Syncron jarruputket
Syncron jarruputket
Miten voi vaihtaa T3 syncron vasemman ( kuskin puolen ) jarruputken taakse ? Jarruletku on porsinut sisältä, eikä liitos takatukivarren kohdalta aukea, tämä siis sisempi liitos, ulompi on auki. Jatkokappale on mahdollinen mutta kielletty. Ymmärtääkseni jarruputki menee johonkin vaihdelaatikon päälle, kytkinkopan läheisyyteen auton pohjaan. Ihan vähän hermo pinnassa
JoneS
JoneS
Re: Syncron jarruputket
Laatikon oikealla puolella laatikon kannakkeen päällä on T-haara. Kun irroitat koko oikean puoleisen laatikon kannekkeen rungosta, saat aika hyvän tilan aukoa liitokset siitä. Itsellä ei ollut mitään ongelmaa sen T:n kanssa, taisin tosin laskea voimalinjaakin vähän alas. Siitä saa sitten vaihdettua sen pätkän tukivarrelle.
Re: Syncron jarruputket
Kiitos Joker. Tsekkasin ko. kohteen, haaroituskohta löytyi kertomastasi paikasta. On lisää ongelmia, ennen kannakkeen poistoa pitää poistaa pohjapanssari ja vesiputket sekä vaihteen siirtäjän tanko. Liikaa työtä, vaikka maassa on kiva maata muurahaisten seurana.
yt. JoneS
yt. JoneS
Re: Syncron jarruputket
Ei ole huono idea uusia kaikki takapään putkia, uudethan voi tehdä metritavarasta paikanpäällä ja sijoitella niin että ne saa paikoilleen mitään purkamatta.Jones2 kirjoitti:Kiitos Joker. Tsekkasin ko. kohteen, haaroituskohta löytyi kertomastasi paikasta. On lisää ongelmia, ennen kannakkeen poistoa pitää poistaa pohjapanssari ja vesiputket sekä vaihteen siirtäjän tanko. Liikaa työtä, vaikka maassa on kiva maata muurahaisten seurana.
yt. JoneS
< 15kWh/100km
Re: Syncron jarruputket
Panssari pitää poistaa, mutta ei ainakaan itsellä siirtäjätankoa eikä vesiputkia. Kannakkeen pääpultti auki ja 3kpl 13mm kannalla olevat pultit kannakeraudasta irti, niin lätyskä tipahtaa pois.
Mutta joo, onhan siinä hommaa ilman nosturia, voimalinjaa pitäisi vähän tunkata myös että saa kannakkeen pois ja paikalleen.
Mutta joo, onhan siinä hommaa ilman nosturia, voimalinjaa pitäisi vähän tunkata myös että saa kannakkeen pois ja paikalleen.
Re: Syncron jarruputket
Alun perin tuli katsastuksessa hylsy laahaavasta vasemmasta takajarrusta. Oikea syy paljastu ruostuneeksi jarrusylinteriksi, täysin jumissa. Toinen puoli liikkuu vain toiselta puolelta. Samalla tohelsin jarruletkun poikki, katkesi metalliosasta. Tässä kun on aikaa 30 pv. korjata, niin huomasin myös bensapumpun olevan irrallaan, vain letkujen varassa. Bensatankin roikottajat oli ruostuneet poikki, uusia odotellessa on aikaa miettiä jarrulinjan uusintaa taakse. Etulinja on jo uusittu. Pohjapanssari oli irti, nyt maalattuna ja kiinnitetty uusilla pulteilla, joten se ei ole kuin irrotusta vailla.
Re: Syncron jarruputket
Tuli mieleen takajarruputkien sijoittelu, onko väliä jos haaroituksen takajarruille tekee jo etuvetopyörästön läheltä ? Siis kaksi pidempää putkea taakse jolloin saisi molemmat suojaan runkopalkkien väliin. Materiaalia menee enemmän, mutta onko teknistä haittaa ? Lähinnä tuo kardaanin ylitys askarruttaa.
Re: Syncron jarruputket
Katsastettu, läpi meni. Kiitos kannustavista neuvoista. Tämä osio loppu.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron jarruputket
Ninä tein 2016-2017 talvella uudella putkella edestä asti, T-haara alipainevaraajan taakse ja siitä uudet putket takatukivarsille. Vanhat haperot saivat jäädä paikalleen.
Vaihdoin myös eteen uudet putket, letkut ja satulat.
Vaihdoin myös eteen uudet putket, letkut ja satulat.
Re: Syncron jarruputket
Hyvä idea. Miten putket kiinnitetty, vai liikkuvatko tärinän mukana ? Onko itse kartioitu vai osto putket ?
Re: Syncron jarruputket
Ne kartioidaan liikkeessä ja samalla laittavat nipat, mittaa vaan että paljonko tarvii niin tekevät sopivat palaset. Itellä on nippareilla tuommonen härdelli kiinni.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Syncron jarruputket
Bilteman vipukäyttöinen putkityökalu on osoittautunut n. 8 vuoden käytön aikana ihan hintansa arvoiseksi kapineeksi. Pienellä äheltämisellä myös testimielessä tehty rosteriputken työstö onnistui.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000020712
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000020712
T4 2.5tdi ACV/EFA, yeti, erilaisia härpättimiä
Re: Syncron jarruputket
Hyvä tietää, tuolla näköjään onnistuu DIN kartiokin, joka taas useimmista halpisvehkeistä puuttuu (no tuohan ei nyt ollut halpa, mutta se ne parin kympin sarjat on vain SAE kaksoiskartiolle).matrikkel kirjoitti:Bilteman vipukäyttöinen putkityökalu on osoittautunut n. 8 vuoden käytön aikana ihan hintansa arvoiseksi kapineeksi. Pienellä äheltämisellä myös testimielessä tehty rosteriputken työstö onnistui.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000020712
Itse tilailin juuri KS Toolsin Flare Fix ECO:n (n. 60e), jolla onnistuu ainoastaan DIN tyypin kartio. Ja muutahan tölkkihommissa ei tarvitsekaan.
Linkkinä tähän vielä tee-se-itse kavereille edulliset ATE:n valmistamat tuotteet:
Nippa VW Type F, 1J0 611 731, 03.3516-0602.1
Nippa Type F pitempi, halvempi 24.3516-0070.1
Jarruputki 5m, teräs/muovipinnoite 24.8134-0547.1
Jarruputki 31m, teräs/muovipinnoite 24.8134-3147.1
Löytyy esim. sparetosta osanumerolla.
< 15kWh/100km
Re: Syncron jarruputket
Mulla on tuo sama Bilteman työkalu ja ATEn teräsputkeen onnistui kaikki liitokset kerralla vuotamattomina. Erittäin hyvä laite, kerrankin.