2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Ostetaan 2.0 ilmajäähy moottori ja siihen liittyviä apulaitteita, kaasuttimia ym.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Miten suuri budjetti on? Minulla on lähes valmis CU ylimääräisenä Oulun seudulla. Purettu ja tarkistettu laakerit ja välykset. Koekäyttöä vailla. Hp. 1500€.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Hei!
Valitettavasti taskut eivät ole aivan tarpeeksi syvät ihan noin hyvään moottoriin.
Valitettavasti taskut eivät ole aivan tarpeeksi syvät ihan noin hyvään moottoriin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Type 4 meinaa olla koneeksi tyyris aihio, mutta kyllä niitäkin ja osia löytyy. Volkkaripalstan tarjontaa kannattaa vilkaista myös.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Okei. Minä ajattelin tuohon tölkkiini "varamoottoria" hankkia, mutta näitä ei ilmeisesti ole ihan kamalasti edes tarjolla ilmeisesti?
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2629
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Ei varmaankaan samassa mitassa mitä esim. kuplan koneita on tarjolla. Omani löysin aivan sattumalta kaverin vinkkaamana Torista. Jumiin ruostunut arpakone maksoi sekin jo 500€. Siihen sitten pytty- ja mäntäsettiä jne. Alkaa hintaa kertyä. Älä silti luovuta vaan kyllä jotain varmasti löytyy!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Hintataso alkoi kyllä masentamaan näin potentiaalisena ostajana.
Taitaa jäädä tältä kesältä se varamoottorin hankinta ja harjoitella tuon koneen huoltoa vain tämän yhden kappaleen kanssa.
Taitaa jäädä tältä kesältä se varamoottorin hankinta ja harjoitella tuon koneen huoltoa vain tämän yhden kappaleen kanssa.
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
2.0 litraisia on ollut niin vähän, että 15 vuotta sitten jo nelkkua rakentaessa jäi 2,0 l kampi hommaamatta.
1.8 litraisia on ollut huomattavasti enemmän, joten niitä sai ainakin aikoinaan pikkurahalla. Tämän päivän tilanteesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakaan itselle jääneet säläosat eivät kenellekkään kelvanneet edes ilmaiseksi, joten kippasin romulavalle. Oma resepti 1.8 nelkun suurentamiseen oli 1.8:n kampiakseli stroukkaushionta 66 mm iskusta 69 mm:iin ja orkkis putkien poraaminen 90 mm:stä 92 mm:iin.
Mutta rehellisyyden nimissä kaksilitraista konetta on todella vaikea rakentaa alle 1,5 k€ budjetilla niin nelkusta, kuin kuplapohjaisesta T1 motista. Luultavasti 2,0l nelkun tsäkällä löytäminen on se halvin tapa.
1.8 litraisia on ollut huomattavasti enemmän, joten niitä sai ainakin aikoinaan pikkurahalla. Tämän päivän tilanteesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakaan itselle jääneet säläosat eivät kenellekkään kelvanneet edes ilmaiseksi, joten kippasin romulavalle. Oma resepti 1.8 nelkun suurentamiseen oli 1.8:n kampiakseli stroukkaushionta 66 mm iskusta 69 mm:iin ja orkkis putkien poraaminen 90 mm:stä 92 mm:iin.
Mutta rehellisyyden nimissä kaksilitraista konetta on todella vaikea rakentaa alle 1,5 k€ budjetilla niin nelkusta, kuin kuplapohjaisesta T1 motista. Luultavasti 2,0l nelkun tsäkällä löytäminen on se halvin tapa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Oho, no tuota en tiennytkään.
Onkohan tässä tölkissä sellainen moottori ensinkään?
Mistä ulkoisista seikoista tuon voisi tarkistaa?
Onkohan tässä tölkissä sellainen moottori ensinkään?
Mistä ulkoisista seikoista tuon voisi tarkistaa?
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Siis tölkissä ei ole ollut muuta nelkkua kuin 2.0 litrainen. T1 pohjainen 1.6 CT kone on vielä paljon harvemmin vastaan tuleva ilmamoottorivaihtoehto.
Pallokeulassa ja nelostyypiksi kutsutussa 411/412 henkilöautoissa oli huomattavasti pidemmän aikaa 1.7 ja 1.8 t4 moottoreita verrattuna siihen, mitä tölkkejä tehtiin ilmajäähyinä ja sillä niitä löytyy enemmän markkinoilta.
Pallokeulassa ja nelostyypiksi kutsutussa 411/412 henkilöautoissa oli huomattavasti pidemmän aikaa 1.7 ja 1.8 t4 moottoreita verrattuna siihen, mitä tölkkejä tehtiin ilmajäähyinä ja sillä niitä löytyy enemmän markkinoilta.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: 2.0 ilmajäähdytteinen moottori ym.
Aivan. Kiitos, taas olen hieman viisaampi.