Entinen käyttis ja nykyinen Museopeli
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Huomasin tänään että tiilitehdas toimittaa valmiiks mitoissa olevia ajattelin josko tilaisin turbon ja laakerin samasta paikkaa.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Tilasin tänään tähän nyt sitten turbon ja noi apuakselin laakerit sekä turbonöljylinjat, pakoputken vesipumpu sekä paljon muuta Brickwerksiltä.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Mulla on edelleen raamattu(Bentlyn korjaamokäsikirja) yli 100km päässä saisko joku scannattua ton momentti sivun tälle foorumilla niin löytäis muutkin myöhemmin.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Näitäkö kaipasit?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Kiitos näistä tässä on jo paljon. Pari vielä puuttuu joita tarvitsen.
Tärkeimpänä jakopään kamat. eli:
Iso kampuran siivapyörän keski pultti
Neljä pienempää siivapyörän pulttia
Jakopään kiristimen mutteri
Lisäksi vielä imusarjakin ja pakosarja tuli irrotettua myös joten niidenkin pultit ja mutterit.
Tärkeimpänä jakopään kamat. eli:
Iso kampuran siivapyörän keski pultti
Neljä pienempää siivapyörän pulttia
Jakopään kiristimen mutteri
Lisäksi vielä imusarjakin ja pakosarja tuli irrotettua myös joten niidenkin pultit ja mutterit.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Voitaisko pitää jossain sivu josta löytyy kaikkien eri moottoreiden Momenttiarvot?
Se vois olla hyvä idea kaikkien kannalta.
Se vois olla hyvä idea kaikkien kannalta.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Laitoin YVtä
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ei pitäis olla tällanen pedantti, se kone oli melko siisti jo puhalluksen jälkeen mutta kun yhden kohdan laittaa niin seuraavaksi toisenkn ja pikku hiljaa alkaa kysyä miksi en laittanut myös sisuskaluja uusiks. Nyt on uudet hehkut ja öljypymppu asenettu kunnostettu pakosarja ja imusarja asennettu sitten vielä uusi öljynlauhdutin maalattu lohko, tilattu uusi turbo. Olin ajatellut käyttää uudelleen sinkittyjä pakosarjan peltejä mutta kun VV auto(vai mikä kaara se nyt on) sanoi että heillä sais vielä uudet niin tuli sitten nekin tilattua. ja vielä jatkuu varmaan. Tässäkin käytetyssä koneessa on varmaan lopuksi kiinni se hyvän matkaa toistatonnia. No toisaalta rungot ja kiertokangen laakerit on kunnossa ja apuakselin vaihdettu kunhan nyt Englannista saapuu. Eli kantta ja ruiskupumppya lukuunottamatta pitäis varmaan mennä aika pitkään ja noihan voi vaihtaa koneen olessa paikallaan jos menee.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Peukku yksityiskohdeille!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Huomasin tossa eilen että kunnostamani öljypohja olikin takavedonpohja. Eli öljytulpa avattu väärään päähän. Onneksi oli toi apuakselin korjaus vielä kesken joten en ollut vielä kiinnittäny pohjaa lopullisesti. Noo ajattelin että tuo toinen paikka pitää varmaan avata ja koska omaan jyrsimeen ei saa kiinni mun osilla kulmaan ja halusin sen tehtyä niin että Kuparirengas tiivistää hyvin. Eli samasta suunnasta vähän tasoa ympäri tulpan. No GT motor sano ei onnistu heillä koska ei jyrsintä mutta ehdottivat KK koneistamoa nurkan takana. Menin sinne sanoivat että joo onnistuu se sitten kysyin hintaa ne sano että 60 euroa tunti. Se kuulosti ihan jees kunnes kysyin että kauanko menee se sano "kyll siin pari tuntii menee". Multa putos leuka sanoin että eihän yhden reiän tekoon voi saada menee kahta tuntia ja tarjosin mielestäni ihan hyvin kun sanoin että saat 50 euroo ja jätän sen tehtäväks. Ei kelvannu, no nyt se tehdään toisessa paikkaa. Mutta kyllä on otsaa väittää että siihen menee yli tunti. Ikinä enää kysy sieltä mitään, en työn puolesta, enkä vapaa aikana.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
No niin tänään tuli tilitehtaan paketti ja K-kaara toimitti myös loput öljypohjan pultit ja pakosarjan pellit, tosin ne pellit olivkahden osalta uus tuotantoa vaikka maajantuojan ja classicparysin kautta tuli ne oli laserilla lekattu ja taivutettu joten en kelpuuttanut niitä vaan laitan kunnostetut, ohessa kuva pelleistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ehdin myösnopeasti kokeilemaan ja apuakselin laakeri oli oikean kokoinen.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Paljon siinä pitäisi välystä olla? Tämä tieto joskus kiinnostanut, mutta ei ole tullut vastaan. Vai totesitko näppituntumalla sopivaksi?
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Näppi tuntumalla totesin että vanha heilu n. 0.1 mm sivu suuntaa ja sellasesta välyksestä katoo jo paineet.
Uusi oli "välyksetön" mutta ei ahdista. Enemmän kommenti oli siitä että kun tilasin jo suomesta yhden setin ja se oli milli tolkulla vääränkokoinen niin tämä menee paikalleen nätisti eli tiukka mutta asenettava lohkoon ja hyvän oloinen akseliin.
Uusi oli "välyksetön" mutta ei ahdista. Enemmän kommenti oli siitä että kun tilasin jo suomesta yhden setin ja se oli milli tolkulla vääränkokoinen niin tämä menee paikalleen nätisti eli tiukka mutta asenettava lohkoon ja hyvän oloinen akseliin.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
ok, sillä lähinnä mietin kun yleensä myydään koneistettavaa, että mihinkähän mittaan ne koneistetaan tai miten tarkastetaan. itselläkin menee öljynpaineet syyniin turbohazardin takia ja tässähän on yksi vikakohde...
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ideana koneistuksessa on siinä, että jos apuakseli on kulunut, voidaan se ajaa alamittaan ja tehdä siihen sopiva laakeri.
< 15kWh/100km
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Sain sen laakerin vaihdettua ja jakopään kasaan turbon kn ehdin pultata kiinni. Vesi pumppukin meni jo kiinni mutta se menee vaihtoon koska tilasin epähuomiossa väärä vuosmallin, siinä on väärä siivapyörän kiinnitys. Tässä vähän kuvaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Löysitkö muuten jostain uutena sitä turbon ja lohkon välistä tukirautaa?
< 15kWh/100km
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Juu löyty kaksikin kpl omista aarteista.
Tosin kunnostettu ja hyväkuntonen käytetty, ei uusia.
Tosin kunnostettu ja hyväkuntonen käytetty, ei uusia.
Viimeksi muokannut Osku, 13.10.2019 08:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Entinen käyttis ja tuleva Museopeli
Ostin tänään toisen vesipumpun oikealla siivapyörän kiinnikkeellä, joten tämä early pumppu on myynnissä 25 euro kuorineen mikä on noin puoleen hintaan. Ostettu Brickwerksiltä ja koska mokasin itse en jaksa lähetellä takasin Englantiin jne.
YV:llä tavoitta ja Pumppu on Helsingissä.
YV:llä tavoitta ja Pumppu on Helsingissä.