Morjesta,
Omassa 1.6td tölkissä mielenkiintoinen vika. Kylmänä lähtee heti käyntiin, mutta pienenkin ajon jälkeen autoa ei saa juuri mitenkään käyntiin. Ruiskupumpun paluuletkussa näkyy kuplia? startatessa runsaasti. Vaihdoin polttoainesuodattimen, koska epäilin, että sieltä voisi päästää ilmaa. Olisiko kokeneemmilla viisaampia arvaukisia? Kiitokset etukäteen
Kitokset vinkistä. Vaihdon tuloletkun liittimineen kirkkaaseen ja vaikuttaisi, että ilmaa tulisi suodattimen läpi? Mahdollista myös, että ilma pääsee tuloletkuun pumpun kautta. Onko mahdollista, että sammuttimen solenoidi teettäisi moista?
Jos tuloletkussa ilmaa, niin se ei tule pumpusta. Jos suodatin on mallia missä on takaisinpaluu termostaatilla (valkoinen muovimöykky pannalla suodattimessa kiinni), niin sen o-renkaat on ja yksi mahdollinen vuotokohta.
Tarkennuksena vielä että oletuksena tuloletku on läpinäkyvää, ja paluuletku umpijöötiä, onhan nyt tulkittu oikein päin näitä linjoja?
Vaihdoin tuloletkun läpinäkyvään eli nyt molemmat letkut ovat läpinäkyviä. Vaihdoin myös taikaisinpaluun termostaatin ja o-renkaat. Ei vaikutusta :/. Onko mahdollista, että tankin sisällä olisi tukos, joka voisi aiheuttaa vakuumin?
On noita tukkeutuneita letkuja ja tankkeja tullut vastaan. Joskus pitänyt ottaa tankki pois ja anturin reiästä kuumalla vedellä painepesurilla kanssa putsata muhju pois. Liekö se sitä dieselbakteeria mikä siellä kasvaa.
Helppohan tuo on kokeilla ja siirtää paluu ja imu hetkeksi jerrykannuun tms
dmn kirjoitti: ↑29.07.2021 12:32
On noita tukkeutuneita letkuja ja tankkeja tullut vastaan. Joskus pitänyt ottaa tankki pois ja anturin reiästä kuumalla vedellä painepesurilla kanssa putsata muhju pois. Liekö se sitä dieselbakteeria mikä siellä kasvaa.
Helppohan tuo on kokeilla ja siirtää paluu ja imu hetkeksi jerrykannuun tms
Tuota samaa olin itsekin ehdottamassa. Itse olen laittanut pulloon dieseliä, molemmat letkut putsattuina ulkopuolelta sinne ja kokeillut. Jos käy kunnolla, vika on jossain polttoaineputkissa tai tankissa.
Mulla sama ongelma, loppui kun laiton hekun lämpötila anturin johtoon 470 ohmin vastuksen. Ongelmat loppu siihen. Kuplia vilisti mullakin tuloputkessa mutta sillä ei mitään vaikutusta toimintaan. Eli hehkuttaa myös lämpimänä.