t5 axe puristusten mittaus

Keskustelua T5:n moottoreista.
Discussion forum for the 5th generation Van: Engines.
peeki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 07.08.2012 09:57

t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja peeki »

Moi kaikille,

Ostin jokin kk takaperin tuollaisen poliisin vanhan, 520tkm ajetun, T5:sen. Kone ei lähde käyntiin, lupailee vähän, haisee naftalle pakoputken tietämillä yrittäessä startata. Tiesin ostaessani auton sen olevan käyntivikainen joten se ei tullut yllätyksenä. Sain laakkoselta tietoa (autoa siis huollettu siellä) että puristukset eivät ole ok kaikissa sylintereissä. Kysysmys kuuluukin miten saisi tuosta puristukset mitattua? Voisiko puristukset vuotaa suuttimien vierestä niin paljon ettei käynnisty? Tietysti voi olla mäntä/venttiili ym vikaa (ei kuitenkaan kolise startatessa) mutta olisi kiva tietää mistä sylinteristä puristukset puuttuvat/ovat heikot.

hakusessa onkin uusi kone, noita 174hp axe koneita ei oikein löydy kohtuuhintaan. Axd konetta, joita postin T5:ssa, vissiin enemmän tarjolla... Tuo AXD on 131hp mutta muuten pitäisi olla sama kone kuin AXE,poislukien softa, suuttimet ja ahdin; korjatkaa jos olen väärässä!!

Ja eikö tuo postin oma mene heittämällä vaikka postiautot ovat automaatteja ja minun oma on manuaalilaatikolla; omasta koneesta vauhtis ja kytkin postiauton koneen kampiakselin jatkeeksi?..?

Ja jos jollain nyt sattuu olemaan purussa/ylimääräisenä tuollainen axe tai axd kone harrastajaystävälliseen hintaan niin ota yhteyttä, soittaakin voi O5O 564 99 64. Konetta tarvitaan vaasassa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ihan sivukommenttina, jos päädyt konetta vaihtamaan niin vaihda samalla se vauhtipyörä+kytkin uuteen. Jos siis ei ole ihan hiljan vaihdettu tuota kaksoismassavauhtipyörää, tai kiinteää sen tilalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
peeki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 07.08.2012 09:57

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja peeki »

Kyllä ajattelin koneen vaihtaa ellei sitten ole pikkuvika paikallaan olevassa koneessa. Muistaakseni vauhtipyörä oli yli 150tkm ajettu. Mistähän kannattaa metsästää vauhtipyörää ja kytkinpakettia? Ebay.de? Noin hintaa ajatellen...
peeki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 07.08.2012 09:57

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja peeki »

Oisko joku jopa tehnyt kiinteän tuosta 2-massavauhtipyörästä?
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja teme »

Alkuperäiseen aiheeseen, pumppusuuttimien tiivisteet on näissä kova vikapaikka. En ihmettelisi jos saa ilmaa väliin paljon eikä ruoka mee perille, mutta tää kuulostaa kyllä pahemmalta...

Muuhun; manuaalin ECU on syytä olla konversiota tehdessä myös. (käy myös manuaalin softan asentaminen purkkiin). Tietty tarviit myös poljinasetelman, vaihdekepin hilppeet, lista on melko pitkä mut ei mahdoton. Vauhtipyöräasiaan sen verran että mun mielestä ei ihan joka poika hitsaa kaksmassaa kiinteäksi niin että se vielä palvelee käyttötarkoituksessaan, sen sijaan mittojen mukaan saa limppuja teetettyä.
peeki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 07.08.2012 09:57

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja peeki »

Siis tuo "orginaali"auto eli se rikkinäinen on manuaalivaihteinen ja 174 heppainen. Postiautosta otettaisiin vain moottori; ilman vauhtipyörää, suuttimia ja turboa. Nuo otettaisiin vanhasta, 174hp, koneesta.
miwa

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja miwa »

Mulla vaihdettiin omaan pumppusuuttimien o-renkaat ja messinki levyt kannen ja suuttimen väliin niin jo rupes toimiin. Ei meinnannu lähtee käymään kun tuuppas paineet suuttimien kautta paluu kanavaan. Tiivisteet makso 89 euroo Tampereella Tammer diesel Oy:ssä ja volkkarilla olis ollu 400 ekee :D

Toinen mikä voi olla että tandempumppu mikä on kannene päässä ei toimi ja suuttille ei mee tarpeeks esi painetta.
peeki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 07.08.2012 09:57

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja peeki »

Paljonko esipaine pitää olla? Jos vaika sais mittarin väliin vai onko mahdottomuus? Oisko jollain kuvaa/ linkkiä ko kohdasta? Jotenkin toivon että vuotaisi tuolta suuttimien juuresta tai että nokan kupit tms olisi menneet niin että venttiileistä vuotaa. Tietysti voi olla mäntä tai venttiili palanut tai männänrenkaita poikki. Tuohan selviää vasta kun on purkanut koneen..
miwa

Re: t5 axe puristusten mittaus

Viesti Kirjoittaja miwa »

tandempumpun paine mitataan pumpun kyljestä banjoliittimellä.paine pitää olla 3000 kierroksen kohalla yli 9 bar. Aika vaikee mitata jos ei oo oikeeta mittariaa/liittimiä. Merkkiliikkessä mittaus makso 80 ekee.
Vastaa Viestiin