Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Ei kaupalisena tietona, Tölkin verhoja saa 25€/kpl mustasta coolmax kankaasta tehtynä, ei päästä valoa sisään mutta sisältä näkee ulos.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Ne ei ole pimennysverhot, mutta kangas ei paljon päästä läpi valoa ainakaan mustat versiot. Olin positiivisesti yllättynyt viime kesän valosina öinä.
EDIT: Kuvista voi jotain ajatusta saada, minulla on tallissa noin 26kpl 58W putkia ja läpi ei näy, mutta valokuvat ja valotus hämää aina.
EDIT: Kuvista voi jotain ajatusta saada, minulla on tallissa noin 26kpl 58W putkia ja läpi ei näy, mutta valokuvat ja valotus hämää aina.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Jarruremppa alkoi takapään kunnostuksella. Muutama huomio:
- Oikealle puolelle vaihdan samalla laakerin.
- tämä setti kannatti ottaa, tulee kaikki uudet hilut, kenkien vanhat tapit olisi ollut jo ehtoopuolella: https://spareto.fi/tuotteet/030137-9035 ... arrukengat
- alatappi lähti toisesta irti ja toisesta oli porattu aiemmin.
- eniten työtä aiheutti irrottaa kenkien alapään hahlotapit vamhasta jarrukilvestä. Sai rälläköidä vanhat kannakkeet halki ja antaa kunnolla voimaa että ne hahlotapit irtosi
- ABS anturijohdon kiinnikkeet jarrukilpeen ja tukivarteen pitää vielä etsiä kun pääsee Etkan äärelle.
- Oikealle puolelle vaihdan samalla laakerin.
- tämä setti kannatti ottaa, tulee kaikki uudet hilut, kenkien vanhat tapit olisi ollut jo ehtoopuolella: https://spareto.fi/tuotteet/030137-9035 ... arrukengat
- alatappi lähti toisesta irti ja toisesta oli porattu aiemmin.
- eniten työtä aiheutti irrottaa kenkien alapään hahlotapit vamhasta jarrukilvestä. Sai rälläköidä vanhat kannakkeet halki ja antaa kunnolla voimaa että ne hahlotapit irtosi
- ABS anturijohdon kiinnikkeet jarrukilpeen ja tukivarteen pitää vielä etsiä kun pääsee Etkan äärelle.
- Liitteet
-
- 20190304_203938-800x450.jpg (124.74 KiB) Katsottu 8234 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Jarruremppa tuli valmiiksi takapään osalta, putkitukset aloitetaan kun työkalu saapuu.
Laturi swappi 150A tuli selviteltyä ja hihnapyörä menee vaihtoon. Täällä aiheesta:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 50A#p50205 Öljykorkki-delete tuli tässä välissä tehtyä. Kiinan Alilta saapui ihan pätevän oloinen catch can ja AN hilppeitä, tämä tulee AN leluilla PCV venan ja imuputken väliin ilman tuota filtteriä eli suljettuna.
Laturi swappi 150A tuli selviteltyä ja hihnapyörä menee vaihtoon. Täällä aiheesta:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... 50A#p50205 Öljykorkki-delete tuli tässä välissä tehtyä. Kiinan Alilta saapui ihan pätevän oloinen catch can ja AN hilppeitä, tämä tulee AN leluilla PCV venan ja imuputken väliin ilman tuota filtteriä eli suljettuna.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Takapää putkitettu. Itse putket oli kohtuu kunnossa takana, edessä taas näyttää rapeelta ja ABS pumpun liittimissä ei paljon kantoja ole jäljillä. Saattaa purattaa pumpun pöydälle ennen kuin onnistuu.
Takaa yksi letkuliitos oli aika weetabixiä, ei olis varmaan seuraavaa hirven väistöä palvellut. 28vuotta kesti, onkohan tää valmistusvika, meinaan meniskö kampanjaan?
Takaa yksi letkuliitos oli aika weetabixiä, ei olis varmaan seuraavaa hirven väistöä palvellut. 28vuotta kesti, onkohan tää valmistusvika, meinaan meniskö kampanjaan?
- Liitteet
-
- 20190308_194955-800x450.jpg (89.68 KiB) Katsottu 8088 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kyllä tuon pitäs takuuseen mennä, marmotille vaan valittaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Taas työpäivän verran tallissa. ABS pumpulta lähti Knipexin siirtoleukapihdeillä nipat pois kun oli ensi putken katkaissut.
Kaikista vaikein putki laittaa muut lelut paikallaan oli apukuskin jarruputki, tosi ahdasta ja piti paikalleen taivutella näppivoimin tuo teräsputki. Perän syöttö taas niin pitkäksi putkeksi onnistui suht helposti, kun vaan vähän järkeili ja mallaili. ABSilta painevaraajalle meni jopa valmiiksi taivuteltuna paikalleen kun vähän pujotteli. Pari putkea, jotka pitäis vaihtaa, jäi tekemättä kun putki loppui. Ei ABSilliseen 10m riitä. Pitää vaihtaa jossain välissä.
Putket oli muuten OK, mutta tietyt mutkat ja kiinnikkeen paikat oli rapeeta että taivuttamalla katkesi.
Kaikista vaikein putki laittaa muut lelut paikallaan oli apukuskin jarruputki, tosi ahdasta ja piti paikalleen taivutella näppivoimin tuo teräsputki. Perän syöttö taas niin pitkäksi putkeksi onnistui suht helposti, kun vaan vähän järkeili ja mallaili. ABSilta painevaraajalle meni jopa valmiiksi taivuteltuna paikalleen kun vähän pujotteli. Pari putkea, jotka pitäis vaihtaa, jäi tekemättä kun putki loppui. Ei ABSilliseen 10m riitä. Pitää vaihtaa jossain välissä.
Putket oli muuten OK, mutta tietyt mutkat ja kiinnikkeen paikat oli rapeeta että taivuttamalla katkesi.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Pari iltaa tallilla.
Catchcan tuli laitettua kiinni. Ahun vakio turbon imuputkeen AN läpiliittimellä. Vähän sai modata ja sulatin lämmöllä ison aluslevyn kiinni niin ihan ok tuli. Silarimuunnolla PCV venttiliiltä lähtö, väliin löyty sopiva nippa cordoban jämälaatikosta.
150A laturiin laitoin toisen hihnapyörän ja bolt-on sen jälkeen.
Imuputken suotimelta hitsailin kasaan 3" pakoputkikamasta. Pienempikin olis välttänyt, mutta oli noita kurveja ja pätkiä hyllyssä. 70-76 supparisilarit molempiin päihin. Pikkaisen pitää modata, kannake tehdä, putsata sisältä ja maalata mustaksi. Alumiinistahan tuo pitäisi tehdä, mutta ei ole TIG vehkeitä ja kaupan osilla olis maksanut aika paljon. Aiempi pahviletku (samanlaista kuin tölkin ilmakanavien letkut) oli just sopiva kooltaan, mutta siihen olis alkanut kohta reikiä tulemaan. Joku 70mm sisämitaltaan kestävä joustava letku olis kuitenkin varmaan paras... Tietääkö joku?
Jäi nimittäin korron ja sinkkihilseen mahdollisuus häiritsemään Turbon imussa... On vielä siivet priimat.
Alkaa konehuone olemaan aika täynnä, ei mitään mullistavia enää mahdu.
Catchcan tuli laitettua kiinni. Ahun vakio turbon imuputkeen AN läpiliittimellä. Vähän sai modata ja sulatin lämmöllä ison aluslevyn kiinni niin ihan ok tuli. Silarimuunnolla PCV venttiliiltä lähtö, väliin löyty sopiva nippa cordoban jämälaatikosta.
150A laturiin laitoin toisen hihnapyörän ja bolt-on sen jälkeen.
Imuputken suotimelta hitsailin kasaan 3" pakoputkikamasta. Pienempikin olis välttänyt, mutta oli noita kurveja ja pätkiä hyllyssä. 70-76 supparisilarit molempiin päihin. Pikkaisen pitää modata, kannake tehdä, putsata sisältä ja maalata mustaksi. Alumiinistahan tuo pitäisi tehdä, mutta ei ole TIG vehkeitä ja kaupan osilla olis maksanut aika paljon. Aiempi pahviletku (samanlaista kuin tölkin ilmakanavien letkut) oli just sopiva kooltaan, mutta siihen olis alkanut kohta reikiä tulemaan. Joku 70mm sisämitaltaan kestävä joustava letku olis kuitenkin varmaan paras... Tietääkö joku?
Jäi nimittäin korron ja sinkkihilseen mahdollisuus häiritsemään Turbon imussa... On vielä siivet priimat.
Alkaa konehuone olemaan aika täynnä, ei mitään mullistavia enää mahdu.
- Liitteet
-
- 20190319_221715-600x1067.jpg (203.77 KiB) Katsottu 7889 kertaa
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Sinne se sopii kun sovittaa.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
IKH:n nettisivuilta taisin itse tilata viimeksi sopivan pätkän turbon ja ilmanputsarin väliin puruletkua (eli paksua joustavaa läpinäkyvää letkua jossa spiraali keskellä). Muistaakseni siitä löytyi myös 70mm koko suoraan mikä meni ilmamäärämittariin suoraan? Saattoi kyllä olla että tämä letkun pätkä oli Dunlop-Hiflexin valikoimista.
< 15kWh/100km
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Tuo Dunlophiflex olikin hyvä vinkki. Suurin osa on 76 mutta olihan siellä muutama 70 sisämitaltaankin. Täytyy katsoa saanko tuosta hyvän vai tilaanko letkun.
Hyvä esite rakentelijoille:
https://dunlophiflex.fi/tuotteet/teollisuustuotteet/
Hyvä esite rakentelijoille:
https://dunlophiflex.fi/tuotteet/teollisuustuotteet/
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Onkohan tämän tyylinen pääakselin kuulalaakerin kiinnike uhka vai mahdollisuus?
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... d66fd1e5da
Vähän puolivälin alapuolella. En kehtaa tekijänoikeussyistä leikata kuvaa tänne, mutta skrollatkaa alaspäin, asian kanssa pelanneet löytää kyllä.
Minun lootassa ei ole kilvessä noita korvan paikkoja niin pultit pitäisi kierteyttää ja senkata tuohon 8mm olakkeeseen.
Jotain pitäisi tuohon kehitellä, on mielestäni selkeä suunnittelumoka tuo puolikuu ja ei ole parempia sattunut silmään.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... d66fd1e5da
Vähän puolivälin alapuolella. En kehtaa tekijänoikeussyistä leikata kuvaa tänne, mutta skrollatkaa alaspäin, asian kanssa pelanneet löytää kyllä.
Minun lootassa ei ole kilvessä noita korvan paikkoja niin pultit pitäisi kierteyttää ja senkata tuohon 8mm olakkeeseen.
Jotain pitäisi tuohon kehitellä, on mielestäni selkeä suunnittelumoka tuo puolikuu ja ei ole parempia sattunut silmään.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Ei kai se puolikuu niinkään ole ongelma vaan se että laakeri pääsee liikkumaan päittäin heti kättelyssä tiivisteen paksuuden verran, ongelma ratkeaa näppärästi kokoamalla ilman tiivistettä.
Toisaalta jos nykyiset osat on sellaisia missä laakeri on syönyt jo koloa häntäkappaleeseen, niin tuolla saa osat vielä käyttökelpoiseen kuntoon.
Toisaalta jos nykyiset osat on sellaisia missä laakeri on syönyt jo koloa häntäkappaleeseen, niin tuolla saa osat vielä käyttökelpoiseen kuntoon.
< 15kWh/100km
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Tuohan se on yksi isoin parannus, kun kestävyyttä parannetaan. Paria eri mallia näytti löytyvän Lempäälän pajalta tuohon kohtaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
"Tuohan se on yksi isoin parannus, kun kestävyyttä parannetaan. Paria eri mallia näytti löytyvän Lempäälän pajalta tuohon kohtaan."
Siis tiivisteen pois jättäminen vai toi blogin kuva vai mikä?
Ja mikä lempäälän paja?
Ostin just arvan laatikon ja pitäis ruveta teke siit alhutukseen kestävämpi pitemmillä jaloilla.
Siis tiivisteen pois jättäminen vai toi blogin kuva vai mikä?
Ja mikä lempäälän paja?
Ostin just arvan laatikon ja pitäis ruveta teke siit alhutukseen kestävämpi pitemmillä jaloilla.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
^Tuon laakerin tukeminen vahvikeosalla. Ja foorumin laatikkogurun pajaan viittasin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Mulla ei ole kyllä häntäkappale taottu vielä ja Kentillä kasassa ja tulee kasaan... Hyvä pointti.
Tässäpä syy miksi en tuosta puolikuusta pidä: toinen loota on hyllyssä ja siinä on kanssa häntäkappale OK, mutta siitä on puolkuu pyörähtänyt ulkokoolista läpi. Loota jäi ajosta ja toimi aika normaalisti, eikä siinä tunnu suurta laakeriongelmaa olevan, lukuunottamatta että ulkokooli kappaleina. Toisaalta, on siellä joku pitänyt välissä käydä kun on laakeri pyörähtänyt niin kovalla voimalla. Yhtä kaikki, aika pieneltä alalta häntä tuota painaa ollakseen tollainen hölskyvä päälaakeri.
Toisaalta kipuilen että tuleeko noista tuunauksista sen parempia. Mietin vielä ja soittelen Lempäälään josko luopuisi yhdestä.
Tässäpä syy miksi en tuosta puolikuusta pidä: toinen loota on hyllyssä ja siinä on kanssa häntäkappale OK, mutta siitä on puolkuu pyörähtänyt ulkokoolista läpi. Loota jäi ajosta ja toimi aika normaalisti, eikä siinä tunnu suurta laakeriongelmaa olevan, lukuunottamatta että ulkokooli kappaleina. Toisaalta, on siellä joku pitänyt välissä käydä kun on laakeri pyörähtänyt niin kovalla voimalla. Yhtä kaikki, aika pieneltä alalta häntä tuota painaa ollakseen tollainen hölskyvä päälaakeri.
Toisaalta kipuilen että tuleeko noista tuunauksista sen parempia. Mietin vielä ja soittelen Lempäälään josko luopuisi yhdestä.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Kesäkausi startattu, mutta reissuhommat häiritsee heinäkuulle asti. Evolla tuli kuitenkin käytyä yöpymässä lasten kanssa samalla kun tuli kanootti haettua katolle. Kytkin oli mukana viimeistä pitkää reissua, ei paljon ohitella kestä enää. Sachs paketti odottaa vaihtoa ja samalla menee 0.78 nelosen ratas ja suoritetaan laatikon jokakeväinen huoltoavaus samalla. Laatikko aukeaa tällä kertaa laakerikilven puolelta, perään en meinannut koskea, jos ei ihan pakko ole.
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
Taisit tulla vastaan sunnuntaina kun ajeltiin etelään päin. Touaregilla liikkeellä, niin turhan stealth. Kanootti oli komea katolla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Palotölkki e-TDI Syncro retkiautoksi
No jos oli punainen kanootti katolla, niin et varmaan combosta erehtynyt.