisi kyllä katsoi kulkupeliä mutta jatkoi hyväksyvän nyökkäyksen jälkeen toisaalle.
Uudelleen laakeroitu ja tasapainotettu turbo tuntuu pyörivän hyvin. Kustannus 142€.
Ahtopaineet säädin max 0,9bar ja auto kiihtyy ja kulkee mielestäni erinomaisen riitävästi.
4200 rpm = 100 km/h, yksi pykälä saisi olla lisää.
Ohjaustehostin on ihan eri maailmasta kuin edellinen, kevyt ja äänetön!
Kunnostin vaihdevivustoa uusilla ja korjatuilla osilla ja pykälät toimivat ällistyttävän hyvin.
Ei tarvitse enää pähkäillä onko punaisissa valoissa sisällä pakki vai ykkönen... ja juoheasti vaihtaa.
Koneeseen on myös käyntituntimittari, tulee öljyt vaihdettua tasaisemmin.
Eilen kävin purkamassa yhden REIMON, ja sain saaliiksi puskurin, takavalot, kaikki kahvat ja virtalukon avaimien kera, takaluukun matkailuauto-tyyppisellä kupulasilla, uudenkarhean ohjaamonlattian kumimaton, ja ettei menisi pelkäksi kehuksi, etuovet tuuletusikkunoilla ym. ym.
VIHJE: Jäljelle jäi hyvä korotettu REIMO-katto takaikkunalla ja kattoluukulla, sisällä oli siisti Elektroluxin liesi ym, ja aika siisti puusisusta. Tämä siis Oili Jalosen Romiksella Tampereentien varrella...
Pikkuhiljaa alkaa sisustan teko... tikattua ja brodeerattua keinonahkaa ja väliin 22mm vanulevyä, saa sellaisen mukavan kolmiuloitteisen muodon paneeleihin.
Tuulilasi kaipaa myös vaihtoa kunhan edullinen paikka löytyy, vielä menee katsastuksesta läpi..
Mutta...laitan stooria projektit-sivulle niin sieltä voi sitten seurata motiivin ja inspiraation kehittymistä...
Alkuperäinen lämpömittari toimii hyvin, oli turbon föönin anturi ja mittarin pistoke väärinpäin... oma moka!
Noh, tässähän sitä oppii...
Asensin extra lämpömittarin, ahtopainemittarin ja kierroslukumittarin, jotta voi vähän seurata tilannetta ahterissa.
Väliaikainen läpivirtausilmanputsari on äänekäs, mutta alkuperäisen modifiointi on työn alla.
Välijäähy on mahottoman hyvä...lämmöt pysyvät todella hyvin asteikolla ja suora putki höröttää sopivalla taajuudella: ohi lipunut moottoripyöräpoliisi kyllä katsoi kulkupeliä mutta jatkoi hyväksyvän nyökkäyksen jälkeen toisaalle.
Uudelleen laakeroitu ja tasapainotettu turbo tuntuu pyörivän hyvin. Kustannus 142€.
Ahtopaineet säädin max 0,9bar ja auto kiihtyy ja kulkee mielestäni erinomaisen riitävästi.
4200 rpm = 100 km/h, yksi pykälä saisi olla lisää.
Ohjaustehostin on ihan eri maailmasta kuin edellinen, kevyt ja äänetön!
Kunnostin vaihdevivustoa uusilla ja korjatuilla osilla ja pykälät toimivat ällistyttävän hyvin.
Ei tarvitse enää pähkäillä onko punaisissa valoissa sisällä pakki vai ykkönen... ja juoheasti vaihtaa.
Koneeseen on myös käyntituntimittari, tulee öljyt vaihdettua tasaisemmin.
Eilen kävin purkamassa yhden REIMON, ja sain saaliiksi puskurin, takavalot, kaikki kahvat ja virtalukon avaimien kera, takaluukun matkailuauto-tyyppisellä kupulasilla, uudenkarhean ohjaamonlattian kumimaton, ja ettei menisi pelkäksi kehuksi, etuovet tuuletusikkunoilla ym. ym.
VIHJE: Jäljelle jäi hyvä korotettu REIMO-katto takaikkunalla ja kattoluukulla, sisällä oli siisti Elektroluxin liesi ym, ja aika siisti puusisusta. Tämä siis Oili Jalosen Romiksella Tampereentien varrella...
Pikkuhiljaa alkaa sisustan teko... tikattua ja brodeerattua keinonahkaa ja väliin 22mm vanulevyä, saa sellaisen mukavan kolmiuloitteisen muodon paneeleihin.
Tuulilasi kaipaa myös vaihtoa kunhan edullinen paikka löytyy, vielä menee katsastuksesta läpi..
Mutta...laitan stooria projektit-sivulle niin sieltä voi sitten seurata motiivin ja inspiraation kehittymistä...
Re: Lämpömittari tapissa
Kiitos vinkistä, täytyypä käydä katsomassa...KunaLoop kirjoitti:200 KM rauhallista ajoa takana...
VIHJE: Jäljelle jäi hyvä korotettu REIMO-katto takaikkunalla ja kattoluukulla, sisällä oli siisti Elektroluxin liesi ym, ja aika siisti puusisusta. Tämä siis Oili Jalosen Romiksella Tampereentien varrella...
Pikkuhiljaa alkaa sisustan teko... tikattua ja brodeerattua keinonahkaa ja väliin 22mm vanulevyä, saa sellaisen mukavan kolmiuloitteisen muodon paneeleihin.
Tuulilasi kaipaa myös vaihtoa kunhan edullinen paikka löytyy, vielä menee katsastuksesta läpi..
Mutta...laitan stooria projektit-sivulle niin sieltä voi sitten seurata motiivin ja inspiraation kehittymistä...
< 15kWh/100km
Re: Lämpömittari tapissa
Jeps, kiitoksia kun olit jättänyt tuon apumiehen kääntöistuimen alustan mulle, tälläinen olikin hakusessa
< 15kWh/100km
Re: Lämpömittari tapissa
Hyvä ko kelpas, otin itselleni vain tarpeelliset vermeet...työn alla on uudet Touranin penkit 1+2. Pienellä fiksauksella menevät nätisti kohdalleen, vanhoista tulee ikävästi jouset ulos ja nyt on kaikki pelihousut riekaleina!
Re: Lämpömittari tapissa
Vähän jäi se reimon katto vielä kaivelemaan, ihan kivanhan siitä saisi. Reimossa ei vaan taida olla se yläosan sänky kuin lapsille tarkoitettu. Muistaakseni westfaliossa tms sen saa taiteltua isommaksi niin että aikuisetkin mahtuu. Voishan sen hakee pois ens kuussa jos sattuu olemaan aikaa ja/tai rahaa.. 100e lähtis kuulemma, tinkivaraakin varmaan olis
< 15kWh/100km
Re: Lämpömittari tapissa
Omassa westyssä mahtuu ylös nukkumaan ok. 193cm pitkänä miehenä se on mukava plussa.dmn kirjoitti:Vähän jäi se reimon katto vielä kaivelemaan, ihan kivanhan siitä saisi. Reimossa ei vaan taida olla se yläosan sänky kuin lapsille tarkoitettu. Muistaakseni westfaliossa tms sen saa taiteltua isommaksi niin että aikuisetkin mahtuu. Voishan sen hakee pois ens kuussa jos sattuu olemaan aikaa ja/tai rahaa.. 100e lähtis kuulemma, tinkivaraakin varmaan olis
Home is where you park it.
Re: Lämpömittari tapissa
Kyllä tuossa mäntsälän Reimossa ainakin oli levitettävä se yläsänky, en ole mittaillut että miten pitkä siitä tulee.Sinky kirjoitti:Omassa westyssä mahtuu ylös nukkumaan ok. 193cm pitkänä miehenä se on mukava plussa.dmn kirjoitti:Vähän jäi se reimon katto vielä kaivelemaan, ihan kivanhan siitä saisi. Reimossa ei vaan taida olla se yläosan sänky kuin lapsille tarkoitettu. Muistaakseni westfaliossa tms sen saa taiteltua isommaksi niin että aikuisetkin mahtuu. Voishan sen hakee pois ens kuussa jos sattuu olemaan aikaa ja/tai rahaa.. 100e lähtis kuulemma, tinkivaraakin varmaan olis
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Lämpömittari tapissa
Sisällä oli REIMOssa Passat... eikun Passap 80 neulekone ohjeineen, lähtisi kuulema 20€.
Jos ei autohommat kiinnosta niin voisi Jussi-villapaitoja ja sukkia alakaan teherä...
Jos ei autohommat kiinnosta niin voisi Jussi-villapaitoja ja sukkia alakaan teherä...
Re: Lämpömittari tapissa
Ai niin, pähkäilen kahden vaiheilla uuden AAZ:n ostamista mutta kun pitäisi mutarenkaatkin löytää...
Sain tyrkylle 1996 GLOFFIN TD:n hiluineen ja vermeineen. Jos en ota, ehkä täällä jotakuta kiinnostaa?
Kone käy ja kukkuu, on vielä kulkevassa autossa kiinni, noin 240 000km ajettu.
Voi kysellä YV.
Sain tyrkylle 1996 GLOFFIN TD:n hiluineen ja vermeineen. Jos en ota, ehkä täällä jotakuta kiinnostaa?
Kone käy ja kukkuu, on vielä kulkevassa autossa kiinni, noin 240 000km ajettu.
Voi kysellä YV.
Re: Lämpömittari tapissa
Ihmettelinkin mikä helkutin kaukokirjotin siellä oli takakontissaKunaLoop kirjoitti:Sisällä oli REIMOssa Passat... eikun Passap 80 neulekone ohjeineen, lähtisi kuulema 20€.
Jos ei autohommat kiinnosta niin voisi Jussi-villapaitoja ja sukkia alakaan teherä...
< 15kWh/100km