Bussisisusta umpikylkiseen?

Keskustelua T4:n sisustaan liittyvistä aiheista: Audio, lisävarusteet, verhoilu.
Discussion forum for the 4th generation Van: Accessories, audio, upholstery.
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Bussisisusta umpikylkiseen?

Viesti Kirjoittaja teme »

Te jotka ootte joskus bussiverhoillun omistaneet (tai purkaneet) niin kertokaapas kuinka helpolla sen sisustan sovittaa umpikylkiseen hylsyyn?
Hylsyllä tarkoitan autoa josta on kaikki lattiat yms. purettu ihan pellille asti. Tuleeko matkan varrella jotain yllätyksiä, tarviiko hommailla helvetisti jotain kiinnikkeitä, miten on?
miwa

Re: Bussisisusta umpikylkiseen?

Viesti Kirjoittaja miwa »

Jos hommaat esim caravellen muovi sisustan niin mielestäni menee heittämällä ja kiinnikkeitä saa motonetistä halvalla ainoona siinä vaan tulee ikkunan reijät jotka jää tyhjiks. Mikäli meinaat koritehtaiden bussi sisustaa niin siitä en tiiä taitaa olla sikafleksillä/liimalla kii. Mulla olis T4 takatilan verhoilut (alkuperäset fanerit) saat ilmaseks mutta auto on otettava myös mukaan :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bussisisusta umpikylkiseen?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ja minulta löytyis nuo profilen sisustan palaset ;) Kiinnikkeitä voi joutua hieman virittelemään paikalleen alkuperäisten sisustapalasten kanssa, mutta aika tukevasti nuo tulee jo turvavöiden pulteilla kiinni. Tule kurkkaamaan minun autosta, niin varmaan selventää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: Bussisisusta umpikylkiseen?

Viesti Kirjoittaja teme »

Kirjottelin puhelimella hirveen selostuksen mutta postaus kusi, mrrrr.

Eli siis nuo koritehtaiden viritykset punaisine plyysseineen aiheuttaa välitöntä pahoinvointia ja oksentelua monelle päivälle, ei kiitos moisia minun autoon.

Ikkunan paikkojen tyhjiksi jääminen ei aiheuta mitään ihmeellisiä ongelmia, se puute on helppo ratkaista siististi.
Helpoimmalla varmaan pääsis kun ostais yhden orkkis bussimallin auton, keräis sisustan kaikkineen talteen ja korvais vaneroinnilla, ja myis eteenpäin ikkunapakuna.
Oon myös katsellut Styleline-kittiä mutta +1600 puntaa ja xxx määrä rahteja ei tosiaan hirveämmin yllytä moiseen.

Lähinnä kiinnostaa se että onko bussimalleissa jotain kiinnikkeitä tai reikiä mitä umpipakuun ei ole tehtaalla rakennettu/puhkottu. Jos on niin mistäs ottaa mallia, muusta kun siitä toisesta autosta josta sisustan sitten purkaa ;)

"Styleline" verhoilukitti umpipakuun, ks. youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5o8aIGJTBmg
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bussisisusta umpikylkiseen?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos haluaa tehdä täysin orggis kiinnityksellä, kaikilla klipseillä, niin joutuu jokusen reiän poraamaan. Pakko ei kuitenkaan ole noin tehdä, vaan suurimmalle osalle kiinnityksiä löytyy kaikista reiät seinistä ja loput voi korvata muulla. Jos näyttää että jostain kohtaa jää repsottamaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin