T3 syncro pyöränkulmat
T3 syncro pyöränkulmat
Osaakos kukaan kertoa mikälaiset on syncron pyöränkulmat originaali asetuksella? Lähinnä että millasta aurausta/haritusta? Meinaa apukuskin rengas kulua ulkosyrjältä..
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Tämmönen löytyi thesambalta.
Ilman kuormaa camberit ja auraukset pitäisi näyttää melko lähellä nollaa
Ilman kuormaa camberit ja auraukset pitäisi näyttää melko lähellä nollaa
- Liitteet
-
- AlignChart.jpeg (59.03 KiB) Katsottu 7274 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 syncro pyöränkulmat
monesti tuo ulkosyrjän (tai syrjien) kuluminen kertoo myös viskon jäykistymisestä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Saattaisi myös johtua kuluneista puslista kuten allekirjoittaneen vajaavetoisessa oli.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?t=189
tuossa löytyy aiheesta lisää.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?t=189
tuossa löytyy aiheesta lisää.
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Mittailimpa tuosta madallatusta doppelista aurauksen eilen, lähes 10mm haritusta.. Pitänee säätää ja kertoo varmaan miksi oli hieman metka ajaa
< 15kWh/100km
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Kiitoksia vastauksista. Autossa on kyllä tosi jäykkä (kiinteä) visko, mutta ihmetyttään vaan yhden renkaan kuluminen. Eli sen puolesta se voisi ollakkin, esim. joku välys.. Ellei sitten ole ajettu rinkiä yhteen suuntaan
Re: T3 syncro pyöränkulmat
http://brick-yard.co.uk/VehicleSpecific ... htm#syncro
Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille. Ko. ohjeen mukaan auraus etupäässä pitäisi hifistellä kohdilleen mittaamalla pyörännavan keskikohdan ja pyörän kaaren välinen etäisyys. Tämän mittatiedon pohjalta katsotaan sitten taulukosta oikea arvo auraukselle. Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille. Ko. ohjeen mukaan auraus etupäässä pitäisi hifistellä kohdilleen mittaamalla pyörännavan keskikohdan ja pyörän kaaren välinen etäisyys. Tämän mittatiedon pohjalta katsotaan sitten taulukosta oikea arvo auraukselle. Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken
Re: T3 syncro pyöränkulmat
No ei sulla ole 5,5" leveet vanteetkaanEicca_ kirjoitti:Höh.. ei onnistu säätäminen kun loppuu taulukko 513mm kesken
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 syncro pyöränkulmat
No ei kyllä olekkaan
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Syy tuolle taulukolle on että saadaan kaiken painoiset autot tehtaan arvoihin. Volkkari yleensä hifistelee noita alustajuttuja melko pitkälle, ja syncroissa on varmasti kokeiltu eri ohjaus ja jousitusgeometrioita joilla saadaan tietyt ajo-ominaisuudet eripainoisten kuormien kanssa.Eljas kirjoitti:Synrcon osalta on Bentleyn oppaassa kuvaaja, jonka arvoja on poimittu tuonne Syncron aurauksen säätöarvoihin Brickwerksin sivuille.Onkohan kukaan ikinä kokeillut oikeasti säätä ko. ohjeen mukaan?
Tuo taulukko tuskin on tarkoitettu korottamista varten, vaan se on sitä varten että korjaamoilla voidaan säätää samaan perusarvoon eri lailla kuormattujen autojen kulmat kohdilleen. Joku 1.9 bensa umpipaku on selvästi kevyempi (ja korkeampi) kuin 1.6td joka on varustettu huoltoautoksi jotakin keikkaa varten.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Kuulostaa loogiselta. Ihmettelen vain, että Syncron suhteen on nähty tarpeelliseksi tehdä ko. kuvaaja, mutta takatuuppareille on annettu vain kolme eri säätöohjetta, eli tyhjälle, puoliksi kuormatulle ja täydelle ajoneuvolle. Varmaan myös niitä on varustettu milloin milläkin mittaus/erikoislaitteistolla, joista voi kertyä painoa satoja kiloja.
Re: T3 syncro pyöränkulmat
Noniin! EIköhän tuo renkaan kuluminen saatu aisoihin, kun mitalla mitattuna oli yli sentti aurausta =) Katsotaan miten nyt mustien ja pyöreiden käy.