BusD
Re: BusD
Vanhoja maskeja elvytelty, uusien saatavuus (ainakin ylemmän) vähän huono.. Samaten lasit paikoilaan uusilla tiivisteillä, erittäin särmältä näyttää joka puolelta. Pissapoikien asennuksissa hieman ongelmaa, tarvikkeena myytävät Vemo-merkkiset ovat aika haurasta muovia, klipsut nyrjähtävät helposti jos tuuppaa paikoilleen vähänkin vinossa. Näitä meni 2kpl harjoituskappaleina, onneksi maksoivat lähikaupassa 2e / kpl.
Vielä odotellaan kaiken maailman pikkuklipsuja serial kombilta ja sitten kohta auto on taas valmis uusiin seikkailuihin, kenties alkuperäisillä keinonahkaislla 8+1 bussinpenkeillä, jos kaikki menee hyvin..
Etsinnässä vielä olisi tavaratilan kumimatto ja varhaistöikin liukuoven lukon koneisto, vaikka huono sellainen, korjausaihioksi ...
Vielä odotellaan kaiken maailman pikkuklipsuja serial kombilta ja sitten kohta auto on taas valmis uusiin seikkailuihin, kenties alkuperäisillä keinonahkaislla 8+1 bussinpenkeillä, jos kaikki menee hyvin..
Etsinnässä vielä olisi tavaratilan kumimatto ja varhaistöikin liukuoven lukon koneisto, vaikka huono sellainen, korjausaihioksi ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: BusD
Ja jollei tätä museoida, niin täytyy ehdottaa Subarun turbokone konttiin ja Fuchsit alle
< 15kWh/100km
Re: BusD
Ääni Fuchseille ja turbokoneelle. 996 jarrut myös.dmn kirjoitti:Ja jollei tätä museoida, niin täytyy ehdottaa Subarun turbokone konttiin ja Fuchsit alle
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: BusD
Kannatetaan.syvakma1 kirjoitti:Ääni Fuchseille ja turbokoneelle. 996 jarrut myös.dmn kirjoitti:Ja jollei tätä museoida, niin täytyy ehdottaa Subarun turbokone konttiin ja Fuchsit alle
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: BusD
Joo, mutta neliskulmasille valoilleketsa kirjoitti:Ei sulla toista noin hyvää maskiaihiota sattuisi olemaan?dmn kirjoitti:Vanhoja maskeja elvytelty, uusien saatavuus (ainakin ylemmän) vähän huono..
Tuo on kahdesta kohtaa poikki "kromikehysten" kohdalta. Sikafleksillä ja metallipalalla tuin niitä takapuolelta. Maski itsessään on putsattu ihan vaan asetonilla ja käsitelty silikonilla, tuntuu että asetoni hieman pehmitti pintaa ja kuori siitä kaiken pinttyneen epäpuhtauden pois, jonka jälkeen tuo silikoni tarttui paremmin. No ehkä tuo viikon päästä yhtä haalea kuin aina ennenkin
Ulkoreunan kromit maalasin uudelleen Mastonin kromimaalilla, samalla elvyttelyn takapään mallimerkinnätkin. Kestää ainakin ensimmäiseen pesuun asti
< 15kWh/100km
Re: BusD
Palstan kautta löydetty aikakausi- ja värikorrektit penkit, kuskin penkki pesun jälkeen täydellisen ehjä, muista hieman kanttinauhat rispaantuneet vinyylien välissä ja selkänojan meriheinä tms. pehmusteet ropisee pois. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan tahoista jotka pystyy ompelemaan tälläistä paksumpaa vinyyliä ja mistä löytää tuota heinää selkänojaan.. Vai kävisikö joku muu tuote tilalle..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: BusD
Kai se Nasunpaja hoitaa tämänkin keissin?
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: BusD
Tämä nimi oli hakusessa, mutta ei tullut mieleen. Pitääpä laittaa kyselyä asian tiimoilta!
< 15kWh/100km
Re: BusD
Ja viimeiset hotcarsilta tilatut puskin päädyt saapuivat eilen... Ja ihan nättihän siitä tuli!
Muutaman homman olisi itse voinut tehdä paremmin, ja muutaman maalari paremmin, mutta tuskinpa niihin niin ulkopuolisen silmä niin tarttuu ...
Muutaman homman olisi itse voinut tehdä paremmin, ja muutaman maalari paremmin, mutta tuskinpa niihin niin ulkopuolisen silmä niin tarttuu ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
< 15kWh/100km
Re: BusD
Se on aika odotettavaa valitettavasti. Toiset puskurinpäät ovat JPGroup (tilattu Serial Kombilta) ja toiset saatavuspuutteen takia Hotcarsilta (joku toinen merkki). JP:n osilla oli mukana tulpat kiinnitysreikiin, HC:llä ei. Kumpikaan ei ollut aivan täydellinen istuvuudeltaan (puukkoa ja poraa tarvittiin), mutta tässä on puskuritkin vaihtunut tarvikemalleihin aikoijen saatossa, niin mittaheittoja on joka osassa.
Samoin sivupeilit ovat hankala osa, Oikean puolen sain elvyteltyä, kuskin puolella on tarvikkeena myytävä versio, mutta näissä on lasi täysin suora, eikä kupera, joten näkökenttä on kuin selfietä ottaisi.. Katsotaan vielä jos vasemmankin sais elvytettyä.
Minkäänlaista syvempää kokemusta muoviosien elvyttämisestä ei ole, mutta tuo asetonilla pyyhinta kuori jotenkin pintakerroksen ja sen jälkeinen silikonikäsittely tuntui palauttavan ainakin hetkellisesti uuden loiston
Samoin sivupeilit ovat hankala osa, Oikean puolen sain elvyteltyä, kuskin puolella on tarvikkeena myytävä versio, mutta näissä on lasi täysin suora, eikä kupera, joten näkökenttä on kuin selfietä ottaisi.. Katsotaan vielä jos vasemmankin sais elvytettyä.
Minkäänlaista syvempää kokemusta muoviosien elvyttämisestä ei ole, mutta tuo asetonilla pyyhinta kuori jotenkin pintakerroksen ja sen jälkeinen silikonikäsittely tuntui palauttavan ainakin hetkellisesti uuden loiston
< 15kWh/100km
Re: BusD
Laitetaan lisää kun on auto on pesty
Menee nyt kesäkaudeksi käyttöön, sitten varmaan mietitään sisustaa lisää. Kaiketi laitetaan orggistyylinen 1+8h sisusta, varsinkin kun nämä vinyylipenkit löytyi. Kukapa ei nyt muistasi kuinka kuumilta nämä tuntuu istua kesähelteellä, tai kylmiltä talviaamuina . Mutta hämmästyksesi kuskin penkki on 100% ryhdissä pehmusteineen ja verhoiluineen, ja jopa todella miellyttävä istua... muissa penkissä vaurioita enemmän tai vähemmän.
Alkujaan tämä ollut joku suomalainen koulubussi, yhteensä neljällä penkkirivillä. Ja ainakin tuota kankaista oikeanpuoleista etuistuinta pestessä hajusta tuntui että apukuskit on saattaneet laskea alleen muutamat kerrat :-/
Näköjään muuten eteen menevässä jäähdytysvesiputkessa oli joku ruostereikä, onneksi täysin suorassa kohtaa. Puukolla putsailin karstat pois ja ensiapuna wurthin itsevulkanoituvaa teippiä muutama kierros ympärille (ja putkiklemmari varmistuksesi ympärille). Pitää varmaan jossain kohtaa korjata, mutta muuten putki tuntui kyllä hyvältä, joten voi ollla että tämä on osa sarjassa pitkäaikaisia pikafiksejä
Ja konehan on alkuperäinen 1.6D, yli 400tkm avaamatta..
Menee nyt kesäkaudeksi käyttöön, sitten varmaan mietitään sisustaa lisää. Kaiketi laitetaan orggistyylinen 1+8h sisusta, varsinkin kun nämä vinyylipenkit löytyi. Kukapa ei nyt muistasi kuinka kuumilta nämä tuntuu istua kesähelteellä, tai kylmiltä talviaamuina . Mutta hämmästyksesi kuskin penkki on 100% ryhdissä pehmusteineen ja verhoiluineen, ja jopa todella miellyttävä istua... muissa penkissä vaurioita enemmän tai vähemmän.
Alkujaan tämä ollut joku suomalainen koulubussi, yhteensä neljällä penkkirivillä. Ja ainakin tuota kankaista oikeanpuoleista etuistuinta pestessä hajusta tuntui että apukuskit on saattaneet laskea alleen muutamat kerrat :-/
Näköjään muuten eteen menevässä jäähdytysvesiputkessa oli joku ruostereikä, onneksi täysin suorassa kohtaa. Puukolla putsailin karstat pois ja ensiapuna wurthin itsevulkanoituvaa teippiä muutama kierros ympärille (ja putkiklemmari varmistuksesi ympärille). Pitää varmaan jossain kohtaa korjata, mutta muuten putki tuntui kyllä hyvältä, joten voi ollla että tämä on osa sarjassa pitkäaikaisia pikafiksejä
Ja konehan on alkuperäinen 1.6D, yli 400tkm avaamatta..
< 15kWh/100km
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: BusD
Loistavaa työtä siellä Kaarinan päässä! Hieno väriyhdistelmä!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.