Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jos ei naksahda solenoidi kun avaimesta kääntää, niin vika on siinä. Voi tosin varmuuden irroitella herätejohdon ja putsata kontaktin startin puolelta, jos on vaan hapettunut..

Jos naksahtaa ja sisävalot himmenee niin kauan kun starttia yritetään käyttää, on se startti varmaan jo entinen.
< 15kWh/100km
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Miulla on ledit kaikissa sisävaloissa niin ei mahda himmentyä :D Kuvittelen kuulleeni nuon naksahduksen, mutta varmaksi en sano. Tulee niin yllättäen aina tuo vika aina että ei tule korvat hörössä kuunneltua jokaista starttia. Sitten kun kääntää virrat pois ja takaisin niin yleensä jo tokalla tai viimmeistään kolmannella yrityksellä käynnistyy, ja kuulostaa kyllä siltä että silloin startti pyörii normaalisti.

Starttia ei taida syncrosta saada vaihdettua kone paikallaan? Saakos tuota solenoidia ropattua mitenkään kun startti on kiinni koneessa?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Saa toki, vetoakseli laatikon päästä ja alipainekellon joutuu muistaakseni irroittamaan. Vasaralla saa sitä auton alta herkisteltyä, ja se on ollutkin ainut kerta kun olen meinannut auton alle jäädä (oli kortiton tyttöystävä kääntämässä virta-avainta ja vahingossa jäänyt vaihde päälle). Onneksi edessä ollut E-kadetti turvapuskureineen tarjosi pehmeän stopin.
< 15kWh/100km
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

dmn kirjoitti:Saa toki, vetoakseli laatikon päästä ja alipainekellon joutuu muistaakseni irroittamaan. Vasaralla saa sitä auton alta herkisteltyä, ja se on ollutkin ainut kerta kun olen meinannut auton alle jäädä (oli kortiton tyttöystävä kääntämässä virta-avainta ja vahingossa jäänyt vaihde päälle). Onneksi edessä ollut E-kadetti turvapuskureineen tarjosi pehmeän stopin.
Heh :lol: Mitä nyt oon ajellut niin välillä se oireilee, mutta en nyt oo ollenkaan varma että kuulen sen solenoidin naksahduksen. Pitänee koittaa vaihtaa se virtalukonpohja vielä uusiksi, jos nyt ois joku jopa Mätänetin mittapuulla todella paska yksilö sattunut minulle että olisi 1kk käytöllä levinnyt. Kattelin myös että maailmalta saa releitä tuohon virtalukonpohjan ja startin väliin, esim. https://campervanculture.com/shop/vw-t2 ... relay-kit/
Onko tuossa nyt ideana että solenoidille tulee kovempi virta releen myötä jolloin ei pikku kankeus solenoidissa enää haittaa?

Syöksysämpylähän meni jo 2vko sitten ekan kerran pellin oikaisuun. Pelti oikeni nätisti eikä tarvinnut peltiä vaihtaa. Värinkin olivat saaneet sopivaksi niin ettei tarvinnut koko kylkeä maalata uusiksi. Maalipinnasta löytyi kuitenkin vähän sanomista niin meni auto pajalle takaisin. Mutta taitaa siitä hyvä vielä tulla.

Autoon rakentamamme retkivarustus tuntui tuolla Baltian reissulla yllättävänkin toimivalta. Eniten reissussa ehkä arvelutti auton jättäminen parkkiin epämääräisissä olosuhteissa. Pitäisi varmaan ainakin lisätä jotain lukitusoptioita sisäpuolelle ja mahdollisesti jopa joku varashälytinjärjestelmä ja käynnistyksenesto virittää. Minkälaisia ratkaisuja olette tehneet tölkin varkaudeneston parantamiseksi? Kuvat ja linkit ois kivoja.

Kävin yöajelulla metsätiellä tuossa muutama päivä sitten. Lyhyet valot on jo varsin mukavat releytyksen ja kirkkaiden polttimoiden myötä, mutta nuo pitkät ei kyllä häikäise edes vastaantulijan silmää :D
20190725_003.jpg
20190725_003.jpg (420.02 KiB) Katsottu 3812 kertaa
Lisää valoa pitäisi ensi talveksi kyllä saada.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Releen idea on että virta startille ei kulje virtalukon kautta, vaan menee suoraan. Ei kulu pohja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Syöksysämpylä is on the road again! :D Pellit oikaistuna, kylki maalattuna ja sisusta kasattuna entiselleen. Tarkkaan kun katsoo kylkeä niin kyllä siionä on sävyero nähtävissä uuden ja vanhan maalin välillä, mutta kelpaa minulle jo tuollaisenaan. Nyt on tullut pari koskimelontareissua heitettyä Ruunaalle Syöksysämpylällä. Viikonloppuna oli kolme miestä ohjaamossa, kaksi kajakkia ja neljän hengen melonta- ja yöpymiskamat kontissa, kaksi kajakkia katolla ja peräkärryllinen kajakkeja perässä. Ihmeen hyvin jaksoin boxeri vielä vetää :D Nyt on kotipihassakin kattoremontti käynnissä, ja sen takia aika vaikea nukkua yövuorojen jälkeen. Näppärä on ollut ajaa Syöksysämpylä sopivaan puskaparkkiin, verhot kiinni ja unille. Tuossa kuva viime viikon Ruunaan reissulta:
_IGP5818.jpg
_IGP5818.jpg (1.85 MiB) Katsottu 3669 kertaa
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Tänään oli yövuorojenjälkeinen "enpäs menekään nukkumaan -päivä". Silloin saa yleensä eniten aikaan, jos vaan hermo kestää :D Tuossa aiemmin kirjoittelin tuosta starttausviasta että välillä ei avaimesta kääntäessä tapahdukaan mitään. Vaihdoin huvikseen sen virtalukonpohjan vielä uudestaan, ja eläpä mitään, siihen lakkasi ongelmat. Tai autoiluntäyteisen viikonlopun kesti ilman yhtään starttausongelmaa, mutta maanantaiaamuna teki sen taas kerran. Pähkäilin että jospa tässä on jotain tekemistä sen virtalukonpohjan kulumisen kanssa, ja laitoin nyt kokeeksi releen siihen starttijohtoon. ei oo sen jälkeen oireillut kertaakaan mutta ei nyt tehdä hätäisiö johtopäätöksiä kuitenkaan..

Tänään virittelin myös keskuslukituksen. Tai no etuoviin vasta, mutta kuitenkin. Liukuoveen meinasin kanssa laittaa mutta konttiin ei varmaan toinna.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mikä oli startin kunto?
Joskus rele auttaa kun startti on poikimassa esim hiilet ei saa kontaktia jos pikkusenkin virrat alhaalla esim virtalukko vastuksen takia. Sama koskee myös solenoidi vikoja
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Hieno kuva muuten ja mukava nähdä miten on auto oikeassa käytössä! Tölkin suunnittelijat olisi varmaan mielissään :)
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Mulla olisi myyävänä Hella Comet 550 lisävalot, jos haluat sovittaa ja miettiä miltä ne näyttäisi nokalla. Minusta näyttäisi hyvältä! Käy hakemassa sovitukseen. Osoite on sama kuin ennenkin.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Osku kirjoitti:Mikä oli startin kunto?
Joskus rele auttaa kun startti on poikimassa esim hiilet ei saa kontaktia jos pikkusenkin virrat alhaalla esim virtalukko vastuksen takia. Sama koskee myös solenoidi vikoja
Eipä oo kunnosta muuta tietoa kuin että myyjä väitti kaikki apulaitteet ehostaneensa koneremontin yhteydessä muutama 10tkm sitten. Pitää nyt katella jonkun aikaa että mitä tuo tuosta releestä tuumaa ja jos alkaa kiukuttelemaan niin sitten ottaa startti syyniin. Se vaan taitaa syncrossa/wbx:ssä olla sen verran mielenkiintoinen projekti että koitan keksiä tapoja kuinka voisin välttää sen :D
jolkkon kirjoitti:Mulla olisi myyävänä Hella Comet 550 lisävalot, jos haluat sovittaa ja miettiä miltä ne näyttäisi nokalla. Minusta näyttäisi hyvältä! Käy hakemassa sovitukseen. Osoite on sama kuin ennenkin.
Kiitos tarjouksesta. Oon "haaveillut" pyöreistä lisureista kun olen aatellut että ne näyttäis kivoilta pyöreiden ajovalojen kera, mutta sovittamallahan tuokin selviäisi. Pistän yv:tä
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Hanttapuli kirjoitti:Hieno kuva muuten ja mukava nähdä miten on auto oikeassa käytössä! Tölkin suunnittelijat olisi varmaan mielissään :)
Kiitti!
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
hezuz
AktiVWisti
Viestit: 225
Liittynyt: 06.12.2015 09:33

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja hezuz »

Ilmari kirjoitti: Kiitos tarjouksesta. Oon "haaveillut" pyöreistä lisureista kun olen aatellut että ne näyttäis kivoilta pyöreiden ajovalojen kera, mutta sovittamallahan tuokin selviäisi. Pistän yv:tä
Kyllä ne pyöreät sopii paremmin nappisilmien kanssa. :)
-92 T3 Caravelle syncro 1.9TDI http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =20&t=4466
-89 T3 Transporter 1.6TD "Houmer 2.0"
-87 T3 Caravelle 1.6D
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Ookei, löysin tänään uuden ongelman kun yritin ratkoa vanhoja, kuten aina. Pähkäilin taas kerran iänikuista värinäongelmaa, ja auton alla huomasin sattumalta että kuskinpuolella ulomman vetarin suojakumi on palasina. Vähän epäilyttävät oli kyllä muutkin suojakumit kun ei ollut pantoja niissä kapeammissa päissä missään ja siitä välistä irvisti yksi jos toinenkin suojakumi. No mutta päätin vaihtaa tuon rikkinäisen suojakumin ja sisempää vetoniveltä irrottaessa alkoi vaihteistoöljy valumaan vetarin ja laipan välistä. Ei ollut tuohon hätään laittaaa uusia öljyjä tilalle ja olisi aikakin loppunut askarrellessa, niin en kehdannut tuota vetaria sitten irrottaa kokonaan. Sen verran löysäsin pultteja että näkyi öljyvuoto kasvavan, mutta en jäänyt odottelemaan että tyhjeneekö koko loota tuota kautta. Kuinka paha juttu tuo nyt sitten on? Googlen mukaan voi olla a) laatikon huohotinreikä tukossa ja siksi on oksentanut ylimääräiset öljyt vetariin tai b) sieltä laipasta joku tiiviste sökö. Pitääkö paikkansa? Ei ollut google käytössä autotallilla niin jäi tuokin huohotin tarkastamatta. Mutta jos se on tuo tiiviste niin kuinka paha se on vaihtaa, onnistuuko loota paikallaan vai vaatiiko jotain spesiaalitoimenpiteitä? Ja viimeinen kysymys, viikonloppuna oli tarkoitus lähteä autolla reissuun. Jos tuolla on se tiiviste sökö niin kuinka pahoja ongelmia on odotettavissa jos vaan kiristää tuon vetarin tiukkaan paikalleen ja lisäilee tarvittaessa öljyä jos vuotaa ulos?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja dmn »

Luultavasti laipan sininen tiiviste sökö, ja se (vähäinen) määrä vaihteistoöljyä mikä sinne kulkeutuu, ei aiheuta ongelmia perälle, mutta nivelelle kyllä, ainakin omien kokemusten mukaan kalkattaa heti jos öljyt huuhtelevat paksummat rasvat pois. Helppo vaihtaa kun ottaa nivelen pois. Huohotin nyt syncroista on harvemmin tukossa kun letkulla on erillinen lähtö, joka päättyy tankin päälle avoimeen ilmaan. Takavedoissa ei taida olla mitään reikää kummempaa laatikon päällä, joka voi mennä umpeen ympäröivästä moskasta, mutta sekin kai aika harvinaista..
< 15kWh/100km
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

dmn kirjoitti:Luultavasti laipan sininen tiiviste sökö, ja se (vähäinen) määrä vaihteistoöljyä mikä sinne kulkeutuu, ei aiheuta ongelmia perälle, mutta nivelelle kyllä, ainakin omien kokemusten mukaan kalkattaa heti jos öljyt huuhtelevat paksummat rasvat pois. Helppo vaihtaa kun ottaa nivelen pois. Huohotin nyt syncroista on harvemmin tukossa kun letkulla on erillinen lähtö, joka päättyy tankin päälle avoimeen ilmaan. Takavedoissa ei taida olla mitään reikää kummempaa laatikon päällä, joka voi mennä umpeen ympäröivästä moskasta, mutta sekin kai aika harvinaista..
Kiitos tiedosta. Miulla taitaa olla aika puiset korvat kun en oo mitään kalkatuksia kuullut, mutta voi kait se värinän lähde tuolta löytyä jos se on pitempään jo ollut tollainen. Pistin sen korkin ja stefan tilaukseen ja koitan vaihtaa jos tulis perjantaihin mennessä.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Ei kerinnyt korkit ja stefat tulla ennen reissuun lähtöä, niin vedin vaan vetariin uudet rasvat ja paketin kasaan. Käytiin viikko pyörimässä pohjoisessa akselilla Hossa - Syöte -Rokua. 1400km tuli taas mittariin. Matkalla jossain kattelin tuota vetarin suojakumia ja näytti vaseliinit tursuvan suojakumin välistä niin arvelin sen olevan taas öljyä täynnä. Tänään purin vetarin irti ja huomasin että ei ookkaan enää vuotanut, vaan vaseliini tursui ilmeisesti löysälle jääneen vetarin pannan vuoksi. Laipan korkki oli paikallaan, mutta vaihdoin sen nyt uuteen ja tiukempaan. Meinasin itse asiassa vaihtaa sen stefankin mutta ei lähtenyt se laippa booreilta irti suosiolla niin pistin vaan paketin kasaan. Ei siellä korkin takana ollut öljyä niin voipihan se olla että se stefa ei edes vuoda, ainakaan paljoa.

Reissu meni mallikkaasti kaikin puolin, ja autossa tuli taas useampi yö nukuttua. Tästä nyt joku kuva reissulta:
69654681_494865057970687_4842661066024419328_n.jpg
69654681_494865057970687_4842661066024419328_n.jpg (247.8 KiB) Katsottu 3133 kertaa
Niin joo, tuli nuo lisävalotkin laiteltua. Hra jolkkon:lta ostin ne suorakaiteenmuotoiset Hella Comet 550:t, mutta ne paljastuivat lähemmän tarkastelun jälkeen sumuvaloiksi. Tuli laitettua nuo lisurikiinnikkeet originaaleihin kohtiin (4kpl yhteensä), ja meinasin jo että laitan 4kpl noita Comet 550 -valoja, 1pr lisäpitkiä ja 1pr sumareita. Sitten huomasin että ei taida noihin asennuspaikkoihin edes mahtua rinnakkain kahta tuollaista valoa vaan toisen olisi oltava pyöreä. Ostin sitten nuo Comet 500:t lisäpitkiksi. Koetin reunoille laittaa ne sumarit mutta ei miellyttänyt silmää niin otin pois. Ei oo oikein tullut pimeällä vielä ajeltua niin en tiiä mihin noilla näkee, mutta voi jatkossa laittaa toisen parin noita viissatasia, tai keskelle 1kpl ainakin. Tosin sitten joutuu jo vähän virittelemään että ei mene referenssit yli..
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Syöksysämpylä yllätti iloisesti tuossa pari päivää sitten. Olin lähdössä asioille mutta eipä lähtenyt käyntiin. Startti pyöri kyllä mutta kone ei edes luvannut. Tänään pääsin tutkailemaan ja vika korjaantuikin tulpat uusimalla. Siinä korjaamokäsikirjaa selatessa tuli sitten vastaan sytytysennakon säätö, ja aattelin että olisihan se hyvä sekin tarkastaa. Motonetistä ajoituslamppu ja eikun tutkailemaan. Gowestyllä oli hommaan kiva video https://www.youtube.com/watch?v=t7eficskDyk ja tuon mukaan tuli tehtyä. Vauhtipyörän merkki oli pari senttiä keskikohdasta oikealle, ja sain sen mielestäni kohdalleen. Kierrosmittariahan minulla ei ole niin vedin tuon 3000rpm aika mutulla mutta näytti se säädön jälkeen pysyvän kohdillaan aika laajalla kierrosalueella, eli oletettavasti myös siinä kolmessa tonnissa.

Mutta mutta. Olin ymmärtävinäni näistä kuvista https://www.vanagon.org/distributor-firing-order että ajoituslampun kierrostunnistin pitäisi asettaa ykkössylinteriin, eli moottoritilaan auton perästä katsoessa oik. takakulma? Silleen luulin tehneeni siis mutta kun sain ajoituksen kohdalleen niin huomasin että kierrostunnistin onkin siinä oik. etukulman sylinterille menevässä tulpanjohdossa. Kokeilin vaihtaa siihen takakulmaan, mutta ei ne merkit silleen osu lähimaillekaan kohdalleen, tai ei niitä edes näe vaikka kääntäisi virranjakajan miten persiilleen. Tämän päivän tyhmä kysymys kuuluu siis että teinkö vahingossa oikein tuon ajoituksen vai onko tuossa vehkeessä jokin perustavanlaatuisesti persiillään jos väärästä pytystä mitattuna on ajoitus kohdallaan? :D Kameraa ei tietenkään ollut mukana mutta tässä joku netistä lainattu melkein sama moottori johon piirteli nuolet:
ajoitus.jpeg
ajoitus.jpeg (99.93 KiB) Katsottu 2815 kertaa
Kumpaan johtoon tulee käyntinopeusanturi, sininen vai punainen nuoli?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Kuvassa olevassa moottorissa on johdot pielessä, toivottavasti ei sinun koneessa samalla lailla. Sytytysjohtojen järjestyksen muistaa helposti siitä, että oikealla ristiin ja vasemmalla suoraan. Kuvassa näyttää kaikki menevän suoraan. Järjestyshän on 1-4-3-2. Kuvassa 2-4-3-1.

Onko kone Digifantti vai Digijetti? Nyt olet säätänyt ilmeisesti Digifantin specseillä, tuo kuvassa oleva moottori on mielestäni Digijet. Kirjoitit tosin että on melkein samanlainen moottori.

Jos johdot on tuolla lailla autossasi, niin oikeasta johdosta mittasit, mutta väärästä sylinteristä
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Transporter Syncro 2.1 WBX "Syöksysämpylä"

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Ok, läksy opittu (eli jatkossa älä ota netistä kuvaa jonka luulet samanlaiseksi). Tässä kuva nyt omasta konehuoneesta:
virranjakaja.jpg
virranjakaja.jpg (425.65 KiB) Katsottu 2730 kertaa
Eli noin menee johdot minulla, ja mittasin tosiaan siitä johdosta joka menee oikealle etummaiseen (eli kauempana takapuskurista olevaan) sylinteriin. Minulla on mielestäni Digijet, eli taisi tarkemmin ajatellen mennä montakin asiaa pieleen. Mutta edelleen on vaikeuksia ymmärtää miten noita johtoja luetaan tuolla virranjakajan päässä. Eli mikä johto siellä on se "1" josta lähdetään laskemaan myötäpäivään?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Vastaa Viestiin